23.6.2021 jsem po předchozí domluvě předal do servisu motocykl Suzuki GSX 750 F (r.v. 2001)
Při předání byl sepsán předávací protokol kde byly uvedeny závady, informace o mě a o servisu.
V průběhu opravy probíhala komunikace přes whatsapp kdy mne vice méně informovali o stavu opravy, stavu motoru a také jsme se na whatsapp dohodli ohledně maximální částky která byla 51 000 Kč. V průběhu opravy jsem přivezl vlastní náhradní díly a to : šroubky na kapotáž, plexi sklo, spojkové lamely a plechy - toto není nikde písemně zaznamenáno a ani si za to neřekl přirážku.
V průběhu opravy jsem zaplatil zálohu 25 000 Kč a když mi pán psal že je motorka hotová (16.9.2021) doplatil jsem 28 700 Kč tedy celkem 53 700Kč o 2700Kč víc než jsme byli dohodnuti, říkal jsem si ještě pokud to bude kvalitka tak to nějak skousnu.
když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).
Při přijetí mi pán dal fakturu na výše zmíněnou částku viz níže:
Také mi předal malý TP a klíčky, po chvilce jsem už seděl na motorce a odjížděl domů plný nadšení ... bohužel to mělo po chvíli opadnout, zjistil jsem že motorce prokluzuje při vyšší zátěži spojka a co hůř, zjistil jsem že na více místech na motoru uniká olej, motor měli celý rozebraný jelikož jedna z vodících lišt motoru byla usazena až pod hlavou motor ..takže šel celý ven a půlil se (obě vodicí lišty byli popraskaný).
Olej byl až na boční kapotáži motorky, vepředu , na radiátoru, vespod u šroubů karteru, u těsnění víka ventilů, hlavy ...dokonce stekl přes svody na spodní plastový kryt motoru a na vozovku !!!!
Nyní je situace takové že po zaslání reklamačního protokolu s reklamací po upozornění na má práva nakonec reklamační protokol přijal (dal razítko a podpis na ten můj), motorku odtáhli do servisu (23.9), teď by se do 30 dnů ty problémy měli vyřešit, snad (moto bylo dáno do servisu 23.6.).
Technik říkal že aby se předešlo nesrovnalostem tak před předáním vyreklamovaného motocyklu mám přijet a projet se na motorce, výhoda je že bych mohl zkontrolovat zda uniká olej na stejných místech jako předtím (mám vše nafocené z doby před předáním motorky do reklamace) a kdybych viděl že to třeba u nějakých míst vyřešili a u jiných ne poukázal bych na to a řekl že to neberu jako vyřešené (tyto místa rozebírali a před předáním do servisu z nich nic neunikalo - např. těsnění hlavy nebo potrubí pro rozvod oleje.).
Rád bych se zeptal co tedy dělat pokud dojde k tomu že nějakou ze závad neodstraní a nebo ji odstraní jen částečně ? tedy nedostatečně ? musím podepisovat převzetí reklamace zpět a pak opět reklamovat ? a nebo můžu trvat na tom že si to nepřevezmu dokud to nebude pořádně opravené ? na místa kde olej unikal je naštěstí dobře vidět takže není složité po jízdě zhodnotit kde to opravili a kde ne. (Taky jsem požádal o rozpis provedených prací seznam dílů jejich značka kusy atd)
Naposledy editováno 07.10.2021 20:52:22
4 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Treba karbce jen vyndas a vratis a najednou nejde jeden valec, tak je otevres a zjistis, ze jsou zralé na repas - nebo spis na nove a jsi v pasti…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
To co přesně tam posrali by mě samozřejmě zajímalo ale hlavní je že pokud se tak stalo měli by to napravit a výmluvy typu nemáme díly nebo neumíme to opravit absolutně nejsou na místě ?
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
assassin píše: Ono ti to nepomuze, ale ono je u toho servisu podezřele uz to, ze tu motorku do opravy vzali mam par kamarádů co opravuji motorky a tyhle stroje neberou. On to nekdo priveze “jen” treba na serizeni ventilu a ono na co sahnes to ti zůstane v rukou nebo naopak nejde povolit. Leti do toho hodiny a dily za tisíce a nikde neni zaruka, ze z toho nakonec nepohrci olej, protoze je to lety provozu a zásahy desítek kutilů opotrebene. Tzn se objevují problemy i tam kde doted nebyly a spoustu penez stoji i banální oprava.
Treba karbce jen vyndas a vratis a najednou nejde jeden valec, tak je otevres a zjistis, ze jsou zralé na repas - nebo spis na nove a jsi v pasti…
Njn, je to tak...pod to bych se prosím, jako majitel několika poměrně starších kousků, podepsal...
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
PS: čudná oprava, čudný servis a ešte čudnejší zákazník. svet sa v konskú pixu obracia. x=č
Som z toho voľáky zmätený.
Naposledy editováno 10.10.2021 14:06:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Korado50 píše: Susu550> .......... ! když motorka měsíc stojí na dešti a větru .. bez plachty bez niceho :( tak se není čemu divit
když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).
no ja ti nevim ,ale tebe mit za zakaznika... jako ja beru, ze jsi dal za opravu spoustu penez a chces mit motorku v poradku, to samozrejme ano. A ze to servis podelal to je taky bezesporu, ale pises ze rez je nejmensi problem a ve vysledku se k tomu stale vracis a misto dvou dnu uz motorka stala na desti a mozna za chvili v mrazu misto dvou dnu co jsi psal puvodne tak rovnou celej mesic
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Coz na nejake projizdeni servis nema cas a zaroven je to pro servis riziko.
Opet vim o cem mluvim. Pri jedne takove testovaci jizde se mi pod prdeli rozletel motor. Suprova situace na reseni se zakaznikem.
A navic pak jsou zakaznici kteri si foti najezd aby se s motorkou moc nejezdilo bez jejich vedomi, taky resi aby meli stejne paliva v nadrzi, takze proste nechces jako servis projizdet motorky. Muzes mit klidne i pojistku, ale vysekat se na tom muzes taky a ne svoji vinou a to opet jako servis nechces resit se zakaznikem, kdyz to prezijes.
No a druha stranka veci, pokud by tam napatlali silikon tak jak tam treba byl, tak by jsi taky nebyl spokojenej...on by motor sice netekl, ale zas by byl vsude silikon a prinejmensim pri dalsi kontrole ventilovych vuli by ses dozvedel v jinem servisu, ktere prase to delalo, vsude byl silikon. Takze ono je to u tehle stroju fakt tezke.
Jako chybu vnimam od servisu hlavne to, cemu se rika komunikace se zakaznikem. Tuto chybu dela hodne servisu a firem.
Ja jsem zjistil, ze je potreba zakaznikovi vsechno fotit, tocit a psat mu k tomu komentare a nasledne mu jeste zavolat, aby bylo vse jasne a 100% transparentni. Zakazniky jsem si mnohdy i nekolikrat v prubehu opravy zval na dilnu aby se podivali jak to je a o cem to je. Ma to ten efekt, ze dotycny vidi, co je to za praci, a taky zna pak stav svoji motorky a prechazi se tak pocitu, ze by servis nevymenil dily, ze je cena neadekvatni a podobne. Ale bohuzel, toto servisy nedelaji, protoze na to nemaji naladu a opet cas.
Zpetne musim rict, ze jsem stastnej, ze jsem servis zavrel, ikdyz oficialne jsem ho neprovozoval moc dlouho, ale nyni me nove podnikani zivi mnohem lepe a neni u nej takova odpovednost jako u oprav motorek.
Celym timhle textem se ti vlastne snazim jen rict, ze servis proste obecne spatne komunikuje se zakaznikem a pokud zakaznik jako ty je nasrany (pochopitene) a nenecha si to vysvetlit a hned nastoupi a zacne rvat o zakonech a dela dusno, tak prirozena reakce druhe strany je "tak ty mi polib prdel"
Takze mozna docilis lepsiho vysledku, kdyz krapet zabrzdis, zacnes se chovat normalne a trochu se na vec zkusis podivat i z druhe strany.
Za to co jsem si s lidma zazil, kolik srotu jsem opravil, jakym zpusobem mi lidi chteli platit, jak probihaly nektere komunikace, to bych tady mohl psat za ty roky jeste tejden a porad bych mel co psat. Na me proste takhle z internetu pusobis jako zakaznik, ktereho bych nechtel, protoze s tebou proste neni rozumna domluva. To je cele.
opet rikam, servisu se nezastavam a muze byt chyba vylozene jen a jen u nich, protoze dyletantskych oprav jsem z jinych servisu mel na dilne taky hodne. Dokonce i Honda v Brne se vyznamenala jednou opravou stare motorky. Ale to uz se zase vracim, ze bych tady mohl psat tejden.
Preju rychle vyreseni a zkus se proste nad celou situaci znovu a v klidu zamyslet. Delanim vln se niceho nedocili. At se dari.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Korado50 píše: cuir> To že si nenechám nasrat na hlavu a chci svojí motorku ve stavu odpovídajícímu zaplaceným pracem provedených v servisu je normální chování , určitě normálnější než si nechat všechno líbtt a spokojit se s moto ze který chčije olej. Ty se toho servisu zastáváš i když několikrát zminuješ že ne ;) a nějaký odsuzování toho že někdo brání svoje práva když jsou mu odpírána to je trošku přitažený za vlasy ne ?
ja se servisu nezastavam, jen ze zkusenosti vim, ze nikdy neni pravda jen ta, jakou ji publikuje jedna strana a jiz se to tady na foru mnohokrat potvrdilo, kdy tady nekdo nadaval na servis a on se ten servis tady k cele situaci vyjadril, podlozil to fotkama a dokumentama a ve vysledku to nebyla takova tragedie jak tady autori zminovali. No a po takovem vyjadreni servisu pak autor tematu najednou jiz nereagoval
Nerikam, ze je tohle konkretne tvuj pripad, ja se nestavim ani na tvoji ani na jejich stranu, protoze nevim kde je pravda a bez vyjadreni druhe strany to ani nikdy vedet nebudu a uprimne me to vlastne uz ani nezajima. Jen jsem ti chtel dat nahled na vec z druhe strany, coz jsem udelal, take jsem ti chtel dat radu jak dosahnout svych prav, to jsem taky udelal a vic uz nemam co dodat. Jen poprat uspesne vyreseni a s dovetkem, "hloupemu napovez, blbeho kopni" bych to za sebe uzavrel. Tak se mej.
Někdy je to k vzteku. Mě taky na SS900 po výměně kruhů začal z podpalice vzlínat olej, ale prostě u těhle starejch vran, kór bez těsnění pod hlavou(v mýmpřípadě), se to už ne vždy povede.
assassin píše: Ono ti to nepomuze, ale ono je u toho servisu podezřele uz to, ze tu motorku do opravy vzali mam par kamarádů co opravuji motorky a tyhle stroje neberou. On to nekdo priveze “jen” treba na serizeni ventilu a ono na co sahnes to ti zůstane v rukou nebo naopak nejde povolit. Leti do toho hodiny a dily za tisíce a nikde neni zaruka, ze z toho nakonec nepohrci olej, protoze je to lety provozu a zásahy desítek kutilů opotrebene. Tzn se objevují problemy i tam kde doted nebyly a spoustu penez stoji i banální oprava.
Treba karbce jen vyndas a vratis a najednou nejde jeden valec, tak je otevres a zjistis, ze jsou zralé na repas - nebo spis na nove a jsi v pasti…
jop
Jinak když slozis motorku tak kde co ti teče ale po chvíli to třeba i přestane. To je ale spis u spojů kde je voda chlazení. Nevím kolik jsi toho ujel. Ale jinak je to zajebane jak od prasat . Já teda když něco dělám vše si vycítim. Kdo ví jestli to vůbec pulili
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
assassin píše: Ono ti to nepomuze, ale ono je u toho servisu podezřele uz to, ze tu motorku do opravy vzali mam par kamarádů co opravuji motorky a tyhle stroje neberou. On to nekdo priveze “jen” treba na serizeni ventilu a ono na co sahnes to ti zůstane v rukou nebo naopak nejde povolit. Leti do toho hodiny a dily za tisíce a nikde neni zaruka, ze z toho nakonec nepohrci olej, protoze je to lety provozu a zásahy desítek kutilů opotrebene. Tzn se objevují problemy i tam kde doted nebyly a spoustu penez stoji i banální oprava.
Treba karbce jen vyndas a vratis a najednou nejde jeden valec, tak je otevres a zjistis, ze jsou zralé na repas - nebo spis na nove a jsi v pasti…
Ona ta oprava starý motorky pak může probíhat asi takhle... "Past vedle pasti píčo".
Naposledy editováno 11.10.2021 16:04:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
assassin píše: Spazik> vymenoval jsem ted hadice na motoru u 999 ... lakatos je proti tomu na servis jednoduchej stroj
To bude řec hlavně o těch co jsou u expanzky :D
Korado50 píše: krokoš> ty si nějakej divnej ,kde jsi vzal že jsem jí dával do servisu na výměnu spojky a plexi ? nejdřív si přečti o čem je tenhle příspěvek než začneš někoho odsuzovat, to že jsi nepochopil o čem je příspěvek a nebo jsi ho nečetl není moje chyba ...
Čau, no nikde si nenapísal, že s akou poruchou si to dával do servisu. Len si písal niečo o lamelách plechoch , skrutkách kapotáže a plexi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
dostat ven airbox byla taky pohoda, ikdyz bych se na tu hadici nejspis dostal jen po sundani toho zamotku elektroniky vlevo dole, ale do toho se mi puvodne nechtelo. Kazdopadne musely dolu komplet kapoty,proste vse...
krokos: myslim, ze jsem tam nekde videl, ze to daval do servisu kvuli rozvodum, ze zacaly byt hlucne...
Naposledy editováno 11.10.2021 20:33:19
2 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Olej unikal kolem hliníkových podložek šroubů na ventil víku, je tam tlakový olej a bohužel se to protlačilo kolem a olej stekl po celém motoru, k opravě už došlo, v rámci reklamace se vyměnili podložky za nové, motor byl důkladně umytý a už nikde nic neteče.
Ano, naše pochybení, taky když se pán ozval, tak jedna z prvních věcí co se mu řekla byla ať se zastaví a že to vyřešíme. Co se dělo potom a jak nám pán hrozil právníkem a že pro moto sme si nakonec dojeli- o tom se nebudu moc rozepisovat, bylo by to na dlouho.
Ještě se vyřizují nějaké dokumenty ale moto bude připraveno k vyzvednutí před uplynutím reklamační lhůty
pak pár věcí co sem tu pochytil:
někdo zpochybňoval jestli to bylo vůbec rozebraný. kvůli orezlým šroubům na výfuku či co- sundavala se hlava a nechali se dělat závit vložky na svíčky. kromě toho má Korado50 k dispozici několik foto na kterých je jednak sundaná hlava, za další rozhozenej motor. taky při původním předání měl pán možnost se podívat na staré díly. Jestli je skutečně vyděl netuším, nebyl jsem u předání.
Pak se cuir ptal co je to za roh na jedné z foto. - to je součást těsnění ventilového víka, na druhé straně je taky jedna, je to běžný úkaz na spoustě motorů, občas jsou tyhle "půlměsíčky" těsnění víka zvlášť, záleží na konstrukci. pokud ti zvědavost nedá, můžeš se podívat třeba na google.
Ohledně spojky sme se dohadovali, protože v původním protokolu byla zapsána kontrola spojky, ne její oprava. když sme po rozebrání zjistili že majitel má svojí spojku, tak mu bylo řečeno ať jí dovalí, že mu jí tam dáme- když už je to rozebraný. donesl lamely a plechy, pružiny neměl, lamela jedna chyběla, tu sme dodali z původní spojky. A než tu začnete křičet, tak všechny lamely, mezilamely(plechy) a pružiny byli změřeny mikrometrem (pružiny posuvkou) a odpovídají hodnotám které jsou zapsané v manuálu, ten je mimochodem k dispozici i tady na motorkářích.
Korado50 se ale jaksi zapoměl zmínit o tom že mu spojka prokluzovala už před rokem (viz téma zde )
následně zkouší reklamovat opravu spojky, která vlastně nikdy neproběhla, my totiž ani nevěděli že je rozbitá
a to nemluvim to tom že na nás chtěl shodit rozlámaný plast pod motorem, který rozlámaný už byl a on se ho pokoušel opravovat viz tohle téma
škoda že nevyfotil zevnitř to co tam vytvořil. kdybych dostal od servisu povolení a vy by jste poprosili, tak bych možná jedno foto utrousil..
Na závěr bych dodal že tohle píšu bez vědomí servisu a veškeré názory ať už na vás či na zakladatele jsou čistě jen moje
Ani já jsem zde nepsal všechny detaily komunikace a ani důvod proč jsem to chtěl řešit právníkem, ani název servisu kontaktní údaje nějaký osobní nebo identifikační info protože to vůbec není předmětem tohoto tématu jen sem se tu chtěl poradit na co mám právo a na co ne toť vše, na to má právo snad každej biker ne ?
K rozebrání motoru: to je jasný fotky mám je to jedna z mála věcí co se mi na opravě líbila že během opravy jsem dostal info o stavu a celkem dost fotek
Ke starejm dílům: žádný info ke starým dílům sem nedostal, max že vačky jsou ok což jsem rád ale to neni starej díl ale ten co tam zůstává.
Ke spojce: ano v minulosti se stalo že prokluzovala a zmiňoval jsem to při předání a taky je zde na motorkářích článek a důležitý info je že při předání do servisu neklouzala a pokud jste si článek o spojce četli pozorně až do konce je tam jasně napsaný že to bylo jen špatně seřízeným lankem spojky takže sory ale to byl dost ubohej pokus, seřízení tehdy pomohlo a spojka dál neklouzala a proto jsem vyžadoval kontrolu spojky zda je tam vše ok nebo vyžaduje repas/servis, kontrola očividně neproběhla vůbec a nebo ne moc kvalitně když jsem neobdržel žádné info o stavu spojky a stále klouže :) a navíc po fakturaci mi začal pán říkat že neví jestli jsou tam všechny lamely a plechy a že tam je asi něco špatně - to jako vážně jo ?
Takže pro rekapitulaci, zaplatil jsem za kontrolu spojky a před fakturací se o ní ani nezmínili ale chtěli prachy po fakturaci, takže já si něco objednám zaplatím za to, počítám že to je vyřešený když k tomu zadne pripominky nebyli a pak přijdu na to že to nefunguje a oni po mě chteji dalsi prachy - trochu blbý ne ? tohle bych si ve svém zaměstnání dovolit nemohl a normálně to povazuju za podraz nic víc nic min.
navíc ještě drobná poznámka ke spojce : po převzetí ze servisu bylo lanko u páčky spojky utažený nadoraz a utahovací matka vožvejkaná jak žvejkačka takže např. výměna standardní páčky kterou plánuji vyměnit za CNC by vyžadovala demontáž levé části karoserie spodních plastů a upravení na straně spojky - proč ? i v servisním manuálu je psáno že se to nejdřív má štelovat u páčky a pak u deklu, je to detail ale jako dost nepříjemnej.
K rozlámanému palstu: Ano v minulosti byl křachlej ale vše bylo vykitovaný zabroušený a nalakovaný bez prasklinky, když jsem ho předával nebyla tam ani prasklina a když jsem ho přebral zpět jsou tam dvě velký, jakou roli v tom hraje že byl před půl rokem opravovanej ? a to že jsem ho vyztužil plastovejma a kovovejma dílama vám může bejt šumák, jako takhle nahrajte to sem zasmějte se tomu to je mi fakt volný :D s tím že jste ho poškodili to nemá absolutně nic společnýho :)
Tady nejde zdaleka jen o to že něco pokazili na opravě to se může stát asi každýmu, taky sem udělal v práci párkrát botu ale spíš způsob komunikace, ten přístup a to že dodnes (po 17 dnech !!!) nemám k faktuře papír kde by byli uvedený práce vůbec nemám doklad kde by bylo co vlastně dělali jen dvě položky práce+díly !!, nemám ani vyjádření k reklamaci což se má zaslat max 3 dny od předání do reklamace !!, absolutně netuší že reklamace je vyřízena až po odstranění reklamovaných závad ne že si prostě řeknou že je vyřešená :D :D zaplatil sem za kontrolní práce spojky a nedostal sem absolutne vyjadreni jestli je ok nebo ne a kolik by stala oprava to je seriozni servis jo ? Takže porušování práv spotřebitele v zakone to je cerny na bilym a to ne v jednom bodě! to asi není úplně dobrá vizitka seriozniho servisu že :);) ? To že tu nějací (ted to nemyslim konkretne) uzivatele naznacuji ze sem na vine ja je sice mozné svůj názor si nechat můžou ale to je tak všechno, neví všechny fakta a ani nemůžou když tady nejsou napsány. Ať si udělá každý svůj názor, všechny informace ví stejně jen ty dvě zúčastněné strany. Já sem na ČOI dnes volal konzultoval sem s nima jak postupovat a dle všech faktů i podkladů a potvrdili mi že jsem v právu a doporučili abych zaslal podnět k prověření této firmy. Pokud někomu vadí že někdo jehož spotřebitelská práva jsou porušovaný a proto svoje práva brání tak to o něm leccos vypovídá :) a sory ale semnou NIKDO ZAMETAT NEBUDE !
Naposledy editováno 14.10.2021 21:33:51
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana | DRN. | 7 | 14.9.2022 v 18:03 jetam |
Falešné čtení hlasiny oleje Suzuki GSX 750 Katana | 4Mikuni | 20 | 21.8.2022 v 19:22 Ariete |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
GSX 750 F - vymena tesneni pod hlavnou Suzuki GSX 750 Katana | glancy | 14 | 29.10.2020 v 14:39 2stroke |
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... | CZmarty | 5 | 23.8.2020 v 16:00 CZmarty |