přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
No k nicemu… na urcity zavody asi smysl ma.
assassin píše: drippera> No kdyz mas fulla, tak se da usetrit 170 tim, ze si nekoupis toho pevnaka, kterej mi prijde ze je k nicemu.
No k nicemu… na urcity zavody asi smysl ma.
Nejde to. Zkoušel jsem mít jedno kolo na všechno, ale okrádáš se tak o strašně moc zážitků a možností. Závody nejezdím, jen jeden - jednou do roka. Valašský krpál. Ale jinak jsou prostě dvě kola nutnost. Když létáme s babama na VKV vrcholy a po hřebenech, vybírám podle profilu tratě a je více méně jedno, na čem jedu. K vůli tempu. I když i to už se teď nebezpečně zrychluje, takže jsem za toho HT někdy docela rád. Polety po práci, švih s 500-600m nastoupanýma a šotoliny, polňačky a kus cyklostezky (jinak se přiblížit nejde) na to všechno je pevný bajk k nezaplacení. Jde to za pedálem, do kopce to jede skoro samo. Trénuješ techniku, sedlo zabořené v břuchu, atp. Váha je 9,5kg a je to celé v karbonu. A nestálo to ani 170! Ale jen 130. No a celopérko mám hlavně na traily. A nebo když jedu hřeben Cáb-Soláň a nebo tam, kde je to hodně rozbitý. Ale tréning klopek, skoků, dropů je na fullu neskutečný zážitek. Je to sice heblo (14kg) ale jede to jak tank, z kopca je to stabilní, žehlí to a člověk se na tom neskutečně baví. Teleskopku to má, zdvihy 160/150cm a je to zas úplně jinej svět. Nestěžuju si, je to skvělá kombinace, musím si to pochválit.
Jedno kolo, které nahradí tyto dvě? Neexistuje. Scalpel SE a nebo EPIC EVO ? V obou případech na trailu polovina zábavy k vůli 120mm zdvihu a jiné geo a do kopce a na švihy o další dvě kila na vrch, nepoletí to tak jak to HT ani z daleka. Takže jsem doposud nevybral bajk, který by mi nahradil tyto dva..
No a pak mi ten gravel přichvalte..
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 11.08.2022 15:32:40
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
karbonovy ram (takze cele je to o 1,3kg lahsie ako supermarketovka
hydraulicke brzdy (tie brzdia fakt lepsie ako kabelovka
zadna kazeta ma 52 zubov (co je fajn do vacsich stupani)
ale 140 000kc rozdiel v tom fakt nevidim. Myslim, ze najviaci za svoje peniaze clovek dostane u gravelov za cca 60 tycek (karbonovy ram, hydrauliky, osadene na shimano GRX). Platit viac uz fakticky nedava zmysel
EDIT: tak vlastne znova staci nakupit v Decathlonu za 50 000kc : GRAVEL EDR OFFROAD VAN RYSEL GRX 1X11
Naposledy editováno 17.05.2022 18:36:10
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
A to samé co mám já, akorát s nápisem s-works, zlatou vidlicí a o dvě kila lehčíma kolama, klikama stojí 368tis? To mi teprv hlava nebere. Za 30tis je hlinikova mrdka smontovana na Taiwanu s plastovou přehazkou a dvou a půl kilo vážící vidlicí?! To je fakr divně nastavený..
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Zažil jsem dobu, kdy auta měla pořádné motory. Policajt se na vás usmál, když jste na chopperu neměli helmu. Cigáro jste si, věřte nevěřte, zapálili v hospodě. Holky a kluci věděli, co a proč mají dole a neměli v tom bordel.
Zažil jsem dobu, kdy byly jen dva druhy záchodů. Každý věděl, který si má vybrat a ani vteřinu o tom nepochyboval. Holky věděly, že jsou holky. A dokázaly toho pořádně využít. V soutěži krásy se soutěžilo o krásu. Nerozhodovala barva pleti, nějaký handicap nebo tíživý sociální původ. Nikdo neřešil, jestli jsou ty holky ekologicky uvědomělé a sají papírovým brčkem. Prostě šlo o krásu. Krásu těla. No a kluci věděli, že jsou kluci. Když si dali po tlamě kvůli holce, nikdo z nich si nešel s brekem stěžovat, že prohrál a rozlili mu sojové latté. V soutěžích pro kluky vyhrál ten nejrychlejší, nejchytřejší a nejsilnější. Nikdo neřešil, jestli soupeř nemá náhodou z minulosti nějakou společensky závadnou fotku. Kdo prohrál, ten prostě věděl, že prohrál. Nic jako výhra pro všechny nebylo. Výhra jednoho i prohra druhého byly uchopitelné hodnoty a skvěle motivující do života.
Fridays for Future? Zažil jsem dobu, kdy ochrana přírody znamenala zvednout zadek po práci nebo po škole a jít do přírody něco dělat. Ne vykašlat se na školu nebo práci a jít řvát do ulic na jiné, kteří ten mejdan ze svých daní platí. Záškoláctví bylo na dvojku z mravů a áčko v práci na vyhazov. Učitelé učili a nemuseli vyplňovat milion papírů. Když děti ve škole šikanovaly spolužáky a měly průšvih, rodiče jim doma přidali a nechodili do školy řvát na učitele. A když někdo neměl na to, aby školu dal? Nedostal pečovatelku. Šel na zvláštní, kde mohl alespoň někdy vyhrát mezi sobě rovnými. Když někdo dotáhl studia až do konce, měl získaný vysokoškolský titul váhu a respekt ve společnosti. Lidé se vybírali podle toho, jestli něco umí, nikoliv podle papíru, razítka, názorů na klima, obsahu klimaticky akceptovatelné stravy, postoje k plastu, k šestapadesáti pohlavím nebo anomálním menšinám, ovládajícím většinu.
Zažil jsem dobu, kdy veřejné domy nebyly z veřejných dotací desetkrát předražená místa pro alternativní kulturu, kam nikdo nechodil. Kde si pár umělců mohlo za cizí peníze hrát na elity a morální kompasy. Byla to místa, kde převážně ženy nabízely služby převážně mužům. Tak jako tisíce let před tím. Jenže pak chtěl někdo předělat lidi. Bůh ví, jestli měl vůbec na něco jiného než kecat cizím lidem do jejich životů, zatímco ten jeho nudný nestál za nic. Státu a společnosti nakonec škodí stále větší bordel v politice, ne bordel mimo ni.
Zažil jsem dobu, ve které když vás někdo podvedl, vyřídili jste si to. Když to bylo větší, nebyly žádné drahé programy ve věznicích, které plní ve skutečnosti funkci magnetu na návrat do basy. Basa byla basa a jen bláznovi by nevadilo, kdyby se tam vrátil. Dnes pachatele omlouvají nedostatkem péče společnosti o ně, zatímco v obětech vyvolávají pocit společenské viny.
Zažil jsem dobu, kdy k rychlým a silným autům a motorkám na závodních okruzích patřily krásné ženy okolo. Kdy děti chodily rodičům do hospody pro pivo a do trafiky pro cigára a nikdo se tomu nedivil. Kdy na dětském táboře byly děti špinavé, hygiena nebyla zrovna ze žurnálu, ale děti byly šťastné. Kdy lidi říkali to, co si mysleli. Na plnou hubu a bez obav, že je za tu upřímnost bude někdo řešit. Nebáli se o práci pro své názory, a když chtěli začít něco podnikat, vyrábět nebo nabízet služby, nebylo milion papírů a úřadů, které by jim to už předem znechutily.
Zažil jsem devadesátá léta minulého století. Dobu, kdy vznikla samostatná republika. Odešli jsme z východního bloku a nebyli v EU. Byla to nádherná doba. Jsem rád, že jsem ji mohl zažít. Zažil jsem svobodu a chci, aby ji mohly ještě ochutnat i moje děti. Zpomalme její krádež, zastavme její likvidaci. A když to časem jen trochu půjde, vraťme lidem jejich ukradenou svobodu zpět.
To je všechno, co jsem chtěl říct. Nic víc, ale taky nic méně. Snad se to ještě smí.
Zdroj:web František Matějka
drippera píše: Stev> Upřímně? Já dnešní ceny kol nechápu vůbec! Když to srovnám s cenou motocyklu, kde je motor, elektronika, kola, gumy, světla, výfuky, kůže, LCD a jiné pičoviny..
A to samé co mám já, akorát s nápisem s-works, zlatou vidlicí a o dvě kila lehčíma kolama, klikama stojí 368tis? To mi teprv hlava nebere. Za 30tis je hlinikova mrdka smontovana na Taiwanu s plastovou přehazkou a dvou a půl kilo vážící vidlicí?! To je fakr divně nastavený..
hodne dela unifikace. Motorka je jenom jedna. Ale kol, i jednoho druhu a materialu ramu, mas hrozne moc variant velikosti a komponentu. A taky to zivi podobny mnozstvi lidi, nebo i vic, coz na cene dela nejvic.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
bude to narocne...:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
kokonhead píše: drippera> teda...takovejch penez a nema ani teleskop
ale za to s tim na asfaltu uvisis silnicare (teda bude to hodne o nohach, ale mozny to je ), a na sotoline nebo trave mu s prstem v nose ujedes..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Ja teda mam kol vic, ale vlastne na vse je nejlepsi nomad. Ono teda jsou to vse 160-180mm fully.
Co kdo uvisi a neuvisi.. stejne je to v nohach. Bracha uvisi vetsinu beznejch silnicaru na sjezdaku… ikdyz pojede na dh a ja na silnicce tak nemam nejmensi sanci. No jen on ma na kole vic km nez ja na moto…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Na kole se silnicím snažím co nejvíc vyhýbat, a po polňačkách a trailech jezdit s berany mi přijde divné. A taky tam nemám potřebu s někým závodit v rychlosti. Spíš projet nějakou technickou pasáž a tak..
Ale gravely a cyklokrosové kola se mi líbí. Ale nekoupím si to:)
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Ja taky na favoritu jezdil vse, protoze nic jineho nebylo… taky jsem jezdil na CZ175
Ano nekteri si kupuji fichtly, kejvacky a jezdi na tom a vykládají jak je to super. Nekomu se styska po favoritu a tak si koupi gravel…
Me jeste naštěstí tahle nostalgie nechytla a snad nechyti…
Bracha mel zas kdysi na zavody postavené docela lehke celopero (giant anthem) a k nemu silnicni kola .. takze vysledek byla odpruzena silnicka s rovnýma riditkama. To mi jako hybrid prislo asi lepsi nez obout drapaky na silnicku
Naposledy editováno 18.05.2022 11:31:16
__unq__ píše: kerut> Silničáři na silnicích mě akorát tak serou. Protože je tam potkávám autem a zavazí. Poměřovat si s níma pindíka ve šlapání nepotřebuju.
Na kole se silnicím snažím co nejvíc vyhýbat, a po polňačkách a trailech jezdit s berany mi přijde divné. A taky tam nemám potřebu s někým závodit v rychlosti.
klasicka vymluva pro vlastni neschopnost a lenost, kdybys vic trenoval muzes zavodit s kazdym.. vozit se na kole z kopce muze bejt sice chvilku (prvnich 20 minut) hezka zabava, ale to uz se muzes stejne tak vozit na enduru, ..to jede bez slapani i do kopce a rychlejs..
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 18.05.2022 12:28:31
ono je fakt, ze tych kategorii je moc. Ba az prilis. Je to samozrejme dane tym, ze vyrobcovia chcu vyrabat a predavat nove produkty. On je gravel ako taky celkom podobny touringovemu bicyklu (kedze ma montazne miesta na zavezenie nosicov, blatnickov a podobne. Oni aj tie gravely medzi sebou su dost rozdielne (zamerane na zavody bez uchytnych bodov, zamerane na turistku, atd, atd. Dnes som bol v Brne, na otocku takze nejakych 30km. Mix polnacky, asfaltu, obrubnikov. Dokonca sa naslo aj cca 2km sotoliny (ostopovice) a tam to ten gravel proste krasne dava zmysel. Zamykal som pred bankou a nasledne na Krenove (tam maju posledne dni cyklistov radi . Bez nejakeho strachu, proste fajn ride za vybavovackami pocas obednej pauzy
..jinak za me rovny riditka proste nikdy a nikde, je to hrozne neprirozeny, siroky, vraty, bolej z toho ruce, kor kdyz clovek potrebuje zabrat, ..podle me rovny riditka preferujou jen ti co maj riditka vejs nez sedlo,.. na motorce je to jiny, tam se drzis kolenama a rukama jen ridis, alůe na kole je to opernej bod...
na bajku se daj dat rohy a nizkej predstavec, akorat je pak nepohodlny presahavat na brzdy,.. tzn reseni jedine rohy a do nich casovkarsky paky..
ale je fakt ze stejne tak mi prijdou u silnic uchylny ty moderni riditka s extreme nizkym obloukem, kde uz neni prakticky zadnej rozdil drzet se nahore na pakach nebo dole.. a jako vubec kolo se kterym je mirnej risk jet i po kostkach nebo prejet hotrsi kanal je stejne divny jako kolo se kterym se po asfaltu neda jet protoze nejede.. cyklokrosje kompromis, neco jako extremy GTcka a autokrosovy buginy,.. verzus soutezaky ktery davaj jak asfalt tak sotolinu..