AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
pech. píše: Lžeš.
Bandit efektivitou zrovna nevyniká...
Buď kecáš s rychlostmi a reálně se pleskáš jak Milan a nebo si přibarvuješ spotřebu...
B600 vezme za normální jízdy kolem 6 a když ho budeš držet pod krkem, tak i 9...
Vyfotil jsem Ti dnešní rutinní tankování. 16 litrů na 308km Zaokrouhleno 5,2. Dotankováno po hrdlo, takže případná nepřesnost měření bude do plusu.
Ale samozřejmě jsem to mohl nakamuflovat, když jsem lhář, který se Ti snaží namluvit něco, co není pravda.
Naposledy editováno 09.11.2021 15:34:18
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Po vzoru Bimbama ani já na husího ptáka nepojedu. V sobotu už mám jiné plány, těžko odvolatelné a navečer schůzi Veteran car clubu, v neděli sloužím bohoslužby, jo - pracovní den. Tak třeba za rok to vyjde.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: ghrohe> Já bych se nedivil asi ničemu. Když si - podle mně - Evropa pod sebou řeže větev ...kde to skončí ?
Ano, Evropa si pod sebou, díky nikým nevolené a nekompetentními dementy saturované evropské komise, řeže větev a chce v zájmu ideologických hesel a
utužení totality, spáchat ekonomickou, morální i kulturní sebevraždu a zaplatíme to my všichni...
Koudy01 píše: No, ani ne. Taky si nemuzes dovolit odstavit nektery z novejsich motorek na nekolik tydnu bez dobijeni. Stejne jak ty auta sosaji baterku, i kdyz stoji.
Odstavuji Hondu na něklik týdnů až měsíců běžně... Každou zimu... Proti všem Jawám a Čz je sice ultramoderní, ale reálně je i ona dnes už zhruba třicetiletá klasika, takže bez imobilizéru atd.
Borntobewild píše: Nicneříkající článek o minimální rychlosti na dálnici. Titulek tvrdí, že na dálnici je minimální povolená rychlost. V článku pak je citace zákona, že na dálnici nesmí vozidlo s nižší maximální konstrukční rychlostí, nebo vozidlo, které tu rychlost nedokáže dosáhnout. Nic se tam nepíše o řidičích jako je Milan, kteří jedou pomalu schválně. Fakt by mě zajímalo řešení, dohadování a pokutování.
Že jsou v provozu pomalá vozidla, jako zemědělské, komunální a pracovní stroje, se ví....
Že je zapotřebí aby zbytečně na dálnici, která slouží k rychlému přesunu na velké vzdálenosti, se taky ví...
Že se vozidlo jinak, způsobilé, může po čas jízdy rozbít, nebo z jiného důvodu není schopno rychlosti dosáhnout, se stává a i na tuto situaci
je vytvořeno pravidlo, jak se má v této situaci řidič chovat...
Proto jsou stanovena tato pravidla....
Že na dálnici vjede někdo, kdo se chová jako sobecký šílenec a jede bezdůvodně pod limit, se nepředpokládá, protože to je mimo
rozsah predikce toho, co může tvůrce pravidla napadnout, že se někdo vsere na dálnici a pak tam pojede krokem...
Nicméně i na to pamatují pravidla, říká se tomu bezdůvodně pomalá jízda, jež se trestá. Už jsem zažil, jak řidiče, který za plato vajec dostal štempl
do kartičky a jezdil, přestože nebyl reálně schopen vozidlo plnohodnotně ovládat, protože je napůl slepý, a reakce měl jako šnek jel po dálnici 50km/h, takže ho museli pomahači odsud stáhnout.
kehaj píše: Dneska to v rámci testování šlo
Oba moje stroje, Hondička je vzadu přikrytá aby jí nebyla zima
Naposledy editováno 10.11.2021 16:05:39
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka - je o mně známo, že japonské motorky nemusím. Jawa je prostě jedinečná . Má to ale výjimku - Honda TA 700 a 600. Tyto stroje bych mohl mít snad i doma. Ne ale 650, ta se mi nelíbí. O tu 600 se trochu zajímám, mechanická zadní brzda skončila snad v roce 1989 nebo 1990, poté je kapalinová, rok 1992 ji má určitě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: PetrL3> Telefunken? To čeče bude mít asi i nějakou hodnotu. Zkus nějaké fórum starorádiobláznů. Třeba něco i trhneš.
Přijeď si pro něj a prodej si ho. Mně to za to nestojí.
Zároveň nechci nabízet zdarma cizím lidem.
10 jich napíše, že mají zájem a nikdo nepřijede.
Nechci ho vyhodit do kontejneru jen kvůli tatovi, pamatuje ho od tetstvi, jak hrálo v kuchyni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Milan1963> rekl bych, ze v zakone se pise o tom, jestli vozidlo je schopne te rychlosti dosahnout.. ale nevybavuju si, ze by te nekdo nutil tou rychlosti jet... Ono kdyz je na dalnici kolona co jede 60 tak co muzes delat, ze jo
kazdopadne na dalnici nesmi vozidlo s konstrukcni rychlosti mensi nez tech 80... takze pionyr urcite na dalnici nesmi.
Musí těch 80 jet. Pokud není schopen to dosáhnout, musí z dálnice na nejbližším výjezdu vypadnout. Kolona patří do klauzule o zvláštních okolnostech a mezi ně vyhoněný motor nepatří, to je stav vozidla a pokud stav vozidla nedovoluje dosáhnout rychlosti 80km/h, musí z dálnice vypadnout.
Borntobewild píše: Milan1963>
Pionýr na dálnici nikdy nesměl. Populár, i když má konstrukční maximálku 80, tak není-li schopen na rovině té rychlosti dosáhnout, nesmí. V kopcích je to jiné, ovšem musíš do stoupacího pruhu.
Otázka ovšem je, jak je to s vymahatelností. Co by řekl policajt, když mu řekneš "Moje auto jede normálně 140. Ale já chci jet 60". V tom paragrafu fakt není nic o minimální rychlosti, kterou má řidič jet.
Je tam paragraf o bezdůvodně pomalé jízdě, který to řeší. To že jede po dálnici méně než 80 jenom proto, že chce, je bezdůvodně pomalá jízda a to je vymahatelné normálně. Jediná možnost kdy nemusí jsou ty zvláštní okolnosti, jako je kolona, nebo silně nepříznivá povětrnost, kdy je mlha jak kráva, náledí, hodně sněhu, atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Právě bezdůvodně...to je to slovo. Když vozidlo prostě víc nejede, tak to není bezdůvodné.
Nechci ale zacházet do detailů, třeba na srazech veteránů zvlášt' těch vyrobených před válkou, které často jedou čtyřicítkou protože taková je jejich normální rychlost - po běžné silnici II. nebo III. třídy - jsme to probírali vícekrát a s řidiči moderních vozidel se většinou absolutně neshodneme.
Když to vozidlo prostě víc nejede, tak jeho stav neumožňuje dosáhnout rychlost a na dálnici nemá co dělat.. Předválečné vozidlo je do dnešního provozu silně nevhodné a jeho uživatel by měl být schopen pochopit, že když má chuť, svézt se svojí hračkou, že by měl těm, co jedou užitkové jízdy, zaclánět co nejméně.
nejvyšší dovolená rychlost2
) není nižší než 80 km.h-1
. V úseku dálnice procházejícím obcí
je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou
dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2
) není nižší než 65 km.h-1
. Mimo obslužná
zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán
vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici"
Skutečně ze zákona musí vozidlo jen mít tu osmdesátku v papírech, nic o vyhoněným motoru a stavu vozidla tam nevidím. Otázka je jestli je u starejch mrdek ta nejvyšší "papírová" rychlost v techničáku, samozřejmě táhnout se po dálnici šedesát je bezohlednost vůči ostatním a o hubu vůči všem, ale papírově tam asi může ledacos. A dokazování "bezdůvopdně pomalý jízdy" někomu kdo se z fízla nepodělá taky nebude jednoduchý.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Lidi ale jezdí moc rychle, dvě auta mě dokonce předjely když jsem musel ubrat za autobusem.
Dálnici jsem nechal těm rychlejším.
Naposledy editováno 11.11.2021 20:47:44
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |