nemohu nikde najít, jak na to.
Z Číny mám vyhřívaní na rukojeti. Jsou to 2 odporové dráty spojené do série. Každý v obalu. To se izolačkou přichytí ke gripu. Z druhých konců odporových drátů vedou 2 vodiče. Kam je připojit?
Nejprve jsem je dal na baterii(přímo na + a -. To vyhřívání má do série vypínač. Když dojedu do cíle, musím vypínač vypnout, jinak si vybiju baterii. Toto řešení hřeje jak cyp. Skoro to pálí.
Zkusil jsem tedy dát volné vodiče na přední žárovku(potkávačky). Prostě na oba kontakty po jednom vodiči. V tomto případě vyhřívaní hřeje spíše vlažně, ale zato jen když je nakopnuto.
Zkusil jsem i zapojení, kdy jsem dál vyhřívaní do série s přední žárovkou(potkávačkou). Jenže to nesvítí žárovka. Asi je úbytek napětí příliš velký.
Kde tedy zapojit vodiče, aby vyhřívaní šlo jen při chodu motoru a zároveň to hřálo jak má?
děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
PetrL3 píše: MartasUS> No tvl ty seš mistr elektrikář

Naposledy editováno 27.08.2022 17:04:27
P. S. zapojit cívku relé do série se žárovkou a potom se divit, že relé sice funguje, ale žárovka nesvítí, to už vyžaduje hodně bujnou fantazii.
P. S. 2 ten hasící přístroj, jak už někdo zmiňoval taky vřele doporučuji.
12V je před vypínačem blinkrů, nebo před vypínačem klaksonu. Jenže při vypnutém klíčku je tam z nějakého důvodu napětí 0.08V. Tzn., že by se mi vybila baterie přes tu cívku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
MartasUS píše: Nejsem elektrikář. Ale každej tu na něj docela sral nebo to vysvětloval jak kdyby to měl hned pochopit vč tebe. Samej mistr světa.
Což je lepší, než mu poradit píčovinu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
PetrL3 píše: Což je lepší, než mu poradit píčovinu.
No píčovinu. Já bych to tak asi i zapojil a pokud by to nešlo, resp. zhasínalo by to světlo, tak bych to přepíchnul tak jak to poopravil Kerut. Pokus omyl. Stačí jen nebýt totál kopyto.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
na rele bych se vubec vysral, nema to zadnej vyznam, na pojistku ale ne, protoze kdyz se ty hefty propalej na kostru riditek nebude to moc fain..
a naopak bych urcite zaradil nejakou tu regulaci hergot , at uz spojitu ala pan Zajic a kouzla s PNP tranzistory, nebo spinanou s PWMkem..
a to aspon s potakem (idealne termistor, ale ten se bude do heftu davat dost na hovno..) sam mam vyhrejvany sedadlo (kulatou silikonovou podlozkou pro tiskarny), a uprime sedet v mrazu na rozpaleny plotne fakt neni zadna velka hitparada ..ja tda s regulaci samozrejme pocital od zacatku, ale prvotni "vod voka" nastrely horni hranice byly ke 48°C a to bylo fakt vo prdel !! ..nechal sem tam nakonec do 38° plnej, a mezi 38 - 41 nejakou stridu...
jinak obecne k tomu topeni:
1/ dulezitejsi nez (zbytecne vysoka) teplota je samozrejme dodany teplo ve watech, tzn je potreba dostatecne vykonnej zdroj sale omezenou maximalni teplotou
2/ neni vubec zasadni "na co je dpotycnymu zima", nybrz jakej je tepelnej deficit (teplo-waty, nikoliv teplota-stupne!) tzn. kolik W je treba sedicimu, nehybajicimu se, chladnoucimu telu dodat - prumernej clpovek produkuje zhruba 75W, tzn tak 15-25W je relevantnich
3/ a hlavne je otazka kudy ho do nej co nejlepe dostat.. (do tech napr. rukou uz si telo to dodany teplo dopravi samo krevnim obehem) - v tomhle smeru vychazi prdel o dost lepe nez dlane, protoze ma vetsi kontaktni plochu a vyssi dosedaci tlak... nejlepsi by byla zada (vyzkouseno) ale pak je potreba tahat draty do kombinezy, coz je dost neprakticke
na bastleni ala "co mi poradili experti na mcz" bych se tuplme vysral a v konjunkci s Fikem (..a mozna i dalsima ktery nastesti nevidim

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
A pak, že jsem to dal na světlo, ale tam to moc nehřálo. Později jsem dopsal, že napětí na tom světle jsou 3V(odpojený drátek). Nevím, proč si někdo myslí, že neumím změřit napětí. Stejnou metodou jsem změřil, že na blinkrech je 12V.
Důraz na pojistku beru. Relé je za určitých okolností taky důležité. Tam, kde bych měl správně odebírat šťávu pro vyhřívaní, je většinou baterie(vybíjení po zastavení motoru). Relé bych nepotřeboval, pokud bych odebíral proud třeba z vypínače před klaksonem. Klakson jsem snad nikdy nepoužil(krom náhodného zavadění o tlačítko) a tak by tam nevadil úbytek napětí. Jenže před tlačítkem je proti kostře 0,08V. Proud jsem měřil a je tam 1mikroA.
A co to máš za výhřevy, když nemají regulaci? Nejsou to jen náhradní tělíska/folie?
Nevím proč se pořád někdo snaží vymyslet vymyšlené.
Na moto to mám už připravené. Spínané + přes pojistku (10A) do svorkovnice. Dokonce na Italské motorce. Otočíš klíčkem a je to tam.
Ty to máš na italské motorce připravené, já na 20roků starém francouzském pažroutu ne. Nemůže v tym být žádná věda. Prostě se to někde dává. I ten autoelektrikář by to někde dal. A taky by to mohl připojit před ten vypínač klaksonu, nezměřit to a jednou bych se divil, čemu mám furt baterii vybitou(rozhodl jsem se, že si koupím novou baterii) a to totálně. Elekrikmen by si vzal 2000 a pak by mi tvrdil, že takto se to dělalo dycky a nikdy s tym nebyl problém...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Zase jsem byl skoro jedinej co mu popsal a vysvětlil spínací a rozpínací relátko což měla být každého z vás první otázka.
2 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
MartasUS píše: PetrL3> Hele úplnej elektro analfabet taky nejsem. .
To vykládej někomu, kdo neviděl to tvoje schéma

Prostě je to úplně špatně. Evidentně nemáš představu o odporu cívky běžného relátka a žárovky

Smyslem relé je spínat tak, aby ten spínací obvod žral minimum-rezistence bude řádově jinde, než dynamický odpor žárovky, jde tečou jednotky ampér.
Napětí v sérii se dělí úměrně odporu-na žárovku zbude zanedbatelné napětí.
Už to, že to chceš zkoušet aby ses o tom přesvědčil znamená, žes asi moc obvodů v životě nespočital.
Ale klidně se tu o tom dohaduj s lidma, co to pár let studovali.
Hoď sem pak fotku jak moc ti ta žárovka svítí

Naposledy editováno 28.08.2022 15:15:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
na baterku samozrejme nic nepatri, maximalne tak alarm s odberem kolem 1mA.. efekt pak bude presne jak popisujes, jeden kolega odtud mel od predchoziho majitele takhle koumacky pripojeny gipro.. navic tak zakerne sikovne a maskovane, ze najit ze ten zkurvenej drat vede pod smrstovackou do plusovy klestiny chvilku trvalo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Mimísek píše: Světla jsou samostatný okruh,napájená střídavým napětím,
?? střídavé napětí? A kde by se tam vzalo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Mimísek píše: Světla jsou samostatný okruh,napájená střídavým napětím, pokud to chceš spínat až po startu tak přes relé, dle schematu od Keruta, to že na okruhu napájeném z baterky naměříš napětí po vypnutí klíčku bude dělat regulátor napětí, zkus ho před měřením odpojit.
díky, s tímto se asi pohnu dál. Dnes má celé odpo pršet, tak to nevytáhnu, ale zítra má být nedeštivo....
Jestli jsou světla pod střídavým napětím, což vlastně i možné je, tak jsem naměřil kravinu proto, že jsem měřil na multimetru DC napětí. No, jsem zvědav, co naměřím pak.
Klakson i blinkry jsou po otočení klíčku napájeny z baterie. Proto tam je DC 12V. A světla(přední/zadní) jsou zapnuty až po naběhnutí motoru, tedy napájený z alternátoru. A vybavuju si, že když mám studený motor, a nakopávám několikrát, než motor naskočí, světlo se při tom krátce slabě rozsvěcuje s každým kopem.
PetrL3: možná si na nás pololajky zbytečně moc přísný :)) I ty ses někde elektro-logice přiučil. Tam, kaj ses to učil, ti tenkrát mohli říct, "co sem lezeš, jak nic neumíš". Možná sis ale od mala studoval elektroniku, pak všechna čest, že sis to tak dobře nastudoval. A od toho jsou tady tyto diskuze, abychom se mohli vzájemně poučit, poradit si, inspirovat se...
Mám ještě jednu podotázku.
Je regulátor napětí totéž co reglér?
Naposledy editováno 28.08.2022 17:30:23
kerut píše: kolomajzna> pokud to chces mit zapnuty furt po zapnuti klicku (podle me je blbost si v lete grilovat pazoury), musis to dat na ten drat co vede od spinacky k pojistkovy skrince (s vlastni pojistkou), v podstate pridas jeden dalsi jistenej okruh..
Z vyhřívaní vedou dráty a na jednom je vypínač.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

kolomajzna> ano je to to same, krabicka kam vedou dva nebo tri zluty draty z altiku a ven zelenej a cervenej (pripadne dalsi..), technicky vzato regl nijak spojite nereguluje, jak by se z nazvu zdalo, ale pri napetim vyssim nez cca 14,5V v palubni siti(na baterce) proste sproste zkratuje civky alternatoru (v 99% pripadu, tzv. shunt regulator, ..shunt neznamena nekvalitni, to je z englyš


E: ano, a ten s vypinacem vybav pojistkou, a pripoj (misto vymejsleni hovadin) primo na drat kterej vede ze spinacky (klicek) do krabicky s pojistkama,.. a ten druhej na kostru (ale to uz mas)
E2: Woozie> presne

Naposledy editováno 28.08.2022 18:05:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
kolomajzna píše: díky, s tímto se asi pohnu dál. Dnes má celé odpo pršet, tak to nevytáhnu, ale zítra má být nedeštivo....
Jestli jsou světla pod střídavým napětím, což vlastně i možné je, tak jsem naměřil kravinu proto, že jsem měřil na multimetru DC napětí. No, jsem zvědav, co naměřím pak.
Klakson i blinkry jsou po otočení klíčku napájeny z baterie. Proto tam je DC 12V. A světla(přední/zadní) jsou zapnuty až po naběhnutí motoru, tedy napájený z alternátoru. A vybavuju si, že když mám studený motor, a nakopávám několikrát, než motor naskočí, světlo se při tom krátce slabě rozsvěcuje s každým kopem.
PetrL3: možná si na nás pololajky zbytečně moc přísný :)) I ty ses někde elektro-logice přiučil. Tam, kaj ses to učil, ti tenkrát mohli říct, "co sem lezeš, jak nic neumíš". Možná sis ale od mala studoval elektroniku, pak všechna čest, že sis to tak dobře nastudoval. A od toho jsou tady tyto diskuze, abychom se mohli vzájemně poučit, poradit si, inspirovat se...
Mám ještě jednu podotázku.
Je regulátor napětí totéž co reglér?
Jo, to je to samý.
Jinak s tebou nesouhlasím.
Podle mě je správné upozornit na to, že ti někdo radí nesmysl. Nebo ty chceš udělat něco blbě podle rady někoho, kdo tomu nerozumí a mýlí se?
Mě to na škole taky neučil někdo, kdo o tom nic neví.
Já když se spletu, tak to uznám a dál se snažím přiučit od těch, co něco vědí. To je celé. Sám nejsem žádnej elektrotechnik.
Naposledy editováno 28.08.2022 18:30:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
PetrL3 píše:
Jinak s tebou nesouhlasím.
Podle mě je správné upozornit na to, že ti někdo radí nesmysl. Nebo ty chceš udělat něco blbě podle rady někoho, kdo tomu nerozumí a mýlí se?
Mě to na škole taky neučil někdo, kdo o tom nic neví.
Já když se spletu, tak to uznám a dál se snažím přiučit od těch, co něco vědí. To je celé. Sám nejsem žádnej elektrotechnik.
Upozornit určitě. Pokud někdo poradí blbost, tak je na foru kde to žije, velká pravděpodobnost, že ho někdo opraví. Možná si to tak nemyslel, ale na mě šel pocit, že si chtěl vyjádřit, že když někdo něčemu pořádně nerozumí, že se do toho nemá pouštět vůbec. Ale proč ne? Z elektra znám spoustu věcí. Chodil jsem na slabo-elektro 4 roky na střední školu. Ale nikdy jsem se tím neživil. Sem tam nějaké opravy vysavače, TV, foťák, kamera, mobily, pc, monitor, nb atp, takže poměrně mám povědomí o lecčems. Ale nejsem zkušený dost. Úbytek napětí v sérii znám a tak bych to takto nezapojil. Znám relé, tak vím, že je ten plánek co tu byl uznám jako ok, asi ok. Aji vím co je a jak funguje zenerka :D Co jsem nevěděl, že jsou světla pod AC. A věřím, že MartasUS je na tom podobně jak já. Ví kde co, ale vše prostě ne. Ale my oba víme dost na to, abychom sebrali odvahu a zkusili to udělat sami, byť s nějakou nápovědou druhých.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Skútr přestane táhnout Peugeot Vivacity 50 | kolomajzna | 7 | 5.6.2023 v 09:41 kolomajzna |
Jak proměřit CDI Peugeot Vivacity 50 | Jirkayamaha12 | 9 | 27.10.2022 v 19:42 puffybodie |
Peugeot Vivacity 50 2t Peugeot Vivacity 50, Peugeot Vivacity New 50 | Jirkayamaha12 | 5 | 23.10.2022 v 03:54 finekohana45 |
Přední vidlice na Peugeot Vivacity 50 Peugeot Vivacity 50 | kolomajzna | 5 | 26.5.2022 v 20:00 Yaluroo |
Čerpadlo oleje. Peugeot Vivacity 50 | beta53 | 3 | 19.5.2022 v 21:18 kolomajzna |