AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: assassin> Ale vždyť ono všecko bude, i ty zlaté Excely, aby ladily s motorkou.. ale všechno má svůj čas..
Zlaty kola sluší skoro kazde
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na motorce mám třetí pneu,tu druhou mi nandavali v jiném pneuservisu, možná ten ráfek trochu házel už tam - nevím, nikdy jsem to nekontroloval a věřím , že za své peníze dostávám dobře odvedenou práci.
Naposledy editováno 25.05.2022 15:17:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Tak jsem kolo zkontroloval. Ráfek na pravé straně ( brzdové ) asi 1 cm háže. Levá polovina je v pořádku. Výplet tvrdý, cestu do Beneluxu i ve dvou musí vydržet - a mnohem víc. Pneu neháže vůbec. Takže - asi dobré.
Na motorce mám třetí pneu,tu druhou mi nandavali v jiném pneuservisu, možná ten ráfek trochu házel už tam - nevím, nikdy jsem to nekontroloval a věřím , že za své peníze dostávám dobře odvedenou práci.
Tak 1 cm je na Jawu asi v toleranci. Vyvážili ti to aspoň za ty prachy ?
Milan1963 píše: Tak jsem kolo zkontroloval. Ráfek na pravé straně ( brzdové ) asi 1 cm háže. Levá polovina je v pořádku. Výplet tvrdý, cestu do Beneluxu i ve dvou musí vydržet - a mnohem víc. Pneu neháže vůbec. Takže - asi dobré.
Na motorce mám třetí pneu,tu druhou mi nandavali v jiném pneuservisu, možná ten ráfek trochu házel už tam - nevím, nikdy jsem to nekontroloval a věřím , že za své peníze dostávám dobře odvedenou práci.
Ideální zákazník
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jediné co nejde na standardních strojích pro autopneu je vyvážení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: hrnous> Jen zvědavost. Jaký má důvod neudělat si to poctivě a sám člověk, kterej je technicky zdatnej, když víš, že je to problematický?
Že nemá vyvažovačku. Ale může to udělat i tak, že si to obuje a nechá jen dynamický vyvážit.... Jojo zlatý litý kola...
PetrL3 píše: Milan1963> Tak to vycentruj. vem křídu, přilož na vidli a roztoč kolo, označ si kde to škrtá a máš na 10 minut zábavu. Na YT kdyžtak najdeš určitě inspiraci.
A nauč se přezouvat to sám. Tu gumu v ráfku po odražení patek na jedné straně stáhneš drcpáskama, aby pneu mohla do středu ráfku a přes nejakou ochranu to jemě na druhé straně přetáhneš tenkou plochou montpákou bez násilí.
Když tam ta guma bude rok až dva, což je doba, za kterou jí i ti, co jezdí méně sjedou, tak ona se pustí celkem snadno. Drcpásky nepotřebuje, když má Grof, popohodi si gumu tak, aby držela u středu sama....
kuba350 píše: PetrL3> to se obávám, aby nebyl problém v samotném ráfku, nikoliv ve výpletu. jako že někdo fest zabral, popřípadě je ráfek z hoven a ohla se patka....
Tak výplet drží za střed a zmaštěná může bejt fakt jen ta patka. To by pak musela guma dolů a srovnat patku. Znám to i tak, že je navalená patka z boku, že je to vidět, ale průměr běží, takže guma těsní a nehází.... To by se ale muselo vidět, jak moc to kdo dojebal....
Ráfky z hoven jsou věc, které bych se u Jawy a jejího přístupu ke kvalitě vůbec nedivil....
callowsick píše: kuba350> dá se i improvizovat - odrážel jsem párkrát gumu rýčem ( jako jde to) a nebo zapřít heverem o spodní okraj ponku.
každopádně nejhorší přezouvání, co jsem doma zažil, bylo kolečko ze skútru - 110 šířka / desetipalcovej průměr....to šlo sakra ztuha.
Nemáš doma svěrák? Když už se drží jak klíště, úplně to těsně nad ráfkem a sevřeš... To, čím to oni dělají není nic jinýho, než svěrák na vzduch, co mu aby se neřeklo, udělali čelisti do rádiusu... U ojeté pneu, se nemusíš bát poškození kordů, když ji stejně vyhodíš... Použít jde i hever zapřen pod něco, dřevěnej klín apod.
PetrL3 píše: hrnous> Právě! Když to uděláš sám, tak se s tím budeš srát, ale pečlivě si stáhneš tu pneu tak, aby zajela doprostřed ráfku do toho nejhlubšího místa. To je celé. A na ráfek si vyrobíš nějaké tenké tuhé podložky a polepíš je pořádně patexpáskou třeba.
Já taky když vidím, jak na tom 2 chlapi viseli aby přezuli na zesílenou pneu s nízkým profilem na zadním kole, tak sem si řekl, že už to budu dělat sám a koupil sem si ruční zouvačku a manuální odrážečkou. Jde to i bez násilí (ralativně - překonat odpor se musí vždy, ale jde o to jakej). Na YT sem viděl návod, jak tentýž výsledek jde dosáhnout za použití stahovacích pásek s výrazně menší silou. A nazout taktéž. Pásky se pak jen přeštípnou a vyhodí. Ale kdo to tak u problematických ráfků v servisu dělá?
Oni sice mají rameno na zouvačce, takže se ráfku nedotknou (tak mám upravenou ruční zouvačku taky), ale ta síla jde kam ? Na druhou stranu ráfku!!! Tam to drží zase jen úzké drápky (byť jsou lepší, než ty na auta, ať už jsou z plastu nebo pogumované, ale ohýbají to! Jen se deformace přenáší jinam. Domnívám se, že takto se to stalo Milanovi. V lepším případě se síla dělí mezi 2 drápky (pak to víc pruží celkově, ale míň deformuje trvale, v horším to páčí za jeden drápek ( kterej to drží na pěti centimetrech). Podle umístění.
Přesně. Fyzika základní školy.... Někdy je holt lepší, místo síly použít mozek... Pěkně si tam gumu porovnat a nahodíš jí tam pak skoro jen prstama..
Obrysovky nesvítily, protože praskly obě dvě žárovky. Žárovky mám nové, ale cestou zpět jsem někde po brně ztratil to zadní červené sklíčko. Takže jde vidět na žárovky..., kašlu na to, ve frýdku mám náhradní, ještě originál.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vladimir píše: Já jsem si přezouval kolo na zouvačce pro auta a je to dle mě šetrnější než to rvát ručně montpákou přes ráfek. Kolo jsem si upnul do plastových "pacek" které jsou nazuté na železných a sevřou kolo ze 4 stran. montpáku opřu přes rameno a mám čas si pneu nadzvyhnout ke středu do nejhlubšího místa v ráfku. Potom to jde lehce. Nehledě na snadnou práci s odražením.
Jediné co nejde na standardních strojích pro autopneu je vyvážení.
Dělám to stejne
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
a držáky na kufry sem udělal od oka, tenkostěnná trubk a drží jak blázen, už sem kufrem i trefil strom a ok, akorát blinkry sou jeden o kousek vejš. A ještě k tomu se furt pootáčí
E: ajo, tys psal jenom výztuhy, to sem řešit nemusel
Naposledy editováno 25.05.2022 22:41:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |