Zkoušel jsem hledat již v diskuzi, ale nic nenašel a tak zkouším otevírat diskuzi pro mě podobným, či pro ty kteří to již mají za sebou a zdárně vyřešili.
Po čtyřicítce jsem se rozhodl, že vytáhnu své hýždě z auta a posadím je na jednostopu, jenže s respektem k těmto strojům vůbec nevím, jaký stroj si pořídit.
Vzhledem k nulovým zkušenostem, ty na staré Jawě 350 v 17 letech se nepočítají ?, se nedokážu rozhodnout.
Mé nízké sebevědomí v schopnosti ovládat dobře motorku, mi velí koupit si něco kolem 300ccm. Také s ohledem mé výšky 170cm uvažuji o naháči a s nižším posezením.
Můj tip padl na Yamaha MT03, Honda CB 300r a po různých testech jsem vyloučil tedy motocykly značek z Číny jako Zontes, Benelli, či CF moto.
Byl bych rád, kdyby majitelé těchto motorek Yamaha či Honda mi napsali zkušenosti nějaké a hlavně, jak dlouho baví nováčka motorkáře taková motorka??
Je mi jasný, že člověk se rozjezdí, naučí a pak již kouká po něčem silnějším. Otázka ale po jaké době? Jestli třeba po roce dvou, tak jestli se nevyplatí již koupit rovnou silnější stroje. Yamaha MT07 či Honda CB 650R nebo 500F. Popřípadě nechat si snížit výkon těchto strojů a pak až když se cítí je nechat zase otevřít.
Mám ohledně toho velké dilema, protože samozřejmě dát cca 130 tisíc korun a výš je dost peněz a člověk na to kouká i jako na nějakou investici, která musí být výhodná.
Netuším jaké to je přesednout z třístovky na šestistovku. Jistě hned pozná, že má zadkem o 30 kilo víc a o 30 koní víc.
Nejsem povahou nějaký Závodník, nejde mi o rychlou jízdu a překonávat své hranice v řízení nějakého stroje. Chci se vydat na výlety v rámci mého kraje, najet třeba sto km po okolí, zastavit se na hezkých místech, vzít přítelkyni na nějakou tu romantickou vyjížďku a tak. Zkrátka pohoda.
Nějak jsem se rozepsal ? snad si to někdo přečte a dokáže mi pomoct se rozhodnout, třeba někdo řešil úplně to stejné, co já.
A jinak takové podtéma. Motorky Voge. Včera jsem to objevil a líbí se mi retro naháč Voge 300ac, kdy 500ac ještě víc a zatím i pětistovka je do 35kw, takže to nebude nějaký divoch. Je tu někdy kdo motorky vlastní či již projel, viděl??
Je mi jasné, že čínské motorky ještě dlouho budou k pohrdání, že nabízí především dobrou cenu a výbavu, ale jednou bude zlom, kdy budou dávat i smysl z jiných úvah, budou úplně jako to, co většina chce. Značky s dlouhou tradicí a kvalitou.
Díky za pozornost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
dva_hrnce píše: Jj, souhlas..
A stejně nejvíc vzpomínám na Trabanta, jak se měnily zadržený motory a tak..
Dneska je to s 2.5 benzínem v automatu komfort, ale nuda
Tráboš bylo moje první auto nevzpomínám na něj vůbec ve zlým. Okolo komína docela prdel. Ale jet s tím jako jezdívali kdysi dederóni až do Bulharska muselo bejt šílený
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Kohlstein píše: To je pravda, člověk na sobě musí tvrdě zamakat ježděním na šestistovce a pak na litru, aby na tu třístovku nějak dorostl a bavila ho. (Bez ironie a sarkasmu )
Výkon má totiž jednu zásadní vadu - snadno se na něj zvyká. I to moje Norge docela rychle přestalo jet - ono asi jede pořád stejně jenom už mi to nepřijde nějak ohromující a zábavný. Negativa jako hmotnost motorky ale zůstaly. Proto teď hledám něco mezi CRF Rally a Tenere 700 - lehký cestovní enduro podvozek s motorem kolem 50 koní, dlouhými servisními intervaly atd. Problém je že ho nemůžu najít.
Ale tím si asi opravdu musí každej projít sám. Výkon velkých mašin prostě láká a asi každej si ho chce zkusit.
Codo píše: Tráboš bylo moje první auto nevzpomínám na něj vůbec ve zlým. Okolo komína docela prdel. Ale jet s tím jako jezdívali kdysi dederóni až do Bulharska muselo bejt šílený
Jo, moje taky, až do roku 2008, to mi bylo 26 a povýšil jsem na Felicii.
A s trabikem jsem byl nejdál v Albánii, ale uz bych to podruhé nejel
naskytla se mi ted prilezitost zavitat do Karlovych Varu, to je od nas z Olomoucka 370 km a cele si to tam projet. Za 10 dni jsem na tom nalital 1400km a ackoliv to ma jenom 9kw, tak na silnickach se spoustou zakrut jsem mel nad auty docela navrch a na okreskach typu Karlovarska cesta nebo mezi Prahou a Kolinem, pripadne R35 me alespon kamiony nepredjizdely.
Proc to rikam - chci tim ukazat, ze i s moderni 125tkou, kdyz se to umi, tak clovek dokaze zajet i dal nez jen na hranici kraje a vubec nemusi byt brzdou provozu. 3 kilo vykonove urcite staci a treba moje pristi motorka bude maximalne nejake 5ti kilo, protoze pak uz zacina narustat neohrabanost a vaha stroje. Nekdo spravne poznamenal i provozni naklady - to je dobry postreh, nejdele jsem mel toho 6tkovyho horneta a pri nakupu spotrebaku jsem z toho nikdy 2x neskakal radosti do vzduchu.
Vyber je to vzdycky slozitej, ale celkem se ztotoznuji s nazorem, ze zacinajici motorkar chce porad vetsi vykony az jednou narazi na svuj subjektivni strop - u me osobne to byla asi ta 600, a pak teprve zjisti co mu vlastne staci a k cemu tihne.
Pro autora diskuse to prakticky znamena, ze si muze koupit uplne cokoliv, hlavne at se na tom dobre citi a dobre se mu to ovlada. Jestli to bude 2V nebo 4V o objemu 300 nebo 700 je asi ted celkem nepodstatne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Tři roky zpátky jsem v zatmění mysli přišel prohlížet skutry k jednomu prodejci. Prostudoval fora a řekl si, že skutr bude super postrkovadlo po Praze. Vybral jsem PCX a čekal než dorazí. Nejdřív to byla euforie, pochvaloval jsem si to, jenomže časem chyběl výkon. Vyjet na Karlštejn, Křivoklát a na vyhlídku u Slap se dojet dalo, ale od 70 do 100 ty čísla na budíku posouváš už očima a bojíš se zpomalovat, bo se zase budeš muset rozjížet jako náklaďák nedej bože mít před sebou kopec. Ale i toto může být pro někoho zážitek, já začal přemýšlet co dál.
Prohlížel jsem Forzu, rozdíl mezi 125 a 300 okolo 10k, ale svezení bude jiné. Navíc dávat za 2 kw u Forzy 125 skoro dvojnásobek PCX. Nesmysl, jdu dělat papíry! Začal jsem hned zjara, měl jsem rok na skutru. V autoškole na MT-07 to bylo super, lehká, ovladatelná, papíry jsem měl jak nic. Při diskuzi na cvičišti už nám sám autoškolák říkal, že s plným A nemáme jít pod 600, že to po první sezoně půjde pryč. To mě potěšilo, měl jsem už vyhlídnutou CB 650 R, kterou jsem objednal, aby přišla v březnu 2020.
Proč jsem si pořídil zrovna CB 650 R? Prošel jsem opravdu hodně recenzí včetně srovnání s MT. V několika zaznělo, že to bude dobrej bike pro začátečníka byť je už na začátek dost drahá, další plus měla v tom, že se mi opravdu hodně líbila (Full LED - kruhové přední jakože retro světlo, blinkry).
Jak teda hodnotím CB 650 R po první začátečnické sezóně? Před tím jsem sedlal 2 roky PCX + před tím nějaké kolo.
Pozitiva:
Je to čtyřválec, v nížkých otáčkách to je krotké jako koťátko, nemusíš se bát, že budeš skákat jako koza při špatném zacházení s plynem. Nemusíš tolik řadit díky širokému spektru otáček. V začátcích jsem si dal před zatáčkou trochu vyšší převod, abych nemusel narycho v zatáčce řadit při potřebě jet pomaleji. Ale můžeš si udělat radost a dvojku si s plným plynem roztáhneš do kila. Má antihop spojku. Pustíš spojku na prasáka a neřešíš krizovku. Antiwheelie, abys zase při neopatrnosti s motorkou neplácnul.
Negativa:
Tvrdý podvozek na horší cesty, byť po 9k km už trochu změknul. Při delších přesunech bych ocenil tempomat.
Je 70 kW moc výkonu? Nejdřív jsem si říkal, že ano. I na konci sezóny jsem si říkal to samé. Ale teď jsem za sebe posadil přítulku s báglem a vono to je najednou akorát. Ale do většího výkonu bych asi už nešel a chtěl se pohybovat +- 70kW.
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Já si právě říkal ale, že na klidnější jízdu to chce krouťák, než to honit v otáčkách a řadit pořád a jet 90 za hodinu. Taktéž nevím jak ve dvou. Ono je pěkný vidět ve Videu jak to sviští a zrychluje, jen mi to přijde jakoby moc rychlý. .
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Stále nemám rozhodnuto, nejspíš to chce zkrátka sjezdit salóny a motorky zkusit.
Musí hlavně sednout dobře pod zadek, ať je to tedy 3 kilo, nebo 5 ti kilo. Tuším, že jich sedne víc a pak Řešit tedy objem motoru, značku, cenu, servisní zázemí atd. Ještě je to běh na dlouhou trať.
Protože jsem opravdu nováček, ještě by se mi hodil názor na moto značku.
Spokojených majitelů bude nejspíš spoustu, ať mají cokoliv, to jejich bude vždy fajn, ale existuje značka nebo model kterému se vyhnout??
Ať se mi líbí Honda CB 500F, nebo Yamaha MT 03, dokonce Benelli Leoncino 500, Čínská Voge 500ac, netuším jestli první dvě značky jsou zárukou kvality, když se to již ani v Japonsku nedělá, nebo jestli je to dnes již jedno, že ať člověk koupí cokoliv, získá tím spolehlivý stroj.
Jsou to nové motorky, takže nebude tolik lidí, co mohou k tomu, co říct. Ale snad jeden dva by se mohli najít.
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Ale nakonec třeba vyhrají emoce a srdce a bude to něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Autoškolu dělám na Hondě CBF600 a chci říct, že je to naprosto v pohodě. Člověk si musí projít několika kroky, aby na tom začal víceméně normálně jezdit (váží 220 kg, takže není to jak na kole), ale tyhle první kroky se dají zvládnout za několik hodin a pak už jen jezdíš a zlepšuješ se.
Čili určitě bych se šestikila nebál, zvlášť pokud chceš jezdit s přítelkyní, jak jsi zmiňoval, je podle mne 300 ccm málo, nepojede to. A určitě bych doporučil dát si pro začátek nějaký kurz, hodně to pomůže.
Naposledy editováno 21.07.2021 11:28:54
1 reakcí na tento příspěvek Motorky pro začátečníky - diskuze
Byla supr na začátek - trénoval jsem si ovládání, pomalou jízdu, zatáčení, brždění atd. Věděl jsem, že ji zvednu, kdyby mi spadla, neměl jsem problém ji otáčet, vodit po parkovišti - to co říkáš, že máš strach, že ti velká těžká motorka nedovolí.
Ale zjistil jsem, že na moje používání mi nevyhovuje. O rok později jsem koupil 890 Adv protože jsem zjistil, že pořád jezdím delší a delší trasy a malý naháč je na to prostě nevhodný. Ano, má to o 60 koní víc, ale to nebylo rozhodující. Rozhodující je pro mne to, že mám motorku, která dělá dobře přesně to, k čemu ji používám.
Je taky těžší, ale ve skutečnosti je to (skoro) úplně jedno. Jakmile se motorka pohybuje byť i malou rychlostí, je váha skoro nedůležitá, důležitější pro ovládání je těžiště, geometrie atd. A jakmile jedeš nad 30, je to úplně jedno, to už tě víc budou zajímat brzdy, pokud řešíš váhu.
Doporučil bych ti nějakou 600 staženou na 25kw, pokud si nevěříš s ohledem na výkon. Naháče v této kategorii jsou lehké, ovladatelné, ideální na učení a až si budeš věřit víc, jen ho odemkneš a nemusíš kupovat novou motorku. Váhový rozdíl je už minimální mezi 350-600, cenový není tak obrovský.
Zlaté pravidlo je, že si ji musíš vyzkoušet. Ta co sedí nejlíp, ta bude nejlepší.
Přeju hodně radosti!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorky pro začátečníky - diskuze
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký nejlepší laďák na CB300R Honda CB 300R | Jezevec125 | 18 | 8.5.2024 v 20:18 ruinin |
Průměr řídítek a montáž plexištítu ... Honda CBR 300R, Honda CB 300R | ruinin | 1 | 8.5.2024 v 16:40 ruinin |
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... | jincom | 49 | 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888 |
CB300R problém se starty Honda CB 300R | dva_hrnce | 21 | 5.4.2021 v 18:57 dva_hrnce |
Vhodné menší moto k cestování Honda CRF 250L, BMW G 310 R, Honda CB 300R | tomsoon | 10 | 28.3.2019 v 10:23 cizek007 |