AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Kalasnikov> Nejmenovaná automobilka, ale vzhledem k tvému místu bydliště všichni asi víme která.
Hyundai...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Milan1963> Je třeba položit si otázku. Narodí se dřív funkční a spolehlivý rotační motor o který se pokoušelo hafo konstruktérů nebo fumkční a spolehlivá Jawa . Možná už se toho nedožijem ale vsadil bych na rotační motor. .
Tak Mazda je poměrně blízko, motory v RX sice nenajely 300-500 kkm jako dobré mezi pístovými, ale takovejch 150 kkm je to schopno ujet bez problémů, pak je zapotřebí přeházet těsnící lišty...
Vzhledem k tomu, že například motor 1,8T se byl schopen zakarbonovat a vydřít za poloviční vzdálenost, motory Nissan 1,2tce (chvíli byl i v Renaultech), motory THP v BMW a Pežotech z první série jsou na tom dost podobně, úvodní série Ecoboostů nevyjímaje, tak mi ta Mazda, vzhledem k tomu, že z 1,3 litru dává 200koní, nepřijde v otázce životnosti a určení auta ve kterém je, jako zásadní problém....
Ale rotační motor má v dnešní době jiný problém a to je účinnost a následně emise... Hodně se kouká na spotřebu a pístový motor, teorii navzdory, je schopen dosahovat účinnosti vyšší, obzvlášť dlouhozdvihové, což je koncepce, která se u posledních generací motorů dost často vrací... Z lepší účinnosti plyne lepší spotřeba, nižší množství emisí a snazší homologace...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pamatuju si to ze Světa Motorů dodnes, volali jsme do redace jestli si dělají prdel:
"12 000 km- hluk vytahaného rozvodového řetězu, blíží se jeho přeskočení."
Naposledy editováno 30.01.2023 12:54:23
MartinED250 píše: Ty TSI nejsou vůbec tak špatný, jak se povídá. Máme jich ve firmě dost a s různými nájezdy. Jeden rapid má už více jak 300 000Km a NIC. Jen bežný servis a jednou rozvodový řetěz. Normálně to jezdí a to s malou spotřebou a slušným výkonem.
Rapid je 1,2, tak byly ojeby s rozvodama ukrutný, ale to si odsrala O2 + F2, v rapidu už byla verze lepší a zbyla tomu jen jedna nevýhoda, že když po tom začneš šlapat jak Niki Lauda, tak to ukritně žere, v poměru toho, jak to vůbec nežere, když jedeš v klidu....
Problémový byly především 1,4 TwinCharger se svejma popraskanejma pístama a 1,8 které měly z celé té řady nejvíce problémů jednak s rozvodama a druhak s dementně řešenejma písta a kroužkama....
Kalasnikov píše: To jsou ty první dojmy a nepoučení se z chyb. Nejdřív vyrobí Škodovka první skákající řetěz na světě (HTP) a pak VW nedokáže dát ani pořádný řetěz do auta pro novináře.
Pamatuju si to ze Světa Motorů dodnes, volali jsme do redace jestli si dělají prdel:
"12 000 km- hluk vytahaného rozvodového řetězu, blíží se jeho přeskočení."
Jojo... HTP skákaly běžně... Kupodivu víc jednovačky, kde je k tomu díky většímu opásání kol menší prostor... Pak se to vyřešilo a když udělali následníka, tak zase nahovno... Tam to ale nebylo ani tak o přeskočení bez varování jako u HTP, kde byl na vině dementně řešený napínák, ale hrubě poddimenzovganý řetěz jako takový...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://motorky.bazo...zuki-re-5-rotary.php
Naposledy editováno 30.01.2023 20:00:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V oblasti financí už se asi nebudu divit ničemu. Právě jsem se dověděl, že známý prodal svoji Škodu 110 R. Hezkou, ale ne perfektní - časem chtěla udělat brzdy a přední nápravu, měla platnou technickou. Cena - 800 tisíc !! To je neuvěřitelné, co lidi dají za škodovku. Kdyby byla předválečná, nedivil bych se. Ale stodesítka, byt' kupé... Mám pro to jediné slovo - přehnané.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Wankl je pro mne zajímavý už jen tím že Felix Wankl byl skoro přesně stejně narozený jako můj děda, - konstruktér.
Dokázal postavit nejeden rotační motor a poprat se s důvtipem se složitým problémem konstrukce bez toho aby měl maturitu.
Naposledy editováno 30.01.2023 21:27:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 30.01.2023 21:33:47
Milan1963 píše: Jirka4137> Opravdová zajímavost. Jakpak to asi jezdí ? A jaká je asi cenová představa?
V oblasti financí už se asi nebudu divit ničemu. Právě jsem se dověděl, že známý prodal svoji Škodu 110 R. Hezkou, ale ne perfektní - časem chtěla udělat brzdy a přední nápravu, měla platnou technickou. Cena - 800 tisíc !! To je neuvěřitelné, co lidi dají za škodovku. Kdyby byla předválečná, nedivil bych se. Ale stodesítka, byt' kupé... Mám pro to jediné slovo - přehnané.
Jako byl to ntekrát dost průser, stejně jako všechny ostatní rotační pokusy a pokusil se o to skoro každý.....
To je jednoduchý.... V předválce se člověk kloudně nesveze, pokud to není něco vyloženě extra (vše pod 2-3 litry...), kdežto éRo lze poměrně snadno a poměrně ověřenými postupy, jež zachovají vzhled, změnit na poměrně agilní stroj, se kterým se užije spousta srandy... Naperou se tam upravené nápravy, brzdy z Rapida, do motoru vačice a lepší karbanátky a máš z toho poměrně lehký, zadohnaný auto, se sto koněma rozverným podvozkem, který vapdá jako normální, seriový kus.... Proti tomu se můžou všechny obyčejné předválky, co se v každým kopci zadejchají jak astmatik po krabičce cigaret a zdržují i lepší traktory, jít tak akorát vysrat..... A to píšu jako člověk, který má ty starý wergly poměrně dost rád...
Však jsem to psal, že v Rapidu už to celkem šlo, stejně jako v O3, největší hovna is odsraly O2 a F2, kde byly první dvě série motorů...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Treba takova rx8 je etalon spolehlivosti a ekonomickeho provozu par desitek tisic a pak to nejde ani portovat, meni se celej blok - tou dobou drazsi nez cele auto
Tak je to sporťák, tam se dodávkový nájezdy 500+ neplánujou... Když se k tomu nechováš úplně jak čurák tak to najede těch 100-150 a pak je to oprava za +-100. Takže ceny jsou jednoduchý... Pade stojí Mazda s padlým rotorem, stopade se zdravým
Milan1963 píše: Jirka4137> Opravdová zajímavost. Jakpak to asi jezdí ? A jaká je asi cenová představa?
V oblasti financí už se asi nebudu divit ničemu. Právě jsem se dověděl, že známý prodal svoji Škodu 110 R. Hezkou, ale ne perfektní - časem chtěla udělat brzdy a přední nápravu, měla platnou technickou. Cena - 800 tisíc !! To je neuvěřitelné, co lidi dají za škodovku. Kdyby byla předválečná, nedivil bych se. Ale stodesítka, byt' kupé... Mám pro to jediné slovo - přehnané.
To víš ty ceny šroubuje inflace, spekulace překupníků a taky spousta z těch aut skončila ve sběrně. Hodně lidí nechtělo řešit depozity nebo platit pojistky a raději chtěli auto odhlásit. No a bez papíru o ekologické likvidaci ti auto neodhlásí. Tak lidi vozili Škodovky do šrotu a dneska jich zbylo minimum.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A to same plati i pro ostre verze aut z VAG … docela me prekvapuje, ze konkurenci odpustis i nasobne vetsi konstrukcni fail… no holt na ne mas pifku.
BTW - pripad 350OHV se vyviji… zlodeje si nasel stryc sam, policajti rovnou rozjeli pohadky o tom proc to nejde atd.. motorka ale porad nalezena neni…
Naposledy editováno 30.01.2023 23:08:13
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Popis a dalsi fotky opet na webu www.jawanacestach.cz
assassin píše: pech.> jen to Mko najede ikdyz se k tomu chovas jak curak a s dvojnasobnym vykonem a nekolikanasobnou hodnotou stejne stare ojetiny…
A to same plati i pro ostre verze aut z VAG … docela me prekvapuje, ze konkurenci odpustis i nasobne vetsi konstrukcni fail… no holt na ne mas pifku.
BTW - pripad 350OHV se vyviji… zlodeje si nasel stryc sam, policajti rovnou rozjeli pohadky o tom proc to nejde atd.. motorka ale porad nalezena neni…
Hele u těch ostrejch VAG je to o tom, že zrovna tam, poměrně dlouho přežíval blok ze staré verze motoru, protože se báli, že blok 1,8Tsi ten výkon neunese... Takže GTička, Ska, Rka a spol, patřilo ještě v době jejich největších problémů k tomu, s čím ž až takové problémy nebyly....
Je omyl, že bych Mazdě odpustil to, že se motor vyjebe po polovině nájezdu bežného, někdy i dřív. Nikdy bych si to nekoupil, jen jsem ze zkušeností uvedl, že to nechcípne po pár desítkách, ale zhruba po tom kile... Takže dneska když to chceš koupit, tak je to panna/orel, proto je lepší se na to vysrat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Snad stačí domovní prohlídka. Legální. Nejde to ? Není souhlas ? Tak ilegální.
V 90. letech jeden člověk dlužil kolegovi přes 150 tisíc. Vymlouval se, bylo jasné, že vracet nechce- a snad ani neměl co....tak jsme s kolegou udělali domovní prohlídku sami. Já tedy seděl v autě, nebyl jsem u toho, ale pár věcí z bytu si kolega odnesl. Televizi, tehdy moderní video, obrazy. Dluh to umořilo jen z malé části, ale přece jen...a dlužník si ani netroufl volat policii, věděl, že může být hůř.
Nechci navádět k násilí, ale není-li jiná možnost, tak musí nastoupit "vlastní světská " spravedlnost.
Jestli něco bytostně nesnáším, jsou to zloději. A zloděje veteránů čtyřikrát tolik.
Jak jsem už psal - jsem křest'an, ale v tomto případě bych uplatňoval právo islámské.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Volali mi ze servisu, že mám opravené tlumiče Adenia. Dnes jsem je přivezl.
Měl jsem k tomu od servisáků dvacetiminutovou přednášku i s videem, jak rozebírali ty moje tlumiče a co v nich bylo. Pokud v Týnci věděli, co mi do motorky namontovali, měli by se hooodně stydět.
Věci moc nerozumím, ale v tlumiči je nějaké pouzdro, pod ním menší pouzdro, něco jako seigrovka, gufero a další díly...nic z toho nebylo v pořádku. To vnější pouzdro bylo do trubky namlácené kladivem přes šroubovák, nebo něčím podobným. Nakřivo. Přitom existuje naražeč, ukázali mi ho. Menší pouzdro do většího naráželo, vysouvalo ho výš a ničilo i gufero. Přitom se vydírala trubka...Jednoznačně mi v Týnci po havárii namontovali tlumiče, které byly nejspíš taky havarované, amatérsky opravené a to tak, že naprosto špatně. Ty vyndané díly mi ukázali a i já, amatér jsem poznal, že jsou zrezlé, mají záseky asi od šroubováku a normálně do trubky ( vidlice ) jít nemohly, takže je tam kdosi narval silou.
Servisák mi říkal, že trubky musel nahřívat, protože z nich nic nemohl dostat ven.
Závěr : přední tlumiče mám v pořádku. Rovné, tlumící. Jen bez 100% záruky. Poškození ( vydření ) jedné samotné trubky je prý takové, že se může stát, že časem začne olej prosakovat.
Neřeklimi, co vlastně za tlumiče mám. Žádná jiná motorka prý stejné nemá ( podle katalogu) . Koupil bych si rovnou jiné, úplně nové, ale když neznám výrobce, typ a nic, tak se těžko něco shání...
Pokud týnečtí nevěděli, co mi montují, budiž - a rád bych tomu věřil. Pokud to ale věděli - a něco mi říká že věděli - neměli by už opravovat ani trakař...
No a tahle "sranda" mně stála dost tisíc korun... možná kvůli nějakému lemplovi zbytečně.
Nadáváš na zloděje ale v Týnci jich sedí hafo jen se tváří jako odborníci. Prostě vypadá to že tomu jdeš naproti.
https://motorky.bazo...7/mobra-s50-1979.php
Milan1963 píše: kehaj> Stačil. Cokoliv.
Volali mi ze servisu, že mám opravené tlumiče Adenia. Dnes jsem je přivezl.
Měl jsem k tomu od servisáků dvacetiminutovou přednášku i s videem, jak rozebírali ty moje tlumiče a co v nich bylo. Pokud v Týnci věděli, co mi do motorky namontovali, měli by se hooodně stydět.
Věci moc nerozumím, ale v tlumiči je nějaké pouzdro, pod ním menší pouzdro, něco jako seigrovka, gufero a další díly...nic z toho nebylo v pořádku. To vnější pouzdro bylo do trubky namlácené kladivem přes šroubovák, nebo něčím podobným. Nakřivo. Přitom existuje naražeč, ukázali mi ho. Menší pouzdro do většího naráželo, vysouvalo ho výš a ničilo i gufero. Přitom se vydírala trubka...Jednoznačně mi v Týnci po havárii namontovali tlumiče, které byly nejspíš taky havarované, amatérsky opravené a to tak, že naprosto špatně. Ty vyndané díly mi ukázali a i já, amatér jsem poznal, že jsou zrezlé, mají záseky asi od šroubováku a normálně do trubky ( vidlice ) jít nemohly, takže je tam kdosi narval silou.
Servisák mi říkal, že trubky musel nahřívat, protože z nich nic nemohl dostat ven.
Závěr : přední tlumiče mám v pořádku. Rovné, tlumící. Jen bez 100% záruky. Poškození ( vydření ) jedné samotné trubky je prý takové, že se může stát, že časem začne olej prosakovat.
Neřeklimi, co vlastně za tlumiče mám. Žádná jiná motorka prý stejné nemá ( podle katalogu) . Koupil bych si rovnou jiné, úplně nové, ale když neznám výrobce, typ a nic, tak se těžko něco shání...
Pokud týnečtí nevěděli, co mi montují, budiž - a rád bych tomu věřil. Pokud to ale věděli - a něco mi říká že věděli - neměli by už opravovat ani trakař...
No a tahle "sranda" mně stála dost tisíc korun... možná kvůli nějakému lemplovi zbytečně.
Tak.... A jediné řešení je, vymazat existenci těch zmrdů silou trhu... Prostě si od nich už nikdy nic nekoupit, protože si to prostě nezaslouží...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |