AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
CZK -dneska je jeden rád když sešžene pipku ke kase ale výhra je když se alesponˇ nechová jak blbka.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak na téma pump, zjistil jsem, že se uvolnily podmínky na zelenou naftu a stát mi vrátí spotřebku na nějaký paušál spotřeby dle plochy a počtu dobytka. Akorát je třeba na pumpě extra doklad kde je jasně určený kupující a nějaké další náležitosti.
Poslal jsem tátu se sudy na Eurooil, mají naftu bez biosráče takže to vydrží plus je to defakto státní pumpa takže jistě nebude problém že? Omyl, prodavačka o speciál dokladu nikdy neslyšela, vedoucí taky ne, ajťák taky ne.
Nakonec volali nějakému inspektorovi paliv který je zmrdal na dvě doby jak je možné že to neznají a pak jim vysvětlil jak to udělat.
Ve zkratce státní pumpa není schopná vystavit dokument potřebný pro vratku spotřební daně
Možná jsi byl první kdo to požadoval. Já asi taky nebo neměla dodělanou základku.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Je smutné že pár lemplů dokáže pokazit jméno značky,-kdysi obstojné a přejmenované zahraniční fabrice taky. Ti borci co dělají dobře za to nemůžou ale jak říkal bývalý ředitel Barumky za všechno může generální ředitel.
Jméno lze o mnoho snáze zkurvit, než napravit nebo vybudovat a stačí málo. Trpělivý jsem byl až dost a že Sava bývala dobrá je pravda, ale dneska je to jinak
Milan1963 píše: Do pátku už s tím nic neudělám, mám jiné povinnosti, motorka až potom...
Mám ještě jedny teleskopy, z havárie před 6 lety, tak cvičně potom zkusím rozebrat je.To kvůli zjištění, co v nich je a jak to funguje. Ty co mám na motorce se musejí opravit stoprocentně bez nějakých pokusů. Pokud stačí vyměnit gufera, tak je koupím, to by nemuselo být tak zlé.
V krajním případě ty havarované dám do nějakého servisu aby je opravili a potom je jen dám do motorky.
Hlavně opravdu hodně pečlivě prohlídni povrch trubek, jestli to nedostalo od něčeho facku a nerozedralo gufero. Stačí pidi škrábanec a gufero jde do prdele velmi rychle. Já trubky před montuju zpět jedině přeleštěný....
Milan1963 píše: Jirka4137> Pumpy...měl jsem pumpu od roku 1990, vím o co jde. Když vidím, kdo tam dnes obsluhuje...
Do své Š 120 nemohu lít natural, musím dolívat olovo ( Benadit...) Když jsem se kdesi u MOLky slečny zeptal, mají-li ho nebo něco podobného, vůbec nevěděla o co jde a strkala mi něco na dotěsnění motoru...o tom, že existuje special ( např. Pacov ho prodává stále ) , neměla ani tušení- no hrůza, koho dnes zaměstnávají, oni ty pipiny snad ani nezaškolí a nechodí na běžná školení jako my. I když jsem byl soukromý prodejce, na školení o olejích a benzinech jsme museli každého půl roku. K provozování pumpy mám nejen ŽL, ale i koncesi - a její součástí je ( bylo v roce 1990 ) že provozovatel bude školen už kvůli inovacím a bezpečnosti při práci s palivy. Kam to spěje...
V krámu se nachází prodavači nebo podavači.... Podle toho, na koho narazíš, pak ta komunikace vypadá...
Milan1963 píše: Jirka4137> Pumpy...měl jsem pumpu od roku 1990, vím o co jde. Když vidím, kdo tam dnes obsluhuje...
Do své Š 120 nemohu lít natural, musím dolívat olovo ( Benadit...) Když jsem se kdesi u MOLky slečny zeptal, mají-li ho nebo něco podobného, vůbec nevěděla o co jde a strkala mi něco na dotěsnění motoru...o tom, že existuje special ( např. Pacov ho prodává stále ) , neměla ani tušení- no hrůza, koho dnes zaměstnávají, oni ty pipiny snad ani nezaškolí a nechodí na běžná školení jako my. I když jsem byl soukromý prodejce, na školení o olejích a benzinech jsme museli každého půl roku. K provozování pumpy mám nejen ŽL, ale i koncesi - a její součástí je ( bylo v roce 1990 ) že provozovatel bude školen už kvůli inovacím a bezpečnosti při práci s palivy. Kam to spěje...
Na druhou stranu, kdyby po mě zákazník chtěl, abych mu nainstaloval krystalku, nebo Marconiho telegraf, taky bych to neuměl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Miraz250> V Polsku
Aha, to je ta největší socha Krista na světě?1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
K pumpám ještě toto : asi mám profesionální úchylku, jako vyučený prodavač , navíc se střední školou se zaměřením na vnitřní obchod bych všude chtěl vidět prodavače, ne podavače. On to je velký rozdíl a plně chápu Jirku, když mu ženská nedokázala vyhovět a ještě dělala chytrou. Navíc provozovatel pumpy by měl personál kvalitně zaučit. Já míval dva zaměstnance a neexistovalo, že by zákazníkovi nedokázali poradit anebo nevěděli o co jde. Na toto jsem byl a stále jsem velmi háklivý. Pracoval jsem se slečnou, dodnes pracuje jako pumpařka u EuroOilu a ta má moji školu. Zná, ví, poradí, vysvětlí i rozdíl mezi M2T a Mogulem TSF. Tak to má být naprosto všude.
Pokud toto provozovatel nezajistí, nemá na trhu co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Další problém jsou karbce, nevíte, jak rozpustit gumový o-kroužek? Do trubice, která drží hlavní trysku, patří hodně malý o kroužek, v té trubici má o-kroužek svoji drážku. No problém je, že drážka je hodně špatně přístupná a je v ní bordel od starého o kroužku. Asi se na to vykašlu a nedám je tam. Prý by to nemělo mít vliv, protože o kroužek tam je z důvodu čištění jehly (dočetl jsem se někde v US fóru) a na směs by neměl mít vliv.
Pak jen přezout, vyčistit brzdivé třmeny, umýt a může se na STK.
Naposledy editováno 09.05.2022 22:57:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Spíš mě zaráží, že každý motor má jinou sílu svíčky. Někam je třeba klíč 16 ", jinam 17" anebo i 19 ". Aspoň že Jawa má svíčku od péráka po 350 stejnou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Kehaj : hezké, byl jsem tam na Adeniu vloni v létě. Škoda, že se nedá jít do koruny.
K pumpám ještě toto : asi mám profesionální úchylku, jako vyučený prodavač , navíc se střední školou se zaměřením na vnitřní obchod bych všude chtěl vidět prodavače, ne podavače. On to je velký rozdíl a plně chápu Jirku, když mu ženská nedokázala vyhovět a ještě dělala chytrou. Navíc provozovatel pumpy by měl personál kvalitně zaučit. Já míval dva zaměstnance a neexistovalo, že by zákazníkovi nedokázali poradit anebo nevěděli o co jde. Na toto jsem byl a stále jsem velmi háklivý. Pracoval jsem se slečnou, dodnes pracuje jako pumpařka u EuroOilu a ta má moji školu. Zná, ví, poradí, vysvětlí i rozdíl mezi M2T a Mogulem TSF. Tak to má být naprosto všude.
Pokud toto provozovatel nezajistí, nemá na trhu co dělat.
tak jako znalá prodavačka potěší....
Ale pohledem provozovatele stanice, je znalý člověk poněkud dražší, než nějaká tupá lama co načte kód zresetuje stojan po zaplacení.....
A když si shrneš, co průměrný dnešní motorista požaduje na pumpě..... 1.) plnou nádrž benzínu 2.) Glacidet 3.) kafe 4.) jídlo 5.) pití 6.) kuřivo 7.) kýbl s vodou na okno 8.) kytku, když zapoměl a nechce dostat ve svátek od bytný saigon 8.) možná něco dalšího.... Žárovku? Dneska jí většina lidí neumí vyměnit... Olej? O jeho přítomnosti v autě dost lidí ani neví, natož jaký do toho konkrétního vůbec patří.... I prodavači v kvelbech s náhradními díly často melou bludy a o výkonnostních a viskozitních normách olejů neví ani hovno.... Údržba už se v autoškolách na A + B neučí možná 15 let.... Jen na C,D,T....
Takže pro většinu situací vlastně ta tupá lama stačí... Kdo jde na pumpu pro olej, musí vědět jaký chce, jinak je v loji.... A tech 5 a půl člověka za uherák, co něco takového chce, nenutí provozovatele k tomu, aby platil lepší peníze, obsluze, která ví, která bije....
Milan1963 píše: SkotyCZ> U Jawy je stejný problém, vyřešil jsem to úpravou běžného klíče. O žádném originál tenkostěnném svíčáku na motor Minarelli 660 stejně nevím.
Spíš mě zaráží, že každý motor má jinou sílu svíčky. Někam je třeba klíč 16 ", jinam 17" anebo i 19 ". Aspoň že Jawa má svíčku od péráka po 350 stejnou.
Stejnou jen rozměrově....
Já mám v Hondě svíčky M10 a není s tím žádný problém, když vydrží dlouho, nestojí moc a na to aby ses k tomu dostal, stačí sundat nádrž a jak "deltabox" rám, ten motor obchází, tak je přístup OK....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |