AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Lepší je trubky přeleštit kotoučovou leštičkou na sísálu a pak doblejskat na hadru....
Uplne nemuzu souhlasit - i lidi co ladi motorky na svet (mx) berou trubky smirglem - dela se takovej vzor křížem, vypada to jako honování ve valci. Samozrejme se to nedela hrubosti 80 apod. Ta mikro struktura v sobe drzi olej a je tam zmeritelne zlepseni v treni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 15.05.2022 22:21:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: assassin> to někdy vyblejskni. Chtěl bych to vidět, jak to vypadá.
Zvlněnej kotouč? Většinou hraje všem barvama a hází jak kráva....
Taky jsem měl jednou křivej kotouč... Spíš si myslím, že ale dostal facku, když motorka dělala salta, protože to vzdal těsně po vyválení....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Koudy01> Zas ale dělají pěkné hodinky . Nesoudím značku podle jednoho pláště. Neříkám a ani si nemyslým že každá pneu vyrobená v Mitasu je zmetek. Problém je větší pravděpodobnost a jednání při následné reklamaci. Ono je to ale dožene a pak budou muset dokazovat že umí udělat i kvalitu. Otázka ale je kolik to bude stát úsilí peněz a času. Dunlop taky umí vyrobit horší pneu ale za nižší cenu a ne zas tak špatnou aby se zákazník naštval. Navíc aby ho pak jště poslali tam kde slunce nesvítí je více méně utopie.
A to je právě ono, už to posrali definitvně... Vezmi si, že sem leze v podstatě pár lidí... A když napíšeš že MItas je zgarb, zmetek a ohavný šmejd, sejdou se ti i v této malé komunitě lidi, kteří mají či měli problémy s MItasem v četnosti poměrně značné..... Tzn. pravděpodobnost že koupíš od Mitasi zmetek už vychází asi jako si hodit korunou a na to nejsem zvědavý.... Občas se povede zmetek všude, ale v první řadě se nesmí dostat ven z fabriky, natož k zákazníkovi a když už se tak stane, musí následovat rychlé vyřešení situace k plné spokojenosti zákazníkově, kdy se to pak dá vzít jako jednorázová mrzutost.... Jenže pro mne už MItas není jednorázová mrzutost, ono to nebylo ani 2x ani 3x takže hoši z Mitasu, vyližte si prdel, když neumíte udělat gumy v alespoň půrměrné kvalitě, když už si necháte zaplatit průměrnou cenu.... Utekl jsem od Jawy, protože vyrábí sráče, utekl jsem od Mitasu a nakonec i od Škodovky... po dvou po sobě jdoucích generacích, problémových motorů, tvrdí že ta ttřetí už je přímo skvělá a superkvalitní, mám už problém v to věřit a pak se zjistí, že parametry toho motoru jsou v příkrém rozporu s tím, co snese k němu montovaná spojka s převodovkou a příkrém rozporu s tím, k čemu auto používám... No tak to už taky nechci...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Zvlněnej kotouč? Většinou hraje všem barvama a hází jak kráva....
Taky jsem měl jednou křivej kotouč... Spíš si myslím, že ale dostal facku, když motorka dělala salta, protože to vzdal těsně po vyválení....
Ne, trubky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Koukal jsem na ní a netuším. Jedině snad nějaká polská mutace Mi-2??
Polský vrtulník SM2 pro převoz raněných něco jako měli Amíci v Mashi
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/PZL_SM-2
Vlasťák1973 píše: Polský vrtulník SM2 pro převoz raněných něco jako měli Amíci v Mashi
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/PZL_SM-2
Aha, díky
Naposledy editováno 15.05.2022 22:16:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Co dělá Mitas. 1. reklamace: odpovědˇ máte drátěný kola to může být tím. Moje odpovědˇ kola jsou v pořádku. Označil jsem jim speciálním popisovačem (vosk. křída používaná na kontrole v Barumce) vady a takto dal k druhé reklamaci i s popisem vad. Ne jedné. Opět vráceno s tím že 1x neuznaná reklamace nemůže být uznána.
Obul jsem zpět starou pneu (naprosto bez toho abych věděl krom směru otáčení pozici) problém vyřešen.
Dál je to jejich boj . S představou o tom, že oni budou určovat koho poctí prodejem zmetků Mitas jsme se rozloučili. Myslím že navždy.
Jirka4137 píše: pech.> Přesně. Neexistuje pouštět zmetky vez z fabriky. Barum si toto dřív-nevím jak dnes nedovoli,l ani za sníženou cenu a to ještě zájem byl. Řeklo se NE- za ředitele Pravce.
Co dělá Mitas. 1. reklamace: odpovědˇ máte drátěný kola to může být tím. Moje odpovědˇ kola jsou v pořádku. Označil jsem jim speciálním popisovačem (vosk. křída používaná na kontrole v Barumce) vady a takto dal k druhé reklamaci i s popisem vad. Ne jedné. Opět vráceno s tím že 1x neuznaná reklamace nemůže být uznána.
Obul jsem zpět starou pneu (naprosto bez toho abych věděl krom směru otáčení pozici) problém vyřešen.
Dál je to jejich boj . S představou o tom, že oni budou určovat koho poctí prodejem zmetků Mitas jsme se rozloučili. Myslím že navždy.
Hele Barumky jsem nějaké sjezdil a krom toho že mi jejich dezény, orientované už především na životnost, nevyhovují svými vlastnostmi, tak vyloženě vadnou pneu jsem od nich neměl, včetně kusů z Rumunské pobočky....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.05.2022 23:07:19
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
O něco lepší, je dvousložkový sprej. Je tam sice hodně ředidla, takže bacha na stékání, ale alespoň to malinko víc vydrží.
Dalším stupněm při vlastnictví nářadí jako je kompresor a pistole je 2K polyuretan.
Není až tak lesklý, slušně drží, odolává dost mechanicky a nedělá se s ním úplně špatně.
Ve všech případech dobře odmastit a případně zkusit na kousku, zda barva na kterou to stříkáš se "nezvedne"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Mám se zeptat u toho Štastnýho, jestli by ještě neměl?
Zeptat se můžeš. Teď mám navíc dvoje desky, ale jestli by se podařilo sehnat S3 nebo AD za dobrý peníz, tak proč ne?
Dá se ho dát i větší vrstva a přebrousit, čímž se dá vyhnout plniči.
Pokud vytvrdne, nic s ním nehne.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Béďa17 píše: Zdravím.Chlapi jakou barvu? Chci stříknout blatniky a nádrž na motocykl.Nebudu kytovat,jen to obrousím, takže taková prasárna,ale chci to zkusit.Jaký druh barvy aby se s tím kopyto jako já popasovalo a aby to trochu drželo?Lesk nepotřebuji, spíš naopak.Diky
Když použiješ jao základ 2-složkový epoxid a nebudeš ho ředit (mušíš stříkat tryskou min 1.7 (lépe větší)), tak je to kvalitní základ a zároveň funguje jako plnič.
Naposledy editováno 16.05.2022 09:29:16
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 16.05.2022 10:39:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale jestli si to stříkal na starej zbroušenej lak, kterej se neloupal a nebyl prorezlej nebo nikde neprosvítal kov, tak je to v pořádku.
Naposledy editováno 16.05.2022 10:51:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale já se to nedozvím. Ten pekáč už nemám.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale ta odolnost oproti konvenčnímu postupu je prostě jiná. To se ukáže v zátěži. proto píšu, že u leštěnky to vadit nemusí, ale záleží na způsobu užívání té věci.
Naposledy editováno 16.05.2022 11:23:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Já to neřešil. Měl jsem za to, že plnič a stříkací tmel je to stejný. Prostě podklad. A na to se našupe vrchní barva.
Plnič je následný krok po stříkacím tmelu. Je to ta nejjemnější struktura pro finální přebroušení před barvou/lakem. Před tmelem je základ. Nebo původní zbroušený lak, pokud není poškozen až na kov.
Můj názor (a rozhodně není chemie moje silná stránka) je, že je to kompromis. Prostě tam přidali složky, co plní funkci základu a ono to "nějak" taky funguje. Obvzlášť tam, kde to není otryskávaný kamínkama nebo namáhaný chemicky jako auta v zimě.
Naposledy editováno 16.05.2022 11:24:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |