AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
skodovak píše: assassin: Tak víš jak. Za Saaba jsem nedal žádnou raketu, jakou bych jinde za auto v adekvátním stavu a výbavě (Aero, kombík, automat) musel dát. BMW jsou buď pořád drahý, nebo vybydlený po puberťácích, kteří přeci musí mít bawko... o cenách dílů a servisu nemluvě.
Borntobewild: Jak prévii chutná plyn? Co vim tak japonské motory nepatří úplně mezi plynogurmány
Zatím 75 tis.km na plyn bez problémů. Rozsvecela se mi p420, vyřešil jsem prirubou na lambdu. A nejspíš to ani s plynem nesouviselo, prý to lidem dělá i na benzín. Trochu jsem si pohral s korekcema vstriku. Ventily drží, katalyzatory a sondy taky. Kdyby se náhodou teď něco podelalo, tak už si na případnou opravu vydělala něco přes 100 tis.
Naposledy editováno 16.12.2021 13:45:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S vozejkem jezdím pomaleji, chybi vykon.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Bud tu lidi pisou o autech, nebo nepíšou vubec…
A to se tu jede na nějakou normu povinného psaného textu za den? Dialogy dvou lidí mimo téma si můžete vést přes zprávy a pokud je tu ve skupině Jawabláznů menšina co ji zajímají spotřeby aut a auta obecně, tak by stálo se za to domluvit a založit si vlákno Autoblázni a tam se vyřádit dle libosti. Třeba už jen proto, kolik zajímavých moto nebo Jawa příspěvků zapadlo v tomhle autobalastu. Ne každý má čas to procházet desítek vláken zpět a hledat to co se týká Jaw nebo moto. Jsou Vánoce, lidi mají být hodní a ohleduplní. Zkuste to autoblázni taky.. díky2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 16.12.2021 14:07:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak ja si to zas zkusim chvili pamatovat, ze je tu jawa parking only
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: assassin: Ano, ovšem i ta stará 900NG co jsem měl předtim, třídou srovnatelná s ovcí a věkem starší jak první felicie byla mnohonásobně tišší než cokoli od koncernu, s čím jsem kdy jel (Phaeton včetně). BMW bych si nekoupil, ze steného důvodu jako koncern. Pokud někdy budu kupovat nějaké další auto, bude to buď zas švéd, nebo japonec (hybrid).
Mnohonásobně než Phaeton? Asi tak kolikatinásobně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zase ta lithiovka dokaze "absorbovat" vic energie kdyz to nabiji - tzn v otackach, tak treba by to bylo lepsi…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: elevator> Nemel jsem pocit, ze by to byla uplne one man show… on to tu uz nekdo psal, tema jawa je docela vycerpane, vse uz bylo receno 5x takze se spis lidi se stejnym zajmem bavi o zivote - no a zrovna tady se diky zalibe ve starych strojich sejde dost lidi co se i vyznaj v technice. Nechodi do vlaken ciste o autech o kolech o okruhovkach… ale maji zajimave nazory a zkusenosti, proto sem lezou i lidi ktere jawa primarne nezajima.
Tak ja si to zas zkusim chvili pamatovat, ze je tu jawa parking only
Souhlasím a mám to podobně. V mládí jsem pár Jaw měl, nebyla vlastně ani jiná možnost, ale jak to šlo hned japonci.
Jawu bych si už nikdy nekoupil ale rád sem chodím, diskutuje se tady převážně slušně, nikdo nikoho neuráží ani po nikom neplije a řeší se tu kolikrát i zajímavá témata.
Diskuze o autech mi vůbec nevadí, stejně i každý Jawablázen doma nějaký má.
Naposledy editováno 16.12.2021 17:41:22
skodovak píše: assassin: Ano, ovšem i ta stará 900NG co jsem měl předtim, třídou srovnatelná s ovcí a věkem starší jak první felicie byla mnohonásobně tišší než cokoli od koncernu, s čím jsem kdy jel (Phaeton včetně). BMW bych si nekoupil, ze steného důvodu jako koncern. Pokud někdy budu kupovat nějaké další auto, bude to buď zas švéd, nebo japonec (hybrid).
tak je třída velikostní a taky cenová... Když vezmeme konec řady 900, začátek řady 9/3, která je tak srovnatelná s tou ofcí nebo 9-5/Superb, tak třeba ta ofce stála půl mega, Saab stál o dvě kila víc, a bylo to na něm znát, jak co do prvků bezpečnosti, tak proto, že nikdy neměl nějaký, vyloženě slabý motor a byl prostě prémiovější... Bylo by špatné, kdyby o polovinu dražší auto, nebylo lepší, než to obyčejné, které bylo slabší, hlučnější, hůře vybavené...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
assassin píše: Borntobewild> Vybírám si cas mimo špičku, pak se da jet takhke skoro porad. Samo sem tam na prase nekoho donutis uhnout, ze schvalne nebrzdis (to uz je trosku risky) a nebo to vezmes zprava…
S vozejkem jezdím pomaleji, chybi vykon.
Tak já s vozíkem po dálnici jezdím 135-145 snese to.... S holým autem 150, tak jede většina lidí v levým..
PetrL3 píše: assassin> Já mám s těmahle malejma exide do simsonů (myslím 4,5Ah ??? ) taky špatnou nzkušenost v jawě. Zkusil sem 2 a vždy sem musel dobít, když sem to chtěl po měsící nebo dvou navrčet. Vrátil sem se k velký yause.
Já tu samou exidku dostal k nějakému koupenému šrotu v suchém stavu, nalil jsem ji ze srandy a nabil. Jezdí v 353 s klasikou a přežila už dvě Varty 11Ah v jiných jawách s Vape . Zrovna včera byla chvíli na Lídlovce a dá asi 5. nebo už 6. sezónu?
Bimbam píše: Já si to tady čtu každej den nebo obden a tím pádem mi toho moc neuteče co mě zajímá. Vždycky sem vlezu na místo kde jsem byl naposledy a čtu. Nepřeskakuju. No a díky tomu že nepřeskakuju jsem taky zachytil tu Assassinovu nabídku před časem že by stál o to otestovat jeho 6V bakterii. Můžu to otestovat ve Smolíkovi, ten má tendenci "žrát" baterku a tudíž ho musím jednou za měsíc napojit na nabíječku i když jezdí. Ten dvouválec jaksi žere víc elektřiny než jednoválec 477 - tam problémy s baterkou nejsou při naprosto stejném dynamu i seřízení dobíjecího relátka. A samozřejmě při stejné baterii protože vícekapacitní do kastlíku Smolíka prostě nevejde. V obou je "simsoňácká" 6V .
Ona ta velkopacitní to stejně nevyřeší, protože se už tuplem nenabije.... Já jsem si dost polepšil po instalaci elektronického regulátoru AEV, ale ani předtím jsem s baterkou vážné problémy neměl, protože Smolík 250 je poněkud astmatik, takže jede jen ve velmi vysoké tónině, proto nabíjí víc, než když budeš válet 350 na střední otáčky....
laďa-prášil píše: Mnohonásobně než Phaeton? Asi tak kolikatinásobně?
Jako Phaetonem jsem nikdy nejel, ale vzhledem k tomu, že je to jen taková převlečená a trochu modifikovaná A8, která tichá a pohodlná je, že by Phaeton byl nějak horší... Vzhledem k tomu, že ač nemám VAG rád, tak stará NG, proti o 15-20 let novějšímu autu o dvě třídy výše za dvojnásobné peníze, tak těžko to může být k uvěření, že by malý Saab, který konstrukčně spadá někam do 80. let, to násobně převyšoval...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
...i když, asi ne tak dramaticky, aby se daly srovnávat auta diametrálně odlišná.
Naposledy editováno 16.12.2021 18:26:14
P911 píše: A taky že Saab byl vždycky auto tak trochu pro individualisty ( vždycky jsem ho chtěl ale nakonec skončil u kolegy Volva ), kdežto ovce je stádový.
Jako Volvo bylo pro Saab konkurence, ale bylo tradičnější a hlavně nabízelo širší portfolio modelů. Tím vítězilo Volvo. Saab byl zase dosti "jiný" oproti všemu ostatnímu, prostě si dělal ty věci hodně po svém, leccos předběhlo dobu, ale byly i anachronismy... Saaby se mi vždycky líbily, ale nestálo mi to za to, abych to měl, protože na Daily je to trochu problém a auto jen tak navíc, mít nechci, tak mám obyčejné auto, se kterým problémy nebývají... Na hraní mi stačí ty motorky...
PetrL3 píše: To je právě to, proč nerad posuzuju ojetiny nějak obecně. Každá je jinak zachovalá, jedna může být tišší, druhá silnější, než stejnej kus se stejným motorem.
...i když, asi ne tak dramaticky, aby se daly srovnávat auta diametrálně odlišná.
Jako se Saaby trochu zkušenost mám, zajímal jsem se o ně, špatná auta to nejsou, ale velký luxus sedan s mnohoválcem, který může být konkurencí pro S-kládu, prostě nemůže být udrncaná a hlučná mrdka, protože by si to nikdo nekoupil.... Saab, přes všechny svoje plusy, je podstatně menší auto se čtyřválcem, krom pár jednorožců z konce historie. Že je udrncaná a hlučná Fábie za dvě kila, se dá pochopit a za tu cenu nového kusu i tolerovat, ale u nejvyšší třídy prostě netoleruješ nic takového, protože se to tam nesmí stát, když to auto stojí desetinásobek peněz....
Pří posledních vyjíždkách s Enfieldem /oddělená převodovka/ se mi pří startování pomocí nakopávačky stala podivná závada. Při protočení motoru jde párkrát vše normálně a najednou tam jakoby spadne kvalt a motor se skoro nedá protočit. S pomocí spojky se vše uvolní, ale neodstraní. Jednou se stalo že to "skočilo " zpět.
Co myslíte? Spojka,primár,převodovka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P911 píše: A taky že Saab byl vždycky auto tak trochu pro individualisty ( vždycky jsem ho chtěl ale nakonec skončil u kolegy Volva ), kdežto ovce je stádový.
Zkontroloval bych řadící kulisu a její aretaci, jestli to s ní někam nemrdá.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |