AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo a aby řeč nestála, občas si skočte do pojišťovny obnovit smlouvu . Přišla mi v tejdnu platba na pojistku na žaponce. Chtěli nemravných jedenáct stovek. Za vránu z roku 1998. To mně nakrklo, přece nebudu platit za jednoho žaponce námahovitého tolik peněz jako za čryři třindy dohromady. Tož jsem tam včera po práci naklapal a povídám tetce za přepážkou, že se mi zdá nemravné aby po mně chtěli tolik peněz za starej střep, jestli by to nešlo přepočítat. Ale ovšem, to víte, ona ty ceny dělá výpočetní technika a přihazují k tomu i inflaci a kdovíco, já vám to přepočítám. No a ve výsledku se udělala nová smlouva a zaplatil jsem asi 400 káčé. Což je už mravnější. Asi kdybych měl vlastního pojišťováka, jak už tady někdo psal že má, jistě bych se dostal i na míň při stejných podmínkách plnění.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
E: U motorek, které považují vzhledem k roku výroby za veterány, se asi nic neměnilo. Pořád mi to vychází na GT kolem 500 Kč.
Naposledy editováno 19.08.2022 11:13:23
PetrL3 píše: Hele asi to zas taková vzácnost nebude, když se to prodává po inzercich za 165...
https://motorky.bazo...jawa-650.php [/quote]
Vzácnost to je, ale také ohavný, nefunkční a zpackaný krám... To tu cenu vzácnosti může poněkud ředit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Me by k milanovi sedel 1290 Superduke GT
Jasně... 200 koní aby na tom jezdil 60.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jak už jsem ale psal momentálně je pro mně designově TOP Triumph Scrambler. Motorka na kterou je radost se dívat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Co k milanovi staré TDM? Ty jsou prý skvělý, ale nejel jsem.
SkotyCZ píše: Ohledně předního světla mi povídejte, kamarádi se mi smějí, že ve předu na FZ vozím mikrovlnku
Co k milanovi staré TDM? Ty jsou prý skvělý, ale nejel jsem.
Taky jsem o tom přemejšlel... TDM jezdí pěkně, motor má síly dost, vyšší to je, byť spíš než proti Africe a Tenérce je to konkurence spíš pro Vadadero a Stroma...
Milan stejně do krosu nejezdí a hrne to především po silnici, tak cestovnější pojetí stroje by byla nakonec spíš výhoda.... Ale jsou to ojetiny...
A co takhle NC750X? Nebo Versys? Nebo litrovej Strom, když je zapotřebí ten výkon?
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A ultimátní dotaz: jakej lejete olej, posledně sem tušil dával pouze M6A. Mícháte s tlumičovym? Mam v plánu jet do Zlína na sixdays (repase po závodě, nestihnu před) tak jaký máte zkušenosti s vhodnym olejem na takovej záběr.
Díky
Nalej do nich to co píšu - T.O. a M6A jedna ku jedné. Když to stačí Jawě 660, tak ČZ 175 musí stačit taky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A k té pojistce - Bimbam platí za Škodu 105 750 korun, já za Škodu 120 1770 korun. Tak se do pojišt'ovny vyplatí zajít, budu to muset udělat...a to mám vše u Alianz - auta, motorky, chalupu, životní, tak prý mám množstevní a věrnostní ( jsem u nich od roku 1993 ) slevu. No nevím, jako sleva mi to nepřipadá - a to holce platím za Astru skoro 5000 korun...
Naposledy editováno 20.08.2022 09:54:09
Těsnící prvky tam jsou klasická matka s guferem a o kroužek pod horní matkou a pod vypouštěcím šroubem dole.
Rozeber to a uvidíš, často bývají trubky vydřené pod gufery, často bývají trubky ohlé, často bývají sjeté silonové písty pístnice. Žádný hříbek dorazu tam není. Pouzdra vyrábí kvalitní montyjawa k dostání třeba i na etovaru.
Trubky "vyrábí" pouze MVdíly ale aspoň ty na 487 byly totální šmejd se kterýma jsem zadupal čtvrt roku, po tom co opravil otřesné opracování vnitřku trubky tak jsem zjistil, že jsou prostě rozměrově vadné a nevejde te tam pístnice na délku. Kdo ví jaký výrobní zmetek zkopírovali.
Pozor při skládání na pozici planžet v pístnici viz. dílenská příručka.
Olej je třeba vyzkoušet metodou pokus omyl v závislosti na opotřebení. Základ pro novou moto byl motorák SAE30 1:1 s "tlumičovým" olejem. Problém je v tom, že se od té doby změnila metodika měření viskozity (teplota měření) tlumičových olejů takže nikdo neví jak to přepočíst na moderní hodnoty.
Já mám třeba 90ml 15W40 a 30ml Mogul Silence
Milan1963 píše: Vidím,že jsme s Bimbamem psali stejně. Terén a silnice jsou rozdílné - tak bych dal opravdu hustší olej.
A k té pojistce - Bimbam platí za Škodu 105 750 korun, já za Škodu 120 1770 korun. Tak se do pojišt'ovny vyplatí zajít, budu to muset udělat...a to mám vše u Alianz - auta, motorky, chalupu, životní, tak prý mám množstevní a věrnostní ( jsem u nich od roku 1993 ) slevu. No nevím, jako sleva mi to nepřipadá - a to holce platím za Astru skoro 5000 korun...
Dám ti kontakt na pana Tondu, Astru bych viděl za dva a škondura ještě míň, motorka se vejde do litru i velká..
Platit bůra za dvacetiletou vránu je zhovadilost...
Akamu píše: Ahoj všem, prosím o radu zkušenější co máte 477. Chtěl bych se pomalu pustit do repase předních tlumičů (zatim sem rozebíral akorát 639), na jednom mi prolíná olej nahoře u brejlí a začla bouchat při dorazu "nahoru". Na těsnění je tam pouze ta matice s guferem? pak předpokládám tam bude gumovej hříbek dorazu a jak máte zkušenosti s pouzdrama, bejvaj nutný vyměnit? Obrobit na přesno bych měl kde, ale nevim jaký to má mít tolerance.
A ultimátní dotaz: jakej lejete olej, posledně sem tušil dával pouze M6A. Mícháte s tlumičovym? Mam v plánu jet do Zlína na sixdays (repase po závodě, nestihnu před) tak jaký máte zkušenosti s vhodnym olejem na takovej záběr.
Díky
Na Smolíku to mám za sebou, nový futra, bylo to měkký, tak jsem předepnul pružiny o 32mm, a postupným laděním se dostal k tomu, že mám ve vidlicích převoďák, vidlice je teď příjemně tužší, ale nerovnosti probere pěkně, nepotápí se to při brzdění a nemlátí o doraz, dobře se to vede a má to přesnou odezvu.... Smolík je těžkej na předek, takže ty bys nemusel předepínat tolik...
Naposledy editováno 20.08.2022 11:55:14
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ještě co se týče tlumičovýho oleje, tak jakou viskozitu, ono je toho nějak povícero :)
Zatim to asi zkusim na čistý m6a, jenom v auto kelly měli 60 litrů
Do Enfielda do vidlí dávám převodový olej. A po tukancí kdy jsem dával nové vidlice s progresivníma pružinama, mi přišly strašně měkký. tak jsem z těch ohlejch vydoloval původní neprogresivní a překvapilo mě jak je to o dost tužší. Ty pružiny které jsem vyndal měli tu progresivní část úplně slisovanou k sobě. Je to trochu loterie co Ti indiáni pošlou. Ale při těch cenách to tak nějak jde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nedělám si iluze, že na pérákovi budu ještě někdy jezdit, možná za 4 roky s ním dojedu na STK, ale v pořádku být může. Ten karburátor nebyl v plné kondici ani před těmi 40 lety.
Jinak - přijel na návštěvu kamarád. Má Rapida, nic jiného, jezdí s ním jen v létě, jinak vlakem. No, udělal mi radost, že přijel z Prahy na návštěvu...takovým autem se z Prahy jen tak nejezdí.
Naposledy editováno 20.08.2022 17:21:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.08.2022 19:26:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |