přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Já na to dal teď kliky,střed,řazení,řetěz,gripy,šaltr,kazeta,vidle,řiditka,představec v Deore apod. za krásných 7,5k a je to pro naši opatrnou lemru zatim tak na cyklostezku,takže asi až dost.Ona rychle roste,tak za chvíli stejně vyleze na 27,5,nebo rovnou 29ky.
Tady je originál, když jsem pro něl jel - 3 x 6 sp. s ocelovými 165 mm klikami, obyč. pružinová vidle, pláště z lisované tmy á 900 gramů každý, mohutný představec se 4 x M6 šrouby, ocelová sedlovka s ocelovým zámkem, apod. Váha 13,8 kg.
No a tohle je překopáno na Mavic Crossmax záplety s lehkými plášti, jedna z nejlehčích vzduchových vidlí RS SID, čajna karbon řídítka, pidi představec, 140 mm alu kliky, 1 x 10 sp.,, lehké zkrácené sedlo.... Váha přesto dospěláckých 9.75 kg, aby to vůbec jelo. Jenže k tomu blatník, odrazky, blikátka, zvonek a hned to je zase před deset, konkrétně 10,2 kg
Pro srovnání to bílé je identický základ jako černé, jinak také překopáno na lehké pláště, čajna karbon řídítka, 1 x 9 na alu 140 mm klikách. Oproti černému má původní sedlo, přední záplet originál a zadní je přepletený na DT350 24 špicovou nábu. Přesto váží už smutných 10,8 kg
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
srovnavat detsky kolo s kolem za 200 je mimo, aby tam byl normalni pomer hmotnosti muselo by to detske kolo byt taky za 200
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Nic z toho nemusí být z kosmických materiálů nebo technologíí, jako na kolech za dvě kila, jen by stačilo vyrábět subtilnější provedení. Nejsem ekonom, ale jestli čajna fabrika chrlí 100 milionů standardních klik nebo 80 miliónů standardních a 20 miliónů menších, tak úspora materiálu by mohla kompenzovat jednu formu navíc.
Naposledy editováno 12.05.2022 17:56:04
Ale treba trubky budou vec rozhodnuti jestli objednat varku trubek na detska kola a to se muze prodrazit…
Naposledy editováno 12.05.2022 18:21:34
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Barney píše: Fakt je to taková pecka a stojí za ty peníze? Já už koupil a prodal několik sedel, pořád hledám to pravé.
Pecka nepecka, za jaké peníze? Šak je to za dva a půl fíku. No, dnes možná do trojky. Ale furt to není s-works za deset vole!
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 17.05.2022 07:47:53
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
singlace ak nie su moc kameniste s tym ide jazdit tez. Je ale fakt, ze take to sedenie ala na hajzlu (celopera) a pohodove prejdenie vsetkeho co priroda hodi pod nohy nehrozi. Bavi ma ze clovek musi viac jazdit technicky - hladat si stopu
Naposledy editováno 17.05.2022 08:16:28
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
assassin píše: Tak tuhle kategorii kol asi nepochopim…
To málo kdo. Je to nyní strašně "in" ale to je tak všechno. Totální píčovina jezdit na favoritce s beranama po lese..
Kecy o geometriích ať si strčej někam, stejně na to každý rve pláště jak na horáka 2,1 - 2,3, pohodlné sedátko a berany rozevřené tak, že už by bylo lepší na to hodit normální rovné rodla z HT.
Ne, nevysmívám se tomu, jen mi to hlava nebere, co je na tom tak zábavného a nechápu, proč to včil tak strašně frčí. Na devíti-kilovém HT 29" se svezu asi tak 10 x líp a efektivněji, pohodlněji a zábavněji.
Ale nikomu to neberu, ať si každý jezdí na čom chce.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
mne sa zdaju divni fotrovia na cyklostezkach na CC a podobnych celoperach obuvajuci 2,5" gumy. v lese ich moc nevidim a dovolim si povedat, ze vacsinu podobnych ludi pojazdim s tym supermarketom za 19 tycek (cosi som investoval do odpruzenej sedlovky a tubeles konverzie) s prstom v nose na vacsine lesnych ciest. nehovoriac o presunoch po asfalte, kde nie je problem drzat dlhodobo 35-40km/h s minimalnou namahou.
in je to preto, lebo sa to vlastne trochu vratilo ku korenom a vlastnej podstate horskeho bicykla zo zaciatku 90tok. jednoduchost, univerzalnost a robustnost. Len teda technologicky to slo dopredu. mna osobne unavovalo permanetne riesit servis vidle s tym, ze som si realne povedal ze k tomu co jazdim mi bohate postaci gravel
technicke traily som jazdil a celkom dost na pozicanych xc/cc napr v Dolomitoch (okolie Gardy) a zistil som, ze ma to viac taha yrochu inam (dlhe trasy roznymi povrchmi) a tam to moje terajsie cenduro uz nestacilo, takze logicky som skonil pri Graveli
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
e: to nepochopeni gravelu je hlavne v tom, ze tam klidne muzou bejt normalni riditka a sirsi gumy. Nejak mi tam ty berany nedavaj smysl. Ale zas nerikam ze mam pravdu ...
Naposledy editováno 17.05.2022 14:15:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Podle tve teorie je na lesni cestu uplne super jakekoliv kolo, protoze pokud je ok tohle, uz me do terenu napada jedina horsi vec a to silnicka na galuskach
Drippera: lidi co daji 170k za pevnaka taky nechapu
Vilemx: jj to srovnani sedi pokud by cenduro vzniklo z gsxr tim ze ho prezujes na vic terenni pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Barany maju jednu dobru vyhodu - pri dlhych jazdach po asfalte a potrebe "zabrania" - aerodynamiku proste nejde osulit inak. Mozno teda este triatlonovych nastavcom na klasickych rovnych riaditkach. Ale tak ako som s nimi nikdy nejazdi, odhadom na 50km trasach jazdim cca 15-20km prave v pozicii "hlava dole, prdel hore"
momentalne tam mam obute 38mm pneu, ked to zjazdim tak pojdem na 40mm s trochu drsnejsim vzorkom (pretoze sa v lesoch v bachne trochu-dost trapim). Mam vsak malo kilo (len 67-68) takze moja nedovera k sirokym plastom na bezne pouzivanych MTB je dana asi aj tym. Spominal som to v suvislostami s tymi fotrami. Chapem vsak, ze ked ma clovek love tak to investuje. Zda sa mi vsak zvlastne, ze jazdia nieco na com sa v podstate trapia. A pri sosani piva ich pocujes, ze beztak pojdu do ebiku pretoze to s tradicnym pohonom uz nedavaju. Preco nie, ich volba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Stev píše: Komorerth> pokud jedes po jakykoliv nezpevneny ceste, siroky a min nafoukany gumy jedou lip nez uzky a vic foukly, takze plaste 2.3-2.5 jsou mimo asfalt ok.
e: to nepochopeni gravelu je hlavne v tom, ze tam klidne muzou bejt normalni riditka a sirsi gumy. Nejak mi tam ty berany nedavaj smysl. Ale zas nerikam ze mam pravdu ...
rovný řidítka by tam mohli být, ale s beranama se mi to líbí víc...:D (nejlépe otočené vzhůru nohama :D)
jak říkáš, sehnat někde za pár šupů toho dekáče, tak jej mám doma a pak bych ti jej přivezl na opravu, až bych s tím zkoušel sjíždět enduro vložky...:D pokud bych se tam někde neztrestal sám...
gravel bych měl, čistě jen proto, že se mi to líbí, jinak ten smysl též postrádám, jelikož hrozně nerad jezdím po silnici a do lesa je to celkem blbost...zas někde okolo Hradce po šotolinách apod., proč ne...ale to mě též nebaví, tak už zbývá jen ten sjezd...:)