AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jawa může fungovat dobře, ale je to podmíněný různýma okolnostma a ty díly nejsou už tak kvalitní, je jich málo, celkově to nedává smysl provozovat jako každodenní stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
6 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jede to jak třiapůla , přede si jak kočka .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 01.07.2021 21:09:23
assassin píše: Ze by zrovna 350 vynikala v terenu? Jediny co muze vyvolat ten dojem je nizsi hmotnost, ale to je tak vse. Maly kola, vyfuky to taha po zemi... taky ji nikomu nebudu rozmlouvat, ale ze by hlavni vyhody 350 proti japoncum bylo pohodli, jizda v terenu a bezudrzbovost/spolehlivost se mi moc nezda...
Ona 350 například proti zmíněné GS500 ale lehčí nijak není.... Tam je rozdíl asi 15 kilo.. Pokud GS500žere olej, tak jí nekdo brutálně uhřál a potřebuje vyměnit guferka ventilů... Nicméně GS500 je z těch japonských půllitrů té doby zdaleka nejshorší. CB je o třídu i generaci lepší ve všem... Proto je i dražší....
350 není ani bezúdržbová, ani dobrá v terénu.... Ale vím o čem to je... Že tu silniční motorku nelze obout do H03, které ty polňačky zvládají v klidu, kdežto gumy na čistokrevnou silnici s tím mají problém, pokud není sucho... Já s tím ty polňačky jezdím, to se dá, ale jet přes les nebo skákat po mezích, to už ne.... Ale Japonsko není jen silnice..
Petr zmiňoval KLE - dobrý motor, podvozek endura... Na takový univerzální wergl na každý den ideální kombinace, za lepší cenu, než například profláknutý Transalp, který je skvělý, ale jako každá Honda, zase o trochu dražší...
Ohledně posazu je ot o každém, já jsem z čízy vždycky rozbitý, Honda je pohodlná, vyrovná se jí jen Roadster....
BMW 650 nekupovat, celkem hodně se ten Rotax sere....
Mně právě ty generálky každý druhý rok začaly srát... Protože ty české motory, přestože je mám rád, ujedou od generálky do generálky porci, za kterou dám do Japonce 2x olej a jedny svíčky.... Takže si to nechávám na semeno, ujedu na tom dvě tři nádrže za rok a stačí, protože denně se to používat nedá, protože to nejede, komfort se taky moc nekoná a při intenzivním používání je to ob rok generálka, což nechci....
PetrL3 píše: SkotyCZ> Jojo, motor má KLE z ER5. Uvidíš časem. Na to si musí přijít každej sám. Ono když uděláš GO motoru 350 a ona se ti začně třeba přidírat, nebo je to hlučný (podle jestli ti udělají výbrus moc volný nebo těsný a podle materiálu pístů) nebo když se ti vysype ložisko ojnice na cestě někam dál, tak už to člověk nemá chuď absolvovat podruhý a raději jezdí na něčem normálním a jawu má jako nedělní zpestření.
Jawa může fungovat dobře, ale je to podmíněný různýma okolnostma a ty díly nejsou už tak kvalitní, je jich málo, celkově to nedává smysl provozovat jako každodenní stroj.
Přesně tak.... Pro zábavu, jako hračku kde není problém když nedojedeš, budiž... Jako stroj na který musí být spolehnutí, je to už dneska těžký Punk...
kuba350 píše: er-5, KLE a Gpz rozhodně stejný motory nemá. sice navenek vypadají totožně, ale je rozdíl v hlavách a ve finále to může dělat i 15 koní...
Což to ano... GPZ -60k, ER5- 50k, KLE- 47k, bylo to ještě v čopříku EN500, tam to bylo přeladěné na nejmenší výkon, aby to chodilo dole.... Jemu šlo ale spíš o sdělení, že ten motor je mechanicky osvědčený, běží kulturně, je vodou chlazený a nejsou s ním problémy...
oldajawa500 píše: Včera se o něm mluvilo , dneska jsem si pro něj byl . Jawa 350 Scrambler Rok starej 1172 km cena 95 kolíků . Barva černá - červená - stříbrné boky nádrže .
Jede to jak třiapůla , přede si jak kočka .
takže to sotva leze No hlavně aby to fungovalo....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Koudy01> GPZ 900R nebo 750R z topgunu. Na svou dobu prostě raketa, strašně se mi líbí. Prostě mám ty staré mašiny rád. Nebo nějakou starou suzuki katanu nebo yamahu rd350, to jsou pořádné stroje. Taky se mi hodně líbí nová moto guzzi v7, viděl jsem ji na živo a krása, prostě MOTORKA. Možná ještě bandit, fazer nebo třeba nějakou ducati monster. Stejně teď není moc peněz, tak to budu řešit jindy. V inzerci je ale jedna stará gpz 750r a škoda, že prachy musím vložit jinam
Já si jednou koupím nějakou totální píčovinu..... Ale ještě nevím kterou.... Musí mít žebra na motoru, drátěná kola a hezkou barvu......
Bandit je velice hezký.... Nebo původní nahaté XJ, Nebo CX, nebo XBR nebo Bold-Ora, nebo nějakou dvoutaktní zběsilost, nebo prostě čtyřválcovou, řadovou vzduchovou Hondu nebo Kawasaki... Je jedno, jestli to bude 400-500-550-750....
Naposledy editováno 01.07.2021 21:56:29
Že jsou to pokladničky a že jsou to těžké krámy vím, ale co naplat, prostě se mi líbí. Jo, ještě se mi líbí zephyr 550, tu měl instruktor autoškoly a taky krásný stroj za pár korun.
Však teď mě čeká technická a zadní pneu je KO, přední půjde taky, protože je oskákaná. Ještě nové ráfky a výplet, prostě zase darda. Tuhle sezónu už prostě doklepu na týnecké pomstě.
pech.> teď jsem se vrátil z večerní projížďky a vzal jsem to i polňačkou a tam jsem valil i 90km/h (vytočená trojka). A šlo by jet ještě rychleji, to už jsem se ale po tmě bál o svoje zdraví, tak i o stroj. Šlo by ale určitě i rychleji, kdybych si pohrál se zadním tlumením, tak by to bylo ještě lepší. Předek to filtroval více než dobře, tam byl limit ještě o kus dále.
Naposledy editováno 01.07.2021 23:44:48
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak hodně kilometrů na pohodu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Já si jednou koupím nějakou totální píčovinu..... Ale ještě nevím kterou.... Musí mít žebra na motoru, drátěná kola a hezkou barvu......
Bandit je velice hezký.... Nebo původní nahaté XJ, Nebo CX, nebo XBR nebo Bold-Ora, nebo nějakou dvoutaktní zběsilost, nebo prostě čtyřválcovou, řadovou vzduchovou Hondu nebo Kawasaki... Je jedno, jestli to bude 400-500-550-750....
Taky mám nějaký totální píčoviny, odpočívají na půdě a jsou jich tam desítky.
Naposledy editováno 02.07.2021 07:45:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |