Prinajhoršom budeš kupovať nový tlmič, tak šup do toho a daj vedieť ako si to zvládol.
...v konečnom dôsledku je to nakoniec lacnejšie dať spraviť profíkovi ktorý to má za 2 hodiny hotovo a vie napríklad dať aj pochrómovať piestnicu atp.
ale ak to má byť tvoja piata motorka na ktorej dáš 1000km za rok a nechceš do toho vrážať peniaze, prečo nie.
Edit: vymeniť olej bez toho, aby sa tlmič kompletne rozobral, to sa nerobí, keď sa mení olej, menia sa rovno aj všetky tesnenia a robí sa repas.
Naposledy editováno 31.10.2021 14:58:26
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič - repas v garáži
Abych to ještě rozvedl, tak už jsem třikrát rozebíral tlumič z endura, který je rozebiratelný docela snadno a opravdu tam stačí fouknout vzduch z kompresoru, s endurem nezávodím, takže to není až takový problém, samozřejmě že je to trochu znát, že tam není dusík, ale není to moc velkej rozdíl. Právě proto že jsem to už několikrát dělal u jiného tlumiče, chtěl jsem to zkusit i s timhle, ale nebude to prdel, takže:
Dočetl jsem se že se tlumič dá nahradit z sv650 druhé generace s mírným zvýšením motorky, takže se asi budu ubírat touto cestou a snad na bazaru natrefím na kus v dobrém stavu, už jsem se koukal a ceny jsou kolem tácku. Nový kupovat nechci, to vyjde mnohem dráž než dát stávající k mechanikovi. Diky za reakce a názory, budu sem dávat další poznatky, přip fotky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
Pokud tlumic neni rozebiratelnej, musi ho servisak rozpichnout na soustruhu, vytocit na telo tlumice zavit a vysoustruzit zatky (pripadne nejake podobne reseni) tohle moc lidi nedela… respektive vim tak o jednom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
assassin píše:
Pokud tlumic neni rozebiratelnej, musi ho servisak rozpichnout na soustruhu, vytocit na telo tlumice zavit a vysoustruzit zatky (pripadne nejake podobne reseni) tohle moc lidi nedela… respektive vim tak o jednom
Prochazka? A Beran?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
Tohle jsem nevěděl, že tolik tlaku, ale na crosku a enduro se fouká 2 - 4 atm a dovoluji si říct že je hloupost myslet si že je to to samé dusík a vzduch. Dusík má stálejší vlastnosti při změnách teplot, ale jak jsem psal, není to až tak velký rozdíl. Navíc jsem také psal že to nechci dávat někomu za mrak peněz a to by to soustružení určitě bylo, ale opravdu jsem se chytil myšlenky dát tam tlumič z sv 650 nějakého vyššího ročníku, taky jsem koukal že sv 1000 má rozebiratelný tlumič s "baňkou", tak jen ještě musím zjistit jestli by se mi tam vlezl, kvůli té "baňce". A tlumič z gepiny skončí v bedně s dílama...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
A ohledne te stálosti - mas nejakou fyzikální hodnotu ktera se u tech dvou plynu zasadne lisi?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
Ale to je vecnej boj. Dusík nechame dusíkem, ja zákazníkům taky dávám dusík, protoze lidem nevysvetlis ze zas az tak zázračne vlastnosti nema, svoje tlumice klidne foukam vzduchem.
Naposledy editováno 01.11.2021 21:58:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
Dusík se dává do nerozebiratelných tlumičů kvůli chemické stabilitě, přece jenom tam má pár roků vydržet a nemít snahu sloučit se s gumou, olejem nebo kovy. U pneu se argumentuje postupnou větší ztrátou tlaku při použití vzduchu. Pokud ale gumou prostoupí pouze kyslík, tak i po dohušťování vzduchem dojde postupně ke zvýšení koncentrace dusíku.
Špatné je, když se hustí za letního deště nebo dokonce v mlze. Pak se náplň chová podle tvého grafu. Suchý dusík se ale proti suchému vzduchu dost přeceňuje.
Dám obrázky odsud https://www.mojotir...s.com/N2_FAQ_Q01.htm
A ještě výřez z toho samého. Ta křivka, která začne prudce stoupat, namísto aby měla lineární průběh, odpovídá tomu, když má někdo v gumě zkondenzovanou vodu. Např. od montážních mýdel, nebo když někomu uchází guma a každý týden nebo den do ní pumpuje další ne-suchý vzduch.
1 reakcí na tento příspěvek Zadní tlumič - repas v garáži
Naposledy editováno 02.11.2021 00:24:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
Naposledy editováno 02.11.2021 00:37:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
Naposledy editováno 02.11.2021 00:49:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
zkus si najit na netu dataloggy ze zavodu...
ostatne, chodil sem jeden, co tvrdil, ze strojar pocita... takze si spocitej kolik energie musi tlumic zmarit pri rychlejsi jizde po nerovnostech... plocha tlumice, teplo ktere vyzari je taky easy vypocet, ne?
Naposledy editováno 02.11.2021 01:01:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní tlumič - repas v garáži
jo ono kdyz neco pribrzduje dynamiku, tak to vlastne zadnou energii nemari.. treba jako brzdy...
na shock dynu nalepis na tlumic teplomer, nechas tam ten tlumic par minut cvivit a je na nem 80+C ... zahada.
Vymenil som v nom olej origo kyb do zadnych tlmicov s malou dusickou, ze nebude tiect a cuduj sa svete, netecie. Fukane vzduchom pumpou, zial iba na nejakych 8 atm, viac mi neda. Pri jazde som nejake zohrievanie nespozoroval, mozno preto, ze expanzka je dost daleko od tlmica a chladi sa.
A funguje skvele.
Naposledy editováno 02.11.2021 06:37:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |