Po tom, co jsem nenašel za rozumný peníz GSX 1400, která by se mě líbila, tak jsem šel do XJR 1300, r.v.2002.
Na první pohled krásná motorka mě dělala radost po cestě domů a pak i v garáži až do dnešního dne a to i přes to, že jsem odhalil pár znaků položení, ale to není to, co mě tak trápí.
Chtěl jsem zkontrolovat ventilovou vůli, vyměnit svíce a kdyby bylo vše v pořádku, tak provést synchronizaci karburátorů....ALE...
Nějaký německý hovado evidentně měnilo jen krajní svíce. Asi vím proč, pro ty prostřední je totiž poškozený závit v hlavě a navíc, kdo by taky sundával nádrž, že? Jedna ho má asi úplně KO a ta druhá ještě ujde.
Co s tím, jsou opravné sady (vložky)...ale to asi musí jít hlava dolů, že? Jinak bordel napadá dovnitř.
Nebo se to dá nějak odsát? Raději to svěřím nějakému servisu, jen se ptám na možnosti.
Pokud hlava dolů, tak asi i zarovnání a to budou kačky lítat....má někdo představu, na co takový servis vyjde? Pokud budu počítat, že opravná sada je cca 200Kč/ svíce, těsnění pod hlavu cca 1500Kč, srovnání hlavy?, seřízení ventilů, podtlaků, práce?
Další věc - viz. foto, k čemu to je? Něco na podtlak? V mé případě, to je vše nějaké zarostlé, zrezlé, zabordelované...a krom hlavy na čtyřech místech mi to z druhé strany přijde zaslepené šroubem...to by asi být nemělo, ne? Že by další německá past?
Díky za info, zkušenosti a případně i rady. Níže foto.
hejrič
1 reakcí na tento příspěvek XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
Ta poslední věc co tam máš vyfocenou je něco jako egr ventil.
Odvádí to spaliny zpět do sání,
r.v.2002 má totiž euro1.
V hlavě by jsi měl mít našroubovaný takový nátrubky a celý je to propojený gumovýma hadicema.
Ovládá se to podtlakem.
1 reakcí na tento příspěvek XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
Byl bych nerad, aby to ještě odnesly válce s písty.
Vytáhl jsi se starou svíčkou kusy závitu?
Ono totiž... ta motorka vzhledem ke své povaze mohla zažít tak 5x výměnu svíček. Závit pro svíčku je děsně dlouhej a těžko věřit, že je tak v háji, že nedrží.
Jednou jsem na podobném stroji svíčku přetrhnul - byla přetažená. Vývitníkem šel tan zbytek bez poškození hlavy ven.
1 reakcí na tento příspěvek XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
PajdaXJR píše: že jsou ty svičky jak liška neznamena že je nikdo neměnil,prostě se tam drží bordel vic jak na tech krajnich.
A taky se na ně víc práší a do závitu se dostane víc karbonu. Na těch prostředních je zcela evidentní, že jsou tam dlouho.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
Za blbost se hold platí. Zkušenosti pro příště... :(
Sice to je asi jedno, ale na těch pěkných svíčkách je vyraženo K029, na těch orezlých je K8XP, možná nějaký kód data výroby.
Takže za mě jednoznačný důkaz jejich nevýměny.
Ty svíce jsou M12x1,5? Nebo 1,25?
Jak vůbec funguje ta opravná sada... Není nahodou oak svíce méně zastrčená v hlavě? O to osazení? To by nebylo úplně ok, nebo se pletu?
Ještě zkusím sundat nádrž a pootočit s tím.
Naposledy editováno 16.03.2022 04:57:29
1 reakcí na tento příspěvek XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
Tak snad to ještě vydrží seřízení ventilů.
To dám raději odborníkům. Jak to nepřipomíná favorita a felicii, tak si nevěřím.
Ještě jeden, snad poslední dotaz.... Ty hadice pod nádrží jak vedou k těm konektorům... Ty slouží k čemu? Na druhé straně to jde shora do karburátorů a tyhle konce jsou volné. To tak má být?
Naposledy editováno 16.03.2022 17:44:13
1 reakcí na tento příspěvek XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
https://www.motorkar...=Yamaha%20XJR%201300
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
1 reakcí na tento příspěvek XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJR 1300, závit svíčky, díl podtlaku
Závitník lepší strojní , lépe chytíš závit rovně .
I když to někdy vypadá blbě, tak závitník závit ještě opraví , není vidět že by závit byl vytočenej ven...
A to zrovna o koupi XJR jako něčem nad hlavní motorku uvažuju ….
najlepsie je natriet zavitnik vazelinou a postupovat pomaly
urobit dve otacky a vysrobovat zavitnik a ak je na vazeline hlinik tak utriet
a znovu dat vazelinu a zasrobovat styri otacky a vysrobovat zavitnik
atd
neponahlat sa
muzes pouzit nieco taketo
https://www.triumfna...avitu-m12-x-1-25-mm/
ja som pouzil takyto
je to iny priemer zavitu ale urcite sa da zohnat aj vetsi
https://www.triumfna...m-m8-x-1-m10-x-1-25/
vyhoda je ze na tychto zavitnikoch je centrovaci otvor neposeries zavit
pri beznom zavitniku sa muze stat ze ho das sikmo a poseries zavit
ked vycistis zavit na jeden krat
ked je moznost tak povysavat a vyfukat vzduchom
Naposledy editováno 17.03.2022 21:54:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 Yamaha XJR 1300 | Apo-Rider | 30 | 7.9.2024 v 06:30 Apo-Rider |
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 | koci84 | 8 | 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980 |
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 | xjrko1300 | 21 | 16.4.2024 v 12:07 Gahan37 |
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 | margolina | 20 | 7.4.2024 v 16:13 milonovo |
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 | Novakus | 4 | 1.3.2024 v 13:14 Novakus |