Jednotlivé druhy plastů nelze vzájemně beztrestně míchat (některé ano, některé jen do určitého procenta, ale to už je vyšší dívčí).
Každý plast má jinou teplotu zpracování, zjednodušeně tavení. U silonu je to kolem 230-250°C.
1 reakcí na tento příspěvek Lze svařovat PA6
Pokud vlákno, vypadá to na PA6, drobenka ukazuje směrem POM-C. Ale jestli půjde jeden či druhý svařit, ti erudovaně neporadím. Pouze ze zkušenosti se odvážím říct, že v případě PA6 by to jít mělo, když vidím, co do dokáže udělat v soustruhu za slepenec
Svarovat PA jde - ale zalezi na tom jake PA to je - coz ten špunt bude asi kdovico. Asi bych zasel primo za někým kdo vaří primo nadrze, na rally motorku nam to tusim naposled varil radegarage? Nejsem si jist.
Taky je problem u starších plastu - zvlast tech ktery se maci v oleji, benzinu… chovají se jinak nez nove, casto se nechtějí spojit, peni to atd.
2 reakcí na tento příspěvek Lze svařovat PA6
Někde by na ní mohla být vylisovaná značka materiálu.
Najdeš špony po vrtání díry do nádrže? PA6 hoří blbě a smrdí. PE hoří snadno a voní to jak zapálená svíčka. PE jde svařit s PP.
Pokud to chceš opravdu lepit k polyethylenu, tak to nepomůže ani epoxid. Tady bych se také přikláněl k použití šroubů a matic a utěsnění gumou. Případně to opravdu vyrobit z polyethylenu a pak to jde svařit. Polyethylen (i polypropylen) se svařují velmi dobře.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze svařovat PA6
Kohlstein píše: Pointa možná bude v tom, že ta nádrž je z PE. .
Opravdu? Mužeš napsat co tě vede k tomuto poznání?Bylo by to fajn,než tu ostatní začnou rozvíjet svoje teorie...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze svařovat PA6
Anti píše: . Pokud bych narazil na epoxid co dlouhodobě odolává benzínu,byla by to taky varianta.
Už tu na foru někdo úspěšně použil tohle:
https://www.alza.cz/...B8-Mh1BoClCoQAvD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek Lze svařovat PA6
Problém svářečů je v tom, že většina je zařízená primárně na plasty používající se na autech a motorkách. Takže ABS, PP a PE. Oslovil jsem mailem čtyři firmy v Brně. Ozvala se jediná. Prý pokud to nedal místní svářeč,tak on zřejmě taky ne.
Varianta s maticí se zdá jako ideální,ale bohužel tam na ní není pořádně místo. Musel bych ji udělat z plastu aby se mohla zmáčknout a nacpat dovnitř. Vnitřek je hrbatý takže křivá dosedací plocha. Další možnost je natočit závit přímo do otvoru.
Nebo udělat domeček z bílého silonu a doufat že problém se svařováním šel na vrub tomu černému.
Edit: ten obrázek mi zbyl v telefonu, třeba pomůže. Já nakonec použil nějakej obyč. epoxid, funguje dobře.
Naposledy editováno 05.10.2021 15:07:09
1 reakcí na tento příspěvek Lze svařovat PA6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze svařovat PA6
Kohlstein píše: Problém může být taky v tom, že svařeči se palivových nádrží oprávněně bojí.
No ale ne plastových.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze svařovat PA6
Ale jo. Jestli Ti vlítne jiskra z pistole mezi svarem do benzínove nádrže, máš zadělaný na slušný problém.
Kohlstein - "PE jde svařit s PP" - nejde.
Anti - pokud jsou oba materiály PA, svařit to jde bez ohledu na příměsy (GF...) a barvu. Silon je dost ošemetný název pro cokoliv.
Assasin má pravdu v tom, že plasty degradují teplotou, máčěním v oleji, naftě...
To je technologie pro seriovou výrobu, kontaktní plochy tomu musí být přizpůsobené, z jedné strany to musí být podepřené a z druhé je tvarová sonotroda, která taky musí mít nějaký tvar a rozměr, aby se vlnění přeneslo do stykové plochy mezi součástkama. Sonotroda se kolikrát nepovede na poprvé, mnohdy ani na podruhé. A to jsem ještě zapomněl na tu mašinu samotnou.
1 reakcí na tento příspěvek Lze svařovat PA6
Naposledy editováno 06.10.2021 10:11:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze svařovat PA6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lze svařovat PA6
Jinak chápu, když mám zakázky na měsíc dopředu toho, v čem sem si jistej, tak proč ztrácet čas něčím, co běžně nedělám.