AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Možná si to nedovedou představit, ale podobná situace nastává a nastane... Auta (funkční) nejsou, ta nová na parkovištích nejsou kompletní, když ho objednáš, čekáš jak východní němec na Trabanta... A líp nebude...
A možná je to dobře.
Třeba si lidi přestonouá kupovat auto každý čtyři roky abudeme víc normální. Že výroba auta a likvidace ojetiny je větší zvěrstvo (ekologicky), než provozovat ojetinu, co má třeba horší emise je snad všeobecně známo, takže za mě hlavně ať jsou dostupný díly a nemám problém.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Faktem je, že dederoni i Mad'aři s nimi jezdili k Černému moři. Ne tak často jako s Trabanty, ale pár jich tak jezdilo. Poprvé jsem viděl Záporožce někde v Rumunsku snad v roce 1971 nebo 72, sice jsem byl malý, ale to auto si pamatuju - má zvláštní vzhled. Tuším, že je to kopie NSU , ne speciální ruský nápad.
Ono se sice už dlouho ví, že výroba nového a likvidace starého auta jsou pro přírodu horší, než provozovat starší auto, ale oficiálně to nikdo prosazovat nebude. Cílem dneška je totiž ekonomický růst, vysoká spotřeba, nejlépe do nekonečna...ale to je samozřejmě blbost. Žádný strom totiž neroste do nebe...
Milan1963 píše: Borntobewild> To by mně taky zajímalo - u nás jsem ho nikdy neviděl.
Faktem je, že dederoni i Mad'aři s nimi jezdili k Černému moři. Ne tak často jako s Trabanty, ale pár jich tak jezdilo. Poprvé jsem viděl Záporožce někde v Rumunsku snad v roce 1971 nebo 72, sice jsem byl malý, ale to auto si pamatuju - má zvláštní vzhled. Tuším, že je to kopie NSU , ne speciální ruský nápad.
Správně. ke konci výroby okopčili NSU Prinz.
Tady je hezky popsaná historie toho Zaporožce:
https://zpravy.aktua...1eaa6f6ac1f6b220ee8/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: Ona jizda niskoobemovimy strojky má své kouzlo, já bych to nezatrcoval.Chce to jen víc času.To kochaci tempo je k nezaplacení
No, mně zase hrozně sere, že se to táhne jak smrad, všech mrzáků jsem se zbavil a tchán mi to překazil tím, že mi věnoval Jawettu a ta je o tom, že je mnohem horší než ten slovenské pomsty a dárek prostě prodat nemůžeš a očekává se, že to po těch 45 letech odstávky probudím a sveze se.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Neříkám, že si neudělám radost, když se mi líbí, tak ho vezmu, ale díky stáří ho mám za pár korun v plný palbě a slušný svezení. Moc nechápu, že si lidi kupujou auta za půlroční plat.Ale každýho volba. Já raději ušetřím při nákupu a pak holt mám dražší kilometr, protože to nejezdí za 6/100. Ale pořád sem pod návratností 20 let
Naposledy editováno 15.12.2021 12:14:20
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Petr: Jeřábek jsem si taky pořídil. Donutilo mě to, když jsem prodal ještěrku (vysokozdvih) a montážní plošinu, jsa zvyklej, že si nednoduše cokoli přizvednu, naložím, složím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Assassin - tak vzhledem k tomu že když jsem s ním tehdá kecával jezdily u nás jen škodovky, žigulíky,varťasy, tráboše, žuky, dvanáctsettrojky a sem tam volha, prostě auta co měly níž spodek než ten záporožec ( teda kromě žuka a dvanáctsettrojky - to ale nebyly už tak osobáky jako dodávky ) tak to prostě srovnával s tím co bylo běžně na silnici. Co to vlastně máš za služebáka že umí dlouhodobě jezdit po cestách ruské kategorie?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Aut máme několik, nové ( psané na mně ) jsem neměl nikdy. A asi mít nebudu. Nevadí , k životu mi stačí stodvacítka. A občas, když je to nutné, tak něco novějšího, ovšem to je ženy. To, že podle některých lidí běžně jezdím veteránem ( tedy Škodou 120 ) a tím ho ničím, mě nechává chladným. Veterán je ze 30. let, tím jezdím jen občas. Mám oblíbenou větu - se Škodou 120 na věčné časy a nikdy jinak.
Takže - taky dobrý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Bimbam> A jak k tomu tenkrát ten podnik přišel? vždyť se to sem nedováželo? Já ho teda nikdy v čr na silnici ani neviděl. Jenom v DDR, na UKrajině, v Maďarsku a v Bulharsku.
Ten důvod, proč se to tu neprodávalo byl ten, že to nebylo schopno splnit homologační podmínky v ČSR.
PetrL3 píše: A možná je to dobře.
Třeba si lidi přestonouá kupovat auto každý čtyři roky abudeme víc normální. Že výroba auta a likvidace ojetiny je větší zvěrstvo (ekologicky), než provozovat ojetinu, co má třeba horší emise je snad všeobecně známo, takže za mě hlavně ať jsou dostupný díly a nemám problém.
Kdyby to bylo takhle, bylo by to dobře. Dělaly by se auta tak, aby byly opravitelné. Jenže záměr je jiný a to nahnat lidí do elektroaut, která ale nejsou ekologická ani omylem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zrovnatak Syrena, ta byla v Polsku, Mad'arsku...ale u nás ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak jo, s krapama te doby a prevazne z vychodniho bloku se asi da jako odolne auto porovnavat kde co… meli jsme 2104 coz bylo na pomery odolne a spolehlive suto a presto slo do srotu s najetyma asi 170tis, to v dnesni dobe najedou nektery sluzebaky za dva roky a prodavaj se pak za ceny pres ctvrt mice jako zanovni auta
PetrL a wajld: hele ta vase teorie o pouzivani starych aut ma svoje trhliny, kdyz vidim zirafu na vyndavani motoru a ruzne napul rozebrany auta … tohle proste vetsina populace nema kde delat, neumi to a nebo na to nema ani cas… ja mam asi nadprumerny vybaveni, neco malo o technice vim, ale kdyby mel jit motor z auta ven, tak jde do srotu a shanim jiny…
Naposledy editováno 15.12.2021 13:30:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše:
PetrL a wajld: hele ta vase teorie o pouzivani starych aut ma svoje trhliny, kdyz vidim zirafu na vyndavani motoru a ruzne napul rozebrany auta … tohle proste vetsina populace nema kde delat, neumi to a nebo na to nema ani cas… ja mam asi nadprumerny vybaveni, neco malo o technice vim, ale kdyby mel jit motor z auta ven, tak jde do srotu a shanim jiny…
To sis ale špatně vyložil, to nemám na motory u aut. A i kdyby, kolikrát za život auta se zěj vyndá motor?
Když si nekoupím auto za molion ale za 100, tak tam mám rezervu na několik vyndání motoru.
Já neříkam, že si má každej vše montovat sám bez servisu.
Uvedu příklad, oktávka za milion, po patnácti letech za kilo až dvě. Když hodně špatně, tak tam bude vada za tolik, že tám že nasypu další kilo (zaplatím servis). Pořád mám v kapse 650-700.
Pak už jen sem tam čep, vstřik....mně to za ty roky finančně vychází jednoznačně..
Naposledy editováno 15.12.2021 13:50:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 15.12.2021 13:53:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |