AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tyjó, co sem odvozil zadiny!
Ale musíš mět na to grif, ináč se nadřeš jak...barevný .
Akorát teda by se mělo IT generaci vysvětlit, vo vo vo voco vlastně de .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Např. jednoválec 600 ccm - Yamaha TT - pohon vyvažovacího hřídele, co dokáže zničit jednou ranou motor či konstrukce rámu u krku řízení, uložení hřídele vodní pumpy u Yamahy R4 či jak se to menuje, u toho XRka díra do budníku, kerů letí všecky sračky přímo na filtr nebo eletrika těsně vedle a nad řetězem...
U všeckého je neco, napříč světovým výrobním spektrem...a to mluvím enom o verglech, do kerých sem vrtal...
Nekeré věci vyřešíš jednoduše, nekeré moc dobře nejdů a nekeré sů velejednoduché - temu stroji se vyhneš...akorát o tych pastičkách musíš vědět...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zdenalbenal píše: Pechu, aj na japonských motorkách sů konstrukční "zvláštnosti"...
Např. jednoválec 600 ccm - Yamaha TT - pohon vyvažovacího hřídele, co dokáže zničit jednou ranou motor či konstrukce rámu u krku řízení, uložení hřídele vodní pumpy u Yamahy R4 či jak se to menuje, u toho XRka díra do budníku, kerů letí všecky sračky přímo na filtr nebo eletrika těsně vedle a nad řetězem...
U všeckého je neco, napříč světovým výrobním spektrem...a to mluvím enom o verglech, do kerých sem vrtal...
Nekeré věci vyřešíš jednoduše, nekeré moc dobře nejdů a nekeré sů velejednoduché - temu stroji se vyhneš...akorát o tych pastičkách musíš vědět...
Yamahu a Suzuki už mám v pozici druhá jakost... Třetí jakost je všechno ostatní krom Jawy a BMW, protože ty jdou horší... Jawa pro neschiopnost konstrukce a bmw pro ten narativ, že všechno musí být jinak, což nevede vždy k lepším výsledkům...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 31.03.2023 18:51:53
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
nemako píše: Milan1963> vejtřaska měla alespoň neuvěřitelnou průchodnost v terénu a byla relativně spolehlivá,na svojí dobu. 1203 a avie byly auta uplně k ničemu,málo kdy to jelo celou cestu a když,tak to bylo tak lenivý,že ve velkých kopcích došlo i na jedničku. obojí umělo hravě 120-130,ale na teploměru
Jako Ávie jak která... Patnáctka, nebo dvacítka s pětikvaltem, byly docela OK. Jako dodávka na půldruhý tuny to fungovalo dobře a mastilo to celkem bez problémů kilo...
Když ale ten stejný motor, musel ve třicítce tahat dvojnásobek, tak se z toho stal slabý, neohrabaný a zoufale líný, astmatický humpl.....
V3s bylo auto pro vojáky, takže se na nějaký komfort obsluhy, odhlučnění nebo závratnou rychlost nehledělo, protože lampasové to neřídili v koloně se stejně jezdilo cca 50 a v terénu toho tolik taky nenaspěcháš.... Tam byly v zadání tři věci 1) nosnost 2) průchodnost 3) spolehlivost... Že to pak používali i jezeďáci a další civilové jako pracovní stroj pro těžké podmínky, to je defakto spíš jen doplňkový sortiment...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Šel bych kratší cestou.
Co degradovaný benzin....??.
Ona lihová benzin-směs dohromady s olejem, a 0,5 roku času PLUS = udělá svojí medvědí službu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Franky píše: SkotyCZ>
Šel bych kratší cestou.
Co degradovaný benzin....??.
Ona lihová benzin-směs dohromady s olejem, a 0,5 roku času PLUS = udělá svojí medvědí službu.
Jsem mu to Franky psal, ať nejdřív jukne do karbecu a vypucuje trysky. Z téhož důvodu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Když vidím to čirý světlo a k tomu 50 let starý a ještě ze všech českých, ty zdaleka nejohavnější blinkry.... Tak mám chuť říct přesně to, co říkal p. Postránecký na Zelené Hoře...
Jawa tam myslím takové retro blinkry nedávala, to vypadá na lidovou tvořivost.
K mortorce : Vlast'ák . To se bude jezdit, to budou náklony v zatáčkách...
Moje 660 snad už taky vyjede. Po neděli ji povezu do servisu. Budou se dávat brzdy podle vzoru Yamaha 660. Brzd. válec, pancéřové hadice, možná brzdiče Nissin. Samozřejmě vše s určitou úpravou. Potom musím navštívit STK ( je propadlá ) a v květnu na sraz MotoRoute a "klubový" sraz Jaw 650 / 660. Troufám si říci, že moje motorka bude v lepší kondici, než byla nová přímo z Týnce.
Naposledy editováno 31.03.2023 22:43:10
Bimbam píše: Pech - už to nemůžu najít. Jen vím že to bylo s nějakým logem ABB, velkejma písmenama a červenou barvou. Jo a Verdom je Vlasta Hujer - třeba to podle toho najdeš.
https://www.facebook...tid=rS40aB7S9Ucbxw6v
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Jawa tam myslím takové retro blinkry nedávala, to vypadá na lidovou tvořivost.
Jojo předchozí majitel si jí udělal podle tzv. Konopice.
Blatníky jsou za příplatek cca 5 tis.kč
Blinkry jsou z 634
proužky na nádrži 634
Zadní světlo 634
Origo by měla vypadat takto
Já tam mám na nádrži chrom
pruh místo celochromu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ikdyž nikdy neříkej nikdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
oldajawa500 píše: To startování kyjem néni jak jsme zvyklí . Je to jako když ti klouže spojka . Někdo mi říkal , že to má nějakej odstředivej dekompresor . Nejsem znalej , nic mi to neříká . Když budeš trpělivej a šlapat , tak to chytne . Je to jako nouzovka , povedlo se mi našlápnout aj studenej motor .
To znám ze 4T trialky s dekompresorem. Nesmí se šlapat vší silou, ale jednou a specifickým způsobem. U té jawy to asi bude podobný.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |