AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Trochu jsem se podělil s kámošem, co si Péráka již objednal.
Musím přiznat, že RVM je hodně pěkně řemeslně poskládaná a kvalitně olakovaná. A díky nahlédnutí pod šaty polorozebrané pouze potvrzeno velmi kvalitní připevnění, přesné lícování a vysoká řemeslná kvalita i pod kabátem. Podle mne je rovnocenná, ne-li kvalitnější, s jakoukoli rozpočtovou Hondou. Také výkonově to jede i brzdí jako jakákoli japonská pětistovka.
Pérák --- ergonomie, řidítka, posez je takový Jawácko-kejvačkářský, ovšem s níže umístěnými stupačkami. Boční kaslíky vadí patám bot a nelze jezdit standardně špičkou boty na stupačce. Velmi, velmi lacině působí a chovají se zpětná zrcátka = ty jsou opravdu špatná. Kvrdlající se ovladače na řidítkách taktéž nejsou žádný šlágr. A když už, pak blikače alespoň na předku bych si dokázal představit jiné.
Hodně zajímavý je pak rychloměr, kdy delší ručička ukazuje po rozjezdu na 160km/h, že do něho člověk klepe, aby se vzpamatoval. Teprve po chvíli člověku dojde, že rychlost nezvykle ukazuje ta opačná kratší část ručičky tachometru.
Integrovaný palivoměr v rychloměru je pěkná libůstka.
Řemeslnou zručností je Pérák --- ve srovnání s RVM --- o level nižší kategorie. Také celkovým výrazem působí Pérák lacinějším dojmem.
Nicméně jedná se o přesný odkaz na Péráka, postaveného našimi dědky v těžké době okupace Fricky.
(Myslím zrovna konstruktéra Josefa Jozífa dokonce při testu prototypu opatřeného odcizenými štítky SS z jiného stroje, chytli Frickové. ?hned byl odsouzen k trestu smrti a odváděn k vykonání exekuce. Když ho vedli přes most na druhou stanu Vltavy, odstrčil + porazil hlídku Fricků a skočil do Vltavy. Fickové se vzpamatovali a pálili do vody. O osudu Josefa pak rozhodla jednak voda = má bezvadnou vlastnost absorbovat energii střel již při malé hloubce / a jednak, že Josef věděl z loďky o výklenku vystupujícímu jen nepatrně nad hladinu v mostním oblouku, kde Jozífek vydržel v květnové teplotě vody snad 4,5 hodiny do soumraku!).
V Péráku je takto reálně zhmotněn také odpor národa proti Frickům - za II. Světové války. Takový odboj po našem, po Československu.
Na což Týnečtí hřeší.
Bližším pohledem pak zkušené oko odhalí zaházený levý výfuk od mazání řetězu / na druhou stranu ale zase moc pěkný venkovní výplet ráfků kol a využití bezdušových pneumatik (opravuji - venkovní výplet se týká RVM).
Ovšem pastvou pro oči je motor! Nádherně vyvážený, kompaktní, úplně akorát ohraněný (v porovnání s originálem 1946) - přesně tak akorát, aby z něho vyzařovala jen určitá nepřeháněná míra evokující modernosti. Nakonec jsem se "smířil" i s šikmo seříznutými výfuky.
Prostě Pérák je opravdu novodobým etalonem Bobberovitého Bobbera Bobberoviče.
A co jízda?
Pérák jede stejně jako jakákoli moderní jednoválcová třístovka. Je to spíše bručoun, s rychleji nabíhajícím spodkem. Vytáčení motoru do bezvědomí už nepřinese efekt urychlení dodávky výkonu. Lépe je dříve řadit a vychutnat plochou křivku v dolním rozsahu obrátek.
Řízení lehké, podvozek díky celkové lehkosti má slušnou odezvou.
Po přesednutí z CBR 600 je Pérák výkonově "měkká" a hodná motorka. Která ovšem táhne slušně a tah na jednotlivé rychlostní stupně neustává v celém rozsahu otáček motoru. Je ale nutné pracovat s plynem - při studeném motoru zhasíná motor i při řazení nahoru, při náhlém ubrání, nebo při dojetí k semaforu na drc, kdy samozřejmě obratem naskočí zelená (komedie pro předjeté, chcíplou hmotou blokované, řidiče aut).
Jak trefně poznamenal kamarád = " v Týnci si za takovou (citace Srdečný pozdrav ze Zeměkoule) zasr...zkurv...práci a rozhašení chodu nastavení motoru řekli o nadhodnotu-nadhodnoty 70 000,-Kč = co bychom sami dali za takový bezva kšeft, že?!!"
Z mého pohledu je neuvěřitelné, že Indové dokáží uvedený stroj vyrobit a prodávat se ziskem za cenu cca 56 000,-Kč!
V opačné rovině je pak snad ještě více neuvěřitelná míra nenažranosti Týneckých hrobníků Jawy, kteří za tento dovážený stroj požadují více jak 170 000,-Kč. Navíc veřejně kvičí, aby si zájemci nepořizovali tyto stroje od levnějších šedých dovozců.
Důvod předražení je zřejmě Ind, který stroj postavil v ekvivalentu normy cca Euro 4. Nyní hodlá Ind stroj v této variantě indické normy léta vyrábět a umořit nákladný vývoj. Na zkaženou byrokratickou rozmazlenou namistrovanou nesoudnou nestoudnou chátrající rozpadající se duhovou Evropu s nějakou přihlouplou normou neustále šroubující normu Euro = se Ind může krajc vajc.
Lichvářský překupník a hrobník značky JAWA z Týnce nedokáže upravit stroje na o level vyšší normu Euro.
Zřejmě ještě něco strojů indické normy Týnečtí dovezou, předraží a konec / zvonec.
(asi proto se nestydí lichvařit / a snažit se co nejvíc vyvařit).
Naposledy editováno 21.10.2021 09:17:56
Edit: Nicméně na obranu musím říct, že kvalita provedení od těch prvních kusů se malinko zvedla a kus, co ted na podzim dotáhli kluci na Zrcadlovku na sraz už sváry i provedením vypadal o dost líp. https://verdom.rajc...Koza_2021/1505849030 Můj šálek kávy to není, ale zákazníky si to asi najde.
Naposledy editováno 21.10.2021 07:23:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Franky píše:
(Myslím zrovna konstruktéra Josefa Jozífa dokonce při testu prototypu opatřeného odcizenými štítky SS z jiného stroje, chytli Frickové. ?hned byl odsouzen k trestu smrti a odváděn k vykonání exekuce. Když ho vedli přes most na druhou stanu Vltavy, odstrčil + porazil hlídku Fricků a skočil do Vltavy. Fickové se vzpamatovali a pálili do vody. O osudu Josefa pak rozhodla jednak voda = má bezvadnou vlastnost absorbovat energii střel již při malé hloubce / a jednak, že Josef věděl z loďky o výklenku vystupujícímu jen nepatrně nad hladinu v mostním oblouku, kde Jozífek vydržel v květnové teplotě vody snad 4,5 hodiny do soumraku!). .
Tuhle historku jsem nikde neslyšel ani o ní nečetl. Má to nějaký důvěryhodný zdroj? Já četl pouze o tom, že: "Jozíf byl známý bělovlasý muž, a zdálo se, že se již s těmito bílými vlasy narodil. Ale jeho vlasy zbělaly v průběhu jediného týdne, když jednoho dne do servisu vrazilo gestapo a odvedlo spolupracovníka Rudolfa Osvalda, který intenzívně pracoval na novém motocyklu. Během následujících hodin museli rychle odnést a ukrýt všechny podezřelé předměty. Pak začalo to hrozné čekání. Jedno jediné slovo, jen jedna věta stačila a všichni muži tohoto oddělení by byli popraveni. Jejich kamarád a spolupracovník byl kromě toho ještě v činném odporu a proto byl zatčen. Neprozradil nic, musel za to ale zaplatit svým životem."
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Musím prohrabat archiv. Nemohu vyloučit, že jsem příběhu přiřadil neprávem J. Jozífa....nicméně příběh je pravdivý a týkal se testování nového péráka na sklonku války a nebo snad už při povstání, kdy se testovací jezdec i motocykl měl falešné znaky SS.
Naposledy editováno 21.10.2021 09:13:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy - kluk je šikovný a zřejmě není posera.
Vyrobit péráká v Indii a v EU je pořádný rozdíl. Dodnes jsme mohli vyrábět třindu.
Polsko už se s EU drží pod krkem ! Proč asi ....
Naposledy editováno 22.10.2021 15:21:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 22.10.2021 17:11:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: marauder> Doktora navštiv. Já se taky snažím léčit sám, vitamínové přípravky, šumivé tablety...ono to pomůže, ale někdy ne úplně. Prášky nemám rád, Paralen apod. beru jen když už opravdu nemůžu...už ale nejsme nejmladší, tak o sebe musíme víc pečovat.
Dej vědět, jak se uzdravuješ.
Mám jednu výhodu, že jsem již několik let v důchodu a pracovní povinnosti mě netrápí teď se cpu antibiotiky teplota lehce klesla, ale je pořád v červených číslech snad se z toho brzo dostanu ještě bych se chtěl svézt na motorce než bude úplně blbé počasí.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nevím čím to je, ale něco je špatně. Řetěz mám volný tak jak má být , jenže v jednom místě se při protáčení kola napíná k prasknutí. Kolo mám rovně, mám obavu že by to mohla být ohnutá hřídelka sekundáru, jinak nevím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Uzákonili si že jejich národní zákony jsou nad výblitky EU.
Však to je správně. Státní ústava je nejsvětější právo, které nemůže účast ve spolcích rušit ani ponožovat.
Nicméně EUSSR si to nemyslí a vyhrožuje pokutami a likvidací. Kdyby to odhlasovali, tak pro změnu likvidují svoji státní suverenitu.
Čeští poserové hlasovali v tomhle případu pro EUSSR, že jsou ty eurohovna vyšší právo.
Takže takovou máme reprezentaci. Už nás zase prodali, stejně jako v Mnichově, za pár šušňů na chodník ve Lhotě a cyklostezku u Vltavy, tu zase máme protektorát...
Milan1963 píše: kehaj> Dopoledne jsem kousek jel na Adeniu, jen v letním oblečení, ale chladno je, nebylo ani 10 stupňů.
Nevím čím to je, ale něco je špatně. Řetěz mám volný tak jak má být , jenže v jednom místě se při protáčení kola napíná k prasknutí. Kolo mám rovně, mám obavu že by to mohla být ohnutá hřídelka sekundáru, jinak nevím.
Řetěz je vytahanej jak kšandy... Jednoválce ho umí utahat i takto "lokálně" Vyměň řetězovku. Kdybys vzal šupleru, naměříš po obvodu různé rozteče, byť vždy delší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sehnal jsem sadu z moto na díly která má najeto 3tis. km. 12 stovek místo 45 je slušná úspora. Pneu jsem dal Metzelerky.
Pech-Spolupráci v Evropě tleskám. Z původní myšlenky si ale parta Eurozlodějů udělala Mega Eurotunel. Je nejvyšší čas šlápnout jim na krk. Z toho co se jim pošle nám něco vrátí a z toho dámě polovinu na propagaci EU. No ale to zas jinde jsme. Neschopnost řešit problémy (a schopnost vymýšlet blbosti) ukázal právě covid.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ty paka z Bruselu ani nevědí, že emisní povolenky, které jim nařídili vydat jejich šéfové v pozadí - řídící tyto figurky, slouží spekulaci = to je děsně překvapující, že?!!
Mimoto mají snad soutěž, která "kráva" posere více Evropu. Jestli ta německá a nebo ta druhá, jejíž dosavadním předBruselským utra-mega počinem pro celosvětovou populaci bylo řešení kombinéz pro těhotné tankisty.
Zde se zřejmě výborně osvědčila ---v očích, které z pozadí řídí Brusel --- pro Bruselské kývání na švidly (takového blba kategorie "Supermogul-s-svězdičkou", aby pohledal).
Naposledy editováno 23.10.2021 21:02:43
Jenže stejná tupá, nekompetentní hovada teď řeší naši budoucnost...
Spekulace začaly už tehdy, kdy donutili výrobce energií, potom, co rozbourali soběstačnosti států a energetickou stabilitu, že se to bude obchodovat přes burzu, pak si udělali povolenky, ty už mmj. jedou 15 let... ale když to "nestačilo" tak je vloni brutálně zdražili na zhruba trojnásobek.
A melou sračky, jak za zdražení energií může Čína a lidstvo co je tupé a nebo se o to nezajímá, jim to věří... Zlá Čína a zlé Rusko... Bez Číny je Evropa v prdeli, to už poznaly některé vykutálenější automobilky... Bez ruska je Evropa v prdeli bez jejich plynu, ropy a surovin.... Hovno Čína... Hovno Rusko....
Evropa machruje, jak jim ten plny dodat musí, že je na tom Rusko závislé.... Jenže to je další lež... Není závislé a i kdyby ani, Putinovi je to jedno, ten se neskloní, i kdyby měli jeho lidi chcípat hlady. To už jsme v historii taky viděli....
Evropa objednala plynu málo na to, jak svým Green dealem změnila poměry spotřeb jednotlivých paliv...
Tím jak se Evropa snaží Putina za každou cenu srát, máme už surový plyn několikanásobně dražší, než jiné státy, které eurohujerstvím netrpí...
Putin může svůj plyn posílat i na druhou stranu, do Číny... A plynovod už na to má....
V Číně mu vyrobí cokoli, co mu Evropa odmítne dodat... Technologie už tam, díky čínské celní politice jsou a s autorskými právy si nikdy hlavu nelámali.
EU sama sobě připravuje takové podmínky, že to bude ekonomická i kulturní sebevražda.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |