AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Bimbam> Když jsou cyklostezky, měly by se využívat. U vás je rovina, tam se jezdí...
Ale k motorkám: přivezl jsem si ze servisu vidlice z Adenia. Zklamání - neopravitelné. Spodek dobrý, vrchní část vyrezlá, to prý ještě neviděli. Gufero by se o ty vyrezlé výstupky zničilo znovu. A vyrezlými dirkami by tlumič zase prosakoval . Gufero prý atypické, prostě typická čínská kopie Paioli. Náhradní díly prý nejsou, žádný katalog takové rozměry a díly prý nemá...s Jawou 660 se ještě nesetkali, přitom ročně opravují desítky japonských motorek a konkrétně tekoucích tlumičů. K nim prý není problém cokoliv sehnat. A to ty moje tlumiče mají naježděno asi 10 tisíc...
Tak to tedy soudruzi v Týnci udělali při výrobě Jawy 660 chybu....proč nepoužili něco dražšího, kvalitnějšího ?
Řešení je. Prý z motorky sundat i ty tlumiče, které na ní jsou, stejně tečou, a přivézt jim je. Z těch 4 se pokusí sestavit dva slušné. Kdyby ani to nevyšlo, tak bych nejspíš dojezdil.
Ted' to nepřichází v úvahu, je sezona, ale na podzim toto podstoupím. Snad to vyjde.
Ale...nejde o život, Jawa 660 není obyčejná tuctová motorka a tak ty starosti za to stojí.
A copak Jawa neprodává náhradní díly na jejich motorky ? Tuším je že tam i 10 let po skončení výroby zákonná povinnost ( alespoň dřív to tak bylo ).
Takze cyklisti casto svou bezohlednosti zdržují ostatni - a to pisu jako cyklista.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: TADY je pár fotek ze Slovinska.
Kdo by si chtěl zazatáčet tak ať se vydá do Slovinska na kopec VRŠIČ = 48 serpentýn 180ti stupňových a nepočítaně těch obič. K tomu na Mangart a to samý zpátky. Fakt mě večer brněli ruce, 200km bez rovnýho ůseku. Co se mě týče tak GG je jen profláknutá a předražená turistická atrakce.
My na VRŠIČi byli minulý týden
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když jsem kdysi scháněl na malou Guzzi tak jsem natrefil i na prodejce kteří nabízeli trubky i atip. rozměrů na zakázku. na repas starých se vykašli, na jaře budeš řešit po pár km stejný problém.
zkus https://www.antosov...vy-vidlic/chromovani
https://www.antosovs...trubky-chrommolybden
Naposledy editováno 29.06.2022 21:32:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 29.06.2022 21:12:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já Milana chápu a sám to píše v poslední větě.
Naposledy editováno 29.06.2022 21:16:48
Bimbam píše: No, k pumpičkářům trochu. Tady v polabí je jich mraky. Ve Svinibrodu se snad roděj děti se šlapkama na nohách nebo co. Jo, je to tady rovina takže všici pomalu od batolat po sotva se hejbající staleté "športovce" drandí na kolách. Je putna jestli jezdí na starém arabovi z první republiky nebo na nějakém galuskáči nebo horákovi. Prostě jsou všude a je jich jak much na hnojisku. Když jede jeden, dva, tři pěkně za sebou houby se děje jenže oni magoři musej jet ausgerechnet vedle sebe a při tom pedálování si ještě povídaj. Zejména ti co jezděj v barevnejch harapeskách a s kapkovitejma škopkama na hlavách. Ti si dokonce hrajou na pelotony, jezděj v balíku a je jim úplně šumák že překážej na cestách kde se s bídou vyhnou dvě avie proti sobě nebo autobus s osobákem. Oni TRÉNUJOU . Všude kolem cyklostezek jak naseto ale oni prostě musej překážet na normální silnici ( souběžné s tou cyklostezkou samozřejmě ). Já jim říkám silniční mor. A nějaký dopravní vyhlášky a silniční pravidla jsou jim šumák. Vlítnou z vedlejší na hlavní aniž by se podívali - oni jedou na bicyklu tudíž jim všici musej uhnout, protože jsou zranitelní a musí se na ně brát ohled. Proto velmi rád jezdím na trošku víc namazanejch dvoutaktech a když konečně předjedu takovýhle pumpičkářský pelotonský hovada, pěkně si podřadím a ať si zakašlou modrého dýmu - a že třinda umí zahulit. Normální cyklisti co jezděj podle předpisů mi lautr nevaděj - nějak se lidi musej dostat do práce a dom a při dnešních cenách benálu je mi jasný že jezděj autem akorát tak jednou za měsíc na nákup do Kaufáče a jinak prostě pedálujou.
Souhlas...
Pupičkář, co má řidičák, se obvykle chová v provozu tak jak má, protože ví, jak se chovat má...
Takže je obvykle osvětlen, když mění směr, ukáže rukou, nejezdí v protisměru... Kdo jezdí účelově, z důvodu osobní přepravy, nejezdí v balíku, nevymejšlí kraviny, prostě normálně jede a většinou ani ne po hlavní, protože když vác míjí kamiony až vám z toho drnčíblembák, není vůbec komfortní stav, tak si radši šlápnou kopeček, než tohle......
Nejhorší jsou na kolech dvě skupiny...
1) Pumpičkáři, ve strakatých buziobečcích, co pod tezí toho, že v balíku mají menší odpor a šetří energii, jezdí jak dementi a statě z vyhlášky o provozu na pozemních komunikacích nepochopí ani po léčně Vumlem, protože se cítí ukřivděně, že jim někdo kazí jejich životní mindset...
2) Šílení důchodci, převážně báby, co řidičák nikdy neměly a jezdí šíleně stále... Jejich rozjezdy skákajíce na šlapačce jistě znáte, to krom zdržování není až tak šílené, ale když ji potkáte v protisměru , jak na štorc kříží most, protože chce doleva a takhle je to blíž, nebo když se vydá na velkou světelnou křižovatku, kterou tím dokáže zablokovat, když si to sere někde vpravo a pak bez ohlédnutí to pošle na druhou stranu a mezitím všichni stojí zavěšení v pásech a snaží se jí uhnout.......
3) Děti... Vynoří se kdykoli, odkudkoli, kosmickou rychlostí a s popřením pudu sebezáchovy...
Já také jezdím s dětmi na kole, ale neseru se po hlavní, děti mají jasné pokyny, co budou dělat a tu důvěru, než získali, jsem si mnohokrát ověřil, že se na ně dá spolehnout... Ale někteří rodiče to neřeší a ještě pošlou dítě před sebe, když je navíc díte vzpurné a nevychované, jede si kam chce, kudy chce... Když jsem to děti učil, že na pokyn zastaví, dělal jsem to tak, že zastavíš tam, zastavít tam, zastavíš tam... Když se mládežníci pokoušeli ujet a dělat si co chtějí, tak jsem mu řekl, že když to poruší ještě jednou, bude to tlačit až domů. Když to přitlačil až z Poříčí, a podruhý ze Střely, došlo mu, že takhle by to nešlo a že bude lepší se chovat na stezkách slušně...
Milan1963 píše: Bimbam> Když jsou cyklostezky, měly by se využívat. U vás je rovina, tam se jezdí...
Ale k motorkám: přivezl jsem si ze servisu vidlice z Adenia. Zklamání - neopravitelné. Spodek dobrý, vrchní část vyrezlá, to prý ještě neviděli. Gufero by se o ty vyrezlé výstupky zničilo znovu. A vyrezlými dirkami by tlumič zase prosakoval . Gufero prý atypické, prostě typická čínská kopie Paioli. Náhradní díly prý nejsou, žádný katalog takové rozměry a díly prý nemá...s Jawou 660 se ještě nesetkali, přitom ročně opravují desítky japonských motorek a konkrétně tekoucích tlumičů. K nim prý není problém cokoliv sehnat. A to ty moje tlumiče mají naježděno asi 10 tisíc...
Tak to tedy soudruzi v Týnci udělali při výrobě Jawy 660 chybu....proč nepoužili něco dražšího, kvalitnějšího ?
Řešení je. Prý z motorky sundat i ty tlumiče, které na ní jsou, stejně tečou, a přivézt jim je. Z těch 4 se pokusí sestavit dva slušné. Kdyby ani to nevyšlo, tak bych nejspíš dojezdil.
Ted' to nepřichází v úvahu, je sezona, ale na podzim toto podstoupím. Snad to vyjde.
Ale...nejde o život, Jawa 660 není obyčejná tuctová motorka a tak ty starosti za to stojí.
Jawa je zmrdí líheň proto to s vidlicemi vypadá, tak jak vypadá...
Změř šuplerou průměry v brejlích, můžeš i na smontovaných, těsně nad a pod brejlí, kde by měl bejt ještě válcový průměr shodný s tím v brejlích...
Potom změř volnou délku vidlic od horních brejlí do středu osy kola, nezatížené, takže na hlavním stojanu.
Podle toho se seženou vidlice shodného průměru, nebo alespoň trubky, které se pak dají upravit..
Ano vidlice se na Japoncích opravují.. Zpravidla po statisích kilometrů, nebo když dostanou facku....
Ani na 30 let starého Japonce není problém sehnat futra, gufera, prachovky.... A relativně za pár korun...
Když jsem dělal komplet tekoucí vidlice na Suzuki, vyšel materiál asi na 1500...
P911 píše: A copak Jawa neprodává náhradní díly na jejich motorky ? Tuším je že tam i 10 let po skončení výroby zákonná povinnost ( alespoň dřív to tak bylo ).
Ne.... Zmrdstvo nedodává prakticky nic...
Smontují to ze sraček a neseženou k tomu ani šroubek...
Dan250 píše: Milan1963> nebylo by lepší se tohohle "motocyklu " nevalné kvality zbavit a koupit něco jinýho, co není s nápisem Jawa? Ušetřilo by to spoustu nervů, času a peněz .
Přesně... Toto je další z mnoha jasných signálů, koupit si něco normálního...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Dan250> To záleží na tom, jestli vyhledáváš funkční bezproblémový věci a nebo tě spíš baví krámy, kde si musíš vše zasloužit a zaplatit. Já to mám tak půl na půl. Baví mě ty krámy. Ale k tomu musím mít ještě něco, na co se můžu spolehnout.
Já Milana chápu a sám to píše v poslední větě.
Na hraní mám staré sráče, které nejsou nutné pro mobilitu... Proto mám k těm pár starým sráčům, jednu normální, spolehlivou motorku a jedno normální, spolehlivé auto...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tlumiče bych asi zkusil zaměnit z jiného strojku Yamaha 660 nebo Aprilie 660 jestli je to možné.
O posledních tlumičích na Adenium ještě z dobré várky jsem už psal -mají 11 tisíc km za sebou Afriku a netečou!!! To se ale ještě vyráběla Jawka na ježdění a ne na výstavu.
Bimbam. Na kole mám nálepku cykloservis Poděbrady a na poježdění okolo Labe rád vzpomínám. Vlakem do Poděbrad jsem brával vždycky favorita když jsem jel k otci, je to fajn lokalita. Tedˇ mám Olprana ještě poctivého. Byl jsem na něm i na Hořické TT. Většinou jsem ale využíval cyklostezky když to šlo.
Kamarád pražák od XJéčkářů ale tvrdí že kolo je sprosté slovo.
Než jsem se oženil byl jsem na kole nebo motorce furt, to jsem ještě sportoval, jezdil na kole a chodil plavat. V zimě lyže.
K videu z retro devadesátek zbývá jen dodat: Lepší drátem do oka nežli kolo od JOKA.
Naposledy editováno 29.06.2022 22:55:13
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Náhradní díly od Jawy ? Kdo má Jawu 650 nebo 660 ví o co jde. Týnečtí NIC nemají, anebo když už, tak nevalnou kvalitu za velké peníze. Kolega Olísko by mohl vyprávět. Například rozeta u Jawy 660 mu vydržela asi 1300 km než se ulámaly či obrousily zuby...tudy cesta nevede. Musím to řešit jinak. Soukromě, mimo Týnec.
Jinak - Jawa 660 je normální, dobrá motorka. Jen chce občas více péče , starostí a shánění než sterilní japonec. Nemohl bych mít motorku, která jen jezdí a nic nepotřebuje. Je asi fakt, že Jawy 650 a 660 nejsou pro každého.
Koudy , na pérákovi už téměř nejezdím. To už raději na pionýru. Ale 660 jasně vede.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Hoši zrovna já se nebudu Jawy zastávat ale kluci na pérácích objeli bez poruchy celou Scandinávii a vys. se jim až audina 80 kam plánovali naložit sajdu v PL .
Tlumiče bych asi zkusil zaměnit z jiného strojku Yamaha 660 nebo Aprilie 660 jestli je to možné.
O posledních tlumičích na Adenium ještě z dobré várky jsem už psal -mají 11 tisíc km za sebou Afriku a netečou!!! To se ale ještě vyráběla Jawka na ježdění a ne na výstavu.
Bimbam. Na kole mám nálepku cykloservis Poděbrady a na poježdění okolo Labe rád vzpomínám. Vlakem do Poděbrad jsem brával vždycky favorita když jsem jel k otci, je to fajn lokalita. Tedˇ mám Olprana ještě poctivého. Byl jsem na něm i na Hořické TT. Většinou jsem ale využíval cyklostezky když to šlo.
Kamarád pražák od XJéčkářů ale tvrdí že kolo je sprosté slovo.
Než jsem se oženil byl jsem na kole nebo motorce furt, to jsem ještě sportoval, jezdil na kole a chodil plavat. V zimě lyže.
K videu z retro devadesátek zbývá jen dodat: Lepší drátem do oka nežli kolo od JOKA.
Joko kolo měl kamarád spolužák a moc se nepovozil... V podstatě na tom zůstal původní rám... Ráfky, náboje, brzdy, všechno to bylo nahovno a stačilo se na to kysele podívat a už to mělo problém... Favorit byl proti tomu ještě zlatej a že bez chyby nebyl ani není.....
Já kdysi na kole jezdil hodně, potom méně, víceméně do práce a z práce, po vsi a kolem vsi, teď jezdím zase víc, krom práce hlavně s dětmi....
Kolo favorit mám, ale ty šotoliny tady tomu dávají dost na prdel, tak jsem koupil jiné kolo.... Vlastně úplně obyčejné, ale v kontextu doby docela divné...
Je to v podstatě hliníková Ukrajina s přehazovačkou 3x7, odpruženej předek a sedlovka, nosič, dynamo, světla, blatníky.... A k tomu zesílené ráfky a pneu 28x38, kvůli té šotolině... O fous tlustší, než byly kdysi falcáky...
Naposledy editováno 30.06.2022 00:10:09
Milan1963 píše: Vladimir> Je tam hloubková koroze, takže Píšou, že trubky poškozené tímto způsobem neopravují....tak smůla.
Náhradní díly od Jawy ? Kdo má Jawu 650 nebo 660 ví o co jde. Týnečtí NIC nemají, anebo když už, tak nevalnou kvalitu za velké peníze. Kolega Olísko by mohl vyprávět. Například rozeta u Jawy 660 mu vydržela asi 1300 km než se ulámaly či obrousily zuby...tudy cesta nevede. Musím to řešit jinak. Soukromě, mimo Týnec.
Jinak - Jawa 660 je normální, dobrá motorka. Jen chce občas více péče , starostí a shánění než sterilní japonec. Nemohl bych mít motorku, která jen jezdí a nic nepotřebuje. Je asi fakt, že Jawy 650 a 660 nejsou pro každého.
Koudy , na pérákovi už téměř nejezdím. To už raději na pionýru. Ale 660 jasně vede.
Pokud nechceš "ničit originalitu" a roubovat na to japonce,
což by bylo asi s ohledem na funkčnost za nejméně peněz nejvíc muziky,
dá se repasovat kdeco, případně nanést tvrdochrom.
Je to spousta peněz, ale cesta by tu byla.
Dělá to třeba Antošovský.
https://www.antosovsky.cz/tlumice-dily-servis-prodej/opravy-vidlic/chromovani
Osobní zkušenost ale nemám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: ..jinak by tam sly napasovat vidlice i z neceho jineho, nejake funkcni. kdyby byl problem sehnat takove co maji stejne dulezite rozmery, da se vse upravit.. udelat redukce na brzdice, jine osy, vlozky do bryli nebo cele jine bryle... je to jen otazka zkusenosti a strojniho vybaveni, pripadne penez...
No jo, to by ale potom fungovalo a to by MIlana už nebavilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vyzkoušel jsem Madisona , trek asi 20 let starý. Kolo těžší než Ukrajina, přehazování otočnou rukojetí, nezvyk, takže nebrat . Učit se novým věcem nechci.
Bratr si koupil kolo za 120 tisíc. Horské, snad z titanu. Ukradli mu ho z garáže....Policie moc šancí nedává...
Takže jezdím na Ukrajině , kdyby se ztratila, koupím jinou. Škoda by byla, ale tak 120 korun.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 30.06.2022 13:16:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |