AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Splnit dnešní homologační regule, u toho se opotí i konstrukční týmy úspěšných firem...
Tahle sebranka zoufalců nemá šanci to dotáhnout do konce, když ten projekt je vykradená MZ,
stará jak nebesa, takže konstrukce bude mít velké problémy se od těch limitů vecpat, pokud to bude vůbec možné.
Ony se ty motory, dneska dělají dosti jinak... Neříkám že úplně líp, ale prostě jinak a pokusy přestavovat staré železo
na nové limity, o kterých můžeme polemizovat, ale pokud chceme prodávat, musíme je splnit, se nikde nesešly s úspěchem.
Nějakou malorážku ještě procpou, když rezignují na výkon a projev, v litrové třídě za plnou cenu, ale nikdo nebude chtít motor, co nemá výkon aby nesmrděl a táhne se jak smrad... Zájemce o litrový stroj jak neuvidí na papíře výkon kolem 100 koní a odpovídající dynamiku, nebude to chtít, pokud pomineme Milana, který koupí cokoli, protože jeho láska ke značce je silnější, než jeho pud sebezáchovy.....
A to jsem ještě nezmínil mimořádně ohavný design prototypu... To že Jawa udělala Dakara a z jeho designu pak vycházela, protože chtěla být jiná, to byla dobrá cesta, ale ono to už poněkud vyšumělo a ten prototyp vypadá jako dílo nepříliš zručného kutila, který navíc nemá vkus....
Naposledy editováno 01.05.2022 17:23:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jawu 1000 bych asi nekoupil, to rovnou 1200. Musela by ale být v dohledné době, aby byly finance. Z důchodu ( i když osobně chci podnikat a mít druhé zaměstnání i nadále ) toho půl milionu asi nikdo neušetří.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://motosvet.cz/...cily-roky-sucha.html
Naposledy editováno 01.05.2022 19:35:23
Jirka4137 píše: Tak si to zrekapitulujme. Nebude to brzo, nebude to praktický, nebude to levný a možná to nebude. Myslím že by se celý rozhovor dal udělat do 60 s. Nejvíc mě dostalo že do roku 1997 vlastně Jawa jela jak divá a mezi lety 1997-2017 je jenom takové mezidobý. Dytˇ je to jak americký seriál kde se polovina diváků nedožije konce.
Abych jenom neprudil. Indické motorky jsou opravdu super už jen v tom že jsou. Dovedu si představit že bych do toho ty prachy dal. Určitě jsou mnohem víc praktické než bájný litr. Litr prostě není motorka pro mně a nikdy nebude, protože jak nemám problém fyzicky ji zvládnout tak ekonomicky je to nesmysl. Mladší už nebudu a je mnohem snažší zápasit s něčím okolo poloviny toho objemu. Je dobré že Jawa ty motorky prodává a stará se o jejich dovoz. Na druhou stranu říkat vyrábíme něco co rozbalujeme, zabalujeme a a retušujeme odřeninky není úplně přesné. Kvalitu nemůžu posoudit do doby než to budu mít v ruce. Ohlasy jsou ale zatím i dost kritické.
No jela jak divá... Tak nějak jela, prodávali motorky na nenáročné trhy, tak jako vždycky a nebyly úplně drahé.... Když jim zastaralost Jawy a zlepšení Číňanů sebral zákazníky i na méně náročných trzích, plácá se to tak, jak už to známe....
Jako Indojawa je přesně to, jak by asi dnešní retroJawa měla vypadat, ale nemá to parametry... Ten motor prostě jede hovno a to je problém pro kohokoli, kdo chce víc, než prostou přepravu mimo dálnic....
Kdyby Indojawa vypadala tak, jak vypadá, ale parametry měla jako dvouválcový Enfiedl, tak už by to za ty prachy stálo a dávalo by to větší smysl pro lidi, co chtějí kejchačku, protože se jim líbí, ale nechtějí se jebat se starým werglem, protože na to buď nemají čas, nebo chuť, nebo schopnosti a chtějí se taky slušně svézt a to ta třístovka s oprátkou na krku a špuntem v prdeli, prostně neumí.....
Milan1963 píše: Proč mezidobí začalo rokem 1997 ? Skončilo 2017, to chápu, v tom roce vlastně dobíhala výroba Jawy 660, dosud posledního opravdu vlastního českého výrobku...a bylo jasné, že další euro VI. nebo VII. už nelze splnit.
Jawu 1000 bych asi nekoupil, to rovnou 1200. Musela by ale být v dohledné době, aby byly finance. Z důchodu ( i když osobně chci podnikat a mít druhé zaměstnání i nadále ) toho půl milionu asi nikdo neušetří.
Hlavně je půlmíč tolik peněz, že si za to můžeš koupit naprosto cokoli, od jakéhokoli výrobce a ve špičkové kvalitě a špičkových parametrech..... To potom nikdo nebude chtít dát za věc, která už z principu jejího základu, bude v těch parametrech kulhat na tři nohy a """"kvalitu"""" by Jawa už lidi taky znají......
"Z důchodu ( i když osobně chci podnikat a mít druhé zaměstnání i nadále ) toho půl milionu asi nikdo neušetří".
Z důchodu asi ne, ale není špatný si pořídit tak cca 15 let před důchodem penzijko ( tak 3.000,- měsíčně- to jde, + případný příspěvek zaměstnavatele + státní příspěvek ) a do toho důchodu s touto částkou odejdeš. Ale je nesmysl za to kupovat takovej krám jako Jawu
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tady jsi přesně vystihl co dneska Jawě chybí. Ale naprosto přesně. Po tomto snad musí volat každý. Čtyřtakt dvouválec o rozumném objemu. Litr ? Jasně pro dálkové cestovatele ano ale pro normálního smrtelníka ? Proč ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Kdyby Indojawa vypadala tak, jak vypadá, ale parametry měla jako dvouválcový Enfiedl, tak už by to za ty prachy stálo a dávalo by to větší smysl.
Tady jsi přesně vystihl co dneska Jawě chybí. Ale naprosto přesně. Po tomto snad musí volat každý. Čtyřtakt dvouválec o rozumném objemu. Litr ? Jasně pro dálkové cestovatele ano ale pro normálního smrtelníka ? Proč ?
To je přesně ono no.... Prostě dvouválec o výkonu kolem 50 koní... Už to jede dost na to, aby jsi neměl problém s výkonem, ale není to zas tak moc, aby se toho nepříliš zkušení lidi báli.... Prostě takový stav, že když na to sednou dva, nebude to sténat, že se z toho v kopci nestane astmatik a na dálnici želva..... A ještě se to dá udržet v kategorii A2, takže se na to nemusí čekat do vyššího věku...
Však oni ostatní výrobci to tak i dělají... Objemy kolem 650-750 aby se to nemuselo točit jak plynová turbína a výkony kolem těch 50 k... W650/800, V7, Interceptor, Bonnewille.....
V podstatě tomu byli nejblíž s Vintage verzí.... To byla dobrá cesta, kdyby tam nebyl motor z endura... Sice to mělo bejt jako Scrambler, ale stejně....
Když už obchodují s Indama, tak převlíct toho interceptora, kterej stojí jen o pár palackejch víc, než astmatická 300CL a převlíkli jí do jejího kabátu, byla by to Jawa jak stehno... Navazovalo by to na půllitra, protože čtyřtakt, protože dvouválec, protože výkon a bude to prostě vypadat jako to, co si každý představí pod pojmem Jawa a to není nic jiného, než masami milovaná (a mnou nenáviděná) červená kejchačka....
Ale Kraftovi to asi nedocvakne nikdy... On bude radši prodávat čínské plastoškvrky s nálepkou, protože na nich už nemusí udělat nic.... Jen dát nálepku...
O tom, že produkce originálních dílů jako nádrže, blatníky, vejfuky a všechny ty sračky co se prostě zkurví, shnijí, nebo ztratí, to také dosud nepochopil.... A lidi pak dopasovávají různé polozmetky z exotických zemí a jim uniká kšeft v době, kdy je červená kejchačka mimořádné módní a pleská si jí v garáži každej druhej, aby jí poslal zpátky na silnici....
Jirka4137 píše: A ještě jedna věc. Já jsem skoro celý svůj motorkářský život čekal že něco kloudného ku.va vyrobí a ten kokot to nazve mezidobím.
Mně to taky nějaký čas trvalo, než jsem to pochopil a po pár jeho projevech v průběhu let, osobnímu setkání s Dakarem, mi navzdory určitému vlastenectví, spojeného s určitou naivitou, nakonec došlo, že to co vyrobí nestojí za ty peníze ani za to trápení a v průbehu dalších let zíkal ke Kraftovi pro jeho lži a malování na růžovo poměrně silnou averzi..... A tak jsem prodal dva staré sráče a koupil si Hondu.... Však mi toho zbylo ještě doma dost....
P911 píše: Jirka4137: Přesně . Dvouválec ,350, čtyřtakt, vzducháč, řetěz, drátový kola, základ v Jawě co na ní FŠ v roce 1961 získal titul vícemistra světa a to by byla pecka i s tradicí. Koupil bych a dodělal k obrazu svému okamžitě
No to je jediné, v čem má sedmilhář Kraft pravdu, že vyvinout motor po těch letech, kdy motory ani nevyvíjeli ani nevyráběli a když je začali vyrábět, tak to byly motory prakticky těsně poválečné, jen trochu popuštěné na uzdě a v jiném fraku......
Vzhledem k tomu, že si ty motory kupovali cca 50let, nemám s koupeným motorem problém. Kupuje si je kde kdo... Kupovala si je Cagiva, Bimota, do malých motorek skoro všichni.... A ty motorky pro to nebyly horší než ty ostatní.... Ale koupit wergl, dát na něj pár drobností, nebo jen nálepku a tvrdit, že to vyrábí, to už je na mně moc.....
Stejně jako jsem utekl od Škodovky, protože mi prostě nejsou schopni nabídnout auto, které vyhoví mým potřebám a nebudou ho stíhat zbytečné problémy, tak s Jawou to nastalo rovněž....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: P911>Myslím že by se to dobře prodávalo i venku. Indií počínaje. Doufat můžem že něco takové vyjede, jen to vyjede tam. Tady je to mrtvé. Týnec by to pak vyrobil z bedny a udělal ty důležité úpravy.
Jako že by to umyli od přepravního vosku, připojili baterii ke kabelům a natankovali benzín ? To by asi zvládli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak včera jsem testl Formana a vím že maximálka bude dostačovat. Tempu na dálnici stíhá, dostal jsem se na 160. 130 dálničních zvládne hravě. Když potom člověk pojede o něco mínˇ kvůli spotřebě a aby to pošetřil proč ne. Můj pohled na věc-zatím jsou podobně jak kdys třindy ale brzo nastane doba kdy o to bude rvačka. Proč-30 let to pomalu má, provozu to stíhá a na srazy je v tom místa jak hrom.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
K tomu FB a notifikacím, mám je taky vypnuté, aby to co chvíli nepípalo, jak psal Pech.
Víc mě tam štvou asi ty reklamy, ale těch je už v každém mediu mraky,
s tím se nedá nic dělat. Všechno má svoje. Jsou tam zase hezké fotky od Luďka z Rodewisch
a na jedné Tondův projekt side Tůmy k pulci.
Palec hore.
Jirka4137 píše: pech.> Přesně. To ale nejsou moje slova.
Jinak včera jsem testl Formana a vím že maximálka bude dostačovat. Tempu na dálnici stíhá, dostal jsem se na 160. 130 dálničních zvládne hravě. Když potom člověk pojede o něco mínˇ kvůli spotřebě a aby to pošetřil proč ne. Můj pohled na věc-zatím jsou podobně jak kdys třindy ale brzo nastane doba kdy o to bude rvačka. Proč-30 let to pomalu má, provozu to stíhá a na srazy je v tom místa jak hrom.
Už nejsem to sem psal mnohokrát, Favorit byl prostě dobrý auto ve svý době, zvláště po modernizaci v pohodě a ještě dneska se s tím dá celkem žít, pokud je to auto v pořádku. Jestli bude rvačka... Myslím si, že budeme shánět úplně jiné věci a mít úplně jiné problémy, než jakou si koupit hračku, ale o limitky v původním a zachovalém stavu je zájem už teď....
Naposledy editováno 02.05.2022 09:09:50
Verdom píše: Tak FB už je, tak anketa změněna na průzkum povinného ručení.
K tomu FB a notifikacím, mám je taky vypnuté, aby to co chvíli nepípalo, jak psal Pech.
Víc mě tam štvou asi ty reklamy, ale těch je už v každém mediu mraky,
s tím se nedá nic dělat. Všechno má svoje. Jsou tam zase hezké fotky od Luďka z Rodewisch
a na jedné Tondův projekt side Tůmy k pulci.
Palec hore.
Reklamám se z 98% vyhne tak, že si nainstaluješ do prohlížeče Adblock plug-in, nebo budeš používat prohlížeč, kde lze potírání reklam nastavit rovnou. Zmizí pak jejich většina odevšad, nejen z Fcb.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Určitě domluvit homologaci úřední věci je užitečné. Domluvit dovoz. Tím se ale Týnec stává dovozcem nikoli výrobcem. Měl by teda říkat jsme dovozci nikoli výrobci.
Koupit si Jawu vyrobenou v Indii nebo Číně může být fajn. Neyjde to ale tak nějak na stejno jako koupit si více či méně kvalitního Japonce ???
Za pár let budou mladí jen vědět že Jawa bývala naše značka. Stejně jako některé další.
Komu vlastně pomůžu tím že si koupím Jawu vyrobenou jinde. Tady to už na výrobu nevypadá. Navíc když si kupuji nějakou značku kupuji si i servis a to nejen doma ale i po světě a vše okolo !!!
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Kraft ještě mluví o náročném zajíždění na zajížděcich válcích. Tak myslím že motorku si může zajet každý sám.
Určitě domluvit homologaci úřední věci je užitečné. Domluvit dovoz. Tím se ale Týnec stává dovozcem nikoli výrobcem. Měl by teda říkat jsme dovozci nikoli výrobci.
Koupit si Jawu vyrobenou v Indii nebo Číně může být fajn. Neyjde to ale tak nějak na stejno jako koupit si více či méně kvalitního Japonce ???
Za pár let budou mladí jen vědět že Jawa bývala naše značka. Stejně jako některé další.
Komu vlastně pomůžu tím že si koupím Jawu vyrobenou jinde. Tady to už na výrobu nevypadá. Navíc když si kupuji nějakou značku kupuji si i servis a to nejen doma ale i po světě a vše okolo !!!
Tak Japonec bude už z podstaty velkosériové produkce na nejnáročnější trhy, vždy kvalitnější. Ze stejného důvodu, bude mít i širokou servisní síť a nabídku příslušenství. Koupit si cizí motorku je stejný ať je na ní nálepka jakákoliv. Když jsem opustil myšlenku české motorky, protože ČZ se zabývá skutečně produkcí, ale především automotive a od Krafta a jeho prolhané bandy se ničeho kloudného nedočkáme, tak když už stejně není česká, tak se nebudu omezovat na astmatické
retro modely z Číny a Indie, nebo na nespolehlivý Bastl, který už stejně nedělají, nebo na Rvm, které sice dobře vypadá, ale stojí stejně jako konkurenční Honda, která má lepší motor a zpracování, tak není důvodu, koupit si Rvm, když to stejně není Jawa a Honda za stejné peníze nabídne vyšší kvalitu....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |