V diskuzích jsem se dočetl že 100 oktanový benzín není vhodný do nových TPI motorů (2T motor se vstřikováním od koncernu KTM). Údajně je 100 oktan sušší benzín a tomuto motoru by mohl dělat problémy?? Zatím jediný hmatatelný důkaz jsem našel v manuálu, kde výrobce udává natural 95oktanů, ale to se píše ve všech manuálech a nikdy nebyl se 100 oktanem problém, na svých bývalých motorkách jsem lél z 90% tankování pouze 100oktan. Ale u TPI je prej jinak? Může to někdo trošku rozvést??
1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Jak suchší? Co to je za pojem? Jaký je rozdíl mezi 95 a 100okt benzínem?
A v čem by to mělo u TPI vadit?
Ta diskuze na tom vlezbooku musí teda být in...
A dle mě budeš za chvíli rád, jestli na benzín vůbec budeš mít.
Zbytek Tvých otázek ohledně benzínu:
Sedni k netu a studuj, je tam vše a pokud budeš mít zájem, tak své odpovědi najdeš.
Naposledy editováno 01.03.2022 12:59:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Napsal si takovou hovadinu, že Tě to z rozumné diskuze rovnou diskvalifikuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Tak popořadě:
Benzíny kategorie super plus neobsahují bi-ethanol ale ETBE (Ethyl-terc-butylether) a v tom je rozdíl.
Ano, od 1.1.2021 se ve Vervě 100 navýšil právě podíl ETBE a tím byla překročena hodnota kyslíku v palivu a proto se musí označovat E10, avšak to neznamená, že je špatná.
ETBE narozdíl od bi-ethanolu je stabilní vysokooktanová složka, která na sebe neváže vzdušnou vlhkost.
Oktanové číslo znamená odolnost benzínu proti detonačnímu spalování, takže 100okt je pro motor daleko lepší než 95okt.
Hodnota oktanového čísla na stojanu u pumpy znamená minimální hodnotu, kterou musí palivo obsahovat, takže klidně v Naturalu95 můžeš mít i 96, 97okt, např. BA 98Super plus u Eurooilu dosahuje typické hodnoty 101okt, (ověřené přímo u Čepra).
Ano, budeš se divit, já umím číst a vím, že se jedná o 2T se vstřikem a z tohoto důvodu je pro tento motor daleko lepší 100okt s ETBE.
Co udělá Natural95 E10 s bi-ethanolem když do něj pridáš olej si dohledáš v archivu.
To, že je 100okt suchší je hovadina na entou, právě 100okt benzíny obsahují více aditiv.
Takže pane, ze samostudia máš 5.
Naposledy editováno 01.03.2022 15:33:54
2 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Podle mě je to lepší jen cenově.
Já sice jezdím sporty, ale kámoši, co mají 2T berou 100okt, pač ten bi-ethanol s olejem na 2T prostě robí bordel.
Pro tebe rada:
Pokud v manuálu výrobce výslovně nezakazuje použití 100okt, (což je samozřejmě blbost), bych to vůbec neřešil.
Taky máš možnost napsat přímo výrobci dotaz, já např. taky psal dotaz na Škoda auto při svém samostudiu...
Jestli někdo preferuje 95 před 100okt, tak to může být jeho osobní zkušenost, prostě mu to asi víc vyhovuje...
V tom případě vyzkoušej to i to a uvidíš.
Já např. na 100okt nedám dopustit a hodně kluků tady taky...
Jediný největší zastánce Naturalu95 je tady Ozzy...
Naposledy editováno 01.03.2022 15:53:03
1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Někde byl článek/test paliv a jejich přínos pro motory, vybavuju si, že u některých motorů s menší kompresí ten 100oktan byl spíše nepřínosný, jestli to bylo jinačí teplotou a délkou hoření, nebo čím, to už nevím.
...máme oktávku 1,4i 59kw a tam je v návodu "netankujte prémiová a vysokooktanová paliva", buď 91 nebo 95.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Ramlik: KTM pouziva TPI jen u sportovnich motocyklu - "ostrych" endur EXC coz jsou vlastne zavodni motorky na znackach, tam asi polemika o motoru s nizkou kompresi neni moc na miste… 250 ma pres 40koni, 300 ma pres 50koni…
Naposledy editováno 01.03.2022 22:07:14
3 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
Na závodní 2T jsou to nějak malé výkony.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM TPI motor a 100 oktanový benzín
mito7 píše: … 250 ma pres 40koni, 300 ma pres 50koni…
Na závodní 2T jsou to nějak malé výkony.
věr tomu že se 100kg motorkou těch 40kw pěkně zamává,..největší sranda že v papírech máš 5 nebo 7kw ,..sundá se restrikce na sání, dá se normální závodní výfuk bez katalizátoru a hned je tam výkonu až nad půdu,..jinak v homologovaném stavu by to neposralo ani babetu,..