Jak to tak čtu, třeba tady , u toho verglu asi nebylo to, co má každý výtah, tedy automatická brzda. Klučina v utržené kabince se nejspíš v první vteřině ocitnul ve stavu beztíže a neměl moc šancí se dosápat k ovládání brzdy (to je to červené tlačítko na fotce?, nevím) a předpokládám, že to na něho nakonec hodí, že se v prázdné kabině coural a neseděl s rukou připravenou tu brzdu odjistit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
kerut píše: semik je nadsazka, ale tri roky je na tazny lano docela duchodovej vek..
Už mě předběhnul Dawe02, ale co říká skutečný odborník?
"Na některých lanovkách je lano třeba i dvacet let staré a přitom vyjadřuje minimální ztrátu. Lana mají velmi dlouhou životnost, je ale samozřejmě otázkou, jak se o ně personál stará, jestli lano nepřepíná, jestli bylo mazané, jaká je tam duše.
Než jde lano do prodeje, tak navíc musí projít trhací zkouškou, kdy musí vydržet stonásobně víc, než je povolené zatížení. Já si myslím, že i s ohledem na to, že se dnes lana dělají z nekorodujícího materiálu, jsou ty dva roky naprosto dostačující lhůta. Navíc jsem mluvil s výrobcem toho lana, které prasklo. Je z roku 2018, životnost je deset let."
Pokud mělo lano plánovanou životnost 10 let, tak po třech letech bylo ve třetině životnosti. Takže jako bys posílal do důchodu lidi ve 22 letech
1100Virago píše: Už mě předběhnul Dawe02, ale co říká skutečný odborník?
"Na některých lanovkách je lano třeba i dvacet let staré a přitom vyjadřuje minimální ztrátu. Lana mají velmi dlouhou životnost, je ale samozřejmě otázkou, jak se o ně personál stará, jestli lano nepřepíná, jestli bylo mazané, jaká je tam duše.
Než jde lano do prodeje, tak navíc musí projít trhací zkouškou, kdy musí vydržet stonásobně víc, než je povolené zatížení. Já si myslím, že i s ohledem na to, že se dnes lana dělají z nekorodujícího materiálu, jsou ty dva roky naprosto dostačující lhůta. Navíc jsem mluvil s výrobcem toho lana, které prasklo. Je z roku 2018, životnost je deset let."
Pokud mělo lano plánovanou životnost 10 let, tak po třech letech bylo ve třetině životnosti. Takže jako bys posílal do důchodu lidi ve 22 letech
...skutečně se ptáš keruta na otázky, týkající se práce a zaměstnání?
S pozdravem,
pijavice na státním cecku
2 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
Rick_James píše: cuir> ale ja som pisal o starych vytahoch,ktore maju prekladkovanie jedna ku jednej,takze nemaju zaves lan mimo kabibku,alebo mimo protivahu...
To co ty pises su nove vytahy...
Navyse to pises o dvoch roznych veciach...
Ked vytah akykolvek prekroci max dovolenu rychlost,tak do toho vstupuje obmedzovac rychlosti a ten zaucinkuje na zachytavace..A obmedzovac rychlosi tie maju jak stare tak nove vytahy...
Ja som primarne pisal o zavese kabinky...
myslis tento zpusob zaveseni stareho vytahu z 80tych let? nebo o cem pises? me system ktery jsi popsal neni znam a rad bych zjistil, jestli se neco takoveho skutecne delalo a nebo jsi jen teoretizoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
3 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
kerut píše: 1100Virago> ja bych rekl ze rozsekana kabinka vypovida jasne o tom ze ty a ta brenenska buzna melete hovna, jako obvykle vzdy a vsude, udelej mi radost a chcipni uz konecne na tu neexistujici chripku, ty tvy sracky se fakt nedaj cist ani pod vlivem
Ty jsi proste milacek. Hloupoucky, ale roztomily
jinak pro bezpecnost kontrolu a pripadne vymeny by bylo mnohem zajimavejsi kldyby meli klasickej dvoububnovej system a kazda kabina mela vlastni lano, uz jen proto aby pripadne utrzeni jedne automaticky nevystavil nebezpeci druhou kabinu..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
vilemx píše: MartasUS> Nemyslím si, že by projektanti byli blbci, kterým to musí vymyslet až někdo z m.cz. Tipuji, že problém brzdy je její spolehlivost, že se náhodně neaktivuje. Kdyby se totiž aktivovala při jízdě, tak to klidně kabinku sundá z nosných lan a pošle ji na zem. A kde je větší pravděpodobnost, selhání tažného lana nebo odstředivky na kladce?
Není přeci složité nastavit odstředivý mechanismus. Lanovka resp. kladky se točí docela pomalu. Stačilo by to nastavit tak, že např při dvojnásobné rychlosti otáčení kladky to ťukne do brzdy a hotovo. V případě prasknutí lana bych to odhadoval tak na 2 metry kdy by se brzda aktivovala. Kabinka by se asi zhoupla, to je jasný, ale nevěřím, že by se tím poškodilo zátěžové lano. Jestli si viděl ty záběry z Itálie tak ta kabinka se zhoupla skoro do 90ti stupňů a pak letěla dolů.S.h.I.t. píše: MartasUS> automaticka brzda neni zadnej problem. Hromada lanovek je ma. Tahle ji nemela. Ta italska ji mela, ale nefungovala jak mela, protoze byla vyrazena
Jj tady se to asi podcenilo. Resp celkový servis a kontrola. Teď se bude hlídat každá lanovkaMartasUS píše: Já zase nechápu, že ta brzda není automatická. Člověk umí chodit po měsíci ale neuměl by vymyslet tuhle jednoduchou brzdu? Napadá mne hned jeden jednoduchý princip a mám ho v palici už od té nehody v Itálii. Jasně se ví rychlost těch kladek co jezdí po zátěžovém laně během pohybu kabinky. Na jednu tu kladku namontovat zařízení na principu odstředivé spojky kde by se aktivovala záchranná brzda po zvýšení otáček dané kladky. Zvýšení otáček kladky = prasklé tažné lano kde se kabina rozjede dolů. Jednoduchá mechanická záležitost za pár korun. Žádná čidla a elektronické kktiny.
Na to existuje zátěžový spínač jakéhokoliv lana ať nosného či tažného. V podstatě to má každý vrátek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
MartasUS píše: Není přeci složité nastavit odstředivý mechanismus. Lanovka resp. kladky se točí docela pomalu. Stačilo by to nastavit tak, že např při dvojnásobné rychlosti otáčení kladky to ťukne do brzdy a hotovo...
Zrovna u lanovek neni, dle toho pouzivaneho bezp. schematu, rychlostni zpusob vystaveni automaticke kabinove brzdy preferovana varinta a pripousti se pouze v oduvodnenych pripadech, kdy nejde pouzit metodu zalozenou na silove detekci.
Silova je potom zalozena na propadu sily pod polovinu a nebo pod 5kN (cokoliv nastane drive).Zatimco ta rychlostni potom uz pri zvyseni rychlosti o 25% nad max. provozni (nebo dovolenou?) rychlost. Coz z rychlostni dela obtizneji realizovatelnou variantu i vzhledem k dalsim podminkam.
Paradoxne tak muze vyrobce i dnes preferovat rucni brzdu aktivovanou obsluhou kabiny (coz by mela byt stale povolena moznost i pro nove konstruovane lanovky) pred brzdou automatickou. Cimz takove rozhodnuti nijak neobhajuju stejne jako nevhodne umisteni nebo vysku skoro 2.5m v pripade toho vozu na Jestedu.
Naposledy editováno 04.11.2021 13:09:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy na lanovce
Naposledy editováno 04.11.2021 13:37:09
MartasUS píše: Dawe02>...Jamese Bonda uvnitř a podaří se mu za tu brzdu zatáhnout tak by mne zajímalo jestli bude brzda fungovat kde už kabinka letí docela rychle.
To je docela dobra pripominka. Pokud si vybavuju dobre, tak pro tento typ lanovky (aerial ropeway) se maji brzdy overovat sice v miste nejvetsiho sklonu,pruvesu a s max. zatizenou kabinou, ale jen na polovicni rychlosti. Jsou tam nejake vyjimky u tech kolejnicovych lanovek jako je Petrinska, tam se myslim brzdy zkousi na max. rychlosti. Zbytek je uz postaveny na koeficientu bezpecnosti vzhledem ke zmerenym vysledkum zkousky.
2 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
Kdyz privru oko, muzu o sobe tvrdit, ze jsem konstruktér-strojar. V oboru se pohybuju uz nakej patek a znam hodne dalších konstruktérů. Takze vim, jací lide to kresli…
… a to neni vse, ti co se učili jeste o neco hur nez ja to pak vyrábí, pak je dalsi stupeň - ti co to montují a na konci řetězce ti co to servisuji
2 reakcí na tento příspěvek Brzdy na lanovce
A ano tez mam nejakou predstavu o revizich obecne...
A beztak za to muze Dolinek...:D
Mne osobně dělá blbě horské dráhy a venkovní výtahy. Jako malej sem měl hrůzu z labutí jak to nahoře zaverglovalo (starší ví o čem mluvím ) Jinak letadla a vrtulníky absolutně v pohodě.
e: jinak sem si vzpomněl na to video z Ruska nebo odkud to bylo jak se tam něco posralo a sedačky letěly dolu a jak je to tam rozhazovalo. To bylo docela ostrý
Naposledy editováno 05.11.2021 09:15:03