Předem mě nekamenujte, ale jasnou odpověď jsem nenašel Zakoukal jsem se do Hondy CX500 toho času ročník 1978. Je to zralá dáma a rád bych věděl co jí dopřát za provozní kapaliny
Brzdová kapalina: - zde je jasno i dle manuálu DOT3 dle všeho s DOT4 se nic nezkazí. Hlavně né DOT5,1
Chladící kapalina: - ta co je určená na hliníkové motory, dle všeho dnes asi každá, já bych vybral REPSOL MOTO COOLANT & ANTIFREEZE 50%
Motorový olej: - zde mírně tápu 10W-40 píše manuál, ale už né, jestli minerální, polosyntetický nebo dokonce syntetiku. Zde prosím o upřesnění. V době vzniku této dámy, asi byl jen minerál. Tak jestli je vhodné dát třeba syntetiku, což asi motor nezná a nevím jak se hlavně budou tvářit různá těsněníčka na tuto dobrotu.
Převodový olej do kardanu (kuželový převod): - a opět tápu manuál píše 80W nebo 90W dle teplot ziměji/letněji a opět otázka minerál nebo polosyntetiku nebo syntetiku? Jinak bez váhání bych dal minerál Liqui Moly 1617 Gear Oil SAE 80W Udělal bych dobře? Nebo mohu udělat ještě něčím jiným lépe? Třeba použít rozpětí 75W-90 (API:GL-4) syntetika?
Vazelína u kardanu: - tu bych vyřešil asi nějakou molybdenovou na ložiska co bude k mání. Ale opět budu rád za případné upřesnění. Co se tam vlastně tou mazničkou maže, tisícihran?
Předem všem moc díky za rady a doporučení
Naposledy editováno 19.10.2021 19:31:13
https://ownersmanua...-owners-manual-60940
a
https://coodie.com/cx/
je jeden s docela srozumitelným návodem a od strany 70-73 mas veskere informace
olej 10W40 trídy SE takze mineral - max polosyntetika
diferal zadni
GL-5
pod 5 stup.SAE 80
nad 5.stup. SAE 90
A pokud takle pises tak se nejdrive podivej do toho manualu protoze tamo vazeline pisou ze musi byt s adetivem MoS2 a musi se dat jen 12g a je tam dalsi hodne dulezite veci napr.oleje do diferaku 170 cm3 atd
JO a brzdovka musi byt SAE J1703 takze DOT 3
PROSTE SI STAHNI MANUAL A PODIVEJ SE DO TOHO !!!
Naposledy editováno 17.10.2021 20:58:29
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
2 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
A tu pastu (tedy žil jsem v domnění, že to je vazelína), bych nahradil třeba vazelínou má rozpětí -30°C až +130°C Vazelína Mannol Multi-MoS2 Grease EP 2
Snažím se to nějak sesumírovat, kdyby to hledal někdo další, tak ať netápe jako já, tak sorry
Naposledy editováno 17.10.2021 22:06:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
A díky moc!
Pikec píše: OK Stáhl jsem a pročtu, tedy spíše prohlédnu Ten druhý manuál je super, díky moc!
A tu pastu (tedy žil jsem v domnění, že to je vazelína), bych nahradil třeba vazelínou má rozpětí -30°C až +130°C Vazelína Mannol Multi-MoS2 Grease EP 2
Snažím se to nějak sesumírovat, kdyby to hledal někdo další, tak ať netápe jako já, tak sorry
Spíše prohlédnu ? Jestli je problém angličtina zkus google překladač, funguje celkem obstojně, když jsem objednával díly z Holandska hodně pomohl.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
Pikec: Správný název je kuželový převod nebo koncový převod nebo talíř a hruška.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
crestik píše: do soukolí kardanu potřebuješ hlavně hypoidní olej. Né všechny GL5 to splňují, naopak jsou dokonce i GL4 hypoid
Definice GL-5 přímo od API uvádí že je to jsou oleje zejména pro hypoidní převody. Pokud některý výrobce má uvedenu normu GL-5 a zárověň uvádí že to není vhodný pro hypoidní převody tak si v podstatě sám sobě odporuje. Ten rozdíl mezi GL-4 a 5 je výslovně uveden tak že GL-4 vyhoví pro hypoidní převody při střední až vyšší zátěži a rychlosti kdežto GL-5 olej "umaže" převod i v podmínkách vysokých rychlostí/nárazové zátěže a při malých rychlostech/vysokém toč. momentu. Čili, GL-4 lze použít i pro hypoidní převody ale s GL-5 ten převod snese víc (přísnější je např. SAE J2360).
Co by udělal syntetický olej ( což je víceméně dnes také hlavně marketingový označení kdejaký a kdovíjaký polosyntetiky ) těžko říct. Podle mě nic špatného. Bude jen dražší, ale to už dnes možná taky neplatí. Důležité je, aby splňoval normu, a tu splňuje kdejakej levnej olej z OBI ( obecně ). Plná syntetika - tenčí, ale odolnější mazací film, nižší tření. Nevím, jestli to motor ze začátku 80.let vyžaduje
Naposledy editováno 10.11.2021 11:40:20
DOT3, DOT4 a DOT5.1 jsou na bázi glykolu a vzájemně kompatibilní. Liší se bodem varu. Vyžší DOT, vyžší bod varu.
Pokud výrobce předepisuje DOT3, tak můžeš použít i DOT4 nebo DOT5.1. Vyžším DOT nic nepokazíš, ale asi je to zbytečné. Brzdy jsou dimenzované na DOT3 a tak by to mělo stačit. Závodit na tom asi nebudeš.
Nelze ale použít DOT5 . Ta je na bázi silikonu a není kompatibilní. Může poškodit těsnění, způsobit korozi atp..
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |