Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
imoladu píše: rosho> To bude později,Tam se jelo poprvé až asi 1971.
Je to možné. LB nám to určite upresní, on to tam vložil.
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Ta Petecova Suzuki se dala lehce identifikovat,protože měla za zadníma válcema vařený napříč karter. Škoda té historie.
I Karel Sr. Hanika měl tu čest vyzkoušet Suzuki 2T - čtyřku a v Hořicích ho pořádně *prověřila*
Samozřejmě to nebyla Karlova vlastní RG, ale zapůjčená od AMK Pisárky
P.S. Fakt by mně zajímalo do čeho pan Nečesánek "investoval" ty love inkasovaný venku
TAMĚJŠÍ *sběratelé* si totiž té dohledatelné historie RG motorů a šasí dovedou vážit.
Naposledy editováno 17.02.2023 06:15:53
Už nevymyslím, kolik mně tehdy *už* bylo let, když jsem, myslím že 2x,
koukal na tento okruh v Černých polích. Byl to velkej trap - od startu první polovina trati po rovině,
pak *s kopce*až do vracečky, od ní až do levýho vinklu *do kopce* a do cíle.
Bydlel jsem tenkrát na ulici Minská a dolů kopcem směrem ke kapličce(která je tam dodnes)
po levé straně byla autodílna Františka Kameše, kterej závodil v autech, jezdil tehdy dokonce
bílýho Minora s reflektory, legendu 24Hours v Le Mans.
V té jediné, (skoro pravoúhlé) zatáčce on trefil strom na pravé straně a jeli tam na vrcholu toho
stoupání od Lužánek už hodně rychle...
Samozřejmě jsem do té dílny na Minské občas chodil okukovat a pan Kameš byl pro mně hrdina,
když bydlel kousek ode mně... Až o dost později jsem slyšel od jeho mechanika, že *Franta se
zmínil, že tam v těch Černých polích měl radši zůstat" ... Měl totiž rakovinu, ale už si napamatuju,
kdy se s ním rodina, soupeři a fandové loučili . Později byl můj *hrdina* pan Závodník Gbelec Alois,
protože jezdil dvoutaktního *ječáka* Wartburga vlastní konstrukce, kterýmu sám dělal motor,
ač byl brněnským číšníkem ve Vinárně Jurišič, naproti tehdejšímu *bufáču* Sputnik .
A v Brně se jezdil i další *městský* motocyklový okruh - sice primitivní obdélník ulicemi Králova pole .-DD
Divácké prostory z dnešního hlediska neuvěřitelně blízko trati, ale nikdy tam nedošlo ke zranění diváka ...
Naposledy editováno 21.02.2023 14:51:44
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
****************************************************
Český rozhlas - Radiožurnál informoval dnes v 8:15 a opakoval v 8:21 hod ,
že Evropská komise začala připravovat zavedení jednotného elektronického
řidičského průkazu, nikoliv jako kartičku , s možností mít doklad na mobilu ,
aby např. byla dostupná data o přestupcích řidiče i při kontrolách v celé EU .
Má to být součást projektu s názvem *Vize nula* pro budoucnost kdy
(doslova)již na silnicích nebudou umírat žádní lidé
Kladně se vyjádřila i česká komisařka Věra Jourová .
ale navždycky jedinečný jeho filmový záznam
První MISTROVSTVÍ SVĚTA v roce 1965 a jeho nezapomenutelná divácká *kulisa*
Ten zdejší definitivně POSLEDNÍ závod pamatujeme všichni
===================================================
Naposledy editováno 16.03.2023 12:28:28
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
nebyl nebezpečnější než současný, přestože dnes jsou pouze tři jezdci v jednotlivých
řadách, i když byl oproti dnešku v každé řadě násobek jezdců, si i nadále uchovávám .
Ten současný start na spojku při zhasnutí světel s motorem v chodu totiž vždycky(!) přináší
jedno velké nebezpečí a sice, že když někdo v předních řadách špatně odstartuje,
jezdci ze zadních řad ho míjí už ve velké rychlosti . A když ho neminou ...
Ale i za stara , v té *zlaté éře dvoutaktní*, někdy nastávaly při startu dramatické situace ,
jako tady se Spencerem, Mamolou a Pellandinim ...
Naposledy editováno 04.04.2023 18:11:59
A mimochodem to riziko při startech s běžícím motorem, tedy že někoho sestřelí někdo ze zadní řady, se v podstatě stalo Wayne Gardnerovi při Monze 1986, tedy v době push-startů, a i tímto incidentem se tehdy argumentovalo.
Ostatně Američané vždy argumentovali právě bezpečností ve prospěch letmých startů typu Indianopolis, protože tímto typem startu se zmenšuje riziko, že se jezdec "neodlepí".
v němž byl zveřejněn fingovaný interview s Michaelem Schumacherem
pořízený tou T.ZV. UMĚLOU INTELIGENCÍ,
připomínám příjemné chvíle, které někdejší idol automobilového sportu F1 strávil i na AMD v Brně
Naposledy editováno 04.05.2023 13:11:51
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
IvanDvoutakťák píše: *Horká novinka* jistě i pro Veletrh Motocykl
****************************************************
Český rozhlas - Radiožurnál informoval dnes v 8:15 a opakoval v 8:21 hod ,
že Evropská komise začala připravovat zavedení jednotného elektronického
řidičského průkazu, !!!!!
Jako - vybije či scípne mi chytrá placka a su vlastně bez dokladu
nikoliv jako kartičku , s možností mít doklad na mobilu ,
aby např. byla dostupná data o přestupcích řidiče i při kontrolách v celé EU .!!!
To jako nejni propojené ? Snad možná rumunské řp, kde banda kamčáků má stejné číslo řp, navíc když mu ho zabaví, do pár dnů má jiný
Má to být součást projektu s názvem *Vize nula* pro budoucnost kdy
(doslova)již na silnicích nebudou umírat žádní lidé!!!!!!!
Kladně se vyjádřila i česká komisařka Věra Jourová .
Ta pí. Jourová musí bejt hlava
Na důchod se stěhuju a bydlet budu na silnici a nikdy neumřu ani věkem
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
takže si můžeme být jisti, že EU "legislativci" spolu s "komisaři" od té doby významně pokročili
v jejich "práci". Pokračovat v ní budou jejich následovníci po letošních "evropských volbách"
a než se nadějeme, ještě současní čeští "legislativci + exekutivci" nám ten jednotný elektronický ŘP,
tu nevídanou vymoženost zavede . Nejspíš opět za stavu nějaké legislativní nouze
Naposledy editováno 05.06.2023 09:24:17
IvanDvoutakťák píše: Tento další stupínek k našim "světlým zítřkům", jsem připomenul už 2.3.2023 v 08:40 #18369 ,
takže si můžeme být jisti, že EU "legislativci" spolu s "komisaři" od té doby významně pokročili
v jejich "práci". Pokračovat v ní budou jejich následovníci po letošních "evropských volbách"
a než se nadějeme, ještě současní čeští "legislativci + exekutivci" nám ten jednotný elektronický ŘP,
tu nevídanou vymoženost zavede . Nejspíš opět za stavu nějaké legislativní nouze
Za mě v pořádku, budu mít vše v jednom tj. občanku a řidičák a pochopitelně v tom žádná baterie není, funguje to jako např. platební karta. A při ztrátě a nebo krádeži, ten doklad nemůže nikdo zneužít. Bude potřeba znát PIN.
Skvělej dokument *nástupu dvoutaktů* v GP ...
Ročník 1973 GP v Brně jsme sledovali cca o 200 m před
tímto úsekem zachyceným na této fotce - je to závěr klesání
trati z Kohoutovic Libušiným údolím kolem bývalého Skřípalova mlýna
do *vlásenky* v Pisárkách, kde trať začala stoupat směrem do Nového Lískovce .
Byli jsme svědky vývoje tohoto závodu kubatury 350ccm, kdy Agostini s Readem
na 4V-4T MV Agusta závod od startu po většinu kol vedli a Teuvo *Teppi* Lensivuori
se jim na jeho 2V-2T Yamaze 350 neustále přibližoval . Rozhodla poslední 4 kola, když
kolem nás projel Lensi se ztrátou cca 100 metrů za Agustami, v následujícím
kole pak v závěsu za nimi a dalším už před nimi s náskokem , který je na této fotce .
A závod samozřejmě vyhrál ...
Naposledy editováno 06.06.2023 20:50:12