AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Skoty CZ: Našel jsem foto z reklamace těch NGK z moto-usti.
Ten střed v tom nedržel a o jeho kontaktu s našroubovávacím trnem na kabel nemohla být ani řeč.
Edit: NGK bylo na tom tak nějak "humpolacky" napsane. Prostě kopie a hnusna.
Origo NGK je super. Napis má jiný (jakoby gravírovaný) a těsnění má z měkké gumy, na rozdíl od té čínské kopie na fotce funguje.
Naposledy editováno 31.12.2021 13:06:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Já na svých motorkách taky nikdy s NGK neměl problém. Jezdím je i v Suze. Což je 2T, že. A bez problému. Svíčky jsou pořád krásně vypálený. Žádný nánosy jak bývá zvykem u Jawnice. Ale já myslím nečistil ani na Třindě nikdy svíčky. Měl jsme původní zachovalej karbec - ten jsem na rozdíl od svíček čistil mockrát a motor šel moc pěkně.
Ono to pak celý fungovalo dost dobře. Až jsem vyměnil všechny komponenty elektriky a půlku drátů. Jen jsem občas u cesty vyčistil karbec nebo sundal nádrž a zakvedlal drátáma (novýma) a takový ty radosti, co z jiné mašiny neznám. Ale nevadilo mi to. Takový ty srandovní závady, kdy hned víš, co tomu je a opravit to trvá pár minut, jsou v poho a fakt mi nevadí. Vždycky takový to "buuuuuuuuuuuuu", kdy to přestane z nějakýho důvodu jet, je nezapomenutelný Nejvíc mi vadilo, že to nemá o 20 kW víc.
Ale brácha má ve svojí motorce (stejné jako mám i já) NGK a od novoty hodně bojuje se studenýma startama. Podezřívám právě ty svíčky. Ale vždy to nějak nahodí, tak jsme to zatím nějak ještě neřešili. Ale jak budeme měnit olej, tak tam hodíme i Densa a uvidí se.
Už mně to začíná pomalu štvát. Skoro vše nové a ten pocit, kdy se to zas vysere je fakt nezapomenutelný. Už jsem tomu začal věřit, ale zase to proklaté zapalování.
Naposledy editováno 31.12.2021 14:14:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Co za ní chceš?
Pokud je slušná, radši bych tu tvoji původní...
Mám hrachy, jestli TWN ojnice bude sedět na průměry v setrvákách... Už jsem se setkal s tím, že neseděla....
Montoval jsem dost tohoto původu a nebyl problém.
https://www.motokram...etni-stadion-jawetta
Ale lepší varianta je ta se silnějším spodním okem a jehlami v kleci i dole. Jen se musí upravit setrvačníky (uděla na soustruhu vibrání - ojnice je širší) Tahle varianta má vyšší životnost a snese i nějaký ten tuning motoru
https://www.motokrno...ice-komplet-2x-klec-(-stadion-jawetta-)-/
Naposledy editováno 31.12.2021 14:34:18
To je můj názor.
Můj pérák je starý 73 let. Žádné velké opravy se nekonaly. Naposled Čmoud udělal motor ( ne GO ) a motorka jezdí. A jezdila vždycky. Za 39 let vlastnictví mně nechala na silnici jednou - upadlý drátek od cívky.
Proto mně překvapuje,jak se tady neustále opakuje, že Jawa je nespolehlivá, nejede, nebrzdí atd.
Kdybych neměl Jawu 650 a 660, tak těch 98 000 km které jsem na nich dosud najezdil bych klidně najezdil na pérákovi. Opravdu v klidu a s vědomím, že pérák není horší, než kdejaký japonec.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zítra podobně - vstanu normálně před sedmou a v osm už chci sedět na motorce a ukrajovat první motokilometry roku 2022. My abstinenti to máme snadné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Koudy, to je prkotina, která umí potkat každou motorku i tu superhyper
edit - taky jsem na tu svařenou ojnici koukal jako z jara. Bylo toho mraky a díly se daly normálně splašit anebo za flašku rumu ( někdy i za placatku ) pořídit z kouta kůlny jinej motor na součástky.
Nevím, ale u Hondy tyto stavy nenastávají.... Ale ono je to spíš o nekvalitě druhovýrobních dílů, než o kvalitě původního technického řešení...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: To si nemyslím a i zkušenosti mám jiný. Ale to nevadí. Někdo to má rád. I já to měl rád. Ale nikdy jsem zarytě netvrdil, že je to bezproblémový stroj. Protože prostě není.
e: Teda teď nevím, jestli si myslel Skotyho nebo pecha.
No takhle.... Když to bylo "levné ježdění", tak jsi tomu z ohledu na tu cenu, ochoten ospouštět nějaké vrtochy.... Jenže dneska už to levné ježdění není.... Což lidi nasere a pak když chtějí něco starého a pěkného a za kilo koupíš buď nějakou lepší Jawu, nebo tršku ošoupanější soudobou japonskou věc, tak po pár kozích způsobech Jawy, uteče a líp si užije tu Japonku.... Zde končí racionalita.... Jsou lidi, kteří prostě chtějí Jawu, i kdyby jim užírala maso z prdele, pokaždé, když si na ní sednou...
Kalasnikov píše: Frýdecký Kaufland je prokletý tam nejezdi taky se jsem tam rozebíral čízu a vyléval z karbce vodu kterou mi prodali na pumpě jako benzin.
Ta ojnice bude produkt řízeného plánování, já mám na půdě dveře na nějakou škodovku protože byly tak je děda koupil.
Dotaz kdo máte regulátor AEV: potřebuje být chlazený aspoň trochu nebo ho můžu zabalit do molitanu a hodit pod sedlo?
Do molitanu ne..... Ale v krabičce od relátka už to přežije...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Jak vyschne, tak v pohodě, jezdí. Přejedu kaluž -konec. Už jsem to v létě řešil a vyřešil. Těsnící gumičky na kabelech byly styrele a netěsnili. Dostala se tam voda a byl konec. Hlavně po sejmutí kabelů šla ta voda v kontaktech vidět, teď nic.
Pak mně ještě vypekla fajfka. Kdysi to aspoň jelo na volnoběh a střílelo do výfuků.
Teď to ani neškytne.
Kabely a fajfky jsou od léta nové, včera jsem to řádně preizoloval a nikde žádná voda nebyla (jako v těch kontaktech)
Fajfky NGK a jsou nejspíše pravé.
Napadá mně zapalovací cívka, kdyžtak koupím nové kabely a fafjky, ale jestli to i tak problém nevyřeší, tak to hodím do lomu.
Překvapilo mně to, jezdíval jsem do Brna a z5 i v dešti a nikdy nic. Teď dva měsíce stála a zas toto
Hele - ještě jedna taková věc...... Neuraž se.... Fajfky NGK bejvají většinou na tu větší čepičku na svíčce, nikoli na ten M4 závit... Jestli ti tam ty čepičky, které jsou na Briskách třeba odmontovatelné, nechybí....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
SkotyCZ píše: Už mně to začíná pomalu štvát. Skoro vše nové a ten pocit, kdy se to zas vysere je fakt nezapomenutelný. Už jsem tomu začal věřit, ale zase to proklaté zapalování.
Jawa no... Mně to na vete akcích taky občas zkouší odmlouvat, ale přisuzoval jsem to tomu, že motor je už 16 letech od posledního zásahu a dle zvuků co vyluzuje, dosti vyžilý a blíží se konec jeho životnosti...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Montoval jsem dost tohoto původu a nebyl problém.
https://www.motokram...etni-stadion-jawetta
Ale lepší varianta je ta se silnějším spodním okem a jehlami v kleci i dole. Jen se musí upravit setrvačníky (uděla na soustruhu vibrání - ojnice je širší) Tahle varianta má vyšší životnost a snese i nějaký ten tuning motoru
https://www.motokrno...ice-komplet-2x-klec-(-stadion-jawetta-)-/
Takže ta první, z motokrámku je funkční osvědčená a pasuje do původních setrváků?
Já právě zaslech, že každá tam nejde, Jelínek nabízí i cplt TWN kliku za 1500, což by bylo řešení rizika s nekompatibilními setrváky....
S tuningem nepočítám, stejně by se to v tom plechodeklu těžko chladilo, těžko by se tam dával vůbec nějakej jinej karbec atd... Na druhou stranu, už jsem viděl
i Jawettu s cylindrem z 05 / 20 fíka... na druhou stranu si nedovedu představit, jak to pak nahazovali, když komprese je vyšší dekompresor ta palice nemá a převod startování je u šlapačkovejch kriplů mimořádně do rychla...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |