1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan
Edit: A na 2025/26 ma byt 450 RAID (mozna planuji Dakar?) - premiove tlumice, bezdusove dratove kola, pres 50 koni motor, pridavna nadrz
Naposledy editováno 22.08.2022 09:24:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
puffybodie píše: Jinak a nejen na tvem odkazu ale i jinde z fotek a obrazku je videt, jak je ten zadni monoshock vcetne pruziny dlouhy. To je hodne slibne jak do terenu, tak i pro tezsi lidi ze by mohlo byt zajimave moznosti i na upgrade. Obecne bude ale hodne zalezet jaka v tom bude elektronika, ma to mit 3 palivove mapy, na offroad bude automaticky vyple ABS, budiky budou taky uz moderni panel a ne analog.
Edit: A na 2025/26 ma byt 450 RAID (mozna planuji Dakar?) - premiove tlumice, bezdusove dratove kola, pres 50 koni motor, pridavna nadrz
Tak ty do toho dobře šlapou
A a já jim hodně fandím, jen ať je hodně konkurence Fakt se těším na příští jaro, jak a jestli zareaguje Honda, KTM..Na tuhle kategorii motorek dlouhodobě dlabali, tak RE jim třeba vypálí rybník.Každopádně musí pociťovat že se v téhle kategorii něco děje, a že jim třeba zákaznici utíkají. Viz třeba já
jinak včera jsem potřeboval na chatu 20 km, tak jsem tam mezi tím deštěm sjelna Himlovi.Prostě se mě chtělo a zpátky po polňačce. Na street triple bych včera nelezl.obecně nejsem línej Himla vytahovat z garáže a strojit se. zjistil jsem, že pro mě je lepší se svízt častějc třeba obden na kratší trasu když něco potřebuju někde, než jednou za týden o víkendu si dát dlouhou trasu, no a k tomu mi motorka tohohle typu náramně sedí.
Naposledy editováno 22.08.2022 09:48:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
Treba se pochlapi pri te NX 500 a CL 500, ale kdyz i na Monkey daji retez, ktery mi vydrzel 6000km, tak ta jejich rozpoctovost je videt cim dal casteji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
Naposledy editováno 22.08.2022 10:05:27
Ačkoli on to bude spíš normální konkurenční boj v Indii, ze kterýho Evropa těží obohacení portfolia... každopádně doufám, že nástup vodníka, nevyřadí vzduch-olejový Himly z nabídky, v tý ukrutný old school je to jejich kouzlo
1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
U RE tedy jak SCRAM, tak Himalayan mam ale problem, ze nohy mi precnivaji docela daleko za ty prolisy na nadrzi, mit jeste moto kalhoty s chranici, tak to je jeste vice znatelne, ale jinak to bylo velikostne fajn. Nadrz bez prolisu jako na Classicu na kterem to bylo perfektni asi nemaji
1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan
U himoše E4 prý přehrávají ecu, ale až po záběhu (přitom el.klapku to nemá, ochuzený volnoběh asi také ne a ventil "sytiče" by měl umět jen otevřeno-zavřeno?). Až bude vodník, určitě bude vyšší komprese, otáčky, možná lehčí setrvák. Pak z toho bude tvrdý motor jako u duke, nevhodný při popojíždění bez spojky.
Mně teda přišla do "terénu" těžká i jawa. Můžete někdo porovnat pocitový zátah-sílu od volnoběhu? (i když většina 640tek má díru, tak spíš 638-9)
Voge 300 Rally
Cena 120 tis., provozni hmotnost 158kg, vykon 21kW.....
Naposledy editováno 24.08.2022 08:34:12
Jawa je ideální na dopravu v době svého vzniku-tzn. na rychlosti 60/80..víc sice umí, ale už je to spíš trápení. Him umi jet kilo na 3,4,5 - což je výhoda v kopcích i při předjíždění...
Podvozek hima je samozřejmě tužší(za mě moc), přesnej, Jawa je komfortnější ale celkově měkčí. Bez vůle na kyvce jde ale jezdit bez prekvapeni... o brzdach se nemá smysl moc bavit...
V terénu jawka umí překvapit, co se dá všechno vyjet...z mého pohledu je nejslabší článek spojka...hima jsem jel v terénu jenom kousek..motor dobrý, podvozek mi moc nesedl-viz. předchozí příspěvky..možná to chce ale čas nebo změnu stylu-kdybych jel rychleji, třeba by to bylo lepší...
Myslím ale, že když vemes člověka, kterej nikdy v terénu nejezdil (nebo výjimečně), zajede víc na té jawe než na himovi...získá rychleji pocit jistoty..
Tož to je můj pohled na věc...myslím, že to srovnání je na místě...him nabízí podobné emoce jako jawka, ale už se s ním dá fungovat v dnešním provozu v zásadě bez omezeni...pro někoho, kdo hledá na co z Jawy přezbrojit a přitom jezdit na něčem podobným, to může být cesta..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
lukas.s píše: Asi to neumím úplně popsat, zatím doufám, že mě to zase přejde a ušetřím:)
Tak dobře no, příště radši budu držet hubu (kdo by nevěděl konext, tak příspěvky #50 a #57 v tomhle tématu)
Než to někdo zmíní - jo, prachovky na vidlích na tom moc neseděj (byly tam už od dealera - chtěli tam dát za každou cenu červený a jiný nesehnali :))
Naposledy editováno 24.08.2022 20:16:50
1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
Neříkám, že je to špatně, ale bude to prostě charakterem úplně jiná motorka...
Naposledy editováno 25.08.2022 22:18:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
Každopádně dobrý, že bude konkurence pro CRF a třeba to přiměje i ostatní výrobce udělat menší duály Vždyť už to, že KTM dávno nevystřelilo do světa lepší enduro s motorem 390, než je silničně kompromisní Adventure, je skandál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RE Himalayan
Proti CRF300 je tady už mnou zmiňovaný Voge 300 Rally a recenze z Jižní Ameriky a Španělska vypadají slibně ala zadní kolo se po nasednuti neschovává někde v podběhu, zvuk parádní, maximalka o trochu nižší i přes vyšší výkon, protože to má jiné zprevodovani a na trail tratích s tím docela blbnou
KTM ale nic podobného nechce. KTM chce aby sis kupoval 890 a výše a ze stejného důvodu nedovolí ani CFMoto udělat něco podobného. Když chceš v téhle kategorii, tak sis měl koupit Freeride, ale ten už není co? Tak si máš koupit za 300 klacků ostré. A to už si pak raději koupím AJP7....
1 reakcí na tento příspěvek RE Himalayan
Himalayan:
- motor je proste PECKA, prijde mi, ze vubec nevibruje, tahne krasne, zvuk vyborny
- rychlost 100 kopec/nekopec dalo se i 120 v pohode do kopce a porad byla rezerva. I predjizdeni bylo, treba jouda v nove Corvette, ktery jede mimo obec 70, pred zatackmi jeste brzdi i pri takove rychlosti......
- mesto na tachometru lehce pres 50 na 4. stupen a 3000 ot., mimo mesto 100 na tachometru do mirnejsiho kopce na 5 bylo 5000ot.
- tlumeni vyborne na to, ze to jsou nejake obycejne. Jen vyjimecne se stalo, ze asi kombinace rychlosti a vahy se zachovala tvrdeji, ale porad uplne jinde oproti jinym strojum co mam nebo jsem mel
- sedacka dobra
- stupacky by mi sedeli vice jinde, dost vzadu, diky tomu vice zalomene moje dlouhe nohy (to mi nevadi), ale diky tomu jsem byl pulkou nohy pod tema prolisama na nadrzi a tlacili spodni hrany nadrze. Potreboval bych tu nadrz bez prolisu, zarovnanou
- stitek fungoval velmi dobre a az od te stovky vyse to bylo hlucnejsi, jinak se to dalo celou dobu bez spuntu
- zatacky to jezdi krasne i s 21" kolem
- jizda ve stupackach da se, ale neni to uplne ono, nemam se ceho chytit nohama tak jak na Opici
- ujeto 100,4km a dotankovano 4,5l (plus minus az k otvorum)
Voge 650DSX (kryci jmeno vibrator.....)
- jednoval puvodem z BMF F650 a dalsich stroju, prej vylepseny spodek....ja rikam hovno leda. Od 2000 az do cerveneho pole jsou to jen vibrace na jakykoliv rychlostni stupen a rychlost. Himalayan i Honda Monkey jsou proti tomu ctyrvalce. Z toho co jsem mel a zkusil za ta leta vibrovalo vice jen KTM LC4 Adv
- tlumice tvrdsi nez Himalayan (druhy ridic to mel obracene, mozna kvuli nizsi vaze)
- zatacky mene jiste nez Himalayan (guma je vpredu sirsi 19")
- prostoru dost na nohy
- sedacka misto na posunovani, operka beder ale i pri te kratke vzdalenosti pak bolelo zada a mozna i kvuli vibracim
- pokud clovek jede jak bezmozek on/off a pravidelne to strida at uz mesto nebo mimo, vyklani se vice nez by bylo treba vzhledem k rychlosti, tak je to pro mou vysku o neco pohodlnejsi. Ale cestovat na tom vklidu, tak mi to vytaha vsechny zuby
- stitek v nejvyssi poloze a kapotaz funkcni perfektne aneb pri dnesnim pocasi = vedro, tak na jedno zastavce povolit dva imbusy, otocit koleckem na stitku, stahnout dolu, dotahnout imbusy jet. Pak uz byla jizda prijemnejsi
- strileni do vyfuku pekne, ale casto treba na trojku v zatackach podivne cinkani z vrsku motoru
- displej pekny, prehledy, barevny ukazujici vse potrebne a menici vzhled mezi svetlou nebo tmavou podle okolniho osvetleni
- dost vysoke i mi to prislo, a vaha dost nahore u nadrze ( opet Himalayan o mnoho lepsi a pripada snad o 50kg lehci )
- stani ve stupackach lepsi, protoze se mohu nohama chytit nadrze
- najeto 100,7km , nacerpano 5,15l , ale palubni pocitac tvrdil prumer 3,2l tak si vyberte (ja to jel v te druhe pulce tech 100km a daval jsem tomu vetsi cocku)
Z tech dvou jednoznacne Himalayan s vytkou k nadrzi, tu bych potreboval rovnou no. Voge 650DSX kdyz pojedu jak pica celou cestu tak ok, ale jinak jedine dvouval a nebo ten jednoval, ale pak z toho udelat opravdu Dualsport, kterym proste neni......
Mel by prijit i Voge 300 Rally, ale nevi se jestli se stihne jeste letos a Zontes se pujcit neda, ale zatim co vim, tak majitele spokojeni i po par letech. Stejne lepsi ale cekat na tu 350 i kdyby jen kvuli servisnim intervalum.
Kdyz se budete chtit neco zeptat, tak odpovim, kdyz budu vedet
Naposledy editováno 26.08.2022 18:08:54
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
SWM Superdual T 600 vs Royal Enfiel... [1, 2] SWM Superdual, Royal Enfield Himalayan | Puyol | 32 | 25.9.2024 v 20:37 ZdendaZB |
Royal Enfield Himalayan - co na něj... [1, 2] Royal Enfield Himalayan | Miškin | 52 | 12.8.2024 v 18:24 JAVR |
Honda CB 500X nebo Royal Enfield Hi... Honda CB 500X, Royal Enfield Himalayan | radim_cz | 12 | 3.7.2024 v 10:24 Jarda |
Royal Enfield Himalayan Royal Enfield Himalayan | eman65 | 7 | 11.10.2023 v 12:14 Wenca24 |
výrobce KRYT motoru royal enfield h... Royal Enfield Himalayan | drake1961 | 8 | 20.7.2023 v 23:23 Netopyr |