Nepoví nám k tomu někdo něco víc?
V podstatě kdybych po těch 300km auto zaparkoval tak bych měl baterku nabitou víc než kolik bývala nabitá v mým předchozím autě který konstantně drželo těch 14,4V. Jenže jak člověk pokračuje tak pak záleží v jaký fázi toho cyklu vlastně zastaví. Loni jsem na kolegově autě (taky vw tsi) naměřil na baterce 12,4V chvilku po tom co přijel což je i míň než těch 80%. Takhle někam přijet a pak to nechat třeba týden stát tak je zaděláno na sulfataci.
edit: jsem zapomněl dodat že tyhle "přechytralý dobíjení" taky mění strategii podle zapnutých spotřebičů. Např. můj VW vehikl nechává baterku ždímat "na hranici" (12,4V a dobíjí asi 15V během decelerace) ale když jsou zapnutý světla nebo vyhřívání sedaček tak to zdvihne na 13,5V a v podstatě je spotřeba auta hrazena komplet z altíku přičemž je trochu dobíjený i akumulátor. Paradoxně je tak u takových aut kde se jezdí se zapnutýmí spotřebiči baterka více nabitá než u aut kde se svítí denním svícením a nepoužívá vyhřívání sedaček atd.
Naposledy editováno 06.02.2021 23:09:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
assassin píše: AveKT> Na jawu je to uplne v pohode, jelikoz nepotrebujes velkej startovací proud tak muzes použit temer libovolne lifepo4 články, takovouhle jsem delal do jawy kamaradovi:
Ahoj, ještě jsem prolítnul téma o lithiovkách. Létos vykopám jawy ze sklepa, poservisuju a rád bych si jednu nebo dvě lithiovky pořídil. V tématu o lithiovkách si psal něco i o jednoduchých nabíječkách pro tyto jawařský účely. Pokročil si s tím? Kolik by stála 6V baterie v tomto provedení od tebe? Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
E: upraveno, nacelniku
Naposledy editováno 03.02.2021 13:36:39
2 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie
poskladal bych baterku ze dvou LiFePO4 clanku a hotovo. nabijet ji muzes lidlovkou s 6V prepinacem…
ja jsem pouzil zbytecne drahe clanky, u kterych je jiste, ze maji kapacitu co vyrobce udava a daji proud co udava…
jelikoz jawa nema starter, tak je ti celkme fuk, ze clanek z ebay/ali ma polovicni kapacitu nez udavaji a da 1/4 poud….
jedine co te zajima je>
aby to byly LiFePO4 clanky
Zmerit nabijeni
zmerit klidovej odber
jak pise kerut, 6V variant musim jeste otestovat, predpokladam, ze stare jawy s mechanickym rele pro nabijeni budou nabijet jinak nez elektronicke regulatory modernich motorek…
jelikoz sam na jawe nejezdim, nemam moznost otestovat zivotnost atd…. budu muset nejdriv nadelit baterku nekomu kdo jezdi hodne a testovat… good idea, asi naky rozdam v jawablaznovskem vlakne
cenu jsem jeste nestanovil… u tehle male baterky je to docela porblematicke, prestoze jsou tam jen dva clanky - tudiz jsou relativne levne, tak vyroba je stejne pracna jako u velke baterky… a ta prace z ni dela relativne drahej spas... musim otestovat levnejsi clanky, optimalizovat vyrboni procesy….. ale tahle na obrazku by se aktualne pohybovala kolem 1000,-
kerut> to ja nemyslel takhle, neni to zadnej objev a dost mozna uz davno nekdo mel ten samej napad a uz to I dela…
vize moje, vyvoj by kerut takze vysledek bude jebatt
Naposledy editováno 03.02.2021 13:41:28
kerut píše: AveKT> s nabijeckama (integrovanejma dovnitr baterky) jsem pokrocil ja, ale bude to jeste chvilku trvat a musi to pak hlavne assassin odtestovat.. tzn pocitej tak jaro, kdyz vse bude fungovat jak ma.. kdybys potreboval jednoduchou nabijecku externi na stavajici baterku (omezovac napeti a proudu) tak muzu pomoct
Děkuji, nutně nepotřebuji integrovanou nabíječku, vlastně spíše raději externí. Už jsem nabíječky hledal, ale narazil jsem hlavně na 12,8V nabíječku pro čtyřčlánky, nebo nabíječku na jednotlivé články (musely by se vyndavat) a nebo již dražší řešení pro někoho kdo si s tím už hraje víc.
Spíše tedy hledám jednodušší externí nabíječku a dva LiFePo4 články. Kdyby ale nabíjela každý článek zvlášť (dvoukanálová nebo s balancerem), určitě bych na to slyšel.
Doba nabíjení také nehraje roli, klidně přes noc.
Ač jsem elektrotechnik tak nabíjení a baterie není moje parketa tak se omlouvám za možná trochu kostrbatý popis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
https://www.emos.cz/...tobaterii-6-12v-0-8a
V návodu jsem četl, že pokud má baterie víc než 5,25V přeskakuje pulzní obnovu (desulfaci) a při absopci na konci cyklu zvýší napětí ze 7,05 na 7,3V. Není už to trochu moc nebo se nemám strachovat?
Naposledy editováno 03.02.2021 14:00:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
kerut píše: assassin> vsak to tam budes mit aj napsane (pokud to neposerou ve vyrobe )
AveKT> tohle bude malinkaty, s balancerem, s nabijenim z USB (taky Assassinuv napad, puvodne se mi to moc nelibilo ale prekecal me a v zasade jako proc ne..)
Moc hezké! To je ale ta, která bude sloužit jako integrovaná, nemýlím-li se?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
K tomu plošňáčku:
Dovedu si ho taky představit v malém pouzdře na kabelu. Z jední strany USB do malé nabíječky a z druhé konektor do Jawy. (jen takový nápad).
assassin, kerut> Při hledání baterek, pouzder, nabíječek atd. jsem narazil na baterky u kterých mě překvapila cena i kapacita. Mají sice menší špičkový proud, ale u Jawy je to jedno. Co vy na to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
ohledne kapacity je to tezky, vyrobce neco udava, prodjce neco napise,.. a kde je pravda zjisti az test
hodne dobra stranka s podrobnejma realnejma testama mnoha baterek je https://lygte-info.dk/
kdybys ses pustil do samodomo vyroby, tak doporucuju tam pridat servisni konektor - pripojeni kazdyho clanku tenkym vodicem a nabijet to modelarskou nabijeckou do ktery pripojis ten servisni konektor a pres to se to balancuje.
modelarsky nabijecky stoji uz i par dolaru…
co se levnych clanku z ciny tyka, jak jsem psal, nesjpis nemaji parametry s jakyma se prodavaj, ale to je do jawy celkem fuk… tady z fora ma takovouhle baterku do simsona postavenou Krovak, takze kdyztak muze naky info dat on... ale nemaji tak dlouho aby se vedelo co zvladnou…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
ohledne kapacity je to tezky, vyrobce neco udava, prodejce neco napise,.. a kde je pravda zjisti az test
hodne dobra stranka s podrobnejma realnejma testama mnoha baterek je https://lygte-info.dk/
Prej stačí aku vážit a porovnat hmotnost, prázdná pixla nemá kapacitu.
Naposledy editováno 14.02.2021 20:51:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kvalitní baterie
2 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie
1 reakcí na tento příspěvek kvalitní baterie
Tak se zeptám ještě na jeden konkrétní stroj. Simson měl dle katalogu 6V/12Ah, ale vzhledem k rozměrům bych tam potřeboval dát 6V/4,5Ah, bude to stačit? https://www.penta.c...ms4-5-6_d169839.html
Kazdopadne tyhle baterky z ups-ek sice funguji, ale uplne na ten provoz v motorce navrzene nejsou, takze uplne zazraky bych taky neocekaval…
K akumulátorům dělají se s různou životností = cena, čím dražší při stejné kapacitě tím delší životnost.
eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/zalozni-akumulatory/csb-battery
A fastony a jejich zatížitelnost 6,3 se dělají na 10 A a 28 A .
Rozdíl je v zasouvací síle 25 N a 40 N a síle crimpování a průřezu připojovacího vodiče.
Ještě k aku nedělá jim dobře vyšší teplota a velký dobíjecí proud,což zrovna Jawa moc nedá.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kamera Honda GL1800 GoldWing | Kuga | 5 | 15.11.2024 v 11:44 Dancer |
Kdo vymýšlí takové debiloviny [1, 2] Honda GL1800 GoldWing | Tommp3 | 48 | 11.11.2024 v 15:02 Drakl |
Podložka alternatoru Honda GL1800 GoldWing | zjedz | 2 | 10.3.2024 v 23:16 zjedz |
Výměna gum přezutí Honda GL1800 GoldWing | Polous | 16 | 7.2.2024 v 12:25 Danielodek |
Goldwing škube a svítí závada FI Honda GL1800 GoldWing | winner820614 | 6 | 22.10.2023 v 13:29 winner820614 |