tak dneska jsem se opravdu vytáhl.
Dělal jsem kompet servis předku, tlumiče a tak + výměna ložisek řízení.
Vytukat horní misku ložiska z krku se povedlo, spodní ne a ne a ne.
Tak jsem tu spodní malo proxonou nařízl a pobrousil, pak už to šlo. No a jak hodně z Vás už asi tuší, trochu jsem se zamyslel a o minutu později jsem s hruzou zjistil, že misku jsem probrousil a už jedu do samotného uložení.
Že mne malem trefil šlak je asi jasné, dobře mi tak, mam si dávat pozor ( velmi jemně řečeno ). Že takovou *račk* provedu zrovna já, by mne v životě nenapadlo.
Ale k věci. Mlátit novou misku a dělat jakoby nic je jasné že nebudu, nějaká šup rup oprava tekutým kovem nebo přiskyřicí se mi nepozdává, napadá mne leda vyvařit. Teda pokud to ještě vůbec jde.
Nemáte někdo nějaký nápad resp zkušenost ( i když o tom upřímně pochybuji ), jak s tím naložit ?
Naposledy editováno 07.12.2021 12:23:20
upřímně, nikdy jsem tak moc motorku nepodělal a nešlo to jednoduše dat od cajku.
Proto mne to tak trochu děsí, motka je naštěstí moje, takže hlavně ostuda a trochu obav. Hlavně že je to dolu u ranu, kde je tlak z ložiska největší.
Kdybych si přece jen dal práci a vyplnil to nějakým pevnostním kovem a zabrousil ( tentokrát opatrně zabrousil ), miska by se opírala komplet, tak bych tím nic snad nepokazil, nebo ano ?
Odpovědí si cením, ale přece, někomu z vás se dostala do rukou podobně poprasená motorka ?
1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
ariba píše: https://www.elancar.cz/lepidlo-na-loziska-vymezovac-spar-liqui-moly-10g-1135759.html
Což je v tomto případu úplně k hovnu.
1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
PS: potom pri predaji môžeš oznámiť novému majiteľovi, že ako to má vylisovať, lebo tú misku už nikdy viac nedostane von a sprasí to úplne. Na fľaštičke je návod ako sa to dá odstrániiť, myslím, že nahriatím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
Co jsem koukal tak jsou to většinou věci na opravu spár, nebo ještě jsem našel pixlované drahé věci na opravu čepradel.
Jen z hlavy, podrobněji by sis nevzpoměl co jsi používal ? Pro jednoduší hledání a porovnání, co ještě seženu u zámečníka / svářeče.
Myslel jsi tu misku na tvrdo zalisovat přes zatvrzený tmel, předpokládám.
Upřímně, kdybych věděl že to vydrží tak jak to je tak to neřeším, poskládám a hotovo. Takto nakouslé uložení jsem ale neviděl, vzlášť na krku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
ariba píše: FJRPEPA> vyplňovaču spár jsou mraky. Hledat ten konkretní nebudu
Tak nevím proč jsi sem dával odkaz na v tomto případě nesmyslný vyplňovač spár.
Naklepni tam nove lozisko a priste krouzek loziska neprobrusuj, ale narizni alespon na dvou mistech a pak do tech vrubu jebni kladivem pres killer a krouzek praskne.
1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
Nariznuti byl plan A, jen vetsi kotouvek tak jsem si řekl že to zbrousím, a udělám to pomalu a opatrně. Do jisté doby to šlo dle plánu. Pak tma a pak děs .
Do vaření se mi taky nechce ( oslabení ... nemám svářečku ... ), tak to asi s čerstvou hlavou ještě prohlídnu a jak budu mluvit se zamečnikem, poptam se co si mysli o te chemii.
Diky za nazory, to se ceni.
Užijte sobotu a ať se daří .... nějakou dobu asi budu brousit jen doma .... teda pokud mi bude dovoleno
http://www.davidmoto...lerie-motocykly.html
ingMobius píše: krokoš> OK, diky za info.
Co jsem koukal tak jsou to většinou věci na opravu spár, nebo ještě jsem našel pixlované drahé věci na opravu čepradel.
Jen z hlavy, podrobněji by sis nevzpoměl co jsi používal ? Pro jednoduší hledání a porovnání, co ještě seženu u zámečníka / svářeče.
Myslel jsi tu misku na tvrdo zalisovat přes zatvrzený tmel, předpokládám.
Upřímně, kdybych věděl že to vydrží tak jak to je tak to neřeším, poskládám a hotovo. Takto nakouslé uložení jsem ale neviděl, vzlášť na krku.
Nie, žiadne vytvrdzovanie pred montážou, normálne to napatláš do tej diery a drbneš tam ložisko. Čo je naviac to ti vytlačí utrieš handrou. Potom som to ešte olepil plastelínou aby tam nešiel vzduch. Lebo to tvrdne, keď tam nejde vzduch. Na vzduchu to nestvrdne. Čiže čo necháš opatlané na vzduchu to môžeš očistiť aj neskôr. Si to nájdi v katalógu Loctite, na veľké špáry. Je to asi až do 1 mm. Len pozor aby si mal nádobku z lepidlom na stojato a aby v nej bol vzduch. Lebo ak tam nie je vzduch tak to stvrdne.
PS: ja som to patlal šrúbovakom , ale ja som humusák. Ešte raz návod: 638 napatláš napr. šrúbovákom do tej diery. Drbneš tam tú misku ložiska čo tam patrí, olepíš to pre istotu plastelínou aby tam nemal prístup vzduch. Po čase ( napísané na nádobke) plastelínu odstrániš a hotovo. Na večnuju pamjať čiže po našemu zalepené na furt. Nerozoberateľné. Neboj, v návode je napísané ako to rozobrať.
Naposledy editováno 31.10.2021 07:12:52
1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
Kdyby konstruktér rámu nebyl vemeno, tak by byla díra v krku o jeden až jeden a půl mm větší a kroužek by šel normálně vyklepnout, stejně jako ten horní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
Maxipes_Fík píše: To je poučení pro příště, nedělat harakiri s bruskou, ale vzít svářečku, dvaapůlku elektrodu, nasmrkat na kroužek ložiska kolem dokola housenku (nemusí být nijak krásná) a kroužek vypadne sám.
Kdyby konstruktér rámu nebyl vemeno, tak by byla díra v krku o jeden až jeden a půl mm větší a kroužek by šel normálně vyklepnout, stejně jako ten horní.
Akorát by musel takové fígle znat...
No a když bych tam to ložisko dával zpátky, tak vědom si té patálie s demontáží bych se kukl, jestli se dá vymyslet nejaké opatření, jak ložisko bez problémů demontovat.
Ať už úpravou rámu nebo vložením "demontážní" podložky...
Nic tekutého tam nemá smysl cpát. Jediná plnohodnotná oprava spočívá v zavaření a znovu vyfrézovat. A aby to vypadalo pěkně, tak i s lakem. A to už je práce hodinově i cenově ve sférách, kdy je oprávněné se ptát, zda-li to má v takovém rozsahu smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
Zdenalbenal píše: Akorát by musel takové fígle znat...
No a když bych tam to ložisko dával zpátky, tak vědom si té patálie s demontáží bych se kukl, jestli se dá vymyslet nejaké opatření, jak ložisko bez problémů demontovat.
Ať už úpravou rámu nebo vložením "demontážní" podložky...
To je dobrý nápad s tou podložkou, ono se to tam smrká tou elektrodou fakt dost blbě, musí se to dělat zespodu a je to moc nízko, ale musela by ta podložka být z dost pevnýho materiálu, protože nemůže být moc tlustá nebo by mohla být osazená, pod kroužek ložiska třeba jen 1 mm a dovnitř krku třeba 5 mm osazení.
Díru v krku bych nezvětšoval, tím by se to zeslabilo (nehledě na to, že by se musel vykuchat rám z motorky a odnést někam, kde mají vyvrtávačku), s tím vemenem konstruktérem jsem to myslel tak, že mohl nakreslit větší díru v krku o dva mm, ale taky by ten krk nechal o ty dva mm tlustší zvenku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
_Michal píše: Já nevím, co furt řešíte. Co teprve náboj kola u auta, kde zůstane půlka ložiska, kterou musí flexou mechanik odříznout. Myslíte, že se s tím serou... Je zima, chápu, tak na kokotiny je čas, ale řešit až takový....
Pokud jde někdo na ložisko s flexou, tak to není moc dobrej mechanik či opravář.
Je to tento kroužek, viz. čas 5:40.
Naposledy editováno 02.11.2021 15:39:49
FJRPEPA píše: Pokud jde někdo na ložisko s flexou, tak to není moc dobrej mechanik či opravář.
Ne vždycky, jen holt nesmí obrousit nic jiného než to co je potřeba - kroužek ložiska. Třeba v tomto konkrétním případě zůstane po demontáži na ose řízení (ta co je zalisovaná do spodních brýlí) vnitřní kroužek spodního ložiska a ten se odstraní nejjednodušeji tak, že se v jednom místě probrousí až těsně k ose, pak se do něj praští kladivem a on praskne a pak se dá dvěma prsty stáhnout.
Trochu po delší odmlce a bez většího překvapení. Asi jak většina čekala
Když jsem pročetl všechny příspěvky a nechal vychladnou makovici ( == pořádně vychrápat ), celé jsem to zase prohlídnul.
Že jsem ubrousil kus uložení misky jo, ostatní okolo OK. V tu sobotu se mi to zdálo jako by chybělo kus motorky. Asi nejen strach má velké oči
Díky @krokošovi, za podrobný návad jak na výspravu přes chemii. Jak jsem tak čuměl do motoky, tak bylo jasné že do toho nejdu.
Svařovací fígle @Maxipes_Fík jsou na mne moc komplikované.
Včera jsem motorku komplet doskládal, nikde na žádný problém jsem nenarazil, všechno proběhlo dle očekávání. Ještě pořádně projet a proskákat tlumiče, no až bude venku trochu líp.
Na každý pád VŠEM moc díky za příspěvky, kdo ví kdy se něco z toho bude hodit.
Nechám to tu otevřé, pokud nebude nic přibívat, tak to uzavřu, ať je na věky archivováno.
Ještě jednou Díky všem a mějte se fajn
Jo a ještě jedna věc - když budete držet v ruce brusku, tak jen s čistou hlavou a v klidu. Jinak můžete dopadnout jako jeden nejmenovaný magor, který vyděšeně s velkýma očima vybuřoval po fórech
- veme se plochý šroubovák, podebere se kroužek ložiska a páčením přes okraj se ho snažíte jakoby dostat ven,
- za neustálého odšprajcovávání šroubovákem zvenku na to místo kde je hrot klepeme zvenku doprotivky kladívkem - stačí malé, třicetidekové,
- no a takto pracujeme pěkně dokola tak dlůho, dokud kroužek nevypadne.
Toto je metoda, kdy se chce ložisko nebo kroužek dostat ven nepoškozené...
1 reakcí na tento příspěvek Poškození uložení spodní misky ložiska řízení
spíš bych se zaměřil na to abych tam tu misku vlisoval řádně
Naposledy editováno 10.11.2021 13:15:29
CRF1000 píše: Nerozumím debatě, na obrázku je část rámu, do té se nalisuje miska ložiska, a do misky se vloží ložisko...co tam chcete lepit a vyplňovat? lepit misku ložiska do spodní části trubky? Ložisko bude uloženo v nové, nerozbroušené misce...nebo vidím blbě a na obrázku je už nalisovaná nová miska, kterou tazatel rozbrousil?
spíš bych se zaměřil na to abych tam tu misku vlisoval řádně
Nevím co je na tom tak nepochopitelného, tazatel vyměňoval ložiska v krku, horní ložisko je bez problémů. Spodní ložisko je horší, vnější kroužek zůstane zespodu v krku rámu motorky, díky blbosti konstruktéra nejde vyrazit shora jakýmkoli nástrojem, tak tazatel vzal malou ruční přímou brusku a brousil a brousil, až se mu podařilo vnější kroužek ložiska probrousit a zřejmě nějakým malým dobře nabroušeným majzlíkem se mu podařilo kroužek vyndat (vylámat ven). Potom zjistil, že trochu materiálu ubrousil i z uložení vnějšího kroužku ložiska v krku rámu, viz foto.
Už tomu rozumíš?
P.S. pro zakladatele tématu: ten postup se svářecím invertorem a svařovací elektrodou není moc komplikovaný, pokud takové zařízení nevlastníš, tak stačí znát někoho kdo ho vlastní (stačí i to nejlevnější, třeba z Lídlu za pár korun) a nemusí umět ani svařovat, stačí když se mu podaří zapálit oblouk a nasmrkat trochu materiálu z elektrody na kroužek ložiska, ten se po zchladnutí stáhne na průměru o jednotky desetin mm a skutečně vypadne sám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 6 | 21.8.2024 v 21:08 DavR1 |
Hlasité řazení/lupání od rozvoďáku ... Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 0 | 20.8.2024 v 13:40 Brunpaint |
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere | Help93 | 6 | 1.3.2024 v 08:31 sebajs |
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... | ThePauli | 11 | 20.2.2023 v 10:31 Metric |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |