Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
takže to vidím, že jsem skončil s vostrejma a zůstávám u svýho mastodonta
ušetřím hromadu peněz a dám si lehčí vejfuk a jsem o 2 kila zase dole, lepší než nic a to jsem zase dopadl
zase mi na djatlova dovezeš opravdovej bahenní drapák a svěžího trackera na cestu severem
Naposledy editováno 24.10.2022 11:58:49
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/ccm/ccm-gp-450-adventure-maly-velky-cestovatel-34511.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
a ten interval výměny oleje za 1500-2000 km je evidentně nesmysl
abyste se pak nedivili až vodkráglujete motor
a co praskání podsedlovky, kolik kilo bude vážít nová ocelová, nebo titanová, tam bych se ale bál ceny a opravitelnosti někde mimo
Znam lidi co maji na 450 endurech pres 400mth a jen sem tam menenej píst…
Ale nikdo ti to nezaruci. To same s tim olejem, kazdej si ten interval resi podle sebe, ale jakej ma dopad na životnost prodlouzeni na x násobek ti nikdo nerekne.
takže vyměním vejfuk u svýho stroje, abych trochu odlehčil a budu dál jezdit na svým mastodontovi, nedá se nic dělat
akumulátor jsem udělal lifepo4 vlastní konstrukce a ušetřil na něm 2 kila, teď ještě vejfuk a 4-4,5 kila budou pryč, ze základu samozřejmě
víc s tím asi už neudělám
a jen pro představu různý přídavný nádrže 13lt váží kolem 6-7 kil já jdu nakonec cestou dvou vaků po3lt před zadní brašny 500gr nad zadníma stupačkama a dvěma petlahvema do kapsy na falešný nádrži po 2lt, pak je hodím do křoví a dám do kapes zase vodu ve vacích
takže získám navíc 10lt za hmotnost 550 gramů a mám vyřešeno long rejndž dosah
Naposledy editováno 24.10.2022 14:57:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
ZdendaZB píše: No a řešili jste taky kolik motohodin vydrží motor do první generálky, píst, ojnice,ložiska ?
a ten interval výměny oleje za 1500-2000 km je evidentně nesmysl
abyste se pak nedivili až vodkráglujete motor
a co praskání podsedlovky, kolik kilo bude vážít nová ocelová, nebo titanová, tam bych se ale bál ceny a opravitelnosti někde mimo
Čau, najviac ma nasralo, že tú CCM predávali svojho času aj v Čechách a už v dobe predaju neexistovali náhradné diely. BMW sa na to vysralo, Husqvarna detto a CCM kúpila asi to čo ostalo na sklade v loncine za pár šupov a vôbec nemali v úmysle sa zaoberať nejakými ND a s úbožiakmi ako som ja čo to kúpili. Ojničný čap je v jenom kuse z jednou stranou kľuky , čo som vymyslel, že odrezať čap prevŕtať kľuku a nalisovať z niečoho iného sa nedá , lebo tam je málo materálu. U toho nešťastia ma stála oprava kľuky 590 € a použila sa na to kľuka o ktorej mi písal Ariete pred 4 mesiacmi z Austrálie. U hociktorého modelu KTM kúpiš novú ojnicu s ložiskom a čapom za cca 150 € a oprava za dva týždne v zime . Možno mesiac v lete. Tých dielov do tej CCM , husky, alebo BMW bude čím ďalej menej. Nepíšem o alternárore, čo sa tiež serie.
PS: čím viac a čím novšie motorky sa viac serú. Čítal som o GAS GAS , chlapík si kúpil dve nové sebe aj synovi, a na oboch odpadla stupačka, utrhol sa zvar, teda nie na jednom kuse, ale na oboch a následkom špateného tepelného spracovaania , asi prekalili kľuku tak sa utrhla na oboch motorkách za altíkom. Serú sa aj autá. Svet sa v konskú piču obracia.
Naposledy editováno 24.10.2022 15:34:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
krokoš píše: Čau, najviac ma nasralo, že tú CCM predávali svojho času aj v Čechách a už v dobe predaju neexistovali náhradné diely. BMW sa na to vysralo, Husqvarna detto a CCM kúpila asi to čo ostalo na sklade v loncine za pár šupov a vôbec nemali v úmysle sa zaoberať nejakými ND a s úbožiakmi ako som ja čo to kúpili. Ojničný čap je v jenom kuse z jednou stranou kľuky , čo som vymyslel, že odrezať čap prevŕtať kľuku a nalisovať z niečoho iného sa nedá , lebo tam je málo materálu. U toho nešťastia ma stála oprava kľuky 590 € a použila sa na to kľuka o ktorej mi písal Ariete pred 4 mesiacmi z Austrálie. U hociktorého modelu KTM kúpiš novú ojnicu s ložiskom a čapom za cca 150 € a oprava za dva týždne v zime . Možno mesiac v lete. Tých dielov do tej CCM , husky, alebo BMW bude čím ďalej menej. Nepíšem o alternárore, čo sa tiež serie.
PS: čím viac a čím novšie motorky sa viac serú. Čítal som o GAS GAS , chlapík si kúpil dve nové sebe aj synovi, a na oboch odpadla stupačka, utrhol sa zvar, teda nie na jednom kuse, ale na oboch a následkom špateného tepelného spracovaania , asi prekalili kľuku tak sa utrhla na oboch motorkách za altíkom. Serú sa aj autá. Svet sa v konskú piču obracia.
A proč to teda neprodáš a někoupíš něco normálnějšího ?
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Ariete: tú kľuku mám z austrálie , týpek pri demontáži, poškodil ten ľavý koniec zo závitom. Asi sa mu rozdrbal ten stator a použil blbý sťahovák. Tak pravú stranu kľuky použil opravár samozrejme z mojím súhlasom a na moje riziko jeho a ľavú časť kľuky moju. Na pravej kľuke je ten čap.
Naposledy editováno 24.10.2022 21:39:10
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Karbec je ošemetná záležitost, jak se opotřebí jehla a šoupátko, zvýšená spotřeba o dva litry proti novému je hned. Navíc se větší průměry musí pořád přetryskovávat podle teploty a nadmořské výšky.
TPI nemám, ale hledal jsem různě, u nás i v zahraničí, stejně jako reference na životnost - 4 litry při hodinovém ježdění po MX trati , tady píšou , že na 8,5L nádrž se dá ujet od 50 do 90 mil, podle obtížnosti terénu a u průměrných pilotů, což by zase odpovídalo těm 4 L na hodinu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Naposledy editováno 24.10.2022 22:01:58
Ta spojka to je taky docela peklo. Na tigrovi jsem měnil jednou přímo v poušti v uzbekistánu, protože to šíleně začalo klouzat, skládal jsem ji z opotřebovaný, která už nebrala a ze spojky co tam byla a začala klouzat. Trvalo to 40 minut a z toho jsem 10 minut přemejšlel který lamely ještě použít a který ne. Kdybych měl ještě ladit pružiny tak potěš. A u husqvarny to jde vyměnit taky rychle, vozím náhradní na předním blatníku pod světlem. Jsem připraven na vše, ale oproti tigrovi tady teda vydrží mnohem dýl. Evidentně lehčí motorka, nemusí se tak spojkovat. A hydraulická je taky, což nevím jestli je nějaká výhoda. Nikdy jsem to neměl.
Naposledy editováno 24.10.2022 22:23:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Důvod, proč motorka nezvládla dlouhý asfaltový přesun, prý byla utavená cívka napájející CDI. Nevydržela v tom vedru monotónní jízdu ve vysokých otáčkách, přeci jen to je pár stovek km po kvalitní silnici. Po téhle zkušenosti si pak snad koupil to CCM, aby mohl hoblovat Albánii.
měl jsem 690 a jezdil s klukama na lehkých. dalo se. problém byl spíše ve mně než v motorce. ale na delší ježdění po silnici to moc nebylo. tak kolem stovky, bez halterů.
teď mám o terénu exc450 a to není na ježdění po asfaltu vůbec. možná krátkodobě bez špuntů a halterů, ale za mě je silniční přesun na špuntech max 20 km rychlostí 70-80.
dá se vše, ale s haltery a špunty jsem jel déle přes kilo jen na 990adv
so by se na té exc500 dalo...bez ostrých špuntů, halterů a s nějakým štítkem. jinak dlouhodobá 80.
a ktm dělala 950se...na tom lze vše, ale jako nové to nikdo nekupoval kvůli ceně a teď slušný kus seženeš kolem 200 tkč
za sebe bych koukal na něco, co už máš.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Štítek je akorát tak k vzteku, protože veškerej proud vzuchu háže přímo do helmy a pak máš dost mnohem dřív než bez něj. Kdyby se tam namontoval regulérní velkej, tak musíš dodělat pořádnou konstrukci, v terénu do toho budeš narážet helmou a nakonec to někde ulomíš. Cestovní rychlost stálá je 110 bez problémů.
950ka je nesmyslná motorka, 200 kilo suchá hmotnost, co s tím budeš dělat naloženej mimo dobrý cesty ? Jak zapadneš tak končíš, umřeš při vytahování, když to budeš držet někde na jedný noze, v bahnitým úseku, nebo v písku, tak tě to zavalí. Jediný, že to pojede líp po asfaltu, ale s drapákama stejně nemůžeš jezdit rychle, protože jinak rychle odejdou do věčných lovišť. A pohodlí, tady se taky žádnej zázrak nekonná. A extra výkon v terénu vůbec nepotřebuješ, kromě nějakýho pouštního relý, ale to nejezdím.
Naposledy editováno 25.10.2022 08:08:42
Wenca24 píše: krokoš> byl to beba v Albánii...podkládali to víčkem od konzervy..už si nepamatuju, jestli se jim to podařilo rozchodit, ale myslím že nějak dojel...pak to hned prodal a šel si koupit EXC...bo na KTM uz jdou sehnat díly v kdejake řiti...
Čau, presne, presne to viečko si pamätám, a po tom všetkom si potom kúpil to CCM s tým motorom? Lebo som zas niekde čítal, tu na fóre, že niekto chválil to CCM, že to nemá žiadne poistky a tak, že jednoduchú elektriku a niekto mu napísal, že mu na tom vyhorela celá elektrika, dobre, že nezhorela celá motka. tiež sa to stalo niekde v tramtárii.
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Naposledy editováno 25.10.2022 09:58:47
CCM 450 bol môj sen a predal som kvôli nej dve motorky, aby som si mohol kúpiť tú pravú. Zohnal som tri, jazdenka, potom predvádzačka od dílera a nová. Všetko v čase, keď sa už vlastne ani nepredávala (už v CZ neboli). Ja som ich mal v Poľsku.
Ja to príbeh, skrátim to, nekúpil som ani jednu a nasratý som kúpil 690.
690 ma najprv sklamala ale po čase som zistil, že je to skvelá motorka, no furt som mal vzadu v duši smútok, že som predsa len nekúpil tú CCM (v Poľsku to bol samý ojeb...).
Vedel som, že vesmír mal nejaký dôvod, že mám teraz 690 a nie CCM, ale netušil som aký až kým som sa teraz nedozvedel pravdu o tom motore.
Ešte raz poďakovanie Brúčovi a Krokošovi. A Krokoš musí byť veľká duša, ak takto otvorene prizná čo má doma za nepodarok. Poklona.
Je jasné, že veľa je o jazdcovi. Ale asi práve preto že nejazdím ako Chris alebo Míra, pre mňa je motorka nad 150 kg mimo asfalt nezmysel. Ale opakujem, pre mňa.
Oni tu potom prispievajú aj jazdci, ktorý jazdia na 250 kg motorkách bosnianske šotoliny a tvrdia že jazdia off road alebo enduro. S tými ja proste nenájdem spoločnú reč.
Halter je veľký problém na asfalte s drapákmi a nevyváženým kolesom?
Na 690 obúvam až na výnimky MT21 a viem aj na nových držať rýchlosť 140 tacho a spraviť 1000km. Nie je treba ma presviedčať, že sa to nedá, lebo ja tak jazdím. Zaujíma ma, že ak by som nahodil halter aspoň do zadu, či to bude citeľne na asfalte poznať.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EXC 500 coby cestovní stroj pro del... [1 ... 10, 11] KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 325 | Včera v 16:31 ZdendaZB |
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 132 | 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 3 | 12.9.2024 v 18:28 Eso_Rimmer |
KTM EXC 23 24 jak se liší KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 0 | 5.9.2024 v 20:16 Kohlstein |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 22 | 19.6.2024 v 06:48 krokoš |