AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještě kdyby tak lidi měli 20 let jedno auto, o který by se starali a nebyla to jen spotřební věc na 4-5 let... to by mi přišlo sympatický. Asi jako s bydlením - nic, co se nedá v případě potřeby změnit, ale 99 % lidí se neszěhuje každých 5 let a udržujou si to. Takhle, jak je to teď, mi to přijde jako takovej fakáč prostředí, kde žijeme. Šrotujou se opravitelný věci a zavádí se přísný normy, který to ještě podporujou. Ale ta energi na výrobu už asi niíkoho nezajímá.
Ale zase je to pořád lepší, než když motorka stála 400 a mzda byla 10, takže si nechci stěžovat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 03.03.2023 09:51:32
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Byl jsem na výstavě včera.
Objevil se rovněž "generál pořadového kroku" Pavel v motorkářské bundě.
Měl přijet na H-D (postaveném od Honzy Němce VG).
Ale prý na něho bylo přílišná ziminka (a takový salát zelený ....by rád válčil = patrně .... jen za ideálního počasí ).
A pak nám tak zbytečně zacláněl s asi patnácti TV kamerami, štáby a ochrankou.
U Bistrelly jsem se seznámil s prima člověkem konstruktérem Jawa ( do 1992) Jirkou Šlesingrem z Týnce. A díky tomu zjistil, že se muzeum Petra Hošťálka stěhuje k nám do Plzně .
Mimoto chlápek co koupil Bistrellu na ní jezdí jako drak. Nyní již provedena preventivní repase opotřebení provozem a díly vyjmuté a provozované vystaveny .
Co mne nenadchlo byl indický Pérák předělaný do "červena-chromova" (přestříkaný motor na stříbrno = brrr! To mám ještě teď husí kůži ).
Celkový dojem zejména z lidí bezva.
Bezvadný pak byl dvouválcový pionýr "V", nikoli válci, ale motory !
A moc pěkná byla řada Čechia - počínaje historikem s jedním sedlem / pak model již nějakou dobu jezdící novoretro (co Honza Čejchan již v minulosti vyzkoušel a popsal v časopise Motoxpress / model elektrika / a nedostavěný model Čechiaponec s dodělávanými žebry na moderním vodníku = možná si někdo objednal tuto přestavbu svojí moderny do Čechie...?? )
A jinak obsahově výstava jako celek tak nějak "po Česku" = 25 % rozsahu oproti zahraničním výstavám /// ovšem na cenovku naopak o 25 % vyšší oproti zahraničí.
(vstup/parkovné=500,-Kč... občerstvení.. kafe za ekvivalent 2,50-€ ...ad.).
Naposledy editováno 03.03.2023 11:28:06
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Zdravím z výstavy Motocykl. Sedlo mám v autě. Dělal ho p. Koníř, Brandýs / L.
A ted mi vysvetli, jak z toho tlacitkovyho telefonu bez internetu pises na motorkare
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tesat do kamene.
Mám už 22 let CBR 6 s proběhem 110 000 km. Servis už samozřejmě něco za ta léta stál, ale stále by to ani omylem nedalo na novou.
Účel plní, je stále krásná "jako tehdá" a změna vlastností v souvislosti s opotřebením zanedbatelná.
Prostě takový japonský Milanův Pérák (tedy = hezčí a rychlejší / na druhou stranu přeci jen cucák 25, oproti dospělému 76-tníkovi = takže vlastně zcela racionálně je Milanův Pérák o 2 levely větší frajer ).
A třinda pinda 639 blížící se "Kristovkám" také zatím jezdí (sice hůře řadí a původní pneumatiky nejsou žádná hitparáda , ale na 33 let...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: assassin> Zvenku vypadá každé druhé auto hezky, barvy dělají dneska trvanlivý. Ale při podrobném prozkoumání je hodně hezkých aut šrot. Jsou jich plné autobazary, AAA, Auto ESA a další podvodníci.
Ale co znamena do smrti? Vetsinou to, ze to jde opravit. Nekdy i pomerne jednoduse. Ale uz se nechce do toho auta investovat a je dost prostredku na novy nebo jiny. Tak se hodi na vrakac a koupi se jiny.
Proste podle me ty auta na vrakaci konci driv, nez by musely.
Naposledy editováno 03.03.2023 09:58:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: A ted mi vysvetli, jak z toho tlacitkovyho telefonu bez internetu pises na motorkare
Píše z kokpitu jawy 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
znamej mel ted zavadu na 4roky starem bawu, oprava 270tis kc... pokud takove auto bude stat v bazaru, je to srot?
aut je jako sracek, je to tak levny, ze u nas na vesnici si jezdej autem pokecat sousedky co bydli 400m od sebe... jestli je to dobre nebo spatne si netroufam soudit. z duvodu profese by bylo fajn, kdyby se auta chrlila jeste 2x tolik co dnes - zivi me to.
..ale jinak mi to az tak super neprijde... skoda ze neni moznost nahlednout do paralelniho sveta, kde nikdo nereguluje vyrobu aut a ty si dal muzou jezdit bez ekonesmyslu, muzou jezdit do center mest atd atd....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Koudy01 píše: Ale co znamena do smrti? Vetsinou to, ze to jde opravit. Nekdy i pomerne jednoduse. Ale uz se nechce do toho auta investovat a je dost prostredku na novy nebo jiny. Tak se hodi na vrakac a koupi se jiny.
Proste podle me ty auta na vrakaci konci driv, nez by musely.
Ano, každé auto jde opravit, ale doba kdy autoservisy za pár peněz opravily cokoliv je už pomalu pryč. Já si třeba svoje auta opravuju sám, ale spousta lidí to neumí a tihle lidé si musí koupit nové nebo lepší ojeté auto. Navíc na spoustu starších aut už ani neseženeš kvalitní díly. Klidně bych jezdil Feldou, ta je nesmrtelná a všechno na ní opravím sám, ale prostě nejsou díly, takže neopravíš nic.
Já sám třeba nikdy nedal auto do sběru, vždy když se blížil jeho konec, opravil jsem ho a prodal nějakému zoufalci. Když jsem hledal nějaké díly u nás na vrakáči, dobré auto jsem tam neviděl, ani pomalu ty dobré díly kteří moji zákazníci chtěli...
Ale to co se děje poslední tři roky se zanedlouho těžce projeví, nejsou nová auta, nebudu ani ojetiny.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale já spíš cilil na levnější auta, jako ty šroty se kterými lidi jezdí, Feldy, Fabia, Peugeot 206, VW Golf III a IV a další.
Naposledy editováno 03.03.2023 10:27:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ja to tak pochopil, ale takove proste ve meste temer nepotkas...
Naposledy editováno 03.03.2023 10:28:51
PetrL3 píše: Koudy01> Ono je to asi dobře. Mírnej nedostatek je fajn.
Ještě kdyby tak lidi měli 20 let jedno auto, o který by se starali a nebyla to jen spotřební věc na 4-5 let... to by mi přišlo sympatický. Asi jako s bydlením - nic, co se nedá v případě potřeby změnit, ale 99 % lidí se neszěhuje každých 5 let a udržujou si to. Takhle, jak je to teď, mi to přijde jako takovej fakáč prostředí, kde žijeme. Šrotujou se opravitelný věci a zavádí se přísný normy, který to ještě podporujou. Ale ta energi na výrobu už asi niíkoho nezajímá.
Ale zase je to pořád lepší, než když motorka stála 400 a mzda byla 10, takže si nechci stěžovat.
Souhlas. Napsal jsi to přesně. Hlavouni mají plnou hubu ekologie a demokracie a přitom dělají totalitu a ekologii hází klacky pod nohy.... Vyrobit cokoli zbytečně, je větší průser, než používat starou věc, pokud je to ještě možné a pokud chceš třeba pračku bez kurvitek, stojí jak tři normální a to naučilo lidí to vyhazovat a to je velká ekologická chyba, když té pračce často chybí jen ujeté uhlíky za pětikilo i s poštou, nebo dvě ložiska, nebo prostě shnilá, protože polejt plech barvou i uvnitř, se nikdo neobtěžuje....
E7 zařízne malá a úsporná auta, budou hybridy narvané lithiem už za rok až dva a drahé jak debil, takže nebudou nová auta na trhu, tím pádem nedílnou mladé ojetí y a ten co nemá úplně na nové, tak nevymění svůj 25 let starý, hulící pekáč s E2 a půlmíčem na hrbu i po stočení, nebo i horší za něco desetiletého s E4-5, protože ten co by svoje 5-10 leté auto chtěl měnit za nové, si ho nekoupí, protože to nové bude drahé a ještě díky normám, bezvýhradně vždy ukrutný krám.... (Brzdy co nesmí prášit, nebudou moc brzdit aj.).... Hybrid je sice technologicky nejlepší auto, ale ne pro každou uživatelskou situaci....
A že motorka stála 400 a plat byl 10? To s ekonomickým harakiri přijde taky....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |