AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
assassin píše: PetrL3> Jeho baví provokovat. Ze by praskal ram pri ultraklidne jízdě jak tu svoji popisuje? 8 z 12ti motorek rano nenastartovalo a i tak stale tvrzení, ze nic jineho nez jawa nema smysl? A neustale vyzdvihovani peraka na kterym nechtel za mých mladých let nikdo jezdit, protoze je to totální krap?
A ta ergonomie... Takhle zmačkanej nebudeš ani na supersportu
Borntobewild píše: assassin> No tak buďto jsou lidi, kteří neřeší vůbec náklady, páč to pro ně je bezvýznamná pložka. Pak jsou kolenovrti, kteří zajíždí spoustu kilometrů pro o 2kč levnější benzín a přitom z nějakého důvodu jezdí na benzín, který je dvakrát dražší než ten plyn.
No já auto na plyn měl. Šlo s tím žít, ale dnešní přímovstřikové motory s tím mívají problémy...
Milan1963 píše: Borntobewild> Jawa 660 je pořádná motorka. To, že sem - tam praskne nějaký svár, neberu jako vadu. Když pořád praskaly padáky, vyhodil jsem je a je klid. A když kterákoliv 660 dostane novou elektriku, je z ní naprosto spolehlivá motorka. Ale to už se tady řešilo dávno, před 4 roky,možná i dřív. Jawa 650 / 660 má bud' nás, majitele a velké příznivce , kteří i pro její zdánlivou nedokonalost na ni nedají dopustit, anebo velké odpůrce. Nic mezi tím.
Milane není to pořádná motorka, ale pořádný krám, co těžko hledá rovného.
Když si jdeš koupit motorku, obzvlášť novou, očekáváš, že si ji koupíš, nebudeš s ní dělat NIC, jen jezdit, tankovat a ona bude spolehlivě fungovat. To je stav, kterého žádná J650/660 prostě není schopna
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Rám ve sváru mi praskl sám od sebe i na Yamaze. Ale není to pravidlem. To zas jo.
Kdo chce psa bít...
Naposledy editováno 28.02.2022 12:57:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 28.02.2022 13:03:16
Milan1963 píše: Borntobewild> Jawa 660 je pořádná motorka. To, že sem - tam praskne nějaký svár, neberu jako vadu . Když pořád praskaly padáky, vyhodil jsem je a je klid. A když kterákoliv 660 dostane novou elektriku, je z ní naprosto spolehlivá motorka. Ale to už se tady řešilo dávno, před 4 roky,možná i dřív. Jawa 650 / 660 má bud' nás, majitele a velké příznivce , kteří i pro její zdánlivou nedokonalost na ni nedají dopustit, anebo velké odpůrce. Nic mezi tím.
Milane, ty si z nás stejně jenom děláš prdel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Stejné věci po tisícíprvní Ne každý chce nudnou konfekci, která se prodává jak housky na krámě, ne každý chce jezdit na 30 let starém japonském pelechu jen proto, že tak nějak nudně funguje. Když je Milan spokojen, tak je vše v pořádku, no ne?
Samozřejmě, že je to tak v pořádku.
Ale nemusíme snad předstírat, že je to dobrá a spolehlivá motorka, když to tak není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A to mam vlastne japonskou jen jednu a s dost nevalnou povesti, takova japonska jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Servis by ses naucil, navic kdyz si vyberes neco se vzduchem chlazenym motorem tak to neni servisne az tak narocne… zalezi jen, jestli chces italskou motorku. Ono je to jak s jawou, musis ji tak moc chtit, ze nevidis jakej je to krap
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nikde nepíšu, že Jawa 650 / 660 je nejlepší na světě. Ale že je pro mně nejlepší, to ano, to je pravda. A hned po ní italské motorky. MG, Aprilie, méně už Ducati. Potom Anglie. A Royal-Enfield. Německo - BMW. Nevím,co americký HD. Nikdy jsem na něm neseděl, tak opravdu nevím. Vzhledově většinou nic moc, ale vloni jsem jel po dálnici na 660 asi stotřicítkou a nějaký HD ( navíc čoprovitý ) mi ujel jako nic. Tak HD asi tak špatný nebude...škoda, že na srazy MotoRoute HD prodejce nejezdí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Moje Honda NC700X 2012 o které jsi prohlásil že je sterilní má najeto 155 000km . Proběhla na ní pouze 1oprava za ty roky a sice výměna zadního ložiska v kole .
A to z důvodu přetěžování .
Ale to by Tě nebavilo
Podle Tebe musí bejt správná mašina z Týnce
Naposledy editováno 01.03.2022 05:56:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A potom - taky vážně - Adenium mně vyšlo na 193 tisíc. Hrnous udělal novou elektriku. Ta stála několik tisíc. Oprava nefunkční palubky byla za asi 3000 korun. Ostatní opravy, nebo spíš úpravy byly víceméně svépomocí, takže tak hrozné to nebylo. Samozřejmě se měnily pneu, řetěz, ale to je spotřební.
Nepočítám havárii v roce 2016, kdy mi v Týnci postavili půl motorky znovu, ale část šla přes pojišt'ovnu.
Ber to tak, že se v motorce hrabu rád. Občas něco rozebrat, vyčistit, složit, zkontrolovat - i když to není třeba, ale preventivně, to mi dělá radost. Proti Hondě nic nemám, ale jen jezdit a vědět, že ta motorka nic nepotřebuje - to ne. Příklad - pravidelně kontroluju výplet kol, dotahuju všechny šrouby ( a ty to potřebují, povolují se ) promazávám lanka...
Kolega si koupil Cagivu Canyon 500. Moc na ní nejezdí, aby se nic neporouchalo, díly k ní prý nejsou zrovna v každém motokrámě. Přesto jí vychvaluje,kudy chodí. Každý je jiný...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Abych tak řekl Jawablázni si prostě nemůžou koupit Hondu proč ??? Bo by nemohli Jawit...bez Ostravského dovětku.
Jirko,můžou-to aby do nás mohly prát hlava nehlava,ale my máme Milánka a ten hájí barvy Týnce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Asassasin-Ducati ST 2 Talijáni stavěli pro mne přímo na míru. Nic jiného dokonce ani žádná Yamaha není postaveno tak aby to bylo dokonale ergonomické.
Naposledy editováno 01.03.2022 19:43:43
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: KALUP> Jsem rád, že jsi se ozval a máš názor. To vážně.
A potom - taky vážně - Adenium mně vyšlo na 193 tisíc. Hrnous udělal novou elektriku. Ta stála několik tisíc. Oprava nefunkční palubky byla za asi 3000 korun. Ostatní opravy, nebo spíš úpravy byly víceméně svépomocí, takže tak hrozné to nebylo. Samozřejmě se měnily pneu, řetěz, ale to je spotřební.
Nepočítám havárii v roce 2016, kdy mi v Týnci postavili půl motorky znovu, ale část šla přes pojišt'ovnu.
Ber to tak, že se v motorce hrabu rád. Občas něco rozebrat, vyčistit, složit, zkontrolovat - i když to není třeba, ale preventivně, to mi dělá radost. Proti Hondě nic nemám, ale jen jezdit a vědět, že ta motorka nic nepotřebuje - to ne. Příklad - pravidelně kontroluju výplet kol, dotahuju všechny šrouby ( a ty to potřebují, povolují se ) promazávám lanka...
Kolega si koupil Cagivu Canyon 500. Moc na ní nejezdí, aby se nic neporouchalo, díly k ní prý nejsou zrovna v každém motokrámě. Přesto jí vychvaluje,kudy chodí. Každý je jiný...
To není ježdění, to je masochismus... A to píšu jako člověk, co má zálibu i ve starých sráčích... Třeba teď mně sere smolík... Oprava motoru, samej problém... Prostě jednorožec, kde není nic normální... A když už jsem posháněl a upravil díly do převodovky tak, aby fungovala, naložil kliku do karterů, tak jsem zjistil, že pan klikař se poněkud utnul a ten nový čep, co tam dal, je poněkud o 5mm kratší... Takže všechno zase vykydat ven a klika se bude muset předělat... To je tak, když si po letech udělám rozhodnutí, že nemám moc času a ztížil se mi přístup k lisu, že si kliku nechám udělat... Jeden klikař, několik měsíců čekání, protože onemocněl, pak k jinýmu, ten udělal kliku na cizí motor pěkně, na ten můj s chybou.... No jeden by se z toho posral...
Proto mám Hondu, která nikdy nezklame a vždy funguje a pohladí po duši, když mne tyhle staré sráče naserou a nechci je ani vidět....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |