AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Borntobewild píše: pech.> Lžeš, Pechu! Ten budík samozřejmě kecá. I kdybys tam měl tu delší skříň ze 130 a větší kola, při těch 4800rpm byses dostal na necelých 160. Ale spíš si myslím, že o hodně míň.
On bude taky kecat ten otáčkoměr něco, takže když to jelo 165Gps, tak tam nebylo 4800 co ukazoval, ale třeba 5175 a chyba otáčkoměru 10% nebude nic neobvyklého...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Lidi i ohledne rychlosti napovidaji pohadek - Jenom já můžu každému slíbit že ho svezu
Právě jsem se vráti ( z hradu ne) ze Zlína z školení řidičů-(Barum Rallye startuje). Myslel jsem že od 70ti nahoru v obci jdou noty automaticky do čistírny. Je to až od 90ti, 120ti mimo obec a 180ti na highway n 1.
Docela to jednoho limituje ve zkoušení maximálky . Na dálnici samo.
Jinak další věc kterou je dobré vědět je že když jsem do určitého datumu v bodové tísni. Je blbost souhlasit s přestupkem za body.
Jestli teda někdo ví že mu brzké době vrátí body a poté dostane další, je dobré do jisté doby s přestupkem nesouhlasit a začít ho projednávat až po zmíněném datu.
Právní rada zní zatloukat, zatloukat, zatloukat. Nebo jezdit podle předpisů.
Naposledy editováno 26.08.2022 16:26:11
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
P911 píše: A tos měl čas v tom kalupu ještě fotit tacháč ? Jinak teda super, pokud nebyl nějak poladěný motor a výfuk
Tak když je podvozek v pořádku, Apolla, měl jsem na tom nové Fuldy 175/70/13, zapsané v techničáku, nemělo s tím to auto až takový problém, takže jsem jednou rukou řídil a druhou fotil tacháč.... Bylo to poněkud z kopce, po rovině chodila tak 155 tacho...
Žádné extra úpravy, jen odstraněné nesmysly v sání, nový karbec, dobře seřízeno, dobře udržováno a pořádně proháněno...
Málokdo si uvědomuje, že u těchto slabých aut, i taková věc, jako plesnivá ložiska v kolech, dosti negativně ovlivňují dynamiku a ložiska na zadkách škondůrů, řvou skoro na všech....
Najeto tou dobou měla o 100 000 víc, než je na tom budíku a od té doby najezdila ještě dalších 100 000km, než ta kastle, po více než 30 letech, shnila na nosných částech, že se to muselo vyhodit... Auto jsem prodal na díly za litr bez motoru a převodovky člověku, co chtěl hlavně interiér, motor jsem pak prodal dalšímu do Youngtáááájmra, předloni jsem ho ještě viděl jezdit a převodovku zase jinému, co jí chtěl narvat do eRka....
assassin píše: Jj ja si nepamatuju to oznaceni, proste ten jybrid mezi 120 a 130…
Milan: lidi ohledne rychlosti napovidaji pohadek kazdopadne motor\ se kteryma se celej jejich zivot jezdilo pomalu si na to tak nejak "zvyknou" urcite na to bude nejake fazikalni vysvetleni - ja koupil cz125sport po dedkovi co na ni snad nejezdil a pouzival ji na zahrade k hubeni krtku, bafala na volnobeh a od vyfuku mel hadici do krtince a ty se fakt nechtelo do otacek …
Proc by se se staryma autama nemohlo jezdit dobove? Ja mam u bawa v technicaku tech asi 235max tak proc po tom nechtit "soucasne" vykony
No ono to je jednoduché.... Š125L, je klasická 120, s krátkým pětikvaltem a mokrými poloosami, takže sice pětikvalt, ale jinak občejná náprava, co je na každé obyčejné škodovce.... Š120LX, je auto s vlečenou nápravou, tj. takovou, jako měla 130/135/36/rapid/garde (v úzkém provedení), k tomu lepší brzdy ze 130 a motor LS. Takže taková 130 s motorem 120LS, ale proti 130 to mělo zkrácený stálý převod z 3,9 na 4,22, takže to mělo dynamiku velmi podobnou 130, která měla sice o 5 koní víc, ale delší převody... Stejný příběh se pak odehrá u Favoritů, kdy 135 a 136 měly prakticky stejné dynamické parametry, navzdory nižšímu výkonu 135, protože 135 měla lepší, kratší zpřevodování, byť za to platila o něco vyšší spotřebou, ale levnějšího benzínu...
Akamu píše: Pérák 250 dává 120 podle digitálního tacha.
Jel sem chvíli se svojí 639 vedle kamaráda na péráku, porovnával a koukal sem jak jelito
No.... hoooodně povedenej a s kejvačkovou hlavou
Původní devítikoňák je celkem plíseň... Ale díly, pasující z následníků jsou cesta, kdy se mu k tomu výkonu dá pomoct, aniž by to trčelo do oka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Jj ja si nepamatuju to oznaceni, proste ten jybrid mezi 120 a 130…
Milan: lidi ohledne rychlosti napovidaji pohadek kazdopadne motor\ se kteryma se celej jejich zivot jezdilo pomalu si na to tak nejak "zvyknou" urcite na to bude nejake fazikalni vysvetleni - ja koupil cz125sport po dedkovi co na ni snad nejezdil a pouzival ji na zahrade k hubeni krtku, bafala na volnobeh a od vyfuku mel hadici do krtince a ty se fakt nechtelo do otacek …
Proc by se se staryma autama nemohlo jezdit dobove? Ja mam u bawa v technicaku tech asi 235max tak proc po tom nechtit "soucasne" vykony
Fyzikální vysvětlení je jednoduché.... Takový motor se jednak vlastně nikdy pořádně nezajede a druhak je zpravidla postižen zakarbonováním, takže má snížené průřezy ve svodech, zatuhlé regulační prvky a další bolavá kolena....
V motoru je zapotřebí občas udělat pořádnej průvan, protože to je jediná cesta, jak zabránit vzniku karbonových úsad, protože když to pořádně protáhneš třeba po dálnici, tak se povrchová teplota dílů zvýší a karbon shoří a bohatá směs v plném zatížení je schopna smývat i šlemy v sání....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Taky o tom přemýšlím, jak je to možné. Například péráka mám 40 let, nikdy jsem na něm nejel víc než osmdesát. Prostě víc nejede,ani z kopce. Netvrdím, že je úplně v pořádku, za 40 let jsem s ním nedělal nic, až Čmoud ho po jedné generálce,
220 tisících a jednom výbrusu trochu dal do kondice. Víc než 80 ale stejně neumí. Když slyším někde na veteránsrazu jak se dva lidi přou, komu pérák jezdí lépe...jednomu 130, druhému 134, až se ručička přetáčí ( tacho je do 120 ) - tak si říkám, že tady je něco špatně. Motor mého péráka určitě není v superformě, ale aby pérák 250 jel skoro 140 ???
A jinak : pokud se tady bavíme o škodách 100 / 120, kejvačkách a podobných vehiklech, jsou to podle FIVY vozidla starší 30 let, takže historická. A s těmi by se mělo podle toho jezdit, na zkoušet kolik to max. dokáže. O mně je známé, že věk 30 let se mi příčí, sám bych za histor. vozidlo uznal až stroj nejméně 50 letý, nebo lépe 70 letý, považovat kývačku nebo Š 100 za veterána je mi proti srsti , ale pravidla 30 let platí...a chtít po historickém vozidle, aby jezdilo minimálně stejně jako současné vozidlo ? To je zcestné.
Takový Popular má maximálku 80 km / h. Jednou jsem zkusil co umí, asi 75 jel, ale co to dělalo, nikomu nepřeju zažít. Člověk to lehce vydrží, ale auto ?
To auto jako třeba """youngtimer""" Š120 umí jezdit normálním tempem, tak proč by se s nimi mělo jezdit jinak... Ono to osírání, ""šetření"" a hudlání tomu víc ublíží, než prospěje.... Měl jsem škondůru 11 let, honil jsem jí jak nadmutou kozu a motor najezdil hrubě přes 200 000km... Bylo to auto po mrdalovi, co s tím jezdil krokem, až to zabilo převodovku... I proto jsem tam nacpal pětikvalt, protože on svým mrdáním, tu převodovku po 80 000 zničil, protože se tím mrdáním, nemazala vstupní hřídel rozstřikem...
U škondůrů se počítalo s trvalou jízdou rychlostí na tehdejším dálničním limitu 110km/h, takže když už je to čtyřkvalt, nebudeš jezdit trvale 130, což je pro 105ku maximum, ale těch 110 trvale to auto, pokud je v pořádku, prostě jet musí i s původní převodovkou, když vezmeme v úvahu, že můj kus toho auta, prostě úplně seriový nebyl....
Tak proč bych s tím měl jezdit krokem jak popelář na stupátku, když to auto, pokud je v pořádku, prostě umí jet kilo, jako ostatní provoz jak do co výkonu, tak co do jízdních vlastností? Právě proto si ti lidi, co mají rádi staré sráče kupují škondůry, žigulíky a další jeby z podobných let, protože se v tom, oproti předválce přeci jen mnohem líp svezou... Má to synchrony, v kabině je už trochu místo, má to už trochu výkon, má to celkem slušné brzdy a zbytečně to nezdržuje provoz... Takže to vůbec není zcestné, je to logické, smysluplné a správné.... Mrdání se s autem rychlostí lepšího traktoru, mu navzdory názoru mnoha lidí, vůbec neprospívá...
PetrL3 píše: Znovu zopakuju můj názor... U ojetin to tak je obecně. Jeden starej stroj může jet docela jinak, než druhej totožněj stroj. To je úplně normální. Viz. ty škodovky.
Jednou sem jel na jawě 350 640 a ta byla dost svižná, na jedničku se plynem zvedala na zadní. Někdy se to sejde, jindy ne...
Má to vždycky technický důvod, který je možno najít, pokud se to rozebere a prozkoumá...
Milan1963 píše: kuba350> Odvážní jsme byli. Já někdy v roce 91 jel Octavií po dálnici Prostějov - Brno ( snad se nepletu ) tachometrových 135. Kamarád byl svědkem. No, nebyl jsem odvážnej, ale spíš blbej. Kdyby na autě něco prasklo ...těch 135 nejede ani moje o 20 let novější stodvacítka.
Jinak souhlasím s tím, co píšeš níže. A Petr totéž, viz. moje 120. Už jako nová jela max. 100...a v servisu AZNP tátovi řekli, že se prostě nepovedla...Tak na tom něco bude. Ale to už jsem tady před časem psal.
V servisu AZNP byli zjevně neschopní lemplové, co mu nabulíkovali nějaké bludy, jestli jim na to skočí a on jim na to skočil.... Tomu autu prostě něco je, když ti 120LS jede hůř, než obyčejná 105....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> jj jasny. Muj servisak rika, ze D5 motory v mem okoli padaji jak mouchy, jen ten muj drzi, protoze jezdim jako kokot to potesi
No ono je to ale přesně proto.... Tvůj motor je díky otáčkám a průvanu dobře namazanej a netrpí na karbon, kterej umí podpálit ventily, ochromit spalovací proces, nebo se utrhnout a motor pak zabít...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.08.2022 22:15:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Tak jsem si říkal že brzo odrovnám na Formanovi motor. Nakládám mu sice s citem a proháním ho v rozumné míře až po zahřátí ale tolik se dřív nejezdilo když bylo kolem víc pomalejších krámů. No a podle toho co píšeš je to vlastně dobře . Už moc lidí chtělo předjíždět když před sebou viděli auto z roku 93 ale nakonec si to rozmysleli když bylo v zatáčkách rychlejší.
Já ho honil po dálnicích jak nadmutou kozu a ještě na plyn. Ten motor to snesl. Samozřejmě byl rovněž vždy správně seřízený a bez typických drobných bolístek, které ho umí zpomalit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://motorky.bazo...250-sved-libenak.php
https://aukro.cz/vw-lupo-7016184010
Naposledy editováno 27.08.2022 12:44:37
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když jsme u toho - měl jsem tady na návštěvě Zdenála. Zrovna z lesa vozím dřevo. Za 120 tahám tunu a možná víc klád. No,auto jede, ale musí se pomalu. Zdenál se docela divil, že se 120 jezdím do lesa a tahám takovou váhu...nic lepšího stejně nemám.
Návštěva byla pozitivní. Popovídali jsme o motorkách, o Zdenálových zážitcích ze šestidenních a jiných soutěží, přivezl i časopisy ze 70. let, však původní soutěžní Jawu 500 doma má. A to je dobře, takový unikát nesmí skončit třeba na skládce.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sám jsem ho dlouho měl, ale už ho nemám, protože to nedává smysl, abych do toho strkal díly co nefungují vůbec, nebo špatně a doufal, že auto jako celek fungovat bude.... No nebude a to jsou přesně ty důvody, že se pak divíš, že tomu to jede tak jinému onak.... To je právě proto, co píšu. Nic není navždy ani Favorit a na normální, plnohodnotný ježdění je dneska kravina to kupovat už proto, že to nelze udržet ve 100% stavu a když to není ve 100% stavu, nemůže tona 100% fungovat a já potřebuju auto, na které se můžu plně spolehnout a to Favorit, po namontování pár čínských dílů, protože lepší nejsou, už nebyl a nikdy nebude.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Než bych koupil obyčejnou třindu kolem kila tak ta motorka co jsem dal odkaz za ty peníze určitě stojí víc. Třinda vzhledem k inflaci nemůže stát víc než třicetník. Možná tak ještě o bůra víc.
Litrový WV je možná ideální přibližovadlo pro studenta. K tomu by se ale musel víc vyjádřit někdo znalý problematiky věci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: pech.> Což je sice pravda, ale pokud máš téměř bezednou součástkovou základnu dílů Made in ČSSR, tak jako mám já k úzké 120, tak není problém mít i Favorita ve slušném stavu.
Máš sysláty a přesto to auto jezdí na půl hovna, jinak by ses nedivil, že ta jiná jezdí/jezdila líp.
Navíc ty sysláty taky nejsou na věky. Všechno věkem chřadne, takže když si něco usyslíš, jsi obětí toho, abys to správně skladoval, většina lidí nemá úplně kde a jak. Ocelové věci budeš neustále dokola konzervovat, protože když nebudeš, shnije to i bez auta, gumové věci zpuchří i bez auta a že jich je v autě metráky....
Takže i se sysláty je značný problém, mít Favorita, nebo jakýkoliv jiný 30 a více let starý krám, ve stopro stavu, pro plnohodnotný použití.
Tvoje auto, je toho přímým důkazem, starání jak s krůťaty a stejně to není ono...
Naposledy editováno 27.08.2022 18:32:55
Pod to bych se mohl podepsat . Že budu mít v garáži Formana už jsem věděl 2016 a pomalu začal skupovat díly z výprodeje za pár kaček. Následně auto několik let vozilo věci na stavbu a pak leželo v garáži. Bez STK. Nastalo vyvařování, prcání se s letoucíma drobnýma závadama a sháněním dílů které odešly za poslední roky dojíždění auta. Nová STK a odstranění největších závad v elektrice. Momentálně jsem ve fázi kdy na mě čeká demontáž převodovky a výměna gufera mezi ní a motorem.
Dál pak musím vyvařit prahy. Ty jsem dělal zeleným vláknem v době kdy nebyla svářečka-2018 no docela ještě ušly. Už jsem ale i při láci výprodejových dílů nasypal do auta mraky práce a nesmysl peněz že je ve slušném stavu. Už to nevzdám. Základní chyba byla že jsem si na koupi vzal špatného rádce. Mohl jsem si ušetřit dost obého. Na druhou stranu dobrá spotřeba a hodně práce kterou auto zvádlo . Tak mě to nemrzí.
A co bych ty roky dělal ? Dytˇ mám na krku jen stavbu, dvě děcka, máti které je 85 a celou tu dobu kšeft s droždím .
Naposledy editováno 27.08.2022 20:11:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: . Assasin-totéž bys mohl napsat o kterém koliv veteránovi -nebo aspirantovi na veterána..
Tady bych se nad tím pozastavil. V každé době byla auta lepší a horší. Můžeš si koupit jako veterána starej luxusní Mercedes, BMW nejvyšší třídy, i ta Tatra 613 poskytuje pohodlí a pěknou jízdu...
Starý auta nejsou jen Felicie a ziguliky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |