HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
ZdendaZB píše: Na fóru se těžkonajde někdo, kdo k tomu přistupuje s nadhledem a nechválí svůj vlastní vocas - to co momentálně vlastní.
tak nevím - mám třetí 690/701 a cca 40tis km na nich a o všech slabých místech a případně i jejich řešení (když ho znám nebo mám vyzkoušené) jsem psal a klidně to každému řeknu
za měj 690/701 za jímavý kompromis - má hodně chby, ale taky hodně dobrých vlastností - ostatně i proto je pořád mám
ad PR7 - nevím tom, že by top byla nějak extra poruchový a nespolehlivý krám - a to tuhle kategorii docela sleduji (2 znám osobně v okolí) a pár dalších majitelů přes web
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Tak to shrnu (ktm, hq). Nevím jestil tomu říkáš že funguje jak má.
12 tkm, většinou asfalt. Jezdím vopravdu vopatrně a pomalu, žádný rasování, což všichni víme.
2x motor nechtěl nastartovat, jen točil, musel jsem vypnout zapalování, chvíli počkat a zase ho zapnout, pak to šlo - super představa, že to někde mimo republiku nepude nastartovat vůbec
vyteklá vidle moc brzo ( to potvrdí většina lidí co to má) - prostě mizerná kvalita
z ničeho nic přestal v černý hoře fungovat ventilátor chlazení, než jsem přišel na to, že musím restartovat jednotku tak mě to docela voprudilo, je to fatální závada a mimo asfalt se bez toho nedá jezdit
zasekával se plovák kontrolky benzínu - to je taky nebezpečný, zůstat v horách někde v lese nebo na planině bez benzínu je taky nic moc
praskla pružinka na řadící páce - evidentně šmejdskej materiál, musíš odvrtat osičku, prostrčit šrout a pořádně dotáhnout natvrdo - bez vrtačky kladiva a hřebíku to nejde opravit a jízda bez toho v "terénu" je utrpení
při řazení nahoru někdy nesmyslně přidává plyn, je to docela pravidelnej jev a votravuje to
ustříhla se matice co drží nádrž k rámu - výrobní vada - stalo se taky na více novejch strojích, nejenom u mě, takže se to neokecá naloženou motorkou, navíc výrobcem udanej náklad jsem nepřekročil - musel jsem jí odříznou a přivařit tigem k rámu novou matici
motorka se s jedním ventilátorem se neuchladí při pomalý jízdě a jako cestovní dualsport by se uchladit měla - musel jsem dodat druhej ventilátor což byl docela opruz protože tam je málo místa
falešný neutrály jaxviňa - mají to skoro všichni a fabrika na to kašle
a to ještě prej odejde čepradlo, těsnění spojky v motoru a bůchví co ještě
Takže tohle je jako spolehlivej funkční stroj ? No a jaktože o těch slabejch místech všichni ví, ale nikdo s tím nic nedělá ?
Dobrý vlastnosti se tou nespolehlivostí a poruchovostí tak nějak zabijí. Bohužel.
To už raději motorka ala starý XTéčko s horším podvozkem, ale jistotou že dojedeš a nebudeš řešit existenční problémy jako u ktm. Jenže se už nic takovýho bohužel u nás neprodává.
Naposledy editováno 06.10.2021 13:05:53
výrobce není charita a snaží se maximalizovat svůj zisk a minimalizovat náklady - pokud něco funguje a není to život ohrožující a není jich v dané skupině moc tak je to výrobce jednodušší to neřešit, konstruovat novou převodovku? proč takhle má jednu pro víc modelů, předělávat ramínko řazení (viz falešné neutrály) opět - prostě vyrábí a hotovo, raději tí víc penež do reklamy a nmebo udělá upravené modely která prodá jako nové
těch bych ej jinak samozřejmě mnohem víc - liší se i jednotlivých ročnících, viz třeba dekompresor u 2018 - stahovačka na ot není, když chceš musíš si to sám zkontnrovat a objednat nový díl, proč by ot výrobce řeši když motorka stejně už bude mít druhého a dalšíhop majitele a do soudního sporu nikdo nepůjde
atd.
zrovna KTM se párkrát spálila tím, že se snažila vyhovět požadavkům na adventuru a nakonec to bylo vždycky v prodejích slabé (LC4 Adventrue jejich každého manažera děsí ještě dnes), prostě jsme slabá cílová skupina a když už ot je takje to pro nás zase drahé a navíc každý to chce podle sebe
Hele a když se tady řešilo co je to špatná cesta, po kterejch tak normálně jezdíme, a kde se motorky nad 150 kilo už moc nechytají (když to neřídí zrovna čurč birč a nejede za ním náklaďák plnej náhradních strojů) tak tady jsou fotky. A ještě pro upřesnění, abych zase jakoby nekecal tak, Trialista, kterej jezdil závodně motkros, enduro, má doma i trialovou motorku, má i gééso s kuframa další vehikly, tak prohlásil, že tohle je takovej strop co opravdový lehčí cestovní enduro může dát. Sám se tam zahrabal a málem spadl a to jel na lehkým xtéčku. A takovejch výjezdů a cest tam bylo celkem víc.
Takže si tam nedovedu představit někoho na těžkým stroji 200 kilo a vejš, kromě birče čurče teda Nebo někoho kdo jezdí kamikadze a naeřeší osud svůj a svého stroje.
první je fakt echtovní kopec a plno volnejch kamenů
druhý je čistej slalom se spojkováním taky dokopec ale už né tolik volnejch kamenů
třetí trochu bahnitá cesta v lese po dešti, ani ne moc dokopec, ale zase kluziště
fotka není, vypadá to jako že se tam nic neděje na první pohled
Naposledy editováno 06.10.2021 13:49:36
tzn v kompromisu funkcnost vs vydrz bylo uprednostneno to prvni
Naposledy editováno 06.10.2021 13:42:56
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
má vidlici zprasenou tak, že mám bejt vlastně rád, že vydrží po suchým balkáně taky 10 tkm a musím jí kuchat ?
to má bejt jako normální ? pak jsem teda fakt asi mimo
dám tam dlouhej neoprén jak mi poradil Trialista a bude pokoj, do těsnění nacpu vazelínu, občas ten neoprén a vyčistím, vyměním vazelínu a bude prej pokoj, doufám
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
klasická vidlice vydržela nesmysl a díky své konstrukci i když bylo gufero sjeté tak olej tolik neubýval, jenže funkčnost je prostě nekde jinde včetně nemožnosti nastavení
upsidedown vidlice je v tomhle horší - lepší funkčnost, lepší nastavení, ale při poškození gufer z toho lej chčije a vidle jde o prdele
pomoci se dá pečlivou údržbou nebo ochranou - taky tam dávám vazelínu, silikonový olej, a čistím planžetou jak gufero tak prachovku
neopren na suché cesty je dle mého řešení, ale třeba v bahnité vodě a častém koupání nemusí být úplně výhra neb se ten brusný bordel drží pod ním
každopádně také o neoprenu uvažuji
ad vazelina a neopren - myslim si, ze to bude spis horsi. ta brusna pasta co tam vznikne vydre i trubky...
Naposledy editováno 06.10.2021 14:04:11
zase jsem slyšel i četl, že dlouhý neoprény jsou dobrý i v blátě, páč tím šoupáním po noze vidle bláto rozmělní a nepřilepí se pak na vidli a neprojde prachovkou
takže ve finále ani nevadí, že tam je, navíc se stejně dírky udělají o kotouč ať chceš nebo ne, leda dát nějakej plech mezi kotouč a nohu, ale nevím esly to u 690ky jde
a zase není problém jednou za čas neprén povolit a propláchnou vodou, namazat olejem a projet prachovky
Naposledy editováno 06.10.2021 14:08:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
každej říká něco jinýho, někdo krátkej, jinej dlouhej neoprén, další ten skf přídavnej kroužek na stírání bordelu, někdo má vidle holý a stříká každej druhej den sprejem, aby na nich nedrželo bláto
mě se jedná o čistě cetovní použití, ale bláto bejvá, někdy jedeš i několik dní po cestě a to bláto stříká všude, pak taky bejvá jemnej prach
klidně dám ten přídavnej skf kroužek a přes to neoprény jestli to pomůže a občas teda vyčistím, když to jinak nejde
Honza: jsou na to hotový věci
https://www.2hmoto.c...RRxjb2hoCDWAQAvD_BwE
ale určitě nemůžu počítat s tím, že vidle nevydrží ani 10 tkm, to prostě nepřipadá v úvahu, nebudu 3x za rok vyměňovat prachovky a gufera
Naposledy editováno 06.10.2021 14:14:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
https://www.moto-ufo...ctor-45-55mm-p31290/
a doporučí ti hned vazelínu do gufer, tak teda nevím
Naposledy editováno 06.10.2021 14:16:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
no a to jsi jeste nevidel, ze si koupis na eshopu boty a doporuci ti k tomu ponozky?
ta vazelina je dobra. do gufer ji lehce davam pri montazi. Ale zakaznikum ji do vidlic nedavame.. je hodne olejnata a nechava chvili krouzky - odbornici jako ty to pak nosi reklamovat, ze cerstve udelane vidlice tecou...
Naposledy editováno 06.10.2021 14:19:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
takže vazelína do gufer se hodí, do prachovek teda dávat, nebo nedávat ?
nezávisle na neoprénu teda
Naposledy editováno 06.10.2021 14:25:51
assassin píše: ZdendaZB> tak v tom pripade ti zbejva leda tam dat klasicky vidlice z XT, transalpa atd...
no a to jsi jeste nevidel, ze si koupis na eshopu boty a doporuci ti k tomu ponozky?
ta vazelina je dobra. do gufer ji lehce davam pri montazi. Ale zakaznikum ji do vidlic nedavame.. je hodne olejnata a nechava chvili krouzky - odbornici jako ty to pak nosi reklamovat, ze cerstve udelane vidlice tecou...
Taky to dělám, ty kroužky od vazeliny jsou dobrý. Po repasi vidlí párkrát prudce probrzdím, vezmu retardér za domem v kilu a porovnám maximální propružení s se stavem před, aniž bych tam musel dávat nějaký gumičky atp.
assassin píše: PetrL3> gufero tece kdyz je vydrene, je vryp v trubce a nebo je v nem nejakej bordel z jizdy v terenu. V tretim pripade se da ten unik oleje zastavit, kdyz gufero tim pripravkem vycistis - vytahnes z nej ten bordel kvuli kteremu tece. Mozna by to pomohlo i v tom pripade co je tu vyse zmineny...
Rozumím. Jako se stěračema na autě.
ja obetuju zivotnost za funkcnost, ty evidentne ne - tudiz budeme mit k odpruzeni diametralne odlisny pristup.
kdyby tam od vyroby byly vidlice jako z transalpa tak budes spokojenej, ale ja ne... a musel bych na nove motorce menit vidlice ja.... takhle to proste funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
ZdendaZB píše: tak já budu ještě u nový motorky měnit přední vidlice, to je fakt super
takže vazelína do gufer se hodí, do prachovek teda dávat, nebo nedávat ?
nezávisle na neoprénu teda
no to by bylo trapný, že jo.
Nebo světlo ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
PetrL3 píše: no to by bylo trapný, že jo.
Nebo světlo ...
bez výměny světla to nešlo, nedalo se jezdit v noci, byla to bludička
přídavná nádrž taky nezbytná, 13l je v horách fakt málo, pořád bys musel jezdit do města a to je vopruz
zale měnit vidle je kravina, když se to dá nějak pořešit
A když chceš jet z místa a do místa b nějakejma zajímavejma místama, tak nic jinýho nezbejvá, než občas jet i po horším onroudu. Ale jezdit to x krát denně a pravidelně by mě to nebavilo.
Videa jsou o ničem. To nemá ani smysl točit. Fotky to samý, nějaký kamínky na cestě. Nic zajímavýho.
Naposledy editováno 06.10.2021 15:00:46
lehkou vazelínu pod prachovku dávám, prostě jsem tak naučený, ale každého věc - a ano u trochu ochozených prachovek je na začátku vidět mastnota z vazelíny než si to sedne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
HuSiKeWaNa kopie HQ701 je tady Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 0 | Včera v 18:06 ZdendaZB |
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |