AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak golf 1 v dvoulitru urcite nebyl, nejsilnejsi GTi bylo nejdrive 1,6 a az po faceliftu byla 1,8…
Jestli teda nesrovnavas s druhou generaci, ktera asi lepe sedi casove - tam uz byl i preplnovanej 1.8 - g60, ale dvoulitr si nevybavuju, mozna nejake specialni trhy, amerika treba…. Ale mk2 uz asi s favoritem moc srovnavat nepujde, byly i ruzne verze 4x4, country… jinej vesmir.
Kazdopadne souhlasim, ze proti predchozim strojum byl favorit "moderni auto"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: assassin> ale motor favorita (po 1,4 ve F1?) v několika výkonových verzí spolu s různýmy stálými převody stále vychází jen z litra v 1000MB někde hodně daleko v socialismu před rokem 1965? a to už by bylo víc dekád. Měl být už jiný motor což vadilo soudruhům v NDR a RVHP, no vlastně historie v EU se opakuje
To se dělá běžně. Podívej se třeba na Forda. Ještě v roce 2000 byl jeden z motorů ve Fiestě s litinovým blokem a rozvodem OHV a bez hydroštelů...Naposledy editováno 14.03.2022 14:11:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ted' sice mám 660, což je taky dospělá motorka, ale můj pohled na Jawu 350 to nezměnilo. To samé s autem . Ten samý pohled. V roce 1984 nebo 85 jsem chtěl Škodu 120, novou, to bylo něco jako sen, mít ji... a ted' ji mám. A že mám už i jiné auto ? Mám,ale vztah k tomu nemám žádný. K vytoužené stodvacítce ten vztah mám, a docela silný. Prostě - splněný sen z mládí, i proto ji taky beru jako moderní, silné auto. I když je jí 42 let. A tu Jawu 350 nemám už dávno vůbec....
Jak se říká "co se v mládí naučíš..."
Naposledy editováno 14.03.2022 15:29:30
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ten sytič nejde skoro slyšet a po zahřátí jede jako z praku, takže je chyba v sytiči. Ještě jsem to nikdy nerozebíral a nevěděl jsem, co to obnáší. Jinak ten sytič začal pomaličku blbnout, nejdříve hůře startovala a tak, teď to naskočí tak po 15. našlápnutí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kalasnikov píše: Tak když přestal ten Rus držet Škodovku pod krkem tak nám taky ukázali co dovedou s 1.2 HTP aneb jak to nazvali v SM "Motor navržený Marťany"
A pak ještě lepší 1.0 TSI
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: assassin> ale motor favorita (po 1,4 ve F1?) v několika výkonových verzí spolu s různýmy stálými převody stále vychází jen z litra v 1000MB někde hodně daleko v socialismu před rokem 1965? a to už by bylo víc dekád. Měl být už jiný motor což vadilo soudruhům v NDR a RVHP, no vlastně historie v EU se opakuje
Motor z Favorita má s litrem společný akorát to, že je to celohliníkový čvyřválec OHV. Není záměnný jediný díl, jediná součástka. Blok je zcela jkiný, tuhý, hlava je zcela jiná, osmikanálová hliníková, jiné rozteče válců, jiná klika, jiné překlady, výkonnější mazání, bimetalické písty....
Ta OHV koncepce nevypadá na papíře na chlubení, ale používá se třeba v améru dodnes. Motor je pak kompaktní a lehčí, než OHC. Parametry i emise měli solidní. Životnost půl mega...
Verze 1,4 dále vylepšená, s hydroštely a dalšími změnami.
Leda ten, kdo o těch motorech ví úplné, kulové a zatočené hovno, může z huby vypustit, že jsou to motory stejné, nebo že ze sebe vychází, protože to není pravda.
Už jsem to tu prokazoval jednou, proč to není pravda, tak si to dohledejte v minulosti.
Ten motor je úplně jiná galaxie než litr, i než stodvácy.
Ten motor zabilo až to, že byl dělaný příliš poctivě, kdy následník HTP, měl polovinu dílů a že nahrazují motor lepších parametrů motorem, který je má horší je nesralo, češi to stejně koupili....
V podstatě v té F1 je to jediný benzín, který nemá problémy a konstrukční vady... Htp je Htp, jeho problémy znají všichni, německá 1,4 je sice tišší, ale po dvou kilech je často na sračky, začne žrát olej a za dalších padesát je bez komprese, než skopce napadlo udělat vůle tak aby to fungovalo a ne tak, aby se záměrem netřídit písty, mít vůle jak mrkev v kýbli...
Dvoulitr je sice pěkné svezení, ale prodalo se celkem asi 27kusů a zázrak to taky není...
1,6 ve dvojce je uřvaný olejožrout a 1,4 byla už trochu lepší...
Pak přišly TSIčka, první verze mrd až na půdu, když to trochu polepšili, začaly se sypat spojky a převodovky...
A takto jsme se dobrali dneška....
Problém je ten, že ten jediný bezproblémový motor, je v nejstarších a nejshnilejších kusech, takže je lepší se na celou Fábii, v celé výrobní řadě, spolu s jejími bratry a sestrami, radši vysrat a koupit si něco, co funguje....
assassin píše: cmiral> Ona spousta historek o nasich genialnich vytvorech co zli kapitalisti zakazali jsou povídacky..
Jediný skutečně zařízlý motor je ten ze š720. Celkem logicky proto, že VW měl svůj, zavedený do výroby, veškerá technologie hotová, takže
přesto, že ten motor nebyl lepší, byla by píčovina dělat dva motory stejného objemu, podobných parametrů extra pro škodu, když byl k dispozici
motor hotový a jen se upravila převodovka a držáky..
To že udělali motor do Favorita bylo především proto, že jim prodejci na západě vyhrožovali, že motory š105/120/130 nesplní emise, nezachrání to ani katalyzátor a a že budou reklamace.
Udělali tedy motor nový, byť zachovali koncepci, aby mohli formálně vykazovat, že je jen modernizovaný, protože na modernizaci motoru peníze dali, na nový nechtěli... Že na něm nezůstal kámen na kameni, to už je holt inevstiční politika....
On i motor š130 nemá s Favoritem prakticky nic společného a z hlediska životnosti je to nejhorší motor z celé řady š742.
MartinED250 píše: To se dělá běžně. Podívej se třeba na Forda. Ještě v roce 2000 byl jeden z motorů ve Fiestě s litinovým blokem a rozvodem OHV a bez hydroštelů...
Ten se montoval ještě v roce 2008.. Byl o třídu horší, než ten z Favorita... Těžší, slabší, hlučnejší....
cmiral píše: A pak ještě lepší 1.0 TSI
Ten je pořád lepší než úvodní verze 1,2 Tsi... Ale zase je spřažený s natolik dementně udělanou převodovkou, že se to auto stejně zastaví..... Má malý rozsah převodů, takže to hudláš na spojce jak pincka a spojka to dlouho nevydrží, než se vysype....
Jako VW už se dlouho nedaří.... Navrch huj a vespod fuj... Přitom to uměli, ale když začali dohánět Japonce v parametrech, tak jim ta spolehlivost utekla jak zajíc do lesa...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Viděl jsem teď v jednom časáku u kamaráda fotky Royal Enfieldu Meteor 350 a čínské Jawy 350 OHC Euro 5 a přemýšlím, proč má Jawa několikero hnusných katalyzátorů a na Meteoru není vidět žádný. Aspoň na zběžný pohled. To je ten indický motor o tolik modernější?
Meteor to má jen víc schovaný. Jeden kat je ve vodorovný části svodu a hned za ním odbočuje svod pod motor, kde je nepěknej "hrnec" ve kterým asi bude další. Z něj se pak svod vrací do koncovky.
Je to pěkně zakrytovaný, že to vypadá jen jako svod + koncovka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Možná vím úplný hovno, ale nikde jsem nepsal že jsou úplně totožný. Základ je stejný na tom trvám. Ale sám jsi tady z huby vypustil už kýble zvratků a blábolů, které jsem nikdy komentoval. Tečka .
Naposledy editováno 15.03.2022 07:55:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |