Po tragické zkušenosti s tlumiči od britské fy TEC bike parts, které jsem jim hodil na hlavu, byl jsem nucen uspíšit svůj plán na pokus o vylepšení originálních RE tlumičů. Objednal jsem sice emulzní YSS RZ362-360TRL-54-B (necelých 12 tis.), nicméně pandemická lhůta pro dodání je min. měsíc - a jezdit se musí. Zkusil jsem vyměnit pružiny.
Na základě různých guglení, zkušenosti a debat tady na fóru jsem dospěl k závěru, že vhodná bude tuhost 17-25. Původní pružina po vymontování má délku 230 mm, což je trochu atyp. Nulové předpětí je 25 mm. Vyřešil jsem to nákupem pružiny YSS 46-17-25-240, tedy o cenťák delší. Dodáno do týdne. Dolní oko jsem posunul o 5 mm, což jde bezpečně a spolehlivě, čímž se standardní rozteč ok 360 mm posunula na 365. Na TECu jsem si vyzkoušel, že optimum je ke 370, takže pohoda. Horní „nátrubek“ u regulace předpětí odsoustružil o 5 mm (opět v poho, místa a materiálu dost). Tím jsem získal onen centimetr navíc a tedy stejné základní předpětí jako u originálů RE.
Zkušební jízda dopadla nad očekávání skvěle. Mám nějakých 80 kg čisté váhy, tedy s výbavou a svačinou v kapse do 90. Nastavení předpětí na nejmenší. V téhle konfiguraci motorka seděla slušně na silnici, obstojně pobírala nerovnosti, ale nikam neodskakovala a pérování nebylo nijak tvrdé (a už vůbec ne měkké). Řekl bych příjemně lehce sportovní. Co mne vyloženě překvapilo, byl útlum. Čekal jsem „uhoupanost“, ale ono se to chovalo mravně! Při sportovnější jízdě nebo při rychlém manévru bylo znát, že by to sneslo doladit útlum, ale pořád tlumiče fungovaly rozumně. Upřímně, kdyby tam tyhle brka dali už v Indii, asi bych žádnou výměnu „šoků“ vůbec neřešil.
Pokud někdo jezdí jen sólo, pokud nemá 150 kg, asi by se nabízelo ještě jednodušší řešení, a to nechat celou jednotku tak jak je a osadit ji kratšími pružinami YSS 46-17-25-220. Menší základní předpětí by se dalo dohnat přestavením do polohy 3 - 4. To ale nemám odzkoušeno, ať se snaží taky někdo jinej. Stejně jako přeplanžetování, které jsem nedělal, ani nezjišťoval možnosti nebo cenu. Potřeboval jsem rychlé řešení.
Za nějakých cca 1500 Kč je to docela obstojný a levný upgrade zadního pérování twinů Royal Enfield 650.
Nenamontované pružiny: vlevo originál Enfield, vpravo YSS 46-17-25-240
Vymontovaný původní tlumič Royal Enfield twin. V dolní části pružiny je celkem znát, že to s tou progresivitou Ind trochu přehnal
Upravený originální tlumič s pružinou YSS 46-17-25-240, prodlouženou délkou ok na 365 mm a snížením u regulace předpětí
(E: přestříkání nádobky na stříbrno nemá žádný praktický význam, jen se mi od začátku nelíbila ta trochu kýčovitá zlatá a la Öhlins, tak když už jsem se v tom hrabal, foukl jsem ji „hliníkovým“ sprejem.)
O 5 mm posunutá regulace předpětí
Upravená jednotka zpět na interceptoru
Naposledy editováno 17.05.2020 08:50:51
1 reakcí na tento příspěvek Enfield Interceptor / Continental - pružiny
1 reakcí na tento příspěvek Enfield Interceptor / Continental - pružiny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enfield Interceptor / Continental - pružiny
https://www.m4tuning...or-650-105-re3e.html
jen
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sraz RE Poděbrady 2024 Royal Enfield Interceptor | asitakto | 4 | 12.6.2024 v 17:22 Medved |
Royal Enfield Interceptor - Royal Enfield Interceptor | matmat | 9 | 19.2.2024 v 14:02 dasto |
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... | jincom | 49 | 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888 |
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT | Alda156 | 67 | 21.4.2023 v 22:59 oondra2 |
Royal Enfield 865ccm [1, 2] Royal Enfield Interceptor | Alceste | 33 | 11.10.2022 v 20:33 callowsick |