2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
MartasUS píše: No to cuknutí plynem se spojkou není na tuti, že se všechny lamely odlepí přeci. Třeba jo ale třeba ne. Ty slepené lamely ten koš můžou udržet. Není tam žádný odpor nebo jen minimální. To cuknutí motorkou bez motoru se spojkou a rychlostí je 100% že se odlepí všechny.
Ty lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná, na to vem jed.
Po nastartování na neutrál stačí párkrát vrknout plynem a a díky setrvačnosti vnitřního spojkového koše a plechů dojde k prokluzu a k odlepení. Dokonce stačí před zařazením jedničky podržet smáčklou spojku o pár vteřin déle a o odlepení se postará neprovidelnost chodu motoru.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Ariete píše: Ty lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná, na to vem jed.
Naposledy editováno 04.11.2022 10:00:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Ariete píše: Ty lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná, na to vem jed.
Po nastartování na neutrál stačí párkrát vrknout plynem a a díky setrvačnosti vnitřního spojkového koše a plechů dojde k prokluzu a k odlepení. Dokonce stačí před zařazením jedničky podržet smáčklou spojku o pár vteřin déle a o odlepení se postará neprovidelnost chodu motoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Ariete píše: MartasUS> Přestaň se tady společensky znemožňovat a nech si někde implantovat mozek. Podle tebe při spínání spojky nebo při jejím rozepínání a prokluzu některé lamely zabírají víc a jiné míň?
Jseš opět mimo a meleš zase blbosti. Když spojka zabírá tak všechny jsou na tom stejně. Neslovíčkař.
Záleží co se spojkou děláš a kdy to děláš. Vy tady všichni říkáte něco co platí pro každou situaci a to je blbost.
1. Když zmáčkneš spojku u chcíplé motorky tak se prostě odlepí od sebe třeba jen jedna lamela s deskou. Ostatní zůstanou slepené.
2. Když zmáčkneš spojku v neutrálu s nastartovaným motorem tak to samé ale mohou se všechny odlepit. Záleží jak jsou slepené.
3. Když zmáčkneš spojku a startuješ s jedničkou tak se hned odlepí všechny.
Zkrátka většina hádek tady je jen proto, že někdo něco napíše a myslí si, že ta situace je stejná v každém nastavení což je megakktina.
Edit: ještě doplním, že každá situace se také mění pokud např. motorka rok stojí nebo má novy/starý olej nebo dobrý/špatný olej nebo motorka je ještě zahřátá z předchozí jízdy atd atd.
Naposledy editováno 05.11.2022 21:31:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
MartasUS píše: 1. Když zmáčkneš spojku u chcíplé motorky tak se prostě odlepí od sebe třeba jen jedna lamela s deskou. Ostatní zůstanou slepené.
Dotaz: Jak poznáš, že se jedna lamela odlepila a ostatní zůstaly slepené?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
1100Virago píše: Dotaz: Jak poznáš, že se jedna lamela odlepila a ostatní zůstaly slepené?
Když jsou lamely s deskama stlačený v oleji 6-ti celkem silnýma pružinama i několik dní a ty pak vemeš za páčku spojky tak dám na to krk že v ten moment se to odlepí jen mezi jednou deskou a jednou lapmelou. Až budeš dělat spojku tak si budeš jistě namáčet předem nové lamely. Srovnej si je na sebe s plechama a zatlač na ně a chvilku to drž stlačené. Pak ten balík vem kdekoli a vsadím se, že i když to celé chytneš za první tak vytáhneš všechny jako celek. Ale to je pouze malý test k pochopení jak to myslím. Spíše tak trochu ve všem vycházím z toho co psal Koudy, že se mu to slepí i po pár hodinách. No skočím dneska do garáže cuknout motorkou s jedničkou a zmáčknutou spojkou. Už 3 týdny motorka stojí. Třeba mi to taky lepí a jen o tom nevím.Naposledy editováno 06.11.2022 08:19:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
KHejml> Místo cukání prostě jen před prvním zařazením podrž spojku trošku dýl a vrkni to plynu. Celá tato "procedura" trvá asi 5 vteřin a padne to tam úplně hladce.
Naposledy editováno 06.11.2022 15:17:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
MartasUS píše: ...Jenže když tam dáš jedničku a motorkou nejde popojet se spojkou znamená, že se prostě všechny lamely a desky nerozspojili od sebe. Chápeš to?
Když dáš jedničku a motorkou nejde popojet se spojkou, může to taky znamenat, že se nerozpojila žádná lamela od žádné desky. Mi jde o to, jak poznáš rozdíl, jestli se nějaká lamela rozlepí nebo zůstanou slepené všechny. Podle mě to nejde rozlišit, takže tvrzení "odlepí se od sebe třeba jen jedna lamela" je jen teoretizování. Blíže pravdě bude naopak tvrzení "lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
MartasUS píše: 1100Virago> Pokud by se neodlepila žádná tak bys nezmáčkl spojku. Pokud jí zmáčkneš až k řídítku tak jen toto znamená že se prostě rozlepila a na tuti jen jedna jak sem už psal. Chápeš to?
Urcite? Podle me lanko/hydraulika hejbe jen pritlacakem .. pusobi proti sile pruzin. Neni tam zadna pevna vazba na lamely. Ale pokud se pletu, necham se jako pouhy teoretik od praktika poucit na tema konstrukce motocyklove spojky…
Tzn zmacknes spojku k riditku, pritlacak se odsune od sestavy plechu a lamel, ktere dale klidne muzou zustat slepene…
Naposledy editováno 06.11.2022 23:10:42
1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Edit: byl jsi o pár vteřin rychlejší :)
Naposledy editováno 06.11.2022 23:28:44
1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Nevim, jestli pouzivam spravny termity, ale prijde mi, ze vsichni maji pravdu a jen nechcou uznat pravdu toho druhyho...
Naposledy editováno 07.11.2022 06:10:42
Naposledy editováno 07.11.2022 09:32:45
assassin píše: Asi se mi nechce to polopate vysvetlovat, ale myslim, ze z obrazku je jasne, ze slepene lamely nezabrani pohybu pritlacaku ani packy a ze pokud se ma vlivem momentu od motoru nebo kola zacit hridel prevodovky otacet nezavisle na motoru tak se musi rozlepit vsechny lamely. Jsou totiz svazane drazkami v kosi.
Tohle mi je jasné. Lamely prostě nemůžou být slepené všechny a nebo žádná v případě zmáčknuté páčky spojky jak psal Ariet.
1. Pokud nezmáčkneš páčku spojky tak jsou slepené všechny
2. Pokud páčku spojky zmáčkneš až k řídítkům tak se to prostě v ten moment rozlepilo jenom a pouze mezi jednou lamelou a plechem či přítlačákem a poznáš to tak, že při jedničce a spojce nepohneš motorkou. Je jasné že zbytek lamel je slepený když to drží, ale musí být jedna rozlepená když jde páčka spojky zmáčknout.
3. Pokud motorka stojí nastartovaná se spojkou a s rychlostí tak až v tento moment jsou všechny lamely na tuti rozlepené.
Celkem jednoduché k pochopení a fakt mne celkem zaráží, že v tom něco hledáš. Vlastně nezaráží
Naposledy editováno 07.11.2022 09:31:59
Jinak teď sem byl v garáži a se spojkou a sneutrálem vrknul plynem asi 5x a pak chcípnul a s jedničkou sem s tím v poho pohnul bez škubnutí takže je to asi tak, ale neodpustím si fakt, že pokud bude spojka hoooodně slepená tak to vrknutí nemusí fungovat.
1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované
tobe uz se nekdy stalo, ze neslo pres slepenou spojku zmacknout packu?
troubu delas ty. precti si treba znovu diskuzi s ariete, placas tam uplny nesmysly. uz jsi pretrhl snuru?
Naposledy editováno 07.11.2022 09:28:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Nepřetrhl. Nebyl sem v OBI asi 5 měsíců.
e: příspěvek č. 31 první věta. Kokotina na ENTOU
Naposledy editováno 07.11.2022 09:41:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
s jistotou se pohne jen pritlacak. jenze ten nema pro prenos momentu zadnej vliv, protoze ten neni vystupkama spojenej ani s vnitrnim ani vnejsim kosem...
snuru ti klidne poslu kuryrem
Naposledy editováno 07.11.2022 10:09:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované
assassin píše: MartasUS> s jistotou se pohne jen pritlacak.
To není ale jistý, že se zrovna odlepí jenom přítlačák jak opět píšeš (s jistotou) . Nevíš jak která lamela je zrovna přilepená. Prostě povolí ta co je nejméně a to může být jakákoli v řadě. Tohle nejde s jistotou říct.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna/vyndání tlumiče na KLR Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 13 | 28.5.2024 v 22:23 Firecracker |
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:58 Firecracker |
na smazání Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:42 Firecracker |
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 52 | 10.8.2023 v 20:29 Anti |
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 1 | 13.7.2023 v 18:53 spac1 |