Vše o tomto motocyklu - o čopru Honda VT750 Shadow Spirit i o cruiseru Honda VT750 Shadow;
zkušenosti, údržba, úpravy a doplňky, manuály, užitečné odkazy, fotky a videa, zážitky z cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
divné to není - myšleno ve smyslu, že není třeba se nějak znepokojovat.
Je to holt neevropská verze a ta skládačka do sebe dobře zapadá.
Když si rozebereš VIN "JH2RC530X9K200559" Tvé Shadowky, tak
- JH2 je motocykl Honda vyrobený přímo v Japonsku
- RC53 je Shadowka daného typu
- 0 (na 8. pozici) je ta stěžejní informace o verzi - vrátíme se k tomu dál
- X je znak kontrolního součtu (obecně to může být znak z množiny 1-9 a X)
- 9 (na 10. pozici) je rok výroby, v tomto případě 2009
- K znamená, že to bylo vyrobeno v japonském Kumamotu
- 200559 je sériové číslo
Když se podíváš na předchozí stranu diskuse a porovnáš si to s VIN Spiritky se vstřikama z roku 2008, tak je mezi nimi rozdíl právě v té verzi na 8. pozici. Moje Spiritka model RC53 (VIN JH2RC53A18K...) se vstřikem má označení verze A, zatímco ta Tvoje Shadowka (VIN JH2RC530X9K...) s karbecem má označení verze 0 (nula).
Podobně se právě tou verzí liší i moje předchozí Shadowka (tentokrát cruiser, ne chopper) s karbecem z roku 2006 oproti Shadowce kolegy PetrXIX se vstřikem z roku 2008. Můj model RC50 (VIN JH2RC50AX6...) ještě s karburátorem je verze A, zatímco kolegův model RC50 (VIN JH2RC50B68K...) už se vstřikem je verze B.
Uff, co to dalo práce, přitom (dle citátu z filmu) taková blbost, co
Ale snad Ti to trochu pomohlo, a měj se.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750
Mě na tom přišlo právě zvláštní to, že na první straně tohoto vlákna jsem se dočetl, že všechny poznávací znaky jsou "vstřikové"
a domníval jsem se též, že ta 53-ka na bloku znamená i jisté změny v konstrukci ( minimálně válců, co se vstřiků týká) oproti karbecu
Proto jsem si kladl otázku, co vedlo ( moje první domněnka) původního majitele k výměně vstřiků za karbec. Jistě by to s sebou neslo další technické záludnosti v konstrukci motoru. Ale je fakt, že jsem po této problematice nepátral.
Fakt jsem si v první chvíli myslel že jsem si naběhnul. Ale řekněme, že jsi mi to i logicky vysvětlil a já teď mohu klidněji spát.
Ale do hlavy ( minimálně technicky mi to neleze.....fakt ne ---- co vedlo výrobce k tomu, že zachoval karburátor, když vše ostatní je vyšší verze???
Ještě jednou díky za odpovědi a fundovaný výklad. Petr
wattsound píše: ...do hlavy (minimálně technicky) mi to neleze.....fakt ne ---- co vedlo výrobce k tomu, že zachoval karburátor, když vše ostatní je vyšší verze???
Na to by mohl nejlíp odpovědět právě ten výrobce, ale jedním z možných důvodů bude nejspíš i to, jak se mění (zpřísňují) předpisy jednotlivých států - např USA (a zvláštní kapitolou je tam přelidněná a přemotorizovaná Kalifornie) a taky zdejší EU.
Tlak na snižování emisí vede mj. i k plošnému zavádění řízeného vstřikování a k opouštění svým způsobem primitivních a jen evolučně vylepšovaných zplynovačů (karburátorů) s více než staletou tradicí.
A tento proces probíhá v různých částech světa s různou intenzitou...
...pokud by měl někdo s tímto systémem nějaké zkušenosti či nápady nebo rady, písněte....rád se přiučím
1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750
tak jsem se rozhodl k vážnému kroku a na svá stará kolena si pořídím taky jednu Šedivku. Dovi klobouk dolů a děkuji za tohle vlákno. Některým tématům jako grafy a schémata zatím nerozumím (protože ještě nemám na čem to zkoumat), ale celý jsem ho přečetl jedním dechem a dal mi cenné rady a informace. Motorku znám bohužel jenom z mnoha fotek a videí, protože doposud byly jiné priority, ale brzy se chytám navštívit nějaký motobazar a osedlat si nějakou "na zkoušku". Potřebuju hlavně vědět jestli se na ni při svým skoro dvou metrech vlezu
Taky ještě nemám velký papíry, zatím jen ty malý. Každopádně Šedivka je láska na první pohled a po přečtení tvých článků jsem se utvrdil, že jdu správným směrem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Roman_z_Véšek píše: Ahojte,
tak jsem se rozhodl k vážnému kroku a na svá stará kolena si pořídím taky jednu Šedivku. Dovi klobouk dolů a děkuji za tohle vlákno. Některým tématům jako grafy a schémata zatím nerozumím (protože ještě nemám na čem to zkoumat), ale celý jsem ho přečetl jedním dechem a dal mi cenné rady a informace. Motorku znám bohužel jenom z mnoha fotek a videí, protože doposud byly jiné priority, ale brzy se chytám navštívit nějaký motobazar a osedlat si nějakou "na zkoušku". Potřebuju hlavně vědět jestli se na ni při svým skoro dvou metrech vlezu
Taky ještě nemám velký papíry, zatím jen ty malý. Každopádně Šedivka je láska na první pohled a po přečtení tvých článků jsem se utvrdil, že jdu správným směrem
Při tělesných parametrech, které uvádíš.....malá a tím pádem nepohodlná. Pokud trváš na VT 750 Shadow, volil bych raději Honda VT 750C Shadow. Ale ty si zvolíš zcela jistě to, co se bude tobě bude jevit jako to nej, nej., a tak to má být. Důležité je, vybírat pocitově (sednout, případně projet) a ne jen na základě doporučení někoho a už vůbec ne jenom podle načtených článků.
Tak vybírej a k tomu ti přeju hodně štěstí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Nejvíc se mi líbí C4... líbí se mi ty blatníky, které tu kdosi haněl No a co se týče doporučení jiných, tak já nejsem žádný motorkář ani nepatřím do žádného gangu, jak by řekl jistý Tydýt, a když už někoho s motorkou znám, tak jezdí silničky. Takže mi to nemá ani kdo rozmlouvat. Snad jen jeden můj bývalý kolega záklaďák z vojny mi teď na srazu po X letech tvrdil, že 750 je líná , že musím do kopců řadit. ať si prý koupím aspoň jedenáctistovku, kde dám za 5 a jedu kopec nekopec.
Jenže já se chci kochat a cítit bublání pod nohama a k tomu patří i to řazení... nechci na tom usnout nudou a nebo lítat na motorové pile
Naposledy editováno 31.07.2018 15:40:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Roman_z_Véšek píše: dědoušek>
Nejvíc se mi líbí C4... líbí se mi ty blatníky, které tu kdosi haněl No a co se týče doporučení jiných, tak já nejsem žádný motorkář ani nepatřím do žádného gangu, jak by řekl jistý Tydýt, a když už někoho s motorkou znám, tak jezdí silničky. Takže mi to nemá ani kdo rozmlouvat. Snad jen jeden můj bývalý kolega záklaďák z vojny mi teď na srazu po X letech tvrdil, že 750 je líná , že musím do kopců řadit. ať si prý koupím aspoň jedenáctistovku, kde dám za 5 a jedu kopec nekopec.
Jenže já se chci kochat a cítit bublání pod nohama a k tomu patří i to řazení... nechci na tom usnout nudou a nebo lítat na motorové pile
A má pravdu, kolega z vojny.
1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750
Loni jsem si udělal radost a koupil Hondu vt 750 c (rc 50) r.v. 2008 . První věc co jsem udělal byla výměna oleje jak v motoru tak v kardanu, samozřejmě i olejový a vzduchový filtr, nové svíčky. Když jsem ji kupoval, měla najeto poctivých 19000 . Od minulého roku jsem najel nějakých 3000 km . Chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte servisní limity na tento model, jde mi hlavně zatím o kontrolu ventilů , psal jsem do hondy brno ,ale je to asi strašně tajné takže jsem se nic nedozvěděl. Případně poraďte i další věci na které bych měl mrkout . Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Pedro111 píše: Chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte servisní limity na tento model, jde mi hlavně zatím o kontrolu ventilů , psal jsem do hondy brno ,ale je to asi strašně tajné takže jsem se nic nedozvěděl.
Ahoj,
máš to na předchozí straně, poslední 3 příspěvky:
https://www.motorkar...mp;pgr=6#goto9501988
Ta kontrola a event. vymezení ventilových vůlí je u "nových" 750 ccm Shadowek (motory RC50, RC53 apod.) předepsáno po 24 tisících km. Čili jestli máš teď natočeno 19 + 3 = 22 tkm, zkontroloval bych to. Je možný, že to bude po prvotním nastavení z výroby ještě stále v pořádku, případně některá z vůlí bude jen mírně mimo toleranci. Uvidíš taky tu tendenci, kam to směřuje...
P.S.
Vymezení vůlí máš stavěcími šroubky, takže bez dalších materiálových nákladů. Když tak odkazy na servisní (dílenské) manuály jsou tuším i tady ve vlákně, případně nahoře v menu (MOTOKATALOG --> Honda --> příslušný typ)
Naposledy editováno 23.04.2019 20:02:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Děkuji Ti za odpověď , sám si ale na to netroufnu ještě jsem to nikdy nedělal a moje předchozí moto Jawa 350/640 ventily neměla , nemáš zkušenosti s nějakým dobrým servisem , brno - město nebo brno venkov. Já vim jen o té hondě v řečkovicích a pak má být ještě něco ve šlapanicích a to nevím jak se jmenuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Shadow Spirit VT750
Pedro111 píše: Sám si ale na to netroufnu, ještě jsem to nikdy nedělal. Nemáš zkušenosti s nějakým dobrým servisem, Brno město nebo Brno venkov?
S těma servisama je problém v tom, komu věřit, že to seřízení neodflákne, popř. že ty vůle vůbec zkontroluje - že mašinu odstrojí, sundá obě víka, bude pootáčet navícekrát klikou a měřit vůle spárovejma měrkama.
Jestli, jak píšeš, to sám nezvládneš a nemáš ani zaručené reference na spolehlivý servis, tak bych asi zkusil se nejdříve domluvit v brněnské Hondě v Řečkách, jestli bys mohl být při tom. Syn tam před lety mohl být při opravě staršího Civica a já mám zase dobrou zkušenost s p. Bláhou - není to sice přímo servisák, je to vedoucí prodeje nahoře v prvním patře, ale před čtyřmi lety, když jsem u něho objednával funglovku NC 750 S, domluvili jsme se, že mi dá vědět, jakmile přijde z Vídně kontejner s mašinou a že budu moci být při tom, a tak tomu taky bylo. Tak by třeba i za Tebe mohl ztratit slovo a domluvil to dole na dílně s mechanikama. Za zeptání nic nedáš.
A ještě mám dobrou zkušenost s břeclavskou Hondou MOTOMO, konkrétně s panem Herzánem, který mi před lety ochotně a zcela nezištně pomohl. Pokud bych neuspěl v Řečkovicích, zeptal bych se tedy ještě v Břeclavi, to nemáš zas tak daleko a můžeš to pojmout jako kratší výlet.
Viz téma: Honda a Motomo Břeclav - díky
https://www.motorkari.cz/tema/?t=107386
Ono sice asi skoro nikdo nemá rád, když mu někdo druhý kouká přes rameno, a taky v té dílně je nutno dodržovat bezpečnostní předpisy, aby ses (navíc jako nepovolaná osoba) nezranil nebo neušpinil apod., a aby z toho pak třeba ještě neměla firma oplétačky (za dobrotu na žebrotu), ale všechno je o lidech a o domluvě.
Jinak ještě počítej s tím, že kontrolu a vymezení ventilových vůlí je nutno dělat na vychladlém motoru (ideálně vytemperováno na cca 20 st. C), takže po příjezdu by zvláště v horkém létě bylo nutno počkat několik hodin,
Vopred dakujem
V.
mám asi hloupý dotaz,ale přesto jej položím.Ví někdo jaký rozdíl je v označení C1,C2,C3,C4,C5,Aero.Nevím kde to najít a jaké rozdíly to vlastně označuje.
Snad se sem ještě někdo čas od času mrkne aby mě přivedl na správnou cestu jak to rozlišit.Chtěl bych si koupit padáky a ochraný rám na přední blatník a nevím
čeho se chytit.
Předem děkuji za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Honda Shadow Spirit VT750
obracím se na Vás s dotazem ohledně laděného výfuku. Jsem začátečník a všechno si užívám okolo motorky a jízdy, ale mám na své mašince původní výfuk a co si budeme - chtěl bych trošku lepší zvuk.
Nemá prosím někdo radu kde a jak si pořídit laděný výfuk na Hondu Shadow r.v.2002 - mám ji v profilu. Nějak nerozumím některým požadavkům a nerad bych koupil něco za hříšný peníz aby mi to pak nesedělo. Výměnu bych si udělal v servisu.
Děkuji všem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
E 10 [1, 2] Honda VT 750 Shadow Spirit | wulfi | 53 | 6.9.2024 v 11:03 jandaxx |
Seřizeni ventilů Honda VT 750C Shadow | Martm | 2 | 16.4.2024 v 14:11 Martm |
porucha je i není Honda VT 750C Shadow | Eddie555 | 6 | 2.4.2024 v 12:11 Eddie555 |
výfuk Honda VT 750 Shadow Spirit | peko11 | 9 | 31.3.2024 v 08:38 brnzi |
Porucha tachometru Honda VT 750 C Honda VT 750C Shadow | Tom73x | 5 | 8.3.2024 v 08:24 Tom73x |