AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Můžeš to spravovat jak chceš po pár km je to to samo. Když tam lupneš zpátečku tak je to tutovka že s tím nepohne ani slon.
Jen poznámka k té zpátečce, obvykle je jednička podle mě pomalejší převod, než zpátečka, kdyžtak mě někdo opravte.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nikdy mi ručka nezatuhla, protože jsem ji používal.
Vypadá to, že turbo je OK, problém je asi prasklá hadice od turba k intercooleru. Nafukuje se jak pátrací balón (jsem se málem posral, jak jsem ležel pod autem) a na 90% to syčí z ní. Docela by to i sedělo, protože nedostatečný plnící tlak se neukládá do ŘJ, zatímco overboost ano (co jsem tak pochopil, pokud chybová hláška zmizí ještě před vypnutím motoru a restartu, tak se neukládá do ŘJ, kdyžtak mě opravte).
No, sousedka si koupila 1. fabii, za podobnou cenu co já ten svůj vrak. No, spojka (extrémně měkká a nevrací se do původní polohy, spojka zabírá a vypíná dobře, fakt divné) a nejspíše převodovka v hajzlu, nejde zařadit zpátečka (mohou být lanovody, na cliu stejný problém, ale tam je na to fígl). O tom, že se studené auto zahřálo asi na 3/4 provozní teploty asi za 3min a když mě napadlo těsnění pod hlavou, protože šel bílý dým z výfuku, tak ani ta kapota nešla otevřít, protože je někde přerušené lanko. Spaliny smrděly po benzínu a ještě po něčem, ale prostě to nevonělo jak starý benzín. Dým ale mohl být z výfuku, auto 3 týdny stálo. Ale jinak pro sousedku, co si chce vozit basu piv z kaufu asi dobrý. Mě se to neřídilo špatně a kdyby byla v lepším stavu, tak až na ty otřesný sedačky a posez (v každý fabii se mi sedělo a jelo jinak, divný) dobrý. Jen je to strašně nudný auto a málem jsem skončil v příkopě, protože jsem musel při zatáčení přehmátnout na volantu.
No a teď jsem se vrátil z Ostravy, vyzvedával jsem kámoše ze Stodolní a prostě jsem to musel vzít oklikou. Takže místo+- 50km dohromady to bylo cca 130 . A prázdný silnice a nula radarů, prostě radost. Prostě ta alfa baví a i když má nějaké problémy, tak snad se mi je podaří vyřešit. Moc by mě zajímalo, jak by to jezdilo na nových tlumičích, ramenech a pneu (musím vyměnit co nejdříve). Nikdy bych to nečekal, že to řeknu, ale i s dieselem se dá vyřádit a spotřeba lechce nad 5. Atmosféru podtrhávalo turbo, které znělo jako stíhačka. Jestli by se to ukázalo jako spolehlivé auto, tak bych ty prachy za ten podvozek dal a už bych si jí nechal a pečoval o ni.
Naposledy editováno 12.10.2022 01:42:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše:
Vypadá to, že turbo je OK, problém je asi prasklá hadice od turba k intercooleru. Nafukuje se jak pátrací balón (jsem se málem posral, jak jsem ležel pod autem) a na 90% to syčí z ní. Docela by to i sedělo, protože nedostatečný plnící tlak se neukládá do ŘJ, zatímco overboost ano (co jsem tak pochopil, pokud chybová hláška zmizí ještě před vypnutím motoru a restartu, tak se neukládá do ŘJ, kdyžtak mě opravte).
Nevím, jak to má tvoje alfa s ukládáním chyb, ale nejlepší je vidět data živě. Bez grafu je to hádání (ale i metodou pokus omyl to může jít ). Ale pokud to někde syčí, nemá smysl zatím řešit nic dalšího a je potřeba to utěsnit. Pokud se ti nafukuje hadice, tak je po ní. Některé hadice mají kolem sebe namotaný ocelový drát, který to eliminuje. Někdy je hadice načatá (nebo těsnění v přirubě u nacvakávacího provedení) takovým způsobem, že do určitého tlaku to drží a netěsnost se projeví až od určiého tlaku - to ale nebude podle popisu chování tvůj případ.. Taky to může být přeturbený (vadná regulace například nebo špatně nastavený doraz nebo dílka táhla regulace), což se v tvém případě v kombinaci s vadnou hadicí může projevit stejně, jako by se to chovalo u správně regulujícího turba v kombinaci s hadicí, co netěsní už od nízkých otáček. Ale to by autu pak měl chybět zátah, který bys cítil, pokud bvíš, jak to má tahat normálně.
O logu vím, ale nemám to jak provést. Jediná možnost je si stáhnout program do telefonu a koupit si kabel na obd.
Jinak mi sedí i příznaky, tudíž v nízkých otáčkách jede OK, ale čím více se zvyšují otáčky, tím více je potřeba plynu, aby to jelo. Takže při 100 mám plyn na 1/2 namísto 1/5. Kouřivost nemám, ale ŘJ už má čidlo tlaku, tak možná si to nakonfiguruje naftu dle potřeby. Hadice objednaná a ty díly už fakt nejsou drahé, za 400,- Sasic nebo tak něco. Regulace turba zkontrolovaná, nové podtlakové hadičky, baňka je funkční. Lopatky se naklápí. Divná věc je ta, že mi chybová hláška hned zmizí, co uberu plyn. Jinak mě to na výkonu nijak neubere. Overboost spadne do nouzaku a je potřeba restart systému.
Koudy01> též si to myslím, stejný problém mělo i Clio. Stačilo jen nadzvednout páku a zase to fungovalo. Jen jsem se dozvěděl, že si to auto koupila až co jsem jí ho zkritizoval (od zetě, dala za něho 30k) a teď mě pomlouvá. Dneska ráno jsem našel na dveřích pěkný, 20cm dlouhý vryp (už tam mohl být, ale dneska to fakt udeřilo do očí a všiml jsem si ho poprvé). Ale vůbec mě to netrápí, na lak auto nejezdí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jako filtrbox ČZ je lepší, než ta Jawa demence.... To je pravda... JJ tak jsem to myslel. Někdy píšu tak že to lze pochopit i jinak.
Do klasického VW-Mercedesu se vlezou 4 palety . Já jsem měl frigo tak jen 3. Jedna z boku. (Věčný problém a vysvětlování trotlům že při nakládání vedle auta nemůžou parkovat. ) Druhou jsem dával naširoko ze zadní str. , 3. naúzko a potlačit druhou. kamoš mechoš mě tvrdil že zpátečka je lepší tam zakvaltit než za 1. Pravda je že ani při jedné variantě auto už necestovalo. 3. paletu jsem jistil vzpěrama -zkrácené z TIR a většiinou ještě obeskládal. Je fajn že auto do 3,5 tuny uveze 3 tuny.
Naposledy editováno 12.10.2022 19:33:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.>
Jako filtrbox ČZ je lepší, než ta Jawa demence.... To je pravda... JJ tak jsem to myslel. Někdy píšu tak že to lze pochopit i jinak.
Do klasického VW-Mercedesu se vlezou 4 palety . Já jsem měl frigo tak jen 3. Jedna z boku. (Věčný problém a vysvětlování trotlům že při nakládání vedle auta nemůžou parkovat. ) Druhou jsem dával naširoko ze zadní str. , 3. naúzko a potlačit druhou. kamoš mechoš mě tvrdil že zpátečka je lepší tam zakvaltit než za 1. Pravda je že ani při jedné variantě auto už necestovalo. 3. paletu jsem jistil vzpěrama -zkrácené z TIR a věčinou ještě obeskládal. Je fajn že auto do 3,5 tuny uveze 3 tuny.
No ofiko uveze tak zhruba půl druhý. Tady jsou čtyři na široko za sebou, na ouzko dáš tři. Jedna z boku, tam máme hozenej trámek za tím plechem, protože se nahoru svažuje, aby se neodíral. ta druhá se musí dát zazadu dlouhejma vidlema, protože sktrakt před paletou další dvě, to už ta paleta, když je na nich železo, úplně nedá... J8 si to kurtuju, jake je to obyč furgon, je po podlaze asi 10 ok, tak si to kurtuju... jednou jsem vezl sololit, zakurtoval jsem ho málo, ten se mi tam sesul a to už nechci nikdy znovu zažít, když jedeš do zatáčky, udělá to hup a šup a auto jede pomalu po dvou... Byl tu jeden, ten nekurtoval nikdy nic... To nebyl tejden, aby nebylo něco rozsypaný a bedna nabouraná zevnitř ven, samá boule, pak se to rovnalo, když skončil....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pro představu 5 kýblů na sobe minimálně po paletách.
Naposledy editováno 12.10.2022 20:30:57
A už Vás tu s tím nebudu otravovat :D
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.10.2022 21:37:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 14.10.2022 10:21:11
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Jak ten startovač funguje? Se v tom nějak nevyznám....
Chceš něco realizovat, ale nemáš na to peníze. Tak v podstatě (omlouvám se za ten výraz) žebráš, aby ti na to lidi přispěli. Za to jim slíbíš nějakej bonus (v tomto případě podepsaný výtisk knihy atp...).
Cílem je získat celkový obnos, který ti pokryje náklady, který potřebuješ zaplatit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Li-ion, 10 ks (C18650 2000mAh - parkside)
A jmenovité napětí 20V - je těch 10 ks jak zapojeno.
5S2P ? To je 18V?
Naposledy editováno 14.10.2022 13:55:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Jak ten startovač funguje? Se v tom nějak nevyznám....
Konkrétně u mě je to tak, že můžeš "dát" od 300-849 jakoukoliv částku mezi tím a nic se za to nezíská.... Při 850 je to kniha s podpisem. Kniha na pultě bude potom za 950-1000 korun bohužel. Takže toto je jakoby předprodej. Pokud se vybere, nechám knihu vytisknout a pokud se nevybere, Startovač Ti Tvou částku po ukončení sbírky vrátí.
Tisk vyletěl dík situaci ve světě z plánovaných 180,-/ks na něco, co dnes nechápu a to až k 1200,-/ks co mě nabídla jedna tiskárna!!!
Proto takto sockuju a zkouším. Houbelec se asi světu stane, když se nevybere,....ale zase, třeba to vyjde.
Tak tos tam mohl jet na pionýru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |