AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Taky je budu ladit.
Teda už sem je lehce modifikoval (ty voe, to je konstrukce ) tak sem tam učinil kroky, keré považuju za nutné.
Jednak pojištění spodní hrbaté ségrovky, aby nepozkurvila šlic v nosníkoch a následně aby nebyl sešrotován tlumič ,druhak úpravu těsnění nahoře v matce a třeťak úpravu tuhosti (přitvrzení) pružin.
Olej - začnu s 0W-30 co mě zbylo po rozstřelené Koktávce a postupně budu hustit.
Snáď až k převoďáku PP140 nedojdu .
Co se týče oleja v předkoch - musí to tlumit a asi největší problém (akustický) tohoto špičkového modelu bude při expanzi.
Takže budu zkůšat a až to přestane mlátit, tak v závislosti kdy to budu zkůšat (leden nebo srpen) to upřesním...
A konec kecání, de se úřadovat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=45606
Naposledy editováno 20.08.2022 22:32:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Akamu> Měnil jsem tu horní matici s guferem a olej dal nějaký tlumičák s motorovým 1 :1. Pak to fachčilo parádně-neteklo. V lese jsem s tím přeskákal opravdu hluboké koleje od lesního traktoru. Hluboké víc než metr jak nic.
.. napříč.
Milan1963 píše: Akamu> M6A koupíš v každém autokrámě nebo pumpě. Po 1 litru. Já ho leju do auta, kupuju to po 10 litrech. Kdybys byl blíž, tak ti ten litr odleju...jak píše Vladimír, nemuselo by být špatné smíchat áčko a nějaký převodový olej. To už by mohlo být dobré i do lehkého terénu. Do převodovek leju PP 44, v motorkách mám PP 13. To jsou husté oleje.
M6A na každé pumpě? Už ne.....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Proč ředíte originální tlumičové oleje převodovým nebo motorovým, když se dá koupit tlumičový olej od 2.5 W do 20 W ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P911 píše: Jeden technický dotaz.
Proč ředíte originální tlumičové oleje převodovým nebo motorovým, když se dá koupit tlumičový olej od 2.5 W do 20 W ?
Protože je neředíme, nýbrž zahušťujeme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> JJ. Ta 487 mě jěště dost štvala vibracema a tím že se to ulejvalo. 487.4.5 to už bylo iné kafe.
Prakticky stejně vibrující, ale ještě línější...
Podvozek dotáhli na velmi slušnou úroveň, motor zabili modernizacemi a připravili ho o výkon, který bával na jeho počátku dobrý a na konci se to sotva vleklo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: PetrL3> JJ. Ta 487 mě jěště dost štvala vibracema a tím že se to ulejvalo. 487.4.5 to už bylo iné kafe.
Pak je ale přeci jedno, jestli jsou hluboké 20 cm nebo metr, žejo.... Pokud teda nejsou metr široké a nehopsneš kolem na dno. Ale to asi ne s touto čízou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan ví ...... . Pak jsem koupil 487.4 s tím že přece není možné aby to tak špatně fungovalo a ta byla o 100 pro lepší . Jedná se teda spíš o můj dojem kvůli kusům než o obecné typové hodnocení. 487 v dobrém stavu jsem ještě neochutnal. Přes špatný stav se s ní dalo ale ještě slušně pojezdit po polích a v lese. Možná ještě někdy 487 koupím třeba na důchod jestli se dožiju a změním názor. Nebo mě někdo přesvědčí. Přínos 487.4 vidím hlavně v bezkontaktu.
Jirka4137 píše: pech.> Asi máš pravdu ale já měl hodně jetý kus, i když jsem ho posunul opravama o hodně vpřed už to prostě nedávalo smysl dál do toho investovat. Málem jsem ztratil tenkrát v ČZ důvěru. Viz můj tehdejší koment. Několikrát jsem kvůli ulité svíčce neodjel do práce a na poslední chvíli musel jet jinak.
Milan ví ...... . Pak jsem koupil 487.4 s tím že přece není možné aby to tak špatně fungovalo a ta byla o 100 pro lepší . Jedná se teda spíš o můj dojem kvůli kusům než o obecné typové hodnocení. 487 v dobrém stavu jsem ještě neochutnal. Přes špatný stav se s ní dalo ale ještě slušně pojezdit po polích a v lese. Možná ještě někdy 487 koupím třeba na důchod jestli se dožiju a změním názor. Nebo mě někdo přesvědčí. Přínos 487.4 vidím hlavně v bezkontaktu.
nejlepší je první serie 477, pak už to šlo s tím motorem, jenom z kopce...
Ducati bezkontakt byl sice spolehlivý, ale konstrukčně stál za hovno...
Naposledy editováno 21.08.2022 13:54:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dopoledne jsem se účastnil jednoho "veteran"srazu. Tedy - hodně zmoklého. Byl nedaleko, tak jsem vzal Populara a jel, byt' se mi do deště moc nechtělo a mám výjimečně volnou neděli. K vidění nic moc, asi sedm motorek, jediná hezká byla sportka ČZ ( foto dávám ) , jinak kývačky a dva pionýry. Auta ? Asi škoda mluvit...Favority, Oltcit, Lada 07, Volha 24...no, přijela i jedna Octavia, ročník 59, takže na místní akci jakž takž. Jen to slovo veteransraz bych nepoužíval, spíš youngtimersraz...
Sportka
A pionýry
hm....auta
Ten byl ale hezký.
Naposledy editováno 21.08.2022 17:41:54
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 21.08.2022 18:06:49
které bych nečekal. Myslím že stačilo dát konkurence schopný motor a mohla se dělat jak byla další desítky let. Věčná škoda.
Naposledy editováno 22.08.2022 18:27:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S tou Jawou 650 máš pravdu. Lidi ( i zdejší motorkáři ) hážou 650 a 660 do stejného pytle. A to se nemá. 650 je jako embéčko ( tisíc malých bolestí ) ale 660 už má bolest jen jednu - elektriku. Ostatní je v pořádku, prostě o kategorii výš.
Ty jsi byl jízdně spokojenější se 650. Máš špatná záda, tak proto. Já jsem spokojenější na 660. Lepší posez , je vyšší. Ale sportovnější. I sám Jirka Kraft mi před měsícem říkal, že 650 byla víc pro lidi, 660 Sportard ( SPORTovní motARD ) je spíš pro sportovce co mají ohebné nezničené tělo. Což naštěstí i ve skoro 60 letech mám. Díky mojí muší váze... 650 už bych zpátky nechtěl.
Po objasnění názvosloví a pojmů, už to šlo jak po másle
Trochu jsem se za buřta pověnoval karbanátku, doufám že to pomůže a že dá Bimbam zpětnou vazbu.
Poslechl jsem si v příjemné společnosti příjemnou hudbu.
Takhle si tam hoši vyhrávali
Tato písníčka byla tématem přání, ale byla již hrána, tak nyní ze záznamu
Někomu se to možná zdá jako obyčejná trempská lidovka, ale zaposlouchejte se do strun, co tam hoši vybrnkávají
a dojde vám, že musí mít prsty mrštnější než Pražští kapsáři
Naposledy editováno 21.08.2022 20:49:22
Milan1963 píše: hrnous> Na Yammer jsem se nikdy pořádně nedostal. Prostě mně to nepustí, nevím proč. A navíc anglicky...
S tou Jawou 650 máš pravdu. Lidi ( i zdejší motorkáři ) hážou 650 a 660 do stejného pytle. A to se nemá. 650 je jako embéčko ( tisíc malých bolestí ) ale 660 už má bolest jen jednu - elektriku. Ostatní je v pořádku, prostě o kategorii výš.
Ty jsi byl jízdně spokojenější se 650. Máš špatná záda, tak proto. Já jsem spokojenější na 660. Lepší posez , je vyšší. Ale sportovnější. I sám Jirka Kraft mi před měsícem říkal, že 650 byla víc pro lidi, 660 Sportard ( SPORTovní motARD ) je spíš pro sportovce co mají ohebné nezničené tělo. Což naštěstí i ve skoro 60 letech mám. Díky mojí muší váze... 650 už bych zpátky nechtěl.
Ano... Jawa 660 má jednu chybu.... A ta chyba se jmenuje Jawa 660.... Pokud si chcete představit chybu, nebo problém, nebo zmetek, před očima se objeví Jawa 660.....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Pech. - ano, potvrzuju jawetta drandí za mokra bez problémů a jezdec který to fotil přijel jenom v tričku. Jak vidět na mém komplikovaném válečném ohozu z různých armád různých věků teplo vypadá jinak . No a Bimbam je skoro jasnej těm, co tady pamatujou moje začátky. Když to chtělo nějaký nick, moje normální přezdívka byla už obsazena a systém mi to nepovolil. Tož se vymyslelo tohlencto. Jinak mě samozřejmě kamarádi vodáci z bejvalé kapely znaj i pod občanským jménem, možná snad i příjmením A díky za video Hráli jsme skoro do tří do rána. Sice jsme si trochu pohrávali s myšlenkou hrát až do svítání, jenže nám začaly docházet písničky, který by jsme všichni znali. Dneska jsem po příjezdu nejdřív doplňoval vodu ve skoro prázdné kubíkovce na zalejvání, protože u nás nenapršelo lautr ničevó a pak se věnoval výrobě těsnění pod přírubu karbenátku, protože už žádný nemám v syslátech. Jelikož jsem to asi tři roky nepotřeboval, tak najít lochajznu osmičku to malinko pozdrží. Ano, lochajzny jsou v hnědé plechové škatulce velikosti jedné a půl krabičky cigaret. A ten pitomej Němec mi ji určitě někam schoval.
Jsi měl říct, mám jich tu asi 10ks, tří různých materiálů...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Born - představ si že nee On je to úplně normální hodnej člověk ( velcí lidi bejvaj hodný že ) dokonce mi nadlábl i Smolíka ve svý dílničce abych si poslechnul jak hezky běží čezetí dvouválec 250 ccm a ukázal mi opravované babetty a jejich bolesti.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | Včera v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | 27.9.2024 v 21:53 vasik006 |