V oficiálním manuálu se píše SAE 10W40
SAE 10W-40 Tyto oleje jsou většinou označovány jako polosyntetické, avšak toto označení je zde naprosto zavádějící. Pro dosažení žádané viskozitní úrovně se již používají i směsi základových olejů, a to v různých kombinacích, např. PAO a hydrokrakový olej, PAO a rozpouštědlový rafinát, hydrokrakový olej a rozpouštědlový rafinát. Kromě těchto směsí se používají i čistý hydrokrakový olej a výjimečně i čistý rozpouštědlový rafinát. Z tohoto výčtu je vidět, že v této viskozitní třídě lze skutečně nalézt polosyntetické oleje, ale i minerální oleje jsou naprosto běžné.
Někdo tvrdí polosyntetické, někdo zase minerální.....
Má někdo nějaké dlouho dobé zkušenosti s touto motorkou ? Jinak já sem rozhodnutej že tam naleju SAE 10W40. Což jestli jsem to dobře pochopil je něco mezi polosyntetikou a minerálem.
Toretak1050 píše: Jak dlouho necháváte sytič nahoře po startu ? Já ho nechal tak možná 15 - 20 vteřin. Je možný že se to přechcalo a tu svíčku sem tím odpravil ?
Končím.
Jaké jsi tam dal svíčky ?
Toretak1050 píše: Gazda4> Hele nemusíš se vyjadřovat, jestli tě to obtěžuje. Na co to tady je to fórum? Motorku mám pár dní. A nemám zkušenosti se starým železem. U starých aut co sem měl se sytič běžně nechával nahoře takhle dlouho.
Spíš mě děsí, co jezdí na cestách.
Zajímalo by mě, který komisař mu ho dal.
Už se nedivím, že to na cestách vypadá jak to vypadá.
Naposledy editováno 01.03.2023 19:55:04
Fueltank píše: Do tak starého stroje bych dal minimálně 10w50! Dnešní 10w40 jsou řidší než před 30 lety.
A tohle "moudro" máš odkud?
Manual vyrobce urcuje viskozitu pro dane klimaticke podminky, a API normu, kterou musi olej splnovat. Precti si ty clanky a zjistis, ze rozlisovat olej na mineral a syntetiku je 30 let preokonana praxe, a ze vsechny moderni oleje svoji API normou prevysuji dalece normu potrebnou.
Toretak1050 píše: Gazda4> Hele teď mě něco napadlo, nejsi tak trochu debil?
.
Naposledy editováno 03.03.2023 09:24:04
Kup NGK DR8ES-L, to jsou tvoje svíčky
Obdélník píše: Brisk nejsou good...
Podle mě - naopak. Do 40 staré vylítané vrány budou odolné Brisky vhodnější, než NGKáčka hodně citlivá na ulití. A pokud se Toretak1050 vyptává na práci se sytičem, je o to větší šance, že svíčky NGK ulije. Problém bude i ve stavu karburátorů - před pár lety jsme jednu CX oživovali a bez výměny spousty gumových dílů se to neobešlo.
Toretak1050 píše: Ok, dík. Dnes sem to byl poprvé kloudně projet a běželo to na jeden válec. Svíčka černá vyměnil svíčku za jinou a dobrý.... Jak dlouho necháváte sytič nahoře po startu ? Já ho nechal tak možná 15 - 20 vteřin. Je možný že se to přechcalo a tu svíčku sem tím odpravil ?
I kdybys celej den jezdil na sytic, nevidim duvod abys uchcal/znicil svicku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |