AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Milan1963 píše: pech.> Kotel jsem kupoval z druhé ruky, sice nový, ale žádný papír k němu nebyl. Prodejce mi říkal, že je to Dakon 41. Tak jsem si to myslel dodnes.
Je to H 41, bílý, je na něm černý nápis. At' už ho vyrobil kdokoliv, hoří dobře. a to je hlavní.
Tak je prodejce dement. Je to Opop H41. Mám ho z roku 1979
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: H41 je nástupce staré dobré H4 výrobce Opop. H41 ještě ušel, ale H418 a další varianty to je hroznej dehtující šmejd a byl jsem rád že po letech už odešel. Nahradil ho Rojek, kde topím jen dřevem a je ok.
Dehtuje to zpravidla proto, že lidi neumí topit.
Ten kotel je skvělý, dostane li to, co potřebuje, pak má dobrý výkon, dobrou účinnost a dlouhou životnost.
A to je to, že není uzpůsoben pro stáložárný provoz. Musí jet ve výkonu. Dále potřebuje jet na 80-90st., regulovaný mertikem, kdy přestože se odebírá i malý výkon, má kotel předepsanou provozní teplotu a nedehtuje, protože na vratce bude mít 70st..
Lidi jsou dementi, dusí kotel na 50-60 st., zatápí blbě, neumí jej regulovat, topí v něm palivo, které tam nepatří, nebo v režimu, který pro něj není určen, chovají se k němu, jako by to byly kamna a pak nadávají, když jim následkem toho, jak ho svojí neschopností kurvili, shnije....
Jedu čistě uhlí, kotel čistím 3x za sezonu aby se neřeklo, komín jednou za rok po konci sezony. Kotel je 40 let starý a nemá problémy. Měnil se jen šikmý rošt, co se po letech rozpraskal a vosková patrona v mertiku.
Naposledy editováno 11.01.2022 17:34:47
Třebas u předků (taky stará Zetka) sem to pořešil tak, že sem origo futra pootočil o 90 stupňů - páč se to obvykle vyšlahá v podélném směru.
Taky se dá přílišná vůle ve futrech zmenšit podložením páskem tenkého plechu - třeba z hliněné pivní plechovky.
Podložka nemusí byt vůkol, stačí enom v inkriminovaném místě a taky s tým podložením možeš kouzlit a vytvořit zcela použitelný produkt (na to, v jakém stroji se bude používat).
Materiál šmejd - výsledek skvost . Nikdy ne obráceně...
P.S. - pokračuju v "rámování" - koncem týdňa idu ohybat trůbele .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tankovat budu už i do pionýrů natural 100. Kam jsme to dospěli...
Zlatý olovnatý sytě červený SPECIAL 91.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: cmiral> H4 měním jednou za 5 let H7 7x za rok.
jeden o voze a druhej o koze
Milan1963 píše: Béďa17> Nádrž je čistá. Na reservu jsem dosud občas jezdil taky. I když zrovna na dvacítce jsem v roce 2021 najezdil jen pár set kilometrů, poslední v září. Od té doby pionýr stál.
kohout stačí rozebrat, vyčistit, dát novou gumičku a fíbry (15 kč) a zas složit. Nesmysl kupovat za 300,- kohout pochybné provenience
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: jeden o voze a druhej o koze
A zase ne o Jawě.
cmiral píše: pech.> já psal že H4 i H 41 byly super oproti už modernizované H418 kde už asi začali blbnout s účinností a stál tak za hovno. Teploměr na vratce mám taky, komín byl nový. Hledal jsem na různých forech a lidi si taky stěžovali .
Mám forotní H418, bílou, jediný rozdíl jsou sražené rohy v násypce a sražené rohy na roštu, jinak Dtto...
Milan1963 píše: Vyléčil jsem Jawu 20. O víkendu jsem psal, že se dusí. Dnes zjištěno, že byl zalepený benzinový kohout. Reserva - neteče nic, hlavní - po pročištění teče benzín normálně. V kohoutu byl tmavý tvrdší šlem. Stejně - kohout koupím nový, aby pionýr jezdil i na reservu.
Tankovat budu už i do pionýrů natural 100. Kam jsme to dospěli...
Zlatý olovnatý sytě červený SPECIAL 91.
Vyvař ho v horké vodě a povolí to... Nový kohout jsem kupoval na Jawettu, protože starý se drolil jak tvaroh a ten nový, no.... je to ohava...
Jde to i rozabrat na prvočinitele a protáhnout 2,5mm vrtáčkem...
Béďa17 píše: Milan1963> Ahoj.Nebude to jen zatuhlý prach ze rzi?Mě se osvědčilo občas pustit reservu i když nepotřebuji,jen aby se to propláchlo.
Spíš bych to viděl na to, že Babišovy dobroty už rozežraly sítko a nejnižší místo je rezervní přívod, tak to tam nalítalo.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: cmiral> H4 měním jednou za 5 let H7 7x za rok.
Kua včera jsem na Juniorovi měnil levou H7, práce pro frndologa
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: H7 jsou jeb no....
A co není?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: A co není?
Hele H4 jsem na 4 autech, za celou dobu ježdění a několik set tisíc kilometrů, vyměnil tak tři...
pech. píše: Hele H4 jsem na 4 autech, za celou dobu ježdění a několik set tisíc kilometrů, vyměnil tak tři...
A já mám na 2 autech H7 a měnil sem jen xenon na třetím. Dřív sem měnil H4 běžně, teď už je víc těch H7, ale že by praskaly nějak víc nepozoruju.
bimbo750 píše: Neni to JAWA tak se predem omlouvam.....
Panove dotaz....nejaky typ nebo odkaz na kotel na uhli nebo pelety....velka nasypka...
Aby to splnovalo ty jejich eko limity...nebo jak to je....do zari se muze topit uhlim a pk l to zakazou.....
jake je topeni na pelety...mate s tim nekdo skusenost...
diky za odpoved.....Bimbo
pod dotaz...na kolik vyjde topeni pelet..cenove oproti uhli....asi...
Zdravím, kolega z práce měl u rodičů kotel na pelety od nějaký italský firmy. Pořád s tím byly problémy - špatná funkce podavače, problémy s funkcí. Hlavně ale závislost na dodavateli peletek, které mu vozili asi 4x ročně - vysoká spotřeba, vysoké provozní náklady a když mi říkal pořizovací cenu, tak jsem si klepal na hlavu protože za to by měl TČ. Osobně bych do peletek nešel. Poznatek č.2 - automatický kotel na uhlí - naplní se násypka a nemusí se lítat přikládat, ALE musí se topit stále - podstatně vyšší spotřeba uhlí proti klasice. Já měl do minulé sezony 22let Viadruse - topil jsem koksem, později spíše černým uhlím a dřevem, neměl jsem akumulační nádrž, takže koksem se přetápělo. Letos jsem to vyměnil za TČ a zatím vůbec nelituji - největší výhoda konstantní teplota v baráku a samozřejmě i to odpadnutí práce s topením, samozřejmě cenově to vyjde o něco dráž, ale s tím jsem počítal.
Omlouvám se za neJawa téma, ale odpovídal jsem na dotaz, aby z toho pravověrný neměli vyrážku ......
cmiral píše: Kua včera jsem na Juniorovi měnil levou H7, práce pro frndologa
U džuniora to je ještě paráda,já musím sundat nárazník a vymontit světla R Megane i když tuhle jsem ji dokázal vyměnit jak píšeš na frndologa,sice jsem měl ruku zedřenou,zkroucenou a ve finále to trvalo dýl než kdybych odklopil ten nárazník.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |