V servise se vyjádřili, že by se mohly vačky zlomit a jít do motoru. Ten se logicky zastaví. Poslední, co chci, aby se mi kouslo kolo v rychlosti nad 130km. O tom, že budu duchapřítomná a v téhle rychlosti vymáčknu spojku dost pochybuji.
Prosím o váš názor. Pokud máte podobnou zkušenost se 790 motorem ozvěte se. Vím, že se tento problém vyskytuje docela často. Na rozdíl od problému s brzdama, ho KTM ještě nedala do RAPEX (Databáze nebezpečných výrobků).
Tak historka má svůj konec.
Moje KTM 790 je doma, plně funkční. Práci jsem hradila, materiál KTM bylo ho cca za 30.000. Práce zhruba 9,5hodiny ... cca 6500Kč.
Naposledy editováno 13.10.2021 12:48:56
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Jak se to projevovalo nebo jste to zjistili při kontrole ventilových vuli?
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
foxdive píše: To máš od novoty?jestli to není ta co běžela bez oleje
První co by šlo do kopřiv, je uložení vačky a to je cajk. Tohle jsem naposled viděl v motorech DR650,ale ty měli fakt nahulákáno. Tady to vypadá na nějaký materiálový problém...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Anti píše: První co by šlo do kopřiv, je uložení vačky a to je cajk. Tohle jsem naposled viděl v motorech DR650,ale ty měli fakt nahulákáno. Tady to vypadá na nějaký materiálový problém...
Podobný problém , ale podstatně menší opotřebení. Nejlepší napsat rovnou do Rakouska.
JeckyllHydova>
Vím, že se tento problém vyskytuje docela často
No já o tom asi neslyšel u dvouválců a přišlo mi že 790tky všichni jen chválí.
Buď jim tam nějaký Ital v pátek špatně dává těsnění nebo šetří na materiálu
Jed to reklamovat k nemeckemu nebo rakouskemu dealerovi!!!!!! At uz je moto koupena kdekoliv. Ver mi. Nebude to pak totiz resit Slovensko, ale Rakousko.
Naposledy editováno 19.09.2021 15:11:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Tiež som začal reklamačné konanie, info majú aj v Bratislave, aj som písal do Rakúska /lebo nemám pocit, že by výčitky zákazníkov sa dostávali k výrobcovi a s ďalším modelom to vylepšil/.
1290 SAS 2019 /asi to bol zakliaty rok/, tečie olej na ľavej strane motora /ako idú káble do motora/, taktiež čochvíľa vytečený zadný tlmič.
Viem, že téma reklamácie moto je tabu v týchto končinách /asi len ja mám jediný najhorší kus na svete a nikto iný nemá problém s tým istým modelom/, ale som zvedavý ako to dopadne /alebo koľko ma to bude stáť peňazí/.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
vlastním též tento - podle mého osobního názoru - výborný motocykl, proto mě potíže s Tvým stojem rozhodně netěší.
Abych si to trochu srovnal v hlavě:
- Na opotřebení vaček Ti přišli v autorizovaném servisu KTM během servisní údržby a upozornili Tě na to. Pokud ano, pokládám jejich jednání za seriózní. Pokud ne, prosím oprav mě.
- Netvrdili Ti, že je to "běžné opotřebení", ale naopak to začali řešit "služebním postupem" s KTM. Pokud ano, pokládám jejich jednání za seriózní. Pokud ne, prosím oprav mě.
Jak to prosím aktuálně vypadá? Uznali Ti to "vejš" u KTM nebo ne?
K opotřebení vaček. Kromě věcí, které jsem si na starších motocyklech v rodině dělal sám (běžná údržba, výměna motorového oleje a filtru, kontrola a seřízení ventilů, výměna kluzáků vidlic a přetěsnění, výměna spojky, oprava výfukové přívěry, výměna válce a pístu atd.) nemám s motocykly dlouhodobou zkušenost. Moje dlouhodobá zkušenost je s pracovními stroji, a tak, i když je to možná mimo mísu, dovolím si zmínit ji zde:
- k nadměrnému opotřebení vaček celkem běžně dochází u strojů pracujících ve velmi prašném prostředí s vysoce abrazivním prachem (určitě není Tvůj případ).
- k nadměrnému opotřebení vaček může dojít vlivem zanedbané/nevhodné servisní údržby (určitě není Tvůj případ).
- k nadměrnému opotřebení vaček může dojít vlivem chyby ve výrobě ventilového rozvodu (mohl by být Tvůj případ a pak by se k tomu měl výrobní závod KTM postavit čelem).
- k nadměrnému opotřebení vaček může dojít vlivem chyby při konstrukci ventilového rozvodu. Například zde příliš malá funkční plocha. Jednou jsme dělali modifikaci (pro zákazníka vše zdarma) na asi dvaceti motorech v ČR, kdy jsme měnili vačkové hřídele s vačkami o šířce 9 mm za vačkové hřídele s vačkami o šířce 12 mm plus to samé u vahadel. (mohl by být Tvůj případ a pak by se k tomu měl výrobní závod KTM postavit čelem). Edit: hovořím zde pouze o zkušenosti z pracovních strojů, ovšem domnívám se, že k podobné chybě by mohlo dojít i u výrobce motocyklů.
Tak pokud můžeš, dej vědět, jak jsi dopadla.
Naposledy editováno 13.10.2021 10:57:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Naposledy editováno 13.10.2021 10:57:59
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Doufám, že na dýl. Podle info jsou to jiné vačky. Tyhle jsou prý již potahované nitridovou vrstvou, což prý ty první kousky nebyly.
Hm, tak ve výrobě "vynechali" nitridování.
To, že Ti zaplatili materiál, bych tedy pokládal za nutnost, protože je to jednoznačně chyba výroby. Je škoda, že se nekoná hrazení (alespoň nějaké) práce výrobním závodem KTM autorizovanému servisu v rámci "goodwill".
Na druhou stranu jsi to už asi měla po základní dvouleté záruce a máš teď od 30000 km za 6500 Kč nové obě vačkové hřídele, "ventilové jazýčky" a olejové čerpadlo, tak to není tak špatné.
Díky za informaci a ať Ti to jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Naposledy editováno 14.10.2021 07:22:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 22 | 25.9.2024 v 12:32 Gahan37 |
Indukcni drzak telefonu KTM 790 Adventure | vitovec | 19 | 12.7.2024 v 15:56 Kratas14 |
Reset servisního intervalu ktm 790 adv KTM 790 Adventure R, KTM 790 Adventure | Brkoman | 2 | 6.6.2023 v 14:11 Brkoman |
šponovák rozvodovej reťaze DirtTric... KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | Destroyer | 1 | 2.6.2023 v 13:15 Dr.fík |
spatne startuje KTM 790 Adventure | Martineleven | 7 | 23.2.2023 v 07:23 Diego_J |