přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
jetam píše: Properitus> já spis jezdím trail a “delsi” trasy než kluci a z mekejch sedle mě vždycky bolelo prdel víc jak z tvrdejch stejně tak na moto. Mekceny sedla jsem hned zahodil stejně tak gripy.
A sám na kolem má ještě 3x7 nebo co to je a zkoušel jsem 1x12 a bal se ze hlavně na tezkejch přechodech to bude málo a je to Oki .
Ale jezdím spis lesem a polema než silnici
Přesně jak píšeš. Já přešel z 2x9 na 1x11. U vícplacky se uvádí jako výhoda, že rychleji změníš na lehčí převod. Mě naopak sral (ještě když jsem měl vepředu 36/22) ten velkej skok. Trochu se to zlepšilo, když jsem pořídil kliky s 36/26. A teď jsem z 1x11 nadšenej, převody řeším jen jednou rukou a ovládání sedlovky můžu mít místo ovládání přesmykače...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
A zprevodovane je do terénu úplně supr ale pokud se jezdí jen rovinky tak pár zubů tomu do výkonu chybí ale je to do kopců a né na rovné jeby
Jinak bohužel svět se teď točí kolem 29 a když tyhle kopyta začali vyrábět tak na ně úplně v klidu začaly rvat ty tvoje zmíněné trojplacky co osazovaly na 26,na rovině supr převody ale jakékoliv terén byl zabiják cyklisty
Proto to snížení na dvojku či jednoplacku a další úděl byl vůči váze ta jednoplacka eliminuje dost věcí co navyšovala váhu a také min náklad při nějakým kreši a nehledě provozně když v terénu jezdíš i v bordelu tak standart byl plnej presmykač byl vždy plnej bahna a vším možném takže vlastně bez zastavení nepoužitelné po čase!!! ,,při závodech docení každý,,
Ale tohle vše doceniš když jezdíš 29 u 26 je to dle mne nereálný vůči možnosti univerzálnosti v rychlostech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Jinak i kazeta měla vliv což u grafů dle rámu jsou většinou tyhle výslednice zapsány a rozdíly tam jsou .
Jinak u třeba nového Jekylla vůči hornímu čepování tam dělali tu kladku nad převodníkem a tam asi už nedáš tu dvoj placku i když český kutil je vždy o krok napřed takže říkat že něco nejde
A
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ja jsem zaujatej, ale podle me jsou to absolutne zcestny konstrukce, tech par funkčních reseni ma několik firem patentovaných a ten zbytek se bud snazi patent obejít nebo nejak to pochybne fungujici reseni vylepšit a přesvědčovat zakaznika, ze to funguje :D
Jinak AS uhel je definovanej průsečíkem spojnice os kola a rotace kyvky ( ta ja u virtualu dost komplikovana) a přímky definované tažením vetvi řetězu - u te je jasne, ze se meni i změnou kolečka vzadu…
e: to ze kazeta ma vliv minimalni asi neni uplne spravny ...
Naposledy editováno 02.05.2023 13:40:27
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Jeste je tam “geniálně” vyřešené to, ze píst v tlumici nestlacuje vzduch, jako u ostatnich vzduchových tlumicu, ale čerpá olej do dalsi komory kde nasledne pres dalsi píst stlačuje vzduch - takze se tim vygeneruji pomerne vysoké hydraulické ztráty a tlumic se vyznačuje nízkou “citlivosti” - no, proste slepá cesta :) ten konstruktér uz to predtim zkousel z scottu a tam to taky nefungovalo :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Vpp - santa,
Hodne podobnej dw link - ironhorse/pivot
Giant - maestro
Yeti - ten uz ten patent obchází na muj vkus hodne divokou konstrukci
V principu opet virtuální bod otáčení, ale značně omezene konstrukční varianty - ctyrcep alias fsr ktere ma patentované specialized
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
e: trek ma patentovany i abp, coz je vylepsenej jednocep, a vpp je sdilenej s intense, to jen bokem
Naposledy editováno 02.05.2023 14:45:48
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Hele jinak já to kolo nepoužívám na dh jako ty takže jeho tupost spojená s mojí je vyvážená a vyhovující
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Jinak měl sem doma pár dní na přeskládání jiných komponentů nějakýho scrulla od ctm a taky my to nepřišlo úplně blbý ale neměl sem to v tom co jezdím páč majitel by rád asi nebyl ale i tak docela zajímavé.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
většina těch řešení mi přijde zbytečně složitá. zvlášť s čepama na kyvce vzadu u zadního kola. santa cruz vypadá ještě tak nejelegantněji..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Rozebrat to do detailu je na dlouho…
Jinak na kolech se kyvka s jednou osou otaceni pouziva, slengove se tomu rika jednocep a z tech lepsich kol to ma treba Trek
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
nikdy jsem nad tím dřív příliš moc nepřemýšlel.
měl jsem za to, že "jednočep" na kole stejně má nějaké ty další čepy i na kyvce. i ten trek vypadá že to tak má.
edit: myslel jsem to asi tak, proč se nepoužívá pevná kyvka s jednou pevnou osou otáčení, a třeba přepákováním tlumiče jako na většině moto. místo toho různé složité konstrukce s několika čepy někde na kyvce.
je to jenom kvůli kinematice při šlapání, nebo to má i nějaké výhody v tuhosti, hmotnosti?
třeba na dh kolech se stejně asi moc nešlape.
Naposledy editováno 02.05.2023 22:23:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Pokud na spodni trubce zadni stavby na te spojnici najdes cep navic - je to ctyrcep a ta trajektorie uz kružnice neni - to je prave to FSR u speslu a jeho mutace.
Kdybys to prepakovani soupnul pred zadni kolo jako je to na motorce, vyjde ti moc dlouhá kyvka a to na kole nechces…
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Odpruzeni co umi vse v podstate nejde navrhnout, takze se hleda kompromis, ale nekteré kinematiky funguji lepe, nekteré hůře - ty co funguji hur to léčí nejakou chytristikou v tlumici, jednodušší ala propedal nebo složitější ala brain od speslu. Ale v podstate se snazi dohonit to co neumi konematika jejich kola…
Jo a DH kolo je zavodak, na tom se nevozi baby z kopce, závodníci i z kopce dupou co maj sily, tzn i tam je dulezite jak jde kolo “za pedalem” … kdyz si clovek porovná treba v10 a treba nejaky sjezdovy zazrak od RB ze stejne doby tak to pochopi :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Btw, koho by to zajimalo - tak jeste k tomu VPP - virtuálnímu bodu otáčení - tyhle mechanismy se daji v každém jednotlivém okamžiku nahradit obyčejnou kyvkou jako na motorce otáčející se kolem virtuálního bodu otáčení. Ten bod se v prubehu zdvihu bohybuje a najdes ho tak ze osy každého ze dvou ramen na kterem je pridelany pevny trojúhelník zadni stavby propojis přímkou a kde se protnou je aktualni pól pohybu - v ten okamžik se zadni kolo chova jako by bylo na kyvce s cepem v tom pomyslném bodu - ten casto vychazi daleko vepredu, tzn jako bys mel cep vidlice treba pul metru pred prevodnikama a pak se to cele pri slapani temer nehoupe… no a tyhle jednotlivé body otáčení jdou v prubehu zvihu propojit a ziskas z toho trajektorii zadního kola - daji se tim delat kouzla.
Stejnym zpusobem se da “vyšetřit” pohyb zadního kola u ctyrcepu ala fsr…
Obrázek napoví, tohle je sice DW link, ale v principu to same, rozdíl je v detailech…
Naposledy editováno 02.05.2023 22:59:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: __unq__> protoze na motorce nemusis slapat A taky je vyvojove sto let za opicema :) motorky co maj tlumic naprimo - to je vetsinou ukazkovy priklad katovani kostu.
Rozebrat to do detailu je na dlouho…
Jinak na kolech se kyvka s jednou osou otaceni pouziva, slengove se tomu rika jednocep a z tech lepsich kol to ma treba Trek
Uz jsem slysel/videl hodne, ale katovani kostu jeste ne. Dik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Čau, Tom
původní článek
Naposledy editováno 03.05.2023 11:02:46