AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: Kire640> Ano, mě poslali do háje taky, i když ještě před asi 3 roky jsem díly kupoval přímo v Týnci - osobně jsem si jezdil do fabriky. Oslovil jsem tedy jejich dealera, ten mi potřebné díly objednal - a já čekám...dealer stále nic nedostal. Vím, že díly k Jawě 660 nejsou, pro Jawu povinnost dodávat díly asi 10 let po skončení výroby příliš neplatí, ale zkouším to.
Edit : ted'jsem mluvil s hrnousem. Potvrdil mi, že Jawa model 660 vyrobila - a díly navíc nemá a mít nebude. Majiteli, dělej si co chceš...Jawě pořád fandím, ale tento přístup se mi zdá neobvyklým. Přesto doufám, že motorka bude ( snad někdy ) jezdit.
Jako sorry, ale když jsi věděl, jak se zmrdi z toho červeného domu, kde se zatmívá rozum, u řeky Sázavy, dovedli předvést při výrobě, provozu a servisu Jawy 650, je mimořádně pošetilé, koupit si od nich cokoli dalšího.... Zažít to já, nekoupím si tam už ani pumpičku.. Takže ono by se chtělo řísct, dobře ti tak... Ale důvěra by se trestat neměla, není morální, ojebávat důvěřivé, ale kundy lidi to dělají....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: Máme dvě Bmw k100 ze dvou důvodů. Je to sice stará, ale odolná a příjemná motorka a většina dílů a všechen spotřebák se dá objednat i v autokelly obvykle do tří dnů nebo neorigo i na druhý den, pokud je skladem nebo jinde na prodejně. Vzhledem k tomu, že Kelly je v každém větším městě, je to služba skoro jako dřív mototechna... Přes dealera je to podobný, ale platil jsem jim poštovný, což nemá logiku, to si to můžu nechat poslat rovnou domů...
Ale budeš mít jednou raritu, pokud ji někdo nepoužije na zátaras, to zas jo....
Italové například nejsou s dodávkami ND nijak zvlášť flexibilní, ale vždy se najde někdo, kdo naprosto překvapí....
Jawa, ta ohrádka plná sviní, ta se chová k zákazníkovi hůř, než pouťový trhovec, ke kterému jsi si přišel stěžovat, že jsi se posral z jeho příliš mastné klobásy....
Ať si koupíš cokoli, vždy to bude lepší, než Jawa posledních 20 let.... jak jízdním projevem, tak kvalitou, tak podporou od dealera a výrobce...
Naposledy editováno 25.10.2022 22:51:08
Vladimir píše: A já se kdysi obával o dostupnost dílů na starého Enfielda. Volnoběžku, tachometr jsem měl do deseti dnů doma českou poštou. Z Indie. Ale na Guzzi už to taky trochu skřípe, no ale je jí 20.
Italy moc nechci právěš proto, že to někdy skřípe... Nicméně dá se pochopit, že to trochu skřípe s díly na dvacetiletou vránu, zvlášť pokud jde o něco náročnejšího, než blinkr, destičky, kotouče, podložky na ventily.... Ale oni tu 660 prodávali ještě předevčírem, sice s jinými dekly, ale technicky identickou a nejsou schopni na to dodat ani náboj kola, který není stejný zmetek, jako ten, se kterým to prodali...
kuba350 píše: Milane a co ti k tej 660 chybí?
Náboj kola, co nekurví ložiska a s tím spojené poškozené rozpěrky....
To bude lepší koupit náboje od Excelu, nebo AngelsWheels, dodělat rozpěrky, aby to sedlo do vidlic a naplést na to ty ráfky....
Alespoň nějaká výhoda toho, že to má kola na drátech... ráfek si napleteš na takřka libovolný náboj....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tady to ve vodopádu příspěvků zapadne, tak jen pro info.
Pokud by bylo potřeba něco dopsat, pošlete SZ.
Já husu asi nedám, jestli se objevím na skautovně nevím, je to tak pade na pade.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To že končí divize pláštˇů na moto by ale bylo logické.
Naposledy editováno 26.10.2022 19:38:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K firmě jak ji prezentují se nemůžu nijak slušně vyjádřit (pohnojili vše co kdy udělali dobře) ale můj názor v celku vyjádřuje tento smajlík. Lidem kteří pro Mitas od roku 1947-2010 odvedli slušnou a poctivou práci se tímto omlouvám.
https://www.mitas-mo...alosti/video-galerie
Bojí se to klopit i na propagačním videu nechtějí umřít mladí. Trapas.
Naposledy editováno 26.10.2022 20:07:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Italové například nejsou s dodávkami ND nijak zvlášť flexibilní, ale vždy se najde někdo, kdo naprosto překvapí....
Jawa, ta ohrádka plná sviní, ta se chová k zákazníkovi hůř, než pouťový trhovec, ke kterému jsi si přišel stěžovat, že jsi se posral z jeho příliš mastné klobásy....
Ať si koupíš cokoli, vždy to bude lepší, než Jawa posledních 20 let.... jak jízdním projevem, tak kvalitou, tak podporou od dealera a výrobce...
Přesně = do kamene tesat!
V pátek se mi dostalo cti povozit se na ČZ 506. A zase ...podtrhuji termín "ohrádka sviní" - viz, závěr.
Na tom strojku je odvedený obrovský kus práce. Původní linie dodrženy, ale karoserie "nafouklá", LED osvětlení je nezvyklé, ale světlomet LED-čuník se mi moc líbí, je nádherný a na první dobrou odhaluje jako první moderní konstrukci! Pak robustní disky / kola, brzdový kotouč, mohutné obě vidlice a....žádný výfuk.
Kola 13" jsou prostě třináctky = vymetená díra není nic moc zážitek, zvláště s váhou baterie (jako by člověk vymetl díru ve dvou). Nicméně podvozek je ve stopě pevný a v náklonu ho nic nevyvede z míry = ani díra, ani záměrné rozhození řízení. Já tedy několikrát intuitivně chytal koleny nádrž = a ono nic!
Překvapil dojezd - i přes neustálé zrychlování a blbnutí se dojezd stále pohyboval okolo 100 km, při 7°C. Samozřejmě s využíváním rekuperace (ubráním plynu za krajní polohu).
Nejsem extra přítelem elektriky, ale tento skútr mi nadchnul. Prostě - rozjezd, kdy přední světlomet nabíhá jako předek autobusu (mám i D-čko), tachometr Smiths....tři režimy provozu přepínatelné za jízdy, nebo třeba rozjezdový obřad (klíček / startér / pozdrav) = jednoduše paráda. Ergonomie a pohodlí dost dobré a ....v neposlední řadě struna mého národního nacionalismu . A to přestože do prudšího kopce udržel jen 65 km/h / s kopce pak 90 km/h.
O to více pak člověka zamrzí ukončení tohoto hotového projektu za situace, kdy projekt nabízen myslím za nějakých ucmrndaných 50 mega přesně ve stejné době, kdy "ohrádka sviní" vyžádala další dotaci v obdobné výši na údajný "vývoj elektrického motocyklu!!"
Přitom stačilo koupit tento již hotový projekt a alespoň něco od Sázavy vyrábět. Samozřejmě je mi jasné, že by té výrobě moc nedali, ale mohl by takto tento projekt dále žít. A.....doplnit různá daňová zvýhodnění, pobídky ....ad..
Vím, člověk nemá blbě snít.... .
Stojek mi zapůjčil majitel hotelu Medlov (Fryšava pod Žákovou horou).
Vlastní tři tyto strojky a ....nemá problém jakémukoliv nadšenci/zájemci strojek zapůjčit na vyzkoušení / vybití aku !
Chce pouze vratnou kauci 10 000,-Kč ve výši spoluúčasti k havarijnímu pojištění = dost dobrý kolík! . (Pořádal na hotelu také sraz H-D do roku 1950 a....lidí de facto více zajímali ČZ-etky na hale, nežli nějaká H-D ).
Naposledy editováno 26.10.2022 23:17:30
Jirka4137 píše: Sema> Myslím že asi ne. Nevím jestli jsem dokonce nezaslechl že postavili něco nového velkého na zemědělské pláště. Poptám se. Sousedův brácha dělá v Mitasu mistra. Naposled jsem se s ním na téma pláštˇů bavil v létě. Podle jeho slov by Mitasky na nic co vlastní neobul žádné a ohedně úrovně zaměstnanců se vyjádřil tak že je to horší než si myslím a prezentuju.
To že končí divize pláštˇů na moto by ale bylo logické.
Nemá cenu abych tu psal, proč jsem se vsral na mitasy obecně a radši si koupím cokoli jiného, protože horší to nebude... O motpláštích jsem tu psal také několikrát.... Takže hoši z Mitasu, tak jste na to srali, až jste to přesrali a teď vás budou čmoudi učit, jak se dělá slušná guma na motorku....
Naposledy editováno 27.10.2022 00:01:51
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 27.10.2022 09:56:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Skútr ve fofru
Naposledy editováno 27.10.2022 12:19:38
Naposledy editováno 27.10.2022 17:10:47
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.getid.cz...eEAQYASABEgLtVPD_BwE
Naposledy editováno 27.10.2022 21:16:52
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |