V průběhu se pokusím tomu dát nějakou formu, odkazy na zajímavé modely v prvním příspěvku, obsah atd.
Mame tu první vylepšení prvního příspěvku - seznam místních tiskařů s tiskárnami a SW co používají, je tedy případné dotazy možné směřovat přímo na clověka co má s danou technikou zkusenosti.
Nick - tiskárna/tiskárna - slicer - CAD:
Medved - Anycubic Predator - Prusa slicer - FreeCAD
assassin - Prusa i3mk3s/anycubic mono X - Prusa slicer/Lychee slicer - Catia V5
D.C. - Ender 3X - Prusa slicer - tinkercad
V_i_c_i - Ender 5 - Prusa slicer - AutoCAD
Koudy01 - Prusa i3mk3s - Prusa slicer - Rhinoceros 3D 6
Curtiss - Anet A8 - Repetier-Host/Slic3r - Rhinoceros
Twister - Zonestar z9m3 / Anet A8 plus /Tenlog Tl-d3 pro - cura - fusion 360 / Creo 3.0 (+cnc router)
Gilless - Geeetech i3B - Slic3r - Catia V5
Stráťa - Pruša i3mk3s + & MMU2S & Octoprint - PrusaSlicer - Tinkercad / Fussion360
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
edit: Myslím, že mě čeká spoustu klidně strávených zimních večerů stylu "Jak to, že to kurva nejde!"
Naposledy editováno 18.12.2021 09:19:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Krovak píše: Co je víc tlačítek? Léta mám zásadně minimálně pětitlačítkový laserovky od A4Tech a když mi někde nacpou klasickou třítlačítkovku, tak bych z ní zhebl. Jen bych občas ocenil to naklápěcí kolečko.
5. To je pro mě o 2 víc, než potřebuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Ale když se zamyslim, tak v prohlížeči na compu sem tak hodinu denně, takže bych se bez toho obešel. Pracuju se speciálním softem (několika, 5 nebo 6) kterej vyžaduje zvláštní zacházení, takže boční tlačítka moc nepoužívám. Blbej krok vpřed nebo vzad může nadělat paseku.
A ve volném čase surfuju spíš z mobilu.
Naposledy editováno 18.12.2021 13:08:57
Vůbec jsem nepřišel na to, jak jednotlivé části zkopírovat na ostatní hrany kostky, nějak to rozumně rychle vycentrovat atp. To bude dlouhý.
1 reakcí na tento příspěvek 3D tisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Lidi co kresli v cadu a zalezi jim na hw tak kresli s tou cad mysi od 3dconnexion, 3tlacitka a kolecko zvlast…
Naposledy editováno 19.12.2021 03:02:06
Krovak píše: Já spíš měl na mysli to, že v Gibbsu si nakreslím pomocné čáry, kružnice, body, etc. a pak jednoduše pospojuju části, který maj bejt výsledným obrysem polotovaru. Takže jsem jak blbec hledal tlačítko ve stylu "spojit dva body" a ony se přitom měly umazat ty nechtěný
Nebo jsem zvyklej zadat rozměry do tabulky v přesně definovaných hodnotách, pak eventuelně upravit. Tady nejdřív kreslíš "někde, kde to odlovíš kurzorem" a pak si můžeš z nakresleného vylovit zadání v přesných hodnotách. A nebo jsem ještě nepřišel na způsoby, jak to udělat po svým
Ve FreeCadu máš konstrukční a normální geometrii . Nemusíš nic odmazávat, často to ani není dobrý nápad, protože já si často všechny hodnoty nastavuji relativně k jedinému rozměru abych pak mohl jít zpět a bezpracně to změnit, takže mám hodně geometrie jen pro definování symetrií a dalších podmínek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Krovak píše: Medved> Takže ta neintuitivnost není jen můj mylnej dojem? Včera jsem třeba chtěl posunout dva modely uložené přes sebe, lovil jsem to v PartDesing, Sketcheru a ono to nakonec bylo úplně jinde a ještě jsem nebyl schopnej dosáhnout z toho zamýšleného výsledku. Kurva to by byl takovej problém označit celý model a pravým myšidlem z toho mimo jiné vyjet nějakou základní tabulku posunů?
edit: Myslím, že mě čeká spoustu klidně strávených zimních večerů stylu "Jak to, že to kurva nejde!"
Pro mě je to celkem intuitivní, ale je to asi tím, že jsem v tom začínal a plus mi přístup, že mi ten atomický přístup, kdy ani krychle není krychle, ale několik základních objektů a pravidel, které je omezují a když přidám další geometrii, můžu se dopracovat k přeurčenému modelu, což sice zní jako nesmysl z pohledu konstruktéra, krychle je krychle, ale z pohledu toho, jak je ten program napsaný, to přesně odpovídá a udělat to tak, jak chce medvěd, by bylo náročností naprosto neúměrné úsilí a znamenalo by to mnohem složitější vývoj v budoucnosti.
Mr.Dreamer píše: ... a udělat to tak, jak chce medvěd, by bylo náročností naprosto neúměrné úsilí a znamenalo by to mnohem složitější vývoj v budoucnosti.
Ted uplne nechapu, co tim chces rict. Pokud to myslis tak, ze je to nahovno udelane a predelat to tak, aby to nebylo nahovno udelane by znamenalo vynalozit znacne usili, potom souhlasim. Naprosto ale nesouhlasim s tim, ze by to znamenalo slozitejsi vyvoj v budoucnosti. Naopak.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
2 reakcí na tento příspěvek 3D tisk
Takhel nějak to vypadá.
1 reakcí na tento příspěvek 3D tisk
ja jako netrideckar bych z toho udelal misto vnejsí plochy teleso, stejnym zpusobem k nemu vymodeloval i o neco mensi vnitrek a odecetl je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Jen se před tiskem ujisti, že ti slicer udělal cesty rozumně, případně to udělej jako vázu, pokud chceš jen jednu stěnu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Naposledy editováno 24.12.2021 09:47:09
1 reakcí na tento příspěvek 3D tisk
Jo a jeste jsi to udelal zbytecne slozite, udelal jsi dve kruznice a jeste tu tvorici krivku - rez. Pritom ty kruznice jsou vlastne zbytecne, staci ti osa rotace, ta to definuje jednoznacne.
1 reakcí na tento příspěvek 3D tisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Medved píše: Krovak> zrovna tohle ve FreeCADu jde docela dobre (kdyz teda clovek abstrahuje od tech jejich prapodivnych hratek s constraints). Konstruuje ze odjakziva preci tak, ze z 2d rezu si slozis 3d - takze polylinou namalujes rez jako skicu a pak ho orotujes.Lepsi je delat veci jednoduse.
Já to chápu, jen jsem to chtěl zkusit jednodušeji, aby se dala rychle upravovat síla stěny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
assassin píše: Krovak: jsou dva zakladni principy modelovani ve 3d - plochy vs solidy. Ty jsi to vlastne udelal v plochach, pro tisk potrebujes teleso a to udelas z plochy tak, ze ji pridas tlousku.. urcite tam na to je funkce (v catiii se to jmenuje thick surface, obvykle to byva neco s "thick") No a nebo to cely udelas jako teleso, ty jsi ted rotoval krivku, kdyz ve skicari nakreslis rez tim telesem (pulku rezu) - tzn uzavrenou konturu a tu pak orotujes kolem osy tak ti vznikne teleso. Tzn kdyz kolem osy orotujes obdelnik tak vznikne trubka…
Jo a jeste jsi to udelal zbytecne slozite, udelal jsi dve kruznice a jeste tu tvorici krivku - rez. Pritom ty kruznice jsou vlastne zbytecne, staci ti osa rotace, ta to definuje jednoznacne.
Já chtěl původně totiž udělat trubku propojením dvou kružnic, ale pak jsem usoudil, že by se mi blbě dělal ten rádius na konci. No a ty kružnice mi tam už zůstaly. Jak už jsem psal Huňáčovi z pólu, chápu, jak jsem to měl vytvořit, jen jsem si to chtěl ulehčit. No nic,jdu zkusit hledat tu funkci, jestli ji teda objevím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 3D tisk
Každopádně už jsem to vyřešil. Ve sketcheru vytvořil řez jednoduchou linkou na předpokládaném vnitřním rozměru, vysunul kopii směrem ven, vytvořil plochu ze dvou okrajů, orotoval. Sice jsem to dělal asi na 3x, pokaždý jiným způsobem, protože to vždycky vizuelně vypadalo stejně, ale dělalo něco jinýho. No a slicer z toho byl v koncích