Naposledy editováno 14.09.2021 22:43:18
Deadman píše: ...Ne suchá spojka je odolnější proti přehřátí...
Poté co se majitelé nejmenovaných jediných a jedinečných advěnčr motorek začali hromadně pokoušet pokořit rumunské a ukrajinské lesní cesty vedoucí nahoru na poloniny, tak se vůně venkova změnila na vůni spojkového obložení a z lesů stoupající pára na kouř z tohoto obložení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Medved píše: nostalgik> co to mate v te Ostrave za hovada v autech? Tady u nas v Evrope uz se naucili autickari stat v kolone tak, aby se kolem nich dalo projet. Kdyz ne, vsude jsou chodniky, koleje, odbocovaci pruhy, tramvajove pasy a pod. Ja to beru jako takovou pocitacovou hru - protahni se, kudy muzes a cestou sbirej pokemony.
Kdyz uz teda musim zastavit a vypada to na delsi stani, davam N a pak se bud odstrcim a prdnu tam 1 bez ran anebo dam 2 a z ni pak 1. Dalsi reseni je tam tu 1 nechat, chcipnout to a pak nastartovat se zarazenou 1. Ale to mi prijde zbabele .
Čau, tie tvoje riešenia sú pekné , keď čítam na obrazovke. No v praxi, keď tak stojím na semaforoch tak skúšam všelijaké riešenia a potom skočí oranžová a ja zmätene stláčam všelijaké čudlíky a páčky radím štartujem, kua voľáky som z toho zmätený . Idem radšej pojazdiť Na endure na trať, v meste máme kolóny a zas by som skúšal nejaké ftákoviny.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
krokoš píše: Čau, tie tvoje riešenia sú pekné , keď čítam na obrazovke. No v praxi, keď tak stojím na semaforoch tak skúšam všelijaké riešenia a potom skočí oranžová a ja zmätene stláčam všelijaké čudlíky a páčky radím štartujem, kua voľáky som z toho zmätený . Idem radšej pojazdiť Na endure na trať, v meste máme kolóny a zas by som skúšal nejaké ftákoviny.
Kdyz chces aplikovat genialni reseni (v tomto pripade moje reseni) musis u toho premyslet. Kdyz stojim na cervenou nechcipam motor ani nevyrazuju.Zmatenost chapu - je to bezna vlastnost vas - lidi z pastvin a stepi dalneho vychodu.
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
ale jinak je na to nejlepší skútr s variátorem. Tomu je to celkem fuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Foustka píše: Medved>Je fakt že v ,,Evropě" vždy přesně vědí, kde jsou jinde blbci
Ano, to je pravda. A neni to slozite vedet - proste vsude jinde.Btw: mas tam navic uvozovky ...
jack.fx píše: Měl bych 2 knížecí rady pro to, jak šetřit spojku v pomalu se pohybující zácpách 1. přivstat si a projet uzavírkama ještě před tím, než ráno začnou zácpy. 2. vypnout motor a tlačit
jj,napadla mě ještě třetí - těch deset metrů se prostě odrazit nohou na neutrál
jinak musím potvrdit Deadmanovu zkušenost s unášením přehřátý mokrý vícelamelový spojky, několikrát jsem to ve vyhrocený situaci (pro spojku) taky zažil. Asi záleží na druhu obložení, jak moc se roztahuje teplem a na provozních vůlích celý sestavy spojky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Medved píše: Kdyz chces aplikovat genialni reseni (v tomto pripade moje reseni) musis u toho premyslet. Kdyz stojim na cervenou nechcipam motor ani nevyrazuju.
Zmatenost chapu - je to bezna vlastnost vas - lidi z pastvin a stepi dalneho vychodu.
čau, ďakujem, že chápeš moju zmätenosť. Práve, že pri státi na červenú premýšľam, lebo sa nudím. Keď premýšľam, vždy vymyslím niečo tak geniálne , až to je genitálne , v skratke: nejakú pičovinu. No, si ma dostal : lidí s pastvin a stepí dálneho východu, to bolo pekné. teda to je pekné. Podľa mňa je to demencia z chlastu.
krokoš píše: čau, ďakujem, že chápeš moju zmätenosť. Práve, že pri státi na červenú premýšľam, lebo sa nudím. Keď premýšľam, vždy vymyslím niečo tak geniálne , až to je genitálne , v skratke: nejakú pičovinu. No, si ma dostal : lidí s pastvin a stepí dálneho východu, to bolo pekné. teda to je pekné. Podľa mňa je to demencia z chlastu.
Hele ja nevim, ja si vetsinou na cerveny honim pero ... prave abych se nenudil.Naposledy editováno 15.09.2021 13:34:18
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Juraj22 píše: Nechci vám do toho moc kecat hoši.... Ale nějak di teď nedokážu vybavit kolonu, která by nešla předjet. A to je většinou předjíždím opravdu hodně pomaličku.....
Stačí zůžení kvůli stavebním pracem a auta jedou paraleleně "na zrcátka". tam už neprojede ani cyklista. Zrovna ty bys to měl znát, když jedeš od jihu na Jablonec.
PetrL3 píše: Stačí zůžení kvůli stavebním pracem a auta jedou paraleleně "na zrcátka". tam už neprojede ani cyklista. Zrovna ty bys to měl znát, když jedeš od jihu na Jablonec.
Staci i jeden kokot na motorce, ktery se boji jet dal, nebo kokot na parniku, ktery uz proste nemuze jet dal a zablokuje prujezd kolonou i vsem ostatnim kokotum na motorkach ...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Medved píše: Ano, to je pravda. A neni to slozite vedet - proste vsude jinde.
Btw: mas tam navic uvozovky ...
O tom, jak velké teplo ve spojce je, nejlépe vypovídají moje staré plechové lamely. Všechny byly spálené do černa/modra
Deadman píše: kerut> Moje zkušenost je opačná. Snad ve všech motorkách mi mokré spojky unášejí podstatně víc než suché (v Dněpru a Uralu). A také to, jak při popojiždění kolonou unáší čímdál více. Jak u Jawy, tak u Hondy se mi podařilo v kolonách spojku tak přehřát, že nešla vypnout - přetlačuje se motor s brzdou, při zastavení chcípne.
Olej se do spojky dostává většinou rozstřikem, málokdy je tam přiveden tlakový olej. A když ano, tak tenkým kanálkem, který maže i uložení kol na převodové hřídeli. Takže jeho proud není dostatečný pro účinné chlazení.
To máš teda blbou zkušenost, mám jen jeden motocykl, s mokrou spojkou (XT 660Z Tenere, najeto 80000 km, spojka původní) a když po vypnutí spojky zmáčknutím páčky pár sekund počkám, tak zařadím bez jakékoli rány, dokonce někdy musím dát spojku nepatrně do záběru při stálém působení na řadičku silou, aby se jednička zařadila protože se spojková hřídel zastavila zrovna v poloze, že čepy na jednom kole nejsou proti otvorům v druhém. Když je spojka (mokrá nebo suchá) v pořádku ať už po konstrukční stránce a provozního opotřebení, tak unášet ve vypnutém stavu nesmí, pokud unáší, tak je buď poškozená surovým zacházením (přehřátím zkroucené lamely a mezilamely), je opotřebená za hranicí životnosti (ve spojkovém koši jsou už takové záseky, že brání lamelám v axiálním pohybu) nebo je to konstrukční zmetek nebo je repasovaná zmetkovými náhradními díly.
Pri rozbehu žiadny rachot-buchot, ak spojka riadne vypína. Ak nejde ľahko zaradiť, stači sa pohrať so spojkou alebo zaprieť pravú nohy a posunúť motku o centimeter dozadu, ľavou skúsiť pritom zaradiť. To sa dá aj s Electra Glide.
Spojka sa nemá držať dlhšie vo vypnuton stave, podľa konštrukcie trpí vypínací mechanizmus (ložisko, tyč, atd...), ale hlavne lamely. Máloktorá spojka totiž vypína dokonale, to, že neunáša, neznamená, že sa lamely ľahko nemôžu dotýkať a prehrievať sa. Najme, ak u niektorých je nejaká malá deformácia. Prehrievaním sa to môže vypomstiť, pričom pri pravideľnom zaraďovaní neutrálu tá spojka by ešte vydržala veky.
Dotýkajúce sa brzdové platničky by som sem neplietol, neprehrievajú sa až tak preto, lebo tie dotyky sa menia po každom brzdení, brzdy sú dobre chladené vonku, v každom prípade lepšie, ako uzavreté spojky v horúcom motore. Otvorené suché v miešačkách Ducati neriešim.
Oplatí sa aj laikom spoznať trochu konštrukciu aktuálnej motorky napr. z internetu, potom ide všetko ľahšie, lebo rentgenové oči a sonografické uši začínajú vnímať, čo sa v tom bloku deje.
Posúvanie sa v kolónach nerobí problém rôznym automatom, skútristom a masérom. Maséri majú ruky silné, jak slon nohy.
Bohužiaľ aj masérky, vlastná skúsenosť.
Naposledy editováno 15.09.2021 17:52:28
2 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
Naposledy editováno 16.09.2021 11:50:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Foustka píše: Jedna z výhod mokré spojky je její odolnost proti přehřátí, podle zdejších teorií o přehřátí rozepnutých spojek by ani nedojel žádný kamion ani z Brna do Prahy(podle Medvěda z Asie do Evropy) protože by jim shořela spojka kompresoru, která bude po D1 většinu času rozepnutá
No ano, existuje kopa špeciálnych spojek, ktoré môžu fungovať rozopnuté aj mesiac.
Motocyklové spojky (manuálne) ale nie sú konštruované na trvalé rozopnutie.
Nostalgik by si mal vymeniť svoju Jawu 250 na takú s automatickou spojkou, ostatné všetko predať...
Si pamätám otcov skúter Tatran 125, on ti vedel spáliť spojku každý mesiac.
Bola mokrá, vieclamelová s korkovým obložením, lenže veľmi malého priemeru a ani ten slabý krútiak nebola schopná preniesť...
Naposledy editováno 15.09.2021 18:23:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V koloně řadit nebo stát na spojce
Foustka píše: ... z Brna do Prahy(podle Medvěda z Asie do Evropy) ...
Tak pozor ... tady se dostavame uplne na jiny level. Pokud uzemi od Kolina na vychod oznacuji laskyplne jako asii, tak ta ridce osidlena prdel v zatacce u silnice z Prahy do Vidne je vyjimka z tohoto pravidla ... to je proste ridce osidlena prdel v zatacce u silnice z Prahy do Vidne, kde se lihnou zmrdi, jejichz jedinou touhou a zivotnim cilem je nasrat se do Prahy, nastoupit za hrst ryze v nejake podradne firme jako junior manazer cehokoli a pronajmout si garsonku na Jizaku za ledvinu a pravou nohu. Jeden muj arabsky kamarad na to ma teorii, ze prazaky nenavidi tak moc, ze jsou schopni obetovat cely svuj zivot aby v Praze kurvili platy a najmy. Ja si myslim, ze je to prilis silny predpoklad a ze jsou to proste jenom debilove.Medved píše: Tak pozor ... tady se dostavame uplne na jiny level. Pokud uzemi od Kolina na vychod oznacuji laskyplne jako asii, tak ta ridce osidlena prdel v zatacce u silnice z Prahy do Vidne je vyjimka z tohoto pravidla ... to je proste ridce osidlena prdel v zatacce u silnice z Prahy do Vidne, kde se lihnou zmrdi, jejichz jedinou touhou a zivotnim cilem je nasrat se do Prahy, nastoupit za hrst ryze v nejake podradne firme jako junior manazer cehokoli a pronajmout si garsonku na Jizaku za ledvinu a pravou nohu. Jeden muj arabsky kamarad na to ma teorii, ze prazaky nenavidi tak moc, ze jsou schopni obetovat cely svuj zivot aby v Praze kurvili platy a najmy. Ja si myslim, ze je to prilis silny predpoklad a ze jsou to proste jenom debilove.
No ano, existuje kopa špeciálnych spojek, ktoré môžu fungovať rozopnuté aj mesiac.
Tak bavíme se o lamelové,suché/mokré a to ta z odkazu je,jedině co má špeciálny, tak vypínací ložisko.Medved> Tak to v tom máte s Kerutem hezky jasno
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
1 reakcí na tento příspěvek V koloně řadit nebo stát na spojce
Premňa-zamňa postávajte všetci so zaradenou rýchlosťou a rozopnutou spojkou...