AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Bimbam píše: Náhodou, staďák a jawettka, to jezdí spolehlivějš než fichtl.
Jawetta a přístupnost k opravám - to je jak Luboš s Lakatošem.... A stále jsou to krumply líné jak stádo vší, protože malá kubatura... Jenže když to obdržíš darem, co naděláš....
Naposledy editováno 06.08.2021 19:19:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: cmiral> kdyžtak zkusí postupně jiný mobily. Kámošovi sem to půjčil, jeho mobil nic, přítelkyně nic, až sousedův s tím fungoval, tak se práce zdařila.
Já jsem se na prcání s těmahle krabičkama po pár pokusech vysral, když mi zkušení lidi poradili, že bez počítače to nepůjde, zakoupil dle referencí diagnostiku Delphi a jsem s tím konečně spokojený, že to prostě funguje.....
Wenca24 píše: A to stačí jenom tady to? žádnej další soft netřeba? Asi to taky zkusím...zase ale na Tipe píšou, že to nemusí na a koncernovy auta fungovat..tak teď babo rad
A taky na Forda a kdejaké další... POkud to s tou diagnostikou myslíš vážně, neobtěžoval bych se s těmito krabičkami...
assassin píše: Vyrezla nádrž na panelce uz se tu urcite řešila, ale v rychlosti - ma smysl nejak opravovat ? Co je nejsnazší metoda? Nebo nakup nejake nevyrezle? Kolik to tak ted stoji - to same kohout, sezrane sitko, da se sehnat jen to nebo vymenit komplet?
Jsem vychytal takovou jobovku…
Hele na Panelku je asi nejsnazší nádrž vyměnit... Ale vzhledem k tomu co si za to lidi říkají, bych jí zatím nevyhazoval dokud se nějaké nesežene, aby jsi nakonec stejně neopravoval tuto..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Já jsem se na prcání s těmahle krabičkama po pár pokusech vysral, když mi zkušení lidi poradili, že bez počítače to nepůjde, zakoupil dle referencí diagnostiku Delphi a jsem s tím konečně spokojený, že to prostě funguje.....
Mám taky jiné. Žádná není všemocná. To bys musel mít techniku za statisíce, abys u kazdyho běžného auta byl schopen za jizdy správně logovat vše, co logovat lze.
Naposledy editováno 06.08.2021 20:55:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Mám taky jiné. Žádná není všemocná. To bys musel mít techniku za statisíce, abys u kazdyho běžného auta byl schopen za jizdy správně logovat vše, co logovat lze.
Neříkám že je všemocná, ale spolehlivě funkční... Ne že je krabička, která toho umí půlku a ještě to, že bude fungovat je v intervalu pravděpodobnosti někde mezi možná a někdy... Potřebuju se připojovat nejen na motor, ale i na ABS, Airbagy, budíky, klimu a i na starých sráčích různého původu... Krabička fungovala spíše náhodně... Delphi mi bere jak koncern, tak francouze i japonce... Jedniný problém je to, že se v techničácích přestal uvádět rok výroby a ten se musí někdy zjistit až při diagnostice..
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ja mam na volvo, na bawo a na koncern (tu jsem jeste nepouzil) kdyby nekdo potreboval…
Na motorky mam interface ke vsemu co umi tuneECU .. tzn vesmes evropsky motorky, triumphy, duc, ktm… opet, nemam problem pujcit.
Pech: ja jsem ted neco malo najezdil s passatem b8 a nevim co je vespod, ale funguje to super
Naposledy editováno 07.08.2021 00:42:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Ja mam nejlepsi zkusenosti s originalnima diagnostikama .. tzn obvykle cinskej klon originalni diagnostiky … kazde auto ma tu univerzalni sadu obd2 kodu nejak rozsirenou a origo diagnostika obvykle precte vice modulu, vice kodu, umi spoustet ruzne testy a kodovat kde co… jo, je to ke kazdymu autu jina diagnostika, ale pokud je to treba vic nez 4ruzne, jestli by se dotycnej nemel lecit .. trosku se bojim, aby se PetrL3 neurazil
Ja mam na volvo, na bawo a na koncern (tu jsem jeste nepouzil) kdyby nekdo potreboval…
Na motorky mam interface ke vsemu co umi tuneECU .. tzn vesmes evropsky motorky, triumphy, duc, ktm… opet, nemam problem pujcit.
Pech: ja jsem ted neco malo najezdil s passatem b8 a nevim co je vespod, ale funguje to super
Tak já zatím s Delphi na problém nenarazil, používá to kde kdo co se auty živí, šel jsem po referenci. Je jasné, že například nastavení a konfigurace tam nemusí být všechny jako u origo diagnostiky, nicméně já s tím Chiptuning ani rozšiřování SW zablokované výbavy dělat nebudu... jen je třeba dát bacha na to, že nějaké hodně staré sráče, mají různé koncovky, ale v cíně lze asi za litr koupit sadu přechodek na různá rozhraní... například BMW mělo jinou, starý koncern taky, Mercedes taky... To jsou ty Wergly z počátků diagnostikého věku, kde to pak vydrželo i donedávna... Motorky mám zatím všechny s karbecem, byť dvě ze tří mají CDI.... Na motorky a náklaďáky jsem proto nekupoval Software, protože mi jde jen o osobáky...
Naposledy editováno 07.08.2021 00:53:04
https://www.autokell.../GV-HL-RW08/12367487
Dělal sem teď něco na autě a znáte to, jak blbě se ráčnuje vzadu za motorem, jde je málo místa a musí se to šroubovat dlouho a bolí z toho záda... Tak s tímhle je všechno rychle a strašně to šetří ruce i záda.
To sem si měl koupit už dávno.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Koupil jsem Delphi DS150E. https://aukro.cz/no...bluetooth-6993004533 Koukám že je to o něco levnější, než v době kdy jsem to kupoval já, ale to bude tím, že to mezitím z aktuální verze spadlo do verze mírně neaktuální... Potřebuješ k tomu ještě Notebook...
Naposledy editováno 07.08.2021 22:06:39
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jsme doma z motodovolené. Polsko potěšilo. Není pravdou, že jde o nudnou rovinu, kde nic není. Najezdili jsme přes 2000 km , sešla se pohodová pětice motorkářů, dvě Hondy NC 700, dva Stromy a JAWA 660. Hezké město je Toruň, taky Gdaňsk u moře stojí za návštěvu. Projeli jsme celý poloostrov Hel, skoro dva dny strávili v Kluczborku na břehu Baltu, Poláci mu říkají perla moře. Koupali jsme se, jeli lodí po Wisle, byli na Westerplatte, viděli největší sochu Ježíše Krista v Polsku. Převažují klady, jak jinak, když je dovolená.
Zápory ? Byly, bohužel...
U hradu Malbork jsme byli nuceni vjet na parkoviště v krytých garážích. Cena 30 zlotých za asi 80 minut byla mírně řečeno sprostá. Nerozlišují auto a motorku. Mají jednotné ceny. Nejvíc nás na..al chlap, stojící u závory, kterou zvedal při odjezdu z parkoviště. Já omylem nezaplatil, on na nás sprostě řval, že jsme zloději, prostě byl to psychopat patřící do ústavu. Nedokázal pochopit, že jsem nezaplatil omylem, omezenec. Tam už NIKDY nepojedu.
NIKDY už nepojedu ani k polské poušti, kde mají písečné duny. Parkování mají zdarma, tedy po 15 hodině, což nám vyhovovalo. Duny jsou v přírodní reservaci, což je v pořádku. V pořádku ale není, že už za samotný vstup do ní se platí 7 zlotých. K dunám jezdí "vláček". Je to asi 7 km, jít tam pěšky byl pro nás nesmysl. Zaplatili jsme tedy vláček, ale nevěděli, že jízdenka je jednosměrná, asi 30 zlotých. Jízda lesem byla "úchvatná " Za ty peníze...neviděli jsem kromě borovic vůbec nic. V cíli jízdy jsme se dověděli, že kdo chce vidět duny, musí zase platit. To už jsme se naštvali, se vztekem koupili další lístek na vláček a jeli zpět. Duny jsme neviděli a každý z nás byl chudší o asi 500 našich korun. Prostě turistický průmysl jak vyšitý... Tam nikdo nejezděte.
Motorky jely bez problémů, tedy jenom mně definitivně "odešel" tachometr, otáčkoměr, ukazatel stavu benzínu, dobíjení...ale to jsou maličkosti, bez nichž se dá jezdit. Motorky před 100 lety taky nic z toho neměly a jezdily.
Pár fotek, víc dám do Deníku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milane, ty až jednou budeš mít vážně poruchu, tak ti to nikdo neuvěří, protože si bude myslet, že jako vždy zlobíš
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale už tych střepů v baráku stačí.
Akorát mě čím dál víc vadí, že mě chybí stroj, na kerém by se daly absolvovat podobné kratochvíle.
Teda nechybí, ale už by potřeboval od té Považské aspoň repasi .
Nicméně použitelnější motorka je dostupná, ale zatím jen ve stádiu zrodu.
Abych ju domontoval, musím to nejak dat veřejně najevo, abych měl motivaci .
Neco pro Pecha - jeden z adeptů na "závodní" ježdění je sráč 50 kubíků...ale už aj Béďa by mu dokázal vysvětlit, že malá kubatura je v nekerých případech lepší, než padesátikoňový půllitr .
Naposledy editováno 08.08.2021 13:31:01
PetrL3 píše: Milan1963> hezké
Milane, ty až jednou budeš mít vážně poruchu, tak ti to nikdo neuvěří, protože si bude myslet, že jako vždy zlobíš
Prokoukl jsi mně.
Zkolaboval celý přístrojový panel. To je pravda. Do něj vedou dva konektory, pod nimi je další konektor. Celkem je to asi 25 drátů, které tvoří svazky. Ty vedou někam do prostoru motoru, některé k pojistkám a CDI. Prostě elektronika. Někdo se na to musí podívat. Nejlépe elektrotechnik. Neznám elektroschéma, elektrika je od Hrnouse a je odlišná od tovární. Hrnouse nebudu obtěžovat, má práce nad hlavu - s bydlením. Tak někoho sháním...jezdit se s tím dá, ale nevím kolik jedu, kolik ujedu, prostě nic. Motorka jen jede.
A nebo vypadlů kostru - třebas od nejakého světla - to dělává takové ty těžko pochopitelné poruchy jako třeba barevnů hudbu když šlápneš na brzdu a nebo dáš blinkr...páč se to kostří přes neco inšího, než má...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenál : Byl jsem u Tondy z Loun, pojistky jsou v pořádku, překontrolováno. Elektrika jde tam kam má, kromě palubky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |