AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Akamu píše: Hrnous-> jojo už sem psal panu Kraftovi jesi by to mohli dodat a zároveň papír že rán 640 jde zastavět do 639, tak doufam že odpoví.
Technik na DI po telefonu zněl jako že se fakt snaží pomoct a poradil nejsnazší nejlevnější cestu, právě zápis jako výměna ND. Až budu mít papíry, tak tam zajdu jesi to je ok a až pak budu řešit jak kde nechat vyrazit čísla. Snad to bude v klidu.
Díky všem :)
E: nemá někdo kompletní šnek náhonu tachometru na jawettu? Tu převodku na kole. Případně jesi jde upravit z fichtla apod
Nejde, protože je větší, nevejde se tam a má i jinej převod, protože kriply mají 19" kola a fekál 16", hnaný je to růžicí, u fekála čípkama.
Naposledy editováno 19.05.2022 12:59:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdroj malých ČZ čtyřtaktů byl údajně z dodávky pro Kirby Buggy, kdy se to tahalo z ojetin a byly i motory nepoužité.
Naposledy editováno 19.05.2022 13:01:18
pech. píše: Jirka4137> Tak Číza byla vždy, citelně a bezvýhradně lepší, než hroch z Týnce...
Je mi jasné, že jsem jediný, kdo nesouhlasí.
ČZ mně VŽDY zklamaly ( předválečná 175, 125 T, 125 B, 150 C, 175/487, 180 ). Několikrát jsem vůbec nedojel. Nikdy se mi žádnou nepodařilo dát dohromady tak, aby normálně jezdila. Nadchly, ale zklamaly.
Jaw jsem měl celou delší řadu ( 175 Villiers, 250 Special, 3krát pérák, 175/356, Calif 350, 2krát 634,640...) a i když jsem zvlášt' se 650 mnohokrát nedojel, vždy se motorky podařilo dát do normálního stavu a jezdit. I ten hrozný, problémový a nepovedený Californian mně nikdy na cestě nenechal. A dokonce slovenské pionýry ? Pouze jednou jsem nedojel. A to jsem jich měl a mám řadu. Proto jsem JAWAblázen a ne ČZblázen.
Naposledy editováno 19.05.2022 21:59:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Srovnej si třeba Čz 475 s Panelkou.... Panelka je ohavný, těžkopádný a neposlouchatelný stabilák, který sice celkem táhne, ale musí se k tomu přemlouvat na kolenou a se sepjatýma rukama, aby se to roztočilo.... No hnus, radši ani nevidět.... To není motorka, to je zemědělský stroj.... PFka, co jí přendali kola za sebe.... Zmar a ohava...
Kdežto dvěpade jednofuk číza, ta jde za plynem jak pila a nechá se točit a pak to i celkem odsejpá, je ovladatelnější, agilnější, živější....
Na těchto dvou werglech je dokonale vidět, jak moc jinak, můžou jezdit stroje, jejichž papírové parametry jsou prakticky totožné....
Jedině Čzblázen ví, co je dobré a Jawablázen je nižší kategorie, která ještě nepoznala to dobré, protože jinak by nemohla s Jawou spokojena býti
Naposledy editováno 19.05.2022 23:23:49
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nikdy jsem nezkusil víceválec ze Strakonic tam je naděje na dobrou motorku.
Jirka4137 píše: Tak Čezety měly vždycky lepší podvozek, byly zábavnější. Problém byl že když to jeden ulil na startu do práce už neodjel.487. Proto jsem koupil 487.4 tam už problémy nebyly. Ano bylo to spíš do lehčího terénu než na silnici ale to že ve Strakonicích sjížděly z výroby víc lehké motorky byla vina plánovaného hospodářství.
Nikdy jsem nezkusil víceválec ze Strakonic tam je naděje na dobrou motorku.
Však Smolík.... třeba.... Strakonický podvozek pro dvouválec tak nějak líp odpovídá tomu, jakej je ten motor astmatik...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.05.2022 08:36:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.05.2022 08:35:34
Naposledy editováno 20.05.2022 08:40:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Včera jsem měřil Bridgestonku Batlax shore metrem a je tam fakt rozdíl v tvrdosti směsi. Běhoun je o 5 stupínků tvrdší než pneu na okraji.. 65-60. Léta stará Pirelka z Volva P300-už se nevyrábí 75.
Naposledy editováno 20.05.2022 19:00:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Panelka mě tvarově přijde fajn. Co jsem slyšel tak problém byl jen s uložením ojnice kde má být o ložisko mínˇ. To ale už jako uživatel moto od r.v. 1971 nemůžu posoudit. Nejsem veteránista. Každá značka měla něco ale přijde mě že čezetě vždycky něco nařídili co Jawa sama dělat nechtěla. Dnes už je to celkem jedno.
Posuzuju jen výhody nevýhody určitých konstrukčních řešení sem tam tím někoho naštvu a kdybych si mohl vybrat tak Zlín 50 akrobat prosím .
Jinak, jak je na tom převodovka v 638? Mojí 639 docela vytáčím (občas to ani jinak nejde) a zatím žádné změny v chování převodovky nepociťuji. Má převodovka nějaké příznaky, že začíná odcházet? Kvalt vyskakuje jen 2., ale jen když se nedořadí pořádně. Normálně mi ještě nikdy nevypadnul. Má taky smysl dávat lepší olej, třeba pro mokré spojky? Jde to poznat v řazení? Co jsem naposledy repasoval spojku, tak se mi asi podařilo dát jinak řadičku a řadí to mnohem lépe, řadička má kratší chod a dá se řadit jen zvednutím nártu. Oproti moderním motorkám se ale stále cítím jako Messi při výkopu, asi vlastnost jawy.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Mám jiné zkušenosti. ČZ 250 vždy vibrovala tak, že když jsme objížděli republiku tak kamarádovi doslova vystřihovala písmena z nové hliníkové vylisované značky. Když jsme večer hledali po lesích místo k přespání byl vždy on první, který utavil spojku, která začala unášet a my na něj museli čekat. Není divu, když je skoro polovični jako u panelky 559. Ta směšná malá převodovka taky dostávala pořádně za uši a u všech motorů, které jsem dělal byla opotřebovaná. Vůbec si ČZ 250 nedovedu představit při tahání side. Ta životnost tam prostě není. Ano, jeto lehčí a živější motor. ale vždy když jsme to na silnici testovali, tak mé J250 ČZ 250 nikdy neujela. 559 je mnohokrát trvanlivější a má delší životnost a kilometrový nájezd.
To je právě to nepochopení, o kterém jsem psal Milanovi. Očekáváš od motorky, vlastnosti traktoru.... Že bude tahat přívěs / sajdu, že bude dobře fungovat při pohybu v poli, že bude těžká, kdy sice přežije apokalypsu, ale taháš to s sebou pořád, jak bachratej člověk, kterej sice chcípne při hladomoru o něco déle, ale stejně chcípne, protože je to jedno, jde jen o čas...
Já nechci traktor, já chci motorku. Proto je pro mne Panelka a kejchačka, se svojí váhou, svým projevem, stabilakem místo motoru, ztělesněním toho nejhoršího, jak by šla udělat čtvrtlitrova motorka a vibrace jsem nezmiňoval, protože v tom si mohou oba tyhle wergly podat ruce, když oboje vibruje jak drážní podbíječka....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Letos jsem na ní ještě nejel , tedy na pérákovi taky ne, střídám pionýry s Adeniem, ale až vyjedu, bude to radost.
Pokud je rozdíl mezi ČZ 250 a panelkou 250 takový jako mezi pérákem a panelkou, tak to musí být radost na té čezetě jezdit.
Jen ta spolehlivost...jak jsem psal - s Jawou jsem ze 100 jízd domů dojel v 99 případech, s ČZ jsem dojel tak v 60 případech...
Momentálně jsem v situaci nic moc.
Adenium - rozebráno, zadní kolo a vidlice v servisu. Jezdím na pionýrech. Dvěstěpadesátky stále nemají baterku. Jsem línej zajet do krámu ji objednat...
Škoda 120 rozebraná, odešlo vodní čerpadlo. Přes Bazoš jsem sehnal jiné, ale bez těsnění. Jsou dvě a nemám je. Sháním je inzerátem. Jezdím Popularem...
Ale - nestěžuju si.
Naposledy editováno 20.05.2022 14:14:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |