(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )
Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest
Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
2 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Nebo Pávek? Člověk si zvykne na drahotu a oni to zase zlevní kurvy
https://www.novinky....azne-zlevni-40422773
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
PetrL3 píše: Zasraná vláda!
Nebo Pávek? Člověk si zvykne na drahotu a oni to zase zlevní kurvy
https://www.novinky....zne-zlevni-40422773.
Naposledy editováno 14.02.2023 13:38:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
PetrL3 píše: Zasraná vláda!
Nebo Pávek? Člověk si zvykne na drahotu a oni to zase zlevní kurvy
https://www.novinky....vni-40422773 [/quote]
No já nevím. Snížil jsem spotřebu o 25%, mám přeplatek jako kráva, a stejně mi zase zvedli zálohy o cca 25%. Asi mi princip toho zlevňování nějak uniká.
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
https://www.novinky....d-roku-2035-40422918
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
PetrL3 píše: P_B> můžeš si dnes koupit auto na dřevoplyn? Nejsou, co? A nikdo neřve.
A že je zakázali že
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Naposledy editováno 14.02.2023 20:32:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
PetrL3 píše: P_B> Tak je to nějakejpřirozenej vývoj . My dřív znali hlavně spalováky na benzín, pak se stala populární v osobácích nafta, tak nám to přijde divný, ale z dlouhodobého hlediska bylo jasný, že se to bude měnit. Tohle nejde do nekonečna.
nařízením
2 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Koně a koňské povozy nikdo nezakázal. Lidé je postupně přestali používat, protože motorky a auta začaly být po všech stránkách lepší a provozně spolehlivější.
Pární stroj nikdo nezakázal, diesel byl prostě lepší.
Trabanty a Wartburgy nikdo nezakázal, ač se po tom jeden čas volalo, nikdo už tím jezdit nechtěl.
Benzíňáky ani naftu nikdo zakazovat také nemusí. Až, pokud někdy, budou elektroauta lepší, lidé jim budou dávat přednost. Ostatně dnešní spalováky v osobních autech provozně moc dobré nejsou, díky přímovstřiku a hromadě dalších provozně problematických ekosystémů.
Klimatu to nijak nepomůže. Celý proces výroby energie od plynové nebo uhelné elektrárny přes distribuci po ztráty nabíjením/vybíjením baterie elektromobilu má zhruba poloviční účinnost než spalování plynu přímo ve 4T motoru auta. Tedy dvojnásobnou produkci CO2. A to nijak nepočítáme zátěž vyrobou a likvidací. Naopak, více CO2 by se ušetřilo zákazem nabíjení (tedy reálně provozu) elektroaut v době, kdy musí běžet nějaká fosilní elektrárna - což je zatím nepřetržitě.
Ikdyž omezíme spotřebu ropy a plynu, těžba se nesníží, jen se to bude nadšeně spotřebovávat mimo EU k radosti obyvatel zbytku světa. Produkce CO2 se vůbec nijak neomezí, jen vzroste životní úroveň jinde. Nikdo si z nás příklad nevezme, budeme zbytku světu pro smích asi jako Amishové v USA.
P_B píše: nařízením
To ale většina věcí. Je přirozené, že kdekdo něco prosadí, i když si někdo jinej myslí, že je to blbost.
Je to dáno nastavením společnosti.
Kouřit budeš smět jen doma, nebudeš si moct legálně zatopit v krbu atd... Vývoj.
Těm po nás to přijde v pohodě.
My jezdili jako děti autama a nebylo z toho skandál ve zprávách. Dnes nemyslitelné, sociálka atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Deadman píše: Je to samozřejmě špatně.
Koně a koňské povozy nikdo nezakázal....
Trabanty a Wartburgy nikdo nezakázal, ač se po tom jeden čas volalo, nikdo už tím jezdit nechtěl.
Ale auta na benzín přeci taky nikdo nezakazuje.
Jen to nikdo nedokáže vyrobit bezemisní.
A nebylo to s dvoutaktama náhodou stejně?
Opravdu by se v autech montovaly, kdyby to lidí chtěli? Vždyť je to pořád stejný.
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
PetrL3 píše: A nebylo to s dvoutaktama náhodou stejně?
Opravdu by se v autech montovaly, kdyby to lidí chtěli?
Technicky je pravda, že Trabant aj Wartburg sa už niekoľko rokov predtým snažili o výrobu štvortaktov, takže by teoreticky mohli pokračovať so štvortaktmi, ale myslím, že Deadman myslel dvojtaktné modely, ktoré naozaj "zakázané" sú. (Píšem v uvodzovkách, nie sú zakázané explicitne, ale nedajú sa vyrobiť také, čo by spĺňali normy.)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Jen to hulí a smrdí, páč pálí olej, ale hodnoty CO byly lepší než u 4T > mi kdysi tvrdil na STK ..
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Naposledy editováno 15.02.2023 13:55:29
1 reakcí na tento příspěvek Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Naposledy editováno 15.02.2023 13:55:56
P_B píše: No tak kam se to posunulo motory složitý jak prase a serou se samej výměník, eger a podobný kokotiny.
Máš pravdu, že je to složitější a sere se to, ale na druhou stranu, lepší se vrtat v autu půl dne kvůli vyčištění EGR, než řešit raka plic apod.
Já teda souhlasím s tím, že ty auta mají víc slabých míst, ale nekterej výrobce posere EGR, jinýmu odchází dvouhmota, prostě ječ tu nějaký tržní prostředí a vyrobce musí tlačit dolů náklady a výsledek je tohle.
Mně by se líbilo, kdyby bylo na trhu pro osobáky všeho všudy jen 50 schválených motorů a ty by byly všechny vychytaný. Jenže to je samozřejmě utopie. To by šlo zorganizovat asi jen někde v komunistický velký zemi a tam by to komouši stejně dojebali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Hele je mi to fuk, tady řešíme u osobních aut Euro 18, ale je to kapka v moři když si člověk uvědomí celosvětovou produkci sraček ať už z výfuků, komínů, požárů, války atd. atd.
Neříkám srát na to úplně, ale i kdyby teď hned přestaly jezdit všechny osobáky, tak si toho planeta ani nevšimne..